
Sökresultat:
6143 Uppsatser om Computer science - networks and communications - Sida 52 av 410
Utbildningskapital, ekonomiskt kapital och utbildningsstrategi : En deskriptiv utbildningssociologisk studie om gymnasieleverna som antagits till det naturvetenskapliga programmet i Botkyrka kommun
Secondary schools have for decades debated whether they promote social reproduction which is considered to generate the homogeneous student compositions. The gap between the academic programs and vocational education programs is considered to increase. What in recent years has appeared in research is that the gap is increasing most tend to be in the specific academic program, particularly in science. This paper's intention is to describe the science program at a local level and the pupils who were admitted to the science program autumn 2009 on the basis of an educational sociological perspective. The survey consisted of a census in which all students were given the opportunity to answer a questionnaire.
Grafisk design med kreativitet som främsta resurs : Reflektioner över en designprocess
Denna rapport beskriver vårt projektarbete på ComOpt i Helsingborg. Uppgiften
har
varit att göra presentationer av företagets produkter. Det centrala i arbetet
har varit
grafisk design, i det här fallet gränssnittsdesign till de presentationer vi
har gjort. I vår
rapport reflekterar vi över den designprocess vi har genomgått och ställer
frågor som:
Vad gör en designer till en bra designer? Och: Var får vi kreativitet och
inspiration
ifrån? Det vi har kommit fram till är att en bra designer kännetecknas av
förmågan att
kunna prestera bra trots bristande resurser.
Användning av förstapersonsspel vid militär simulering av strid i bebyggelse
The goal of this master thesis is to show the benefit of using computer games of the type First Person Shooter, FPS in the field of military simulations. The main focus in this is around a couple of topics. Creating the AI that controls the behaviour of the computer-controlled characters, the bots. Create an environment where it is possible to supervise the bots and also design a framework that enables cooperation between a group of bots, a squad. The result is Total Unreal Studio, TUS, a program where it is possible to add bots to a squad, connect them to a game server and inspect what the bots are doing.
Barns upplevelser av högläsning och boksamtal
What drove me to write this paper is the will to examine if there is a philosophically and scientifically viable alternative foundation for an objective morality other than what we like to refer to as "God". The American philosopher and neuroscientist Sam Harris presents in his book The Moral Landscape a thesis for an objective morality based on science in which he states that science can determine human values. The purpose of this paper is to perform a theoretical trial of The Moral Landscape, examining Harris' thesis and it's relations to the philosophical obstacles that stands in its way, these being mainly the famous philosophical principle "Hume's Law" and G.E. Moore's "Naturalistic Fallacy and Open Question Argument" and thus will serve as my main theoretical foundation. The results of my study was not conclusive since Harris in fact doesn't succeed in bridging the gap between facts and values on a scientific ground.
Automatisk segmentering och maskering av implantat i mammografibilder
A report on my thesis developing an algorithm to automatically classify a mammogram image as containing an implant or not and segmenting and masking any present breast implant in the image..
Science fiction i spelutveckling
Detta kandidatarbete undersöker science fiction, en av de större och vanligast
använda genrerna inom medier såsom spel, film och litteratur, genom att studera
dess undergrupper, de så kallade subgenrerna. Dessa är specialiserade versioner
av genren i fråga och använder den inom vissa förutsatta ramar, exempelvis hur
samhället ser ut eller vilken typ av teknologi det huvudsakliga fokuset kretsar
runt.
Genom att studera hur subgenrer är beskrivna i The Encyclopedia of Science
Fiction kan man avgöra att de består av sex punkter: plats, tidsperiod,
karaktärer, teknologi, narrativ och visuell estetik. Dessa punkter har använts
som ramverk för att utveckla en ny subgenre; Mystech, där scenarier utspelar
sig i vad som kan ses som en typisk fantasyvärld med magi och monster, men där
dessa egentligen bara är teknologi majoriteten av de påverkade inte förstår sig
på.
För att demonstrera Mystech har två olika miljöer utvecklats, både i bild och
skriven form. Dessa är två mycket olika skådeplatser för scenarier att berättas
i men som trots sina olikheter har nog med faktorer gemensamt för att kunna
klassificeras som delar av samma subgenre..
Digitala redskap i skolan : Teknik och pedagogik
I en skola som i hög grad är utrustad med digital teknik utnyttjas ändå inte tekniken till alla de möjligheter som IT erbjuder. Pedagogikens utveckling i förhållande till tekniken diskuteras i det här arbetet utifrån ett lärarperspektiv. Syftet med det här arbetet är att undersöka hur lärare på gymnasiet använder och integrerar digitala redskap i undervisningen, samt hur de beskriver möjligheter och förutsättningar att utveckla undervisningen med hjälp av digitala redskap. För att få svar på våra frågor har vi gjort en enkätundersökning på fyra kommunala skolor. Våra resultat visar att lärarna använder och integrerar digitala redskap i ganska stor utsträckning, men det finns fortfarande många som inte utnyttjar redskapen fullt ut.
Interaktionsdesign för en domteaters portabla styrsystem : En designstudie i syfte att utveckla en prototyp av en applikation
En förutsättning för att kunna etablera god publikkontakt i en domteater är att personalen kan interagera med sin publik. För att det ska vara möjligt behöver de vara flexibla och rörliga medan de manövrerar domteaterns styrsystem. Genom att skapa en applikation till en smarttelefon kan en förlängning av det stationära styrsystemet och kontrollbåset skapas, vilket möjliggör en önskvärd flexibilitet. Designstudien som uppsatsen presenterar är utförd i syfte att undersöka de metoder som är lämpliga att använda i ett tidigt skede av en sådan systemutveckling. Metoder inom Human- Computer Interaction (HCI) och interaktionsdesign syftar bland annat till att utveckla interaktiva applikationer.
Att bygga en stamdatabas för gotländsk tall
Today's Swedish large-scale forestry uses almost exclusively computer-aided bucking. It allows the harvester computer, using an optimisation price list (steering price list), to maximize the value of each tree. The optimisation price list can be adjusted so that the industry gets the raw material it demands from the forest.
There are various simulation programs that can be used when constructing a optimisation price list. The simulation program merchandise a database of stem shapes using a given price list and mimics a harvester's work. To get the demanded raw material for the industry it is important to use a well-adjusted optimisation price list.
Detektering av krypterade filer
In contemporary encryption the vast amount of text subject to cracking has brought about the demand for methods distinguish files more likely to be encrypted. The encryption software Truecrypt can encrypt files that are not possible to identify with a file signature. To solve the detection problem, an algorithm sensitive to the absence of structure in the very code of files was developed. The program was written in the programming language EnScript which is built into the forensic software suite EnCase. The essential part of the algorithm therefore deployes the statistic of a chi-square test for deviance from a uniform distribution to distinguish files with contents that appear to be random.
Tolv böcker i datorn ? bättre än en i handen?
This thesis studies how readers of the electronic book (the e-book) use and perceive the electronic medium as a carrier of fiction. In this study it is assumed that fiction is mostly read in printed format. Therefore it is interesting to ask why some readers choose to read on screen. As there are all too few studies conducted on how readers perceive and use the e-book as a medium, this study aims to enrich an undeveloped research area. The study is based upon a qualitative questionnaire.
Energihushållning och varsamhet för äldre byggnader : Chefsbostaden i Strömsholm, ett timmerhus från 1900-talets början
This report is the result of a degree project in building engineering, at an advanced level. The project evaluated a building from a technical and historical point of view, and focused on its energy consumption, particularly the energy used for heating. The building in question was a small apartment building in Strömsholm, Sweden. It was made in 1902, from vertical logs, a not so common form of the traditional log house. The goal of the project was to evaluate if the energy consumption could be reduced in accordance with building preservation regulations, that is without damaging any of the building?s cultural or historical values.The building was surveyed with the help of archive and literature studies, interviews and inspections.
Bajen var namnet : Studien av en elitfotbollsklubbs informationsarbete
AbstractÖrebro UniversityDepartment of HumanitiesMedia and Communication StudiesBachelor Thesis, Spring 2007Title: Bajen is the name ? The study of the information business of a professional soccer clubBy: Erik Johansson and Markus WelinSupervisor: Göran ErikssonPurposeThe purpose of this essay was to examine how a professional and multinational sport organisation works to present a positive image of it. The object of our study was Hammarby, one of the by media most intensive covered Swedish clubs. We have also investigated the relation between the sport communication strategies and the media.TheoriesWe have used prior research in the areas of sport and media, Sport Management, journalism and Public Relations. We have also applied Public Relations and Marketing theories.MethodWe chose to use the methods of qualitative interviews, and participant observations.
Debatt om informationsfrihet i kris- En studie över upphovsrättsdebatten i några svenska biblioteksorienterade tidskrifter 1996-2001.
In the years 1996-2001 the European Union`s copyright-directive was drawn up. This directive led to much lobbying activities from both copyright holders and library organisations like EBLIDA and IFLA. The Internet and filesharing networks like Napster had led to strong reactions among some copyright holders. Internet gave people an easy opportunity of accessing copyright protected material. Some researchers of copyright have written books where they state that the copyright holders utilize authors fear of illegal copying to strengthen the copyright laws, and by that benefit economical.
Den tjänsteorienterade arkitekturen ? En diskursanalys över dess framställning
SOA eller tjänsteorienterad arkitektur har varit bokstavsförkortningen som tagit de flesta med storm de senaste åren. Det har även varit den arkitektur som åstadkommit mest uppståndelse i media. Dock har den i mediala skrifter så gott som uteslutande fått stående ovationer och nästan höjts till skyarna som frälsaren för alla verksamheter, stora som små. Denna studie ställer sig frågande till om medias bild av SOA verkligen stämmer överens med verkligheten samt huruvida SOA kan leva upp till de förväntningar som måttats.Målet med uppsatsen är att fungera som något av en motpol till den positiva kritik som SOA blivit tilldelad. Att få se båda sidor av samma mynt är således något av ett ledord som genomsyrat studien från början till slut.