Sök:

Sökresultat:

6493 Uppsatser om Computer science - electronic security - Sida 36 av 433

EDI eller ebXML - för automatisering av affärsprocesser

Sammanfattning EDI är ett välkänt och beprövat sätt för företag att automatisera sina affärsprocesser. Det är också välkänt att EDI är dyrt att både inverstera i och att använda. EDI anses också som krångligt att lära sig och att förstå. Detta har gjort att EDI aldrig riktigt har slagit igenom bland små och medelstora företag. Det internationella standardiseringsprojektet ?ebXML?, som sponsras av bland annat av UN/CEFACT och OASIS, har släppt ett ramverk för hur XML ska kunna användas för elektronisk handel, även B2B.

Identitetsverifiering via tangentbordsstatistik

One important issue faced by companies is to secure their information and resources from intrusions. For accessing a resource almost every system uses the approach of assigning a unique username and a password to all legitimate users. This approach has a major drawback. If an intruder gets the above information then he can become a big threat for the company and its resources. To strengthen the computer security there are several biometric methods for identity verification which are based on the human body?s unique characteristics and behavior including fingerprints, face recognition, retina scan and signatures.

Parental experiences when children are undergoing emergency surgery/Föräldrars upplevelser i samband med att deras barn genomgår en akut operation

When a child is hospitalized, it is usually more than one person who needs attention ? i.e. the child as well as its parents. The emergency ward environment and surgery rooms are unfamiliar and the parents feel anxious, insecure and uncertain about how to act. They are expected to participate in the child?s care, cope with their own anxiety and simultaneously convey a sense of security and stability to the child.

Dokumentärfilm om Warcraftspelaren 4K FuRy

Warcraft är ett strategidataspel som massor av människor världen över ägnar sig åt. Sebastian Pesic (alias 4K FuRy) är en av världens bästa spelare och dataspelandet har blivit hans jobb. Dokumentärfilmen handlar om Sebastian Pesic och hans verklighet i Warcraftlaget 4Kings. Sebastian kommer att berätta om sina upplevelser och vi kommer att få se honom i action. Filmen kommer att ge en inblick i dataspelsvärlden som många inte ens vet om existerar.

Reflektion genom interaktion : En analys av förbindelsen mellan spelarens moraliska handlingar och karaktärernas utveckling i tv/datorspelet Dragon Age: Origins.

The aim of this essay is to investigate the function and development of non-player characters (NPC) in the TV/computer game Dragon Age: Origins. The NPCs are analysed in order to see if their development is affected by the player character?s (PC) background and interactions. The game?s ethics is also investigated by studying how the NPCs treat the PC and what significance they give to his background and actions.The results show that the NPCs are affected by the PC?s interactions, and furthermore, that they are round characters, which is unusual in TV/computer games.

Pedagogiska datorspel - Designandet av en teoretisk applikationsmodell för pedagogiska spel ämnade för gymnasieskolan, med elevperspektivet i fokus.

In this work we?ve been focusing on how to adjust educational computer games in order to make them suited for the educational context of upper secondary school. Our opinion and entrance to the study is that the related developers of the subject, in some ways, have failed to successfully combine and find the balance between the entertaining and pedagogical aspects in the games. Our main questions is which aspects in the games game developers need to take in consideration to satisfy the pupils, but also what qualities that is needed for them to function in their educational context. In order to do that we had to investigate the people of the target groups own perspective on what technological and social aspects in the computer games they assess as important.

Hur fungerar vårdens IT-system egentligen? : Jämförelse av elektroniska patientjournalsystem

To support, enhance and, in the future, develop the activity within the county councils in Sweden, IT support systems are currently used to a large extent. The need to document is central to the health care organizations and the counties have come a long way in the introduction of electronic patient record systems (EPR). The aim of the EPR systems is to support the care processes and the clinical professions in their work.This is a master thesis in the area of human-computer interaction (HCI), Department of Information Technology at Uppsala University. The aim of the thesis was to describe and compare the five most common EPR systems in Sweden. The comparison will focus on some usability aspects and on how well they support the users in their clinical practice.

Tvångsvård på grund av problematiskt datorspelande : En rättsvetenskaplig studie av annat socialt nedbrytande beteende i 3 § LVU

This paper has focused on specific aspects of the law concerning the 3rd paragraph of The Care of Young Persons Act (1990:52), LVU. The purpose of this study was to examine the prerequisite other social destructive behaviour in four cases where youths has been under compulsory institutional care because of their computer gaming. The study was composed on a legal dogmatic method and a legal sociologist perspective. The legal dogmatic method implies to examine the law and its elaboration, the legal sociologist perspective focus on the consequences and causes of the court of law. The study shows that problematic computer gaming is an increasing problem in society and that other social destructive behaviour is a wide prerequisite that need new amendment in order to ensure citizens certainty..

Framgångsrikt användande av EDI: kritiska faktorer för småföretag

EDI är en förkortning av Electronic Data Interchange och kan översättas till elektronisk datautväxling på svenska. Målet med EDI är att förbättra de flöden av information som behövs för att effektivt styra hela leveranskedjan från producent till kund och därigenom förenkla handeln mellan företag. Eftersom EDI kostar en hel del är det vanligt att småföretagare känner motstånd mot att införa EDI. Ofta blir de ändå mer eller mindre tvingade till att acceptera lösningen för att fortsätta göra affärer med sina större handelspartners. Syftet med denna uppsats är att utröna hur viktiga företagens inneboende möjligheter eller resurser är för att användningen av EDI ska bli framgångsrik.

FN och terrorism : En studie av världssamfundets policy sedan kalla krigets slut

The United Nations has a responsibility to combat acts of international terrorism, as they constitute a threat to international peace and security. In spite of this, there exists no generally accepted definition of the phenomenom within the UN. By examining resolutions on terrorism, this thesis aims to evaluate the UN?s policy on terrorism since the end of the cold war until 2003. The results show that the UN?s attitude towards terrorism eversince the end of the cold war has been condemning, but that the the events of September 11th 2001 has contributed to an even more firm approach to the problem.

Effekter på verksamheten vid en EDI-användning i orderhanteringen

EDI är en förkortning för Electronic Data Interchange, vilket på svenska kan översättas till elektronisk datautväxling. Med detta avses överföring av strukturerad data, genom överenskommen meddelandestandard, på elektronisk väg från en datamaskin till en annan. EDI används främst för att förenkla handeln mellan kund och leverantör. Syftet med detta examensarbete är att utröna om verksamheten effektiviseras vid EDI-användning i orderhantering. I uppsatsen beskrivs EDI, de olika nivåerna som företag kan ligga på i sin EDI-användning, fördelar respektive nackdelar med EDI och slutligen beskrivs ett antal definitioner på de variabler som undersöks i uppsatsen.

Data och Tv-spel : Data och tv-spels påverkan på ungdomar

The purpose of this study is to investigate in what extension students experience that computer and videogames affect them. I have chosen to focus on the physical, mental and social affect that this activity might bring them. I have also examined how much time the students spends in front of the computer or the videogame and in which social context they play.The method I have chosen to use is a quantitative opinion poll which I used in three classes of the later junior high and I have also conducted five qualitative interviews.The conclusions I have drawn from this investigation are that computer and videogames affects teenagers both physically and mentally. Physically the affects of playing videogames mostly can be derived to the physical inactivity they expose themselves to. The students themselves did not experienced any positive physical affects from their playing.Amongst the mental affects that stood out the most I recognized the social training that online gaming provided and also the intellectual stimulation that certain games offered the player.

Undervisning och dyslexi : Några gymnasieläraren arbetssätt för att stödja elever med dyslexi

According to the curriculum the teachers have a responsibility to adjust the activities in the classroom in order to suit the pupils and to give them the means of assistance the pupils need to be successful in their learning. The teachers should also stimulate the interest to learn and support the pupils? self esteem. One of the problems a dyslectic pupil faces is an often weak self esteem. Another is the weak phonological awareness which makes it hard to fully understand the context and to recognize different phonemes when writing.

Algoritmer, flödesscheman & logik; kan de lära ut sociala färdigheter till människor med någon form av autism?

Syftet med denna studie var att lokalisera, värdera och sammanfatta befintlig litteratur som besvarar på den centrala frågeställningen. De två centrala frågorna för studien är om tv- och datorspel kan användas för att hjälpa underlätta problematiken som människor med någon form av autism kan uppleva, och hur bra denna metods effektivitet är gentemot mer traditionella metoder som terapi. Den teoretiska tolkningsramen som ligger till grund för denna studie är The Social Model of Disability, en modell som menar att samhället exkluderar människor med funktionsnedsättning via fördomar och okunskap på hur man bör inkludera människor med funktionsnedsättning. Data har samlats in via en form av litteraturstudie som kallas för Scoping Study och har därefter analyserats via analys genom uppräkning och tematisk analys. Resultatet visar på att datorspel kan användas för att lära ut språkliga kunskaper, igenkänning av ansiktsuttryck och emotioner, sociala erfarenheter, samt living skills (levnadsfärdigheter).

Projekthanteringssystem

This document is a summary of my work to create a project management system for a small firm working with computer graphics. The intention is to manage customers, projects, images and invoices in the easiest possible way. To make the system as flexible as possible a web-interface was chosen which makes it possible to access the system from any computer, making it independent of any particular operating system. The only requirement on the user environment is that the computer must have a connection to the Internet to be able to access the system. The different techniques that have been used to develop the project management system is primarily Ruby on Rails and a MySQL database.

<- Föregående sida 36 Nästa sida ->