
Sökresultat:
1242 Uppsatser om Computer graphics - Sida 17 av 83
Aurora - Technology made to make things easier
Det började faktiskt redan hösten 2004, när jag satt och arbetade med ett av de
otaliga projekt man gör under sin skolgång. Projektet gick ut på att skapa en
hemsida med en digital katalog, och voilá, där föddes idén.
Sedan fortsatte jag att fundera, vända och vrida på idén, ett system för att
skapa digitala kataloger och mindre presentationer som vemsomhelst skulle kunna
använda. Just detta att inte exkludera de som inte kan ?Flash? från de som
skall kunna redigera systemet har varit en av mina stora grundpelare, ett slags
digital demokratitanke.
För att skapa systemet har jag använt ?Macromedia Flash MX? och dess inbyggda
programmeringsspråk ?ActionScript?. Programmeringsspråket är inte ursprungligen
tänkt att användas för att göra system, men jag tycker personligen att jag
lyckats bevisa att det fungerar även för det ändamålet.
dotNet som multimediaplattform
As the speed and complexity of computers have increased so have software and the expectations of users. Software development follows a straightforward evolution where complicated tasks are made easier by better tools; this repeats itself as those tasks in turn are automated.Software mechanics that were seen as revolutionary a decade ago are seen as obvious requirements that no multimedia application can be without.dotNet is the next step in line and makes it easier and faster to build software.This report focuses on the development of a multimedia platform developed in dotNet. It does this by developing the tools and framework from which a complete game can be built.A game is selected because it combines the most aspects of multimedia development, such as interaction, graphics, sound & music. The report goes further by describing why the game looks like it does as well as the mechanics of the game and the benefits of the dotNet platform..
En studie i att tillämpa Computational Thinking på grafteori
Computational thinking was brought to the forefront in 2006 by Jeannette Wing. Computational thinking is a problem solving method that uses computer science techniques.The thesis is analyzing computational thinking and how it could be applied to graph theory. Characteristics and main fields from computational thinking is being analysed. This analysis is applied to graph theory to see the potential in developing a proposal for how an exercise can look for an introductory course in discrete data types. Only basic knowledge of graphs is required to perform the exercise.
Datorn som komplement i undervisningen : En studie om datorer som ett led i läs- och skrivinlärningen
The school is a place of work where teachers, with different tools, are supposed to teach their students for the future. In the study the teachers? opinions will be lifted when it comes to use of computers as a tool to teach the students how to read and write. The interpretation is that the use of computers is reflecting the development of society and the intention is to find out if computers will be used in a didactic purpose in teaching. We focused on getting knowledge about which different opinions there are among teachers in grade 1-3 when it comes to the use of computers as a tool in teaching how to read and write.
Trouble Ticket "Kommunikationen gav oss vind i seglen"
Rapporten huvudsyfte är att beskriva hur vi genom användning av språk och
kommunikation har kunnat tillgodose våra användares krav på ett
ärendehanteringssystem, samt på vilket sätt vi har använt artefakter för att
kommunicera. Vi kommer att beskriva olika delar av projektet där språk och
kommunikation har haft centrala "roller" och visat sig ha olika betydelse
beroende på de personer som medverkar och i vilken miljö situationen har
utspelat sig. Rapporten behandlar även hur resultatet av ovanstående har lett
oss in i en utvecklingsprocess där vi försökt tillgodose användarens krav på
bästa sätt. Vi kommer också att beskriva de kända och tidigare okända metoder
som vi använt oss av för att uppnå vår målsättning, att överlämna en första
prototyp av ett ärendehanteringssystem..
Elektronisk signering ? Kommer användaracceptansen att påverkas inom 24-timmars myndigheten?
Utvecklingen av medborgare samt företags användande av Internet har ökat
dramatiskt under de senaste fem åren. Det ökande Internetanvändandet ledde till
att statskontoret 1999 fick i uppdrag av regeringen att ta fram olika förslag
samt underlag som skulle ligga till grund för begreppet 24-timmars myndigheten.
Tjänsten är beräknad att tas tillbruk i Sverige år 2005. 24-timmars myndigheten
kommer tillämpa ett antal olika säkerhetslösningar, därav elektronisk
signering. Denna utredning skall belysa hur stort inflytande säkerhetslösningen
elektronisk signering kommer att ha på användaracceptansen av denna tjänst.
Inneklimatutreding av Fanan 27
Computational thinking was brought to the forefront in 2006 by Jeannette Wing. Computational thinking is a problem solving method that uses computer science techniques.The thesis is analyzing computational thinking and how it could be applied to graph theory. Characteristics and main fields from computational thinking is being analysed. This analysis is applied to graph theory to see the potential in developing a proposal for how an exercise can look for an introductory course in discrete data types. Only basic knowledge of graphs is required to perform the exercise.
Datorn - vän eller fiende? : En jämförande studie mellan elevers datoranvändning utanför skoltid och betyg i engelska
Barn och ungdomar ägnar idag en betydande del av sin fritid till datoranvändning. I denna uppsats har vi valt att undersöka datoranvändningens eventuella effekter på ungdomarnas betyg i språk. Uppsatsens syfte är att undersöka om man kan se samband mellan, dvs. positiva eller negativa effekter på, betygen i engelska hos elever i år 9 och deras datoranvändning utanför skoltid. Utifrån detta har vi även undersökt vilken typ av datoranvändning som har dessa effekter, hur lång tid framför datorn som motsvarar dessa resultat, samt om det finns skillnader mellan flickors och pojkars datoranvändning och deras mätbara språkkunskaper.
Ungdomars fysiska aktivitet och dess betydelse för prestationen i skolan
This study where designed to investigate if there are any positive relationship between the extent of physical activity during adolescent's leisure time and the academic performance, and also if there are any negative relationship between the academic performance and the time spent in front of the television or computers. Another part of the study tried to find out if physical activity has a direct and immediate influence on the performance in school. 91 pupils (51 girls and 40 boys) in the 8:th year of the Swedish primary school, from three different schools participated in the study. All 91 pupils first responded to a questionnaire concerning there activities in leisure time. They where then tested in a mathematical test and the results where compared with the extent of physical activity and TV/computer time they had stated in the questionnaire.
Case-teknologin i praktiken
Detta arbete är en magisteruppsats i Systemvetenskap med inriktning data och systemvetenskap, 10 poäng, vid Luleå Tekniska Universitet. Uppsatsen klargör vilka faktorer som avgör en användning eller icke-användning av Case-teknologin. Case-teknologin möjliggör ett ingenjörsmässigt närmande till mjukvaruproduktion och systemutveckling genom att tillföra nödvändig systematik, standardisering, automation och kvalitetssäkring. Ett stort antal undersökningar är gjorda genom årens lopp med syfte att förstå och förklara varför det som teoretiskt borde vara lösningen på problemet med undermåliga system inte tycks ha blivit detta. Resultatet av undersökningen tyder på att de variabler som Prekumar och Potter kom fram till i sin forskningsmodell ? relativa fördelar, kostnad, komplexitet, kompabilitet, produkt förespråkare, stöd från ledningen och operativ expertkunskap har störst påverkan på användningsbenägenheten av Case-teknologi..
En undersökning i datasäkerhet för hemanvändare : Är det nödvändigt att använda brandvägg?
The emphasize of this study is to evaluate security issues for home users having a personal computer connected to the Internet. It focus on the usage of advantages and disadvantages when using a firewall while connected to the Internet. The hypothesis is that it gives a better protection to install and use a firewall compared not to do so, due to security flaws in the operating system. The prediction was tested on a home user's personal computer. The testwork was divided into two major tests, each of them performed with, respectively without, a firewall.
Krav på kraven - Varför kravspecifikationer inte uppdateras och vad det kan ge för konsekvenser
Detta magisterarbete fokuserar på kravhantering i systemutvecklingsprocessen.
Mer specifikt handlar det om uppdatering av kravspecifikationen då nya krav
tillkommer. Detta är en aktivitet som ofta förbises och jag har velat se varför
samt vilka konsekvenser det kan leda till. Det referensföretag där
undersökningen utfördes är ITT Flygt i Emmaboda och Solna, som har intern
utveckling av system för sin verksamhet. Tillvägagångssättet i undersökningen
har främst varit intervjuer, men även studier av de dokument som finns i
verksamheten.
Kommunikationen mellan vårdpersonal och patienter som är döva : En litteraturstudie
The aim with this study is to explore if and how linguistic learning takes places when four pairs ofstudents in grade one writes on the computer. Observations of eight students took place duringtwelve lessons to investigate what happened during their writing processes. This study isimportant because students? computer writing is a relatively new phenomenon in the Swedishprimary school.It is clear that the peer collaboration creates a complex interaction that becomes the platform, andalso the prerequisite, for successful language training. The method can clearly give students profitsin their linguistic development.
Smarta Hus: Nya behov och lösningar med participativ design
In this Bachelor Thesis (20 p.), we present the history and development of
"Intelligent Houses", and most important- explore some of the future
possibilities in this area.
The project has been carried out through an interdisciplinary cooperation
between three different educations at the Blekinge Institute of Technology.
By conducting a dialogue with various actors with different professions, we
have been trying to identify needs within the concept of "Intelligent Houses",
were the end user is not only the tenant or homeowner.
Through Participatory Design methods, such as a Future Workshop, we have
brought the users together to discuss their own and each others needs and
hindrances in their respective work practice, and how intelligent house
technology could improve their work conditions.
We have also been testing a highly sophisticated
CO/CO2/Moisture/Temperature/Enthalpy multi-sensor & controller, originally
developed for regulating indoor climate systems.
Based on the needs we have found in our fieldwork, we have been looking at
possibilities to make multi user solutions with the sensor..
Konstruktion av en autonom vindstation
Construction of an autonomous wind station was a project with the goal of creating a product that could collect wind data from a sensor and then transfer this data to a server wirelessly over the GSM network. The device would be powered by batteries and solar cells and function fully without requiring external power supply. This required that a small computer was constructed and programmed to store and send data at predetermined cycle times and programming of a server that received the sent data. The project also required optimization of power consumption and dimensioning of solar cells and batteries based on this. The construction of this station demanded research both for the selection of hardware and programming software. The computer was based on a microcontroller and a GSM module that sent the data over the 2G network.