Sök:

Sökresultat:

1242 Uppsatser om Computer graphics - Sida 33 av 83

Utvärdering av 3dvia Composer : -För arbetsinstruktioner och beredning

With recent technical development computer aided design and manufacturing has taken amore important role in the product life cycle. New business segments such as Product/ServiceSystems and remanufacturing is emerging. This development demands better control of theproduct data throughout the entire product life cycle. Computer aided design is widelyrecognized and used within the manufacturing industries and in recent years the importance ofDigital manufacturing has increased. One part of Digital manufacturing is paperlessproduction which involves all orders and working instruction shown for example on a screenrather than on a piece of paper.

Införandet av CASE: en fallstudie i två konsultföretag

I detta arbete har vi undersökt vilka faktorer som är viktiga för ett lyckat införande av CASE verktyg i en organisation. I arbetet har vi utgått ifrån de faktorer som teorin förespråkat och jämfört dessa med den empiri som vi har undersökt. De faktorer som vi har funnit i litteraturen har vi delat in i grupperna organisatoriska faktorer, utvecklingsfaktorer och stödjande faktorer. Vi har funnit att hanteringen av dessa faktorer i många fall skiljer sig mellan teori och empiri. Utifrån undersökningen har vi dragit slutsatsen att utvecklingsfaktorer har varit den grupp av faktorer som har påverkat införande mest i de undersökta företagen..

Det virtuella ärendet - en storbildsvision för arbete på ett samhällsbyggnadskontor

Denna rapport handlar om arbetet med detaljplaner på ett Samhällsbyggnadskontor. Den försöker svara på två frågor. Hur kan man designa integration av olika applikationer, medier och work practices? Är metoder från Participatory Design (PD), Etnografi och CSCW lämpliga för att utforma en sådan designprocess? I min studie har jag använt mig av dessa metoder för att studera arbetet i sin kontext på kontoret, genom situerade intervjuer och observationer. Jag höll även en designworkshop tillsammans med några medarbetare på kontoret.

Bibliotek på Internet : en undersökning av elektroniska biblioteks hemsidors form, innehåll, struktur och användarstöd

<p>This explorative study examines approximately one hundred electronic library homepages. It focuses on four aspects: form, content, structure and user support. Form relates to the presentation of information and is concerned with the relationship between text and graphics. Content refers to the type of information and services that an electronic library offers. Structure is concerned with the guiding principles that have motivated the grouping of information and services on the homepages.

Sudokulo?sare: Ja?mfo?relse av ko?rtider fo?r backtracking och ma?nskliga strategier

Sudoku solvers are a widely researched topic among mathematicians and computer scientists. This report investigates the differences in execution time and time complexity between backtracking and human strategies for classes with 17-21 clues. Backtracking is compared to our implementation of human strategies with test data that contains 99 Sudoku puzzles for each class. The study shows that the execution time and time complexity is improved for human strategies compared to backtracking for each class. The conclusion shows that it is always favorable to implement the human strategies investigated in the report. .

Pseudoslumptalsgenerering : En studie av pseudoslumpsalgoritmer i allmänhet med fokus på C++11-biblioteketRandom samt implementation av en modifierad XORShift

Randomness is a complex area of computer science, where only pseudo random numbers are possible to generate algorithmically.This report presents established algorithms for random number generation by conducting a basic study of relevant literature, while testing distribution and speed of the algorithms contained within the C++11 Random library. The results are compared to the algorithm XORShift and a modified version of it. The study shows that the modified algorithm passes all tests in Small Crush, andthat the run time is shorter than for those in the Random library. The conclusion is that it is possible to, with simple means, modify an algorithm to outperform the algorithms of the C++11 Random library..

Analys av fysiskt och administrativt flöde för provhantering vid Höganäs AB

In this project, we are studying the material flow and the information flow of sample materials and the appurtenant report of deviation for the purpose to be able to suggest better solutions. The sample material, which is to be analysed, is to be continuously taken from the production flow. The purpose is to navigate the process by the results found by the analysis. Because of this, it's very important that both methods of analysis are ensured and that the sample material is representative for the production flow. However, even more importantly, is that activities and transportations, combined with both flows, must perform in a quick and correct way in order to maintain or improve Höganäs AB's competitive strength.According to reports are about 20 products per day not available, for loading, at the time of delivery.

Mixi Print AB

Detta projekt är en hemsida för Mixi Print AB. Den ska fungera som en framsida för företaget ur ett digitalt synsätt, en plats där det går att få fram information om företaget och dess produkter snabbt och enkelt. Jag har arbetat med programmet flash eftersom det ger möjlighet till bra och enkel men ändå fräsch design. Till detta så har jag kombinerat php och MySQL för att kunna koppla det till en databas. Som en del i projektet så har jag också reflekterat över grafiska bitar på Internet jämfört med hur det var innan..

Systemutveckling av Trouble Report : Hur väljer och prioriterar man tekniska funktioner i vidareutveckling av ett etablerat system?

As part of an internship at Ericsson, this report was written to enhance the understanding of how it is to develop a system that is well established at the workplace. To improve an already existing system is not always as easy as many developers may think. In this report the pros and cons of developing an already existing system has been researched and analyzed. Do note that the results are only from one development of a specific system and that comparison of other developments has been made from other reports and not from experiencing it firsthand. It was found that the choices made can have an impact on further developing and it is important to write down what has been done.

Berättande simuleringar : Om datorspel och lärande i GY11:s litteraturundervisning

Uppsatsen försöker kartlägga hur och om datorspel kan användas i samma syfte som skönlitteratur i den litteraturundervisning som GY11 föreskriver. Fokus ligger på beröringsytor mellan skönlitteratur och datorspel gällande lärande; främst identitetsskapande, moral och etik men också stilistiska drag och litteraturvetenskapliga begrepp. Med två exempel, Fallout: New Vegas och Grand Theft Auto IV, visas hur berättandet i datorspel kan ge mediet en plats i gymnasieskolans litteraturundervisning, samt hur immersion, perspektiv och interaktivitet kan ge spelare något som inte skönlitteratur kan ge läsare..

Att konstruera en gemenskap -teori och konstruktion av virtuella samhällen

Virtual communities are a phenomenon that is becoming more common as the information technology comes with in reach for the general public. This report will bring the theories and construction of a virtual community together. The purpose of this report is to describe the different theories that have emerged from the research within this field and to examine the work procedures that have been used during the development of a site for a MDA-community. The MDA-website is a homepage on the Internet that was developed to bring the students closer together. The report describes the work of the project group, why the website was not completed and at the end the theories are looked at on the basis of the construction of the website..

Java Teknologi för mobila enheter

Denna utredning har gjorts för att genomlysa en teknik som går under namnet JavaTM 2 Micro Edition (J2METM). Vårt mål var att grundligt belysa tekniken och tanken bakom J2ME samt att visa på för- respektive nackdelar med tekniken avseende prestanda och säkerhet. Ett annat mål med utredningen var att visa på praktisk användbarhet av Java i mobiltelefoner och konsekvenser på den mobila infrastrukturen. J2ME är en plattform skapad för att tillmötesgå behoven från den snabbt växande marknaden av produkter som försetts med processorkraft. Dessa datoriserade enheter är mindre än traditionella bordsdatorer och har därmed en annan typ av fysiska begränsningar i form av t.ex.

Är resebranschens webbplatser strukturerade? - kriterier för en tydlig webbplats.

Internet består av väldigt många webbplatser där både kvalitet och kvantitet varierar. Dagens webbplatser är ofta kompakta genom att de innehåller mycket länkar, information och grafik. Detta medför att sidorna blir röriga och ger för många synintryck för användaren. Det blir svårt för användaren att ta till sig informationen och att tyda budskapet. I detta arbete utreds hur en webbplats bör se ut för att vara så tydlig som möjligt gentemot användaren.

Webb-tv för Mjällby AIF

Vi valde som kandidatarbete att göra en webbapplikation för att hantera webb-tv-lösningar för att vi ville samla kompetenserna inom programmet medieteknik där videoproduktion, flashproduktion, grafik, webbutveckling samt serverhantering skulle ingå. Vår webbapplikation skulle skilja sig från redan befintliga lösningar genom att den enkelt skulle kunna anpassas för olika kunder snabbt och effektivt. Detta skulle vi uppnå genom att bygga webbapplikationen kring moduler som alla hade olika funktioner på plattformen, och kunde bytas ut med en knapptryckning. I projektet jobbade vi kring konceptet "från produktion till distribution" med vilket vi menar att både kan producera den bästa webb-tv:n samt ha den smidigaste lösningen för distribution som de flesta kunderna skulle ha råd med. På dagens marknad så är antingen lösningarna för enkla och avskalade eller för anpassade och dyra för att passa den normala kunden, med en normal kund så avser vi ett företag med cirka 10-100 anställda.

Informationssäkerhet: problem med informationssäkerhet ur användares synvinkel

Det finns åtskilliga faktorer som medför svårigheter när informationssystem skall bli säkra. Bland dessa faktorer finns bland annat att säkerheten inte är användarvänlig. Vi har därför i denna uppsats undersökt varför användare upplever problem med en höjning av informationssäkerhet. För att undersöka detta har vi stu-derat ett projekt som heter FSA (FörbättradSäkerhetsArkitektur) och som genomförs på Luleå tekniska universitet. Utifrån denna undersökning kan vi konstatera att användarna upplever flera problem som en följd av FSA-projektet.

<- Föregående sida 33 Nästa sida ->