Sök:

Sökresultat:

6143 Uppsatser om Computer science - networks and communications - Sida 28 av 410

Utvärdering av digital flygbildstolkning & automatisk beståndsindelning för det praktiska skogsbruket :

To be able to plan different treatments, accurate data is required. The collection of data is often expensive and that?s why the aim is to lower the inventory costs without loosing the accuracy of the data. Holmen Skog has in its strive to lower the costs, decided to evaluate two different methods for forest delineation, computer aided forest delineation and digital stereo view. This study?s purpose is to evaluate these two methods in regard to usability for a beginner and how good the delineation gets.

Är resebranschens webbplatser strukturerade? - kriterier för en tydlig webbplats.

Internet består av väldigt många webbplatser där både kvalitet och kvantitet varierar. Dagens webbplatser är ofta kompakta genom att de innehåller mycket länkar, information och grafik. Detta medför att sidorna blir röriga och ger för många synintryck för användaren. Det blir svårt för användaren att ta till sig informationen och att tyda budskapet. I detta arbete utreds hur en webbplats bör se ut för att vara så tydlig som möjligt gentemot användaren.

Naturvetenskap i grundskolans lägre åldrar : Om lärares förhållningssätt gentemot ämnet

This investigation is about how teachers in school can motivate and create interest for science among younger children. Teachers were interviewed about attitudes to their subject and how this affects their lessons.I have also tried to find out, both by interviewes but also by studying litterature, what the most important thing is to teach in science, which knowledge is necessarry in the future and why.My result indicates that teachers find science both interesting and important but at the same time they also think it is a difficult subject to teach even if they are educated. Both the litterature and the teachers in my study agree that knowledge in science gives us a chance to ask questions, take stands and solve problems and that this knowledge is important for us in our future..

"Jag kände mig som en pilot" : ??????En studie om interaktionsstilarnas påverkan på spelupplevelsen

Today's technology offers a variety of opportunities to interact with the interactive systems. Human-Computer Interaction in the last decade is the area of research that has contributed the most to this development. But how is this interaction perceived? The user experience is something that is formed by the interaction between human and the computer interactive systems. The objective of this thesis is to investigate how the user experience differs depending on how one interacts with a game.

IF Trions hemsida

Detta är rapporten för hur IF Trions hemsida kom till och utvecklades. Från det att iden kläcktes tills det att hemsidan var helt färdigställd. Arbetet bygger mycket på de olika säkerhetsbrister som en hemsida kan ha, till exempel hur lösenord ska hanteras. Med avseende på detta så ingår ett avsnitt i rapporten om de vanligaste säkerhetsproblem som man kan tänkas stöta på under uppbyggnadsfasen och exempel på hur man kan lösa dem. PHP är det programmeringsspråk som IF Trions hemsida är kodat med. För att göra det lättare att välja vilket programmeringsspråk man ska använda sig av när man ska börja koda en hemsida så ingår ett kapitel som tar upp fördelar och nackdelar om PHP och ASP.

Undersökning & Utvinning av Smartphones : En djupgående analys av positionsdata

The ordinary phone of today is not the same as it was 10 years ago. We still use them tomake phone calls and to send text messages, but the ordinary phone of today has muchmore uses, it is essentially a computer. To put into context to 10 years ago, it is a verypowerful computer, capable of processing wide array of information and presenting it tothe user. Nearly every single device today has a wireless connection, which makes everyuser connectable and able to use online services and internet at any time and place.This gives the user the possibility to integrate his or hers everyday actions with socialmedia and different search functions. Being able to search the internet for persons,restaurants, public transportation and a lot more is very useful to most.

Managing Credit Risk: Assessing the Probability of Corporate Bankruptcy using Quantitative Risk Analysis

Managing credit risk might be the single most important business area for any commercial bank. The assessment of "good" and "bad" corporate clients is a important task for a creditor. A bad debtor is a corporate client with hardships in meeting the continous claims (interest payments) that a creditor requires. One way of evaluating or separating a "bad" client from a "good" client is to assess the propensity for the client to file for bankruptcy. This thesis examines 226 firms in the Swedsh market in the quest of predicting corporate bankruptcy.

Police Science - expansionen av ett kunskapsfält : En studie om vetenskapligt gränsdragningsarbete i 1930-talets Chicago

In 1929, the Scientific Crime Detection Laboratory was established in Chicago?the first of its kind in the United States. The purpose was to engage in practical use of scientific methods in the detection of crime. In 1930, the institute published its own periodical called The American Journal of Police Science. Applying the theory of boundary-work, this essay analyses how the novelty institute argued its legitimacy as a scientific establishment through the expansion of Police Science as a collective field of knowledge.

Building Information Modeling : En möjlig modern arbetsmetod för Sweco Theorells AB

To challenge the competition within the construction business there are requirements ineffectiveness and use of operating computer based programs and work-methods. Thecomputer based programs are continuously improved and can at some point be the start of anew work-method. The work-method of tomorrow can be Building Information Modeling(BIM).This Master of Science Thesis gives an understanding in what BIM is and what therequirements for Sweco Theorells are in a future BIM-use as a consulting-firm. Theunderstanding is presented through a study of theory within the subject. The way of thinkingand acting among different disciplines and individuals within the building process isexplained through an interview study.The term BIM is regularly used.

Datorisering av arbetsuppgifter: att understödja det viktiga eller det oviktiga?

I den här rapporten presenterar vi vår argumentation angående datoriseringen av två arbetsuppgifter på Habiliteringen, Karlskrona har inneburit ett understöd av det direkta arbetet med patienter eller av det administrativa arbetet. De anställda anser att den direkta kontakten med patienten är det viktiga, medan dokumentering och det administrativa arbetet är det ?oviktiga?, aspekt som också framgår från vår empiriska undersökning. Det finns en ambivalens med datoriseringen av dessa arbetsuppgifter som vi beskriver i vår uppsats. Å ena sidan stödjer datoriseringen dokumenteringen och det administrativa arbetet, det oviktiga, medan å andra sidan användningen av dataprogrammen har en stor potential i att indirekt understödja huvudarbetet, det direkta arbetet med patienter, vilket är det viktiga. För att belysa de här aspekterna skildrar vi i vilket syfte de anställda använder dataprogrammen, på vilket sätt de använder datorn och dataprogram, och de olika problemen som har uppstått sedan datorn har införts. Vi föreslår ett antal förslag/förbättringar som kan leda till effektivisering av huvudarbetet (arbetet med patienter) och kollateralt av arbetssättet..

Varför Klass? Att studera ojämlikhet ur ett statsvetenskapligt perspektiv

This thesis contains a wider discussion on the analytical framework of classstudies in political science. The purpose is to put class into the light of a usefulmethodological and theoretical tool when it comes to studies on inequality and political,as well as scientific approaches and explanations to why people have awide range of differences in how they pursue their lives. It is my ambition to discusshow class relations can be theorized and explained within a given context, aswell as in society as a whole. I see the complexity of this field as a resource to enhancethe epistemological as well as the empirical discussions within the politicalscience scholars..

Kök.Ett i ettor och nollor

Jag har gjort en webbsajt åt företaget Kök.Ett i Älmhult. Kök.Ett är en köksbutik som bland annat ritar och säljer kök. Jag har byggt upp den allra största delen av hemsidan i Flash, och kompletterat med PHP och kopplat till en databas (MySQL). Sidan är komplett med ett eget administrationssystem. Sidan har en dynamisk känsla som inriktar sig på att inspirera besökaren, och föra besökaren/kunden ett steg närmare Kök.Ett och dess anställda. I?ve built a website for the company Kök.Ett in Älmhult, Sweden.

Dokumentärfilm om Warcraftspelaren 4K FuRy

Warcraft är ett strategidataspel som massor av människor världen över ägnar sig åt. Sebastian Pesic (alias 4K FuRy) är en av världens bästa spelare och dataspelandet har blivit hans jobb. Dokumentärfilmen handlar om Sebastian Pesic och hans verklighet i Warcraftlaget 4Kings. Sebastian kommer att berätta om sina upplevelser och vi kommer att få se honom i action. Filmen kommer att ge en inblick i dataspelsvärlden som många inte ens vet om existerar.

Reflektion genom interaktion : En analys av förbindelsen mellan spelarens moraliska handlingar och karaktärernas utveckling i tv/datorspelet Dragon Age: Origins.

The aim of this essay is to investigate the function and development of non-player characters (NPC) in the TV/computer game Dragon Age: Origins. The NPCs are analysed in order to see if their development is affected by the player character?s (PC) background and interactions. The game?s ethics is also investigated by studying how the NPCs treat the PC and what significance they give to his background and actions.The results show that the NPCs are affected by the PC?s interactions, and furthermore, that they are round characters, which is unusual in TV/computer games.

Pedagogiska datorspel - Designandet av en teoretisk applikationsmodell för pedagogiska spel ämnade för gymnasieskolan, med elevperspektivet i fokus.

In this work we?ve been focusing on how to adjust educational computer games in order to make them suited for the educational context of upper secondary school. Our opinion and entrance to the study is that the related developers of the subject, in some ways, have failed to successfully combine and find the balance between the entertaining and pedagogical aspects in the games. Our main questions is which aspects in the games game developers need to take in consideration to satisfy the pupils, but also what qualities that is needed for them to function in their educational context. In order to do that we had to investigate the people of the target groups own perspective on what technological and social aspects in the computer games they assess as important.

<- Föregående sida 28 Nästa sida ->