Sök:

Sökresultat:

1532 Uppsatser om Computer games - Sida 41 av 103

Puzzles combined with horror in digital games

Den här uppsatsen handlar om hur pussel och skr äck kan kombineras i ett och samma digitala spel. Hur man som utvecklare kan f å en j ämn balans mellan skr äcken och pusslen som presenteras f ör spelaren i spelet. Den typ av skr äck som den h ar uppsatsen har fokus på är genren 'Survival-Horror' och anv änder sig av den typ av skr äck som i digital spel kategoriserats som 'Survival-Horror'-spel. Den här uppsatsen visar en analys av 'Survival-Horror', samlar information om pussel och skr äck f or att utforma en hypotes hur dessa kan kombineras. F ör att kontrollera om hypotesen st ämmer utf ördes en intervju innan pussel- och skr äckmomenten implementerades i ett digitalt spel. Efter implementationerna genomf ördes det speltester i tv å omg ångar f ör att analysera resultatet mellan de tv å omg ångarna..

Smakbas - Gourmet Grön

Smakbas ? Gourmet Grön är en webbplats som ska kommunicera den gröna maten och marknadsföra Gourmet Gröns smakbaser. Webbplatsen innehåller information och bakgrund om smakbaserna, samt hur man jobbar med dem. Det finns även en lite annorlunda receptbank där besökaren kan titta på recept.

Lek- och lärspel - en studie av hur IT kan stödja integration av lek och lärande

Syftet med denna uppsats var att undersöka hur lek och lärande kan integreras i ett lek- ochlärspel för att skapa motiverande och engagerande övningar. I studien användes konkretaövningsexempel från ett modernt lek- och lärspel som presenterades och undersöktes medhjälp av elever i årskurs fem. Det som specifikt analyserades i övningarna var hur elevernalyckades interagera med systemet och hur inslag av motiverande faktorer för lek kan skapa enunderhållande användarupplevelse, samt om de lyckades lära sig något av denämnesrelaterade kunskapen. Krav på teknikvana, ämnesrelaterad kunskapsnivå samt enförståelse och lärande av den specifika uppgiften var det som satte gränser för hur väl delyckades engagera och lära sig något i övningarna. Med hjälp av observation samt intervjueridentifierade vi ett underlag som kan vara utvecklare, lärare, föräldrar och användare till hjälpför att reflektera över design och användande av lek- och lärspel..

Dagens företag har ett bra skydd mot överbelastningsattacker

Dagen samhälle är sårbarare än man ibland kan ana. Överbelastningsattacker är attacker mot ett specifikt nätverk, och syftet är att göra dess tjänster otillgängliga för legitima användare. Detta är något som sker varje dag mot företag runtom i världen, och inte minst i Sverige. Media har på senare tid uppmärksammat problemet sedan det blivit allt vanligare och vanligare bland företagen. Syftet med detta arbete är dels att få bättre förståelse om överbelastningsattacker är något som prioriteras eller inte, men även att få företagen uppmärksammade på vilka olika skydd som finns att tillgå mot överbelastningsattacker, samt att vi vill få företagen att verkligen tänka på vilka hot som finns där ute. Vårt mål med denna uppsats är att ta reda på vilka befintliga skydd företag i Sverige använder sig utav för tillfället samt vilka skydd de kan och bör använda sig utav. För att nå detta mål har vi genomfört kvalitativa intervjuer med företag som bedriver en stor del av sin försäljning, eller tillhandahållande av tjänster, över Internet. Detta har gjort att vi kommit fram till att företagen visserligen visst har skydd mot överbelastningsattacker och använder sig utav dem, men bör också se till vilka andra skydd som finns tillgängliga för dem och kan fungera bättre för just dem. Det finns som sagt bra skydd mot överbelastningsattacker, men det gäller att veta hur de fungerar och att använda dem på rätt sätt för att kunna utnyttja dem ordentligt. Vi tror, och hoppas, att detta arbete kommer att kunna hjälpa företagen i framtiden att lättare kunna stå emot överbelastningsattacker, och det är våran förhoppning att denna uppsats kommer att komma till nytta och tjäna sitt syfte..

Multipla definitioner av procedurer ? feltolerans genom redundans på procedurnivå i ett programspråk

Sammanfattning Fel i programvara (buggar) kostar ofantliga summor varje år. I detta arbete presenteras en metod där programexekveringsmiljön utan vare sig programmerarens eller användarens inblandning utförligt kan rapportera och dölja effekterna av en avsevärd andel buggar. Genom att kompilatorn eller tolken tillåter att en och samma procedur implementeras hur många gånger som helst införs ett helt automatiskt stöd för N-Version Programming (NVP) omedelbart i programspråket. Tekniken gör programvaran feltolerant och blir ett komplement till kostsam och ofta bristfällig testning. En tolk utvecklades för ett programspråk som tillåter multipla definitioner av procedurer. Därmed har det inbyggt stöd för feltolerans genom redundans på procedurnivå. Ett experiment genomfördes där nio programmerare oberoende av varandra implementerade 12 utförligt specificerade procedurer.

Folkrörelser och nätverk - sociala, informativa och tekniska

Det här projektet omfattar utvecklingen och designen av en webbplats och en webbcommunity för organisationen Nätverket Vileda samt implementationen av ett content management system för att underhålla webbplatsen. Jag reflekterar också kring Nätverket Vileda och nätverket som ett socialt fenomen men även som en kommunikationskanal för organisationer och hur detta har förändrats och utvecklats genom de senaste hundra åren..

Undersökning av Mekaniska Problem med hjälp av Datoralgebra

When investigating mechanical problems it is often more convenient to deal with scalars rather than vectors. In this project methods stemming from the field of analytical mechanics, which lets one derive the equations of motion using scalar quantities instead of vectors, have been used. Two mechanical problems were investigated, a double pendulum with a spring and particles orbit in a sphere. The equations of motion of the two systems were derived with the assistance of computer algebra, using Maple and the external package Sophia. The systems were investigated with regard to periodicity and conserved quantities..

The Orb

Allteftersom forskningen inom Human Computer interaction (HCI) fortskrider konstrueras det allt fler innovativa sätt att interagera med spelkonsoller. Då fler sätt att interagera med spelkonsoller utvecklas förbättras även förutsättningarna för spelbranschen att öka interaktionen i spelen. Den senaste generationen av spelkonsoller har kommit fram med egna lösningar och innovativa sätt att öka spelupplevelsen och interaktionen. Nintendo Wii har t.ex. en rörelsesensor som reagerar på rörelserna av handkontrollen, och Xbox Kinect reagerar med hjälp av en kamera som läser av kroppens rörelser och Playstation Move reagerar på en kombination av en kamera och en kontroll med sensorer. Handkontrollens design har inte förändrats mycket under de senaste konsol-generationerna om man bortser från Nintendo Wii som formade sin kontroll som en stav.

Kommunikation med hjälp av mock-uper

In several cases, systems that have been developed have been very time consuming and cost a lot of money, but they still do not fulfil the users requirements and requests. To make new systems better, you have to find a way to communicate that allows the developers to understand the needs of the user. The aim for our thesis is to highlight the importance of communication in system development. To investigate this we have choosen to do a study of the real-estate system. The work methods that have been used include mock-ups and informal conversations with the user, who is employed by the Church of Sweden in Ronneby.

"Du ska se oss på idrotten" : En studie i hur flickor och pojkar tar plats i idrotts- och svenskundervisning

In this paper an upper level compulsory school is examined from a gender perspective. The purpose of the paper is to analyse how girls and boys acquire space in the classroom (during a Swedish lesson) and in the sports hall (during a lesson in physical education). To fullfil the purpose of this paper a seventh grade class was observed during a lesson in Swedish as well as in sports. In addition to this on pupil was interviewed. In this paper the results are compared to and measured against results from earlier research in the field. Used as a theoretical basis are Simone de Beauvoir?s theories on gender.The results attained indicate that girls and boys claims space in different ways during time in the classroom as well as in the sports hall.

Ip-telefoni med Skype som ett alternativ till PSTN för privatanvändare

The project is a practical and theoretical test of IP telephony with Skype in order to form a base for a comparison between IP-Telephony with Skype and the Public Switched Telephony Network (PSTN). PSTN is the common standard that most of us use for telephony today. The objective for the study is to simplify the choice between PSTN and IP-Telephony for the Swedish private customer user group. The project is supposed to answer the following questions. - How easy is it to start using IP-telephony with Skype? - How is the quality of IP-telephony compared to PSTN? - Are all services provided by PSTN available and accessible using the IP-solution? - How are the usability and the availability of support with IP telephony? - Is IP-telephony a cheaper solution and in that case under which circumstances? Within the project a collection of practical and theoretical tests have been performed to be able to form an opinion on the IP-solution in the following areas, installation, function, quality, usability, costs, accessibility and security. In order to study usability, a test group of ten persons have been used to evaluate the usability of the system.

Webbsida och demo-EP

Syftet med detta kandidatarbete var att sätta samman ett promopaket bestående av en webbsida och en demo-EP med passande grafisk design. EP:n har tre spår elektroakustisk instrumentalmusik av skiftande karaktär, samt ett stilrent men ändå suggestivt omslag. Webbsidan är till för att presentera mig själv och mitt arbete (inte bara musik), och är byggd med hjälp av HTML, PHP, CSS och MySQL..

Soundvolume 2.0 : En prototyp för ljuddesign i spel

Efter fyra månader som ljudpraktikant på det svenska spelföretaget Starbreeze i Uppsala, var det dags att ta steget vidare i ytterligare fyra månader. Från ljuddesign till scriptning, idéer och tankar, samt en inblick i hur scriptning fungerar. Detta arbete handlar om framtagandet av en ljuddesign-prototyp åt ett externt företags framtida spelprojekt. En utveckling som från början var tänkt att öka kunskaperna om scriptning, och att skapa ett sammanhängande spelscenario, men som sedan utvecklades till att leda mycket längre. Förklaring: Ljuddesign = Ljudläggning av någon form, i detta fall spel.

Tingsryds Travbana

Our bachelor thesis is a visualisation made in 3D-graphics of how the horserace track in Tingsryd perhaps will look like in the future, complete with a miletrack, steeplechase, and other horserace courses. Today, the race track is only in it?s building phase. The inner field-group in Tingsryd needed presentation material to show their eventual sponsors, so they contacted us at Media Technology, and we instantly decided to give their idea a try..

W3C Geolocation API ur ett utvecklarperspektiv

The goal of this thesis is to investigate the W3C Geolocation API from a developer?s perspective, focused on whether it makes development of location-based applications more accessible to developers. This has been investigated by looking at available ways to locate, possible uses, the functionality offered, the necessary level of prior knowledge needed for a developer and requirements on developer tools. This has been achieved through studies in relevant areas, a thorough introduction to W3C Geolocation API functionality, and by using the API to develop two different location-based applications as a demonstration. Testing of applications, on different platforms and in different environments, in conjunction with investigation of the rest of the material has shown that W3C Geolocation API in many ways actually makes development of location-based applications more accessible for developers. The API also provides fully adequate functionality and quality to meet the requirements for development of both simple and very advanced location-based applications. Målet med denna uppsats är att undersöka W3C Geolocation API ur ett utvecklarperspektiv, fokuserat på om den gör utveckling av positionsbaserade applikationer mer tillgänglig för utvecklare.

<- Föregående sida 41 Nästa sida ->