Sök:

Sökresultat:

6143 Uppsatser om Computer science - networks and communications - Sida 23 av 410

Krishantering : New York Citys hantering av terroristattacken mot World Trade Center

ABSTRACT?Crisis Management? New York Citys management of the terroristattack against World Trade Center?Essey in political science, C-level, at Karlstad University, by Sara Kringsberg.Spring 2006. Tutor: Susan MartonThe purpose of this essay is to study New York Citys management of a larger crisis and to see how states are coping with stress. It is important to study how states manage stress so that states can learn to cope with larger crisis. That is important for the survival of the state and the protection of its citizens.

Systematisering av information på företag en fallstudie

The purpose of this paper is to investigate how a small company manages its information, primarily the organization of digital documents. The two dominating themes are classification and information politics, the former in the context of a corporate environment and the latter to help us to describe the situation at the company. The method used has involved observation of the company's current computer network structure and also interviews with six employees at different levels in various departments at the company. The result of our investigation has been the realization that, although logical structure is important when organizing documents in a digital environment, it is also necessary to have rules regarding its implementation..

Vi kallar personlighetstypen för kreativa dagdrömmare : En kvalitativ studie av professionellas erfarenheter och åsikter kring ungas dataspelsproblematik

Dataspelsproblematik är ett eskalerande problem som har visat sig påverka många unga människors utveckling och välbefinnande. Syftet med denna studie var därför att undersöka ungas dataspelsproblematik, vilka konsekvenser ett överdrivet dataspelande medför samt vilken behandling som ges till unga med dataspelsproblematik. Empirin erhölls genom kvalitativa intervjuer med professionella som arbetar med denna typ av problematik vid verksamheterna Game Over och Theory in Action. Resultatet visade att dataspelsproblematik idag inte har en bestämd definition och att det är ett problem som inte är tillräckligt uppmärksammat. Synen på orsaker till dataspelsproblematik hos unga är komplext då det kan tänkas bero på många olika faktorer.

Synt och sånt : Datorbaserat musikskapande på folkbibliotek, en studie i förutsättningar och praktik

Recent papers and bills from the Swedish Government deal with the possibilities  of giving all Swedish citizens the possibility of their own creative actlvities in the cultural sector. This work is about where such actlvities shall be placed in order to make them obtainable  for all. As an example of creative work this work takes computer-based music-making. At the public library in Odense, Denmark there is a weil functioning sound workshop where the public gets the opportunity of making music with some assistance from the staff. This work shows  that also in Sweden  the public libraries are the most suitable  institutions  for placing studies for computer-based music-making  for the public depending  on the public libraries'  traditions in adult education.

Phos Graphis

Phos Graphis är en mötesplats för fotografer och modeller. Denna mötesplats ska fungera som en grund för att hitta den medpart man söker, t.ex. en fotograf som letar efter en modell till ett projekt. Användarna erbjuds även egna gallerier och möjligheter att diskutera i forum samt privat meddelandefunktionalitet. Grundtanken är att Phos Graphis ska fungera som ett verktyg för att lättare kunna utvecklas inom sin roll..

Dimensionering av betongplatta på lös undergrund. En jämförelse mellan tre beräkningsprogram

Today more effective computer programs are in use, regarding design of geotechnicalconstructions. There is a risk that the theoretical background of the computerprograms, its limitations and the signification of the choice of soil parameter isforgotten when the computer programs become more user-friendly.This Master thesis deals with simulation and analysis regarding three computerprograms, FEM-design, with the addition Raft, Plaxis and BE-slab. Comparisons aremade for settlement and maximum moment in a concrete-plate. FEM-design is a threedimensional FEM-program, foremost created for design engineers. Plaxis is a twodimensional FEM-program, intended for geotechnical engineers while BE-Slab is aBoundary elements program in two dimensions that is mainly used by designengineers.

Thomas Kuhn och paradigmteorin idag : Från normal till postnormal vetenskap

This essay describes the philosophy of science that Thomas Kuhn puts forth in his work The Structure of Scientific Revolutions. The question is, does his description of the scientific paradigm work as well today as in the examples he gave in the book?The conclusion is that there are certain factors that make for a number of differences between science today and, for example in the seventeenth century. There is also a growing theory or vision of a post normal science laid developed by among others Jerome Ravetz. This theory or vision is an idea of a science close to peer-communities and fast as well as critical decisions involving opposite values..

Rekommendationer för införande av public key infrastructure

The use of insecure networks -such as the Internet- to send and receive information has made the need for preventing unauthorised people reading it yet more important. One of the easiest way to do this is through public key cryptography. However, the problem with this solution is how to tie a specific public key to a certain subject. This is solved by letting a trusted third party issue a certificate that holds, as a minimum, the name of the subject and the subject's public key along with the issuer's digital signature on the information. The rules we make for issuing, revoking and verifying of certificates and the entities that are being used to do so are called PKI - Public Key Infrastructure.

Prototyping i systemdesign

Denna uppsats avser att belysa frågan varför prototyper är ett viktigt verktyg i en utvecklingsprocess av ett mobilt system. Fördelar och nackdelar som verktyget kan innebära behandlas och olika tillvägagångssätt beskrivs. Arbetet med detta baseras i ett praktiskt utvecklingsprojekt på IT-kunsultföretaget Citerus. Projektuppgiften var där att genom en informationflödesanalys definiera olika flaskhalsar i informationsflödet på olika hotell för att sedan föreslå ett effektiviserande system. Projektet koncentrerades vidare på städpersonalen och deras arbete. Utifrån fortsatta studier föreslogs ett mobilt system som ger städpersonalen information för att lättare och effektivare göra sitt jobb. I flera olika forskningsdiscipliner som berör design och systemutveckling förespråkas ett utvecklingssätt med hjälp av prototyper.

Automatiserad Verifiering av Grafiska Ritare och Tranformationsutvinning

En grafisk ritare i flygande system måste under dess utveckling verifieras för att bekräfta att den fungerar. Då bilderna som ritas inte behöver vara identiska mot referensbilder genererade av en fungerande ritare så ställer det krav på verifieringsprocessen att kunna acceptera en viss grad av "fel". Att automatisera den processen är i högsta grad intressant för att minska kostnaden. Uppsatsen presenterar en samling lösningar på delproblem som kan uppstå, däribland ett sätt att utvinna eventuell transformation mellan två bilder..

Artefakter i utveckling - Om designartefakters betydelse i en utvecklingsprocess

Genom att föra samman människor med olika bakgrund och utbildning kan åtskilliga idéer skapas, nya metoder utvecklas och mer kreativa och originella designlösningar produceras. Baksidan är, att ju fler olika människor med olika bakgrund som är involverade i ett projekt desto svårare blir det att kommunicera inom gruppen av olika individer och svårare att komma vidare i en design- och utvecklingsprocess. Vi har under våren deltagit som en del i ett större programvaruutvecklingsprojekt och skapat och använt oss av flera olika designartefakter som medel för att främja samarbete, kommunikation och designarbetet av den produkt vi utvecklade. I denna uppsats beskriver vi hur dessa designartefakter har kommit till, förändrats och hur de har påverkat oss och vårt designarbete. Syftet med uppsatsen är att visa på vilket sätt man kan integrera metoder från olika discipliner i ett programvaruutvecklingsprojekt och framförallt hur arbetet med, och kring designartefakter spelar en viktig roll i utvecklingen av en produkt..

Hur biodiversitet på ekosystemnivå skiljer sig mellan olika habitat

Biodiversity can be described as the total variation of life forms, where diversity ranges from gene level up to the ecosystem level. The diversity can be calculated in a number of ways, and this study use one of these methods. In this study empirical food webs have been used and analyzed, where eleven characters are defined and used as parameters to calculate the Euclidean distances between food webs that describe the variation that may exist within classes of terrestrial, marine and freshwater habitats. The class who stood out and showed the greatest diversity at the ecosystem level was the marine food webs, which showed a high value of the average euclidean distance. The other networks were not as distinctive and the average of the euclidean distance in these classes was comparatively low..

Dynamisk Scrapeapplikation

Denna rapport beskriver examensarbetet vi gjort för LBS Science Park AB. Anledningen till att vi gjort just denna applikation var att LBS Science Park såg ett problem i den Internetbaserade hästannonsmarknaden. Det fanns ingen ledande annonssida, utan användare som skulle sälja eller köpa hästar fick använda sig av flera mindre sidor. Vår uppgift blev att undersöka marknaden och att skapa en applikation som samlar annonser från flera hemsidor på vår applikation. Rapporten är indelad i tre huvuddelar, som belyser de juridiska, de tekniska och de innehållsmässiga frågorna.

Aktörer, nätverk & information : Om informationsförmedling i det akademiska biblioteket

This study focuses on the encounter between the academic librarian and the academic library user with a specific need for information. The aim of the study is to examine the process of mediation of information and to uncover any inherent problems or systemic inertia that may occur within that process.Special attention has been given to information-seeking behaviour in the digital age and the possibility of viewing information literacy as a meta-literacy. The difference between the surface web and the academic invis- ible web is also investigated. Empirical data was collected by the use of ethnographic fieldwork at the Karolin- ska Institutet University Library over a period of five weeks. The data is analysed using actor-network theory as a point of departure.

Säkerhet i det trådlösa hemnätverket ? En analys av de vanligaste säkerhetslösningarna

The security solutions used in wireless home networks are examined in this report. Thegrowing number of wireless units have increased the need for reliable security solutions.This report aims to enlighten the reader about the fundamental technology used inwireless security solutions and inform about the existing flaws. A recommendationabout how to achieve a high level of security in the home network is also given to thereader.Several flaws in the security solutions in use have been reported. Of these the mostsevere has been examined in a test network using highly accessible tools to get aperception of how vulnerable the user is.The tests showed that several attacks were efficient and easily carried out. We have alsoseen that several of the home networks in our sample are susceptible to these attacks.Our survey revealed that the Internet service provider's technical support in many caseslacked the knowledge necessary to inform the user about reliable security solutions..

<- Föregående sida 23 Nästa sida ->