
Sökresultat:
2405 Uppsatser om Computer aided software engineering - Sida 5 av 161
How do intrinsic and extrinsic motivation correlate with each other in open source software development?
Open source is growing outside the boundaries of hackers, amateurs and software
development, creating a humongous potential in many different areas and aspects
of society. The intrinsic and extrinsic motivations that drives open source
have been in the subject of much research recently, but how they affect each
other when paid and unpaid contributors come together is still hidden in
obscurity. In this study I investigate how intrinsic and extrinsic motivation
correlates with each other and how those correlations affect paid and unpaid
open source software contributors. The literature synthesis is based on of
systematic reviews through searches in library databases, identification of
articles by searching on the Internet and by reading relevant books. My results
indicate that intrinsic and extrinsic motivations continuously affect each
other and that paid contributors are more vulnerable since their extrinsic
motivation in terms of money is reached only when many other motivations are
fulfilled.
Mjukvarubaserad 3D-renderare
Abstrakt
Produkten som jag har utvecklat är en mjukvarubaserad 3D-renderare. För att göra
en sådan produkt är man tvungen att gå djupt in i området 3D och utföra alla
beräkningar på egen hand. Dessa tar annars grafikkortet hand om.
Denna rapport förklarar varför jag har valt att göra en egen mjukvarubaserad 3D-
renderare och vad den är för något och i vilka områden den används.
Här förklaras även min syn på programmering, digitala spel, vad programmering
innebär för mig och hur min syn på spel har påverkat mig med tiden. Jag tar även
upp mina tankar om spelindustrin och samhällets misstolkade värderingar av spel
samt vad för sorts spel jag anser skulle gynna mänskligheten i framtiden. Vad
jag
tycker om utbildningen Digitala spel nämns också samt hur jag tror att den
skulle
kunna förbättras.
Slutligen följer en kortfattad beskrivning av hur mitt projekt har genomförts.
Abstract
The product I have been developing is a software based 3D renderer.
RoDent : Robotic Dentistry : Computer aided dental implant positioning system
A study was carried in conjunction with the Orthodontic department at Halmstad General Hospital in Sweden to investigate the possibility of reducing cost and manufacture time of dental implant drill guides. The current system involves sending a digital image in STL format to the Materialise factory in Belgium where information of the position of dental implants is translated onto a moulded mouthpiece. Drill guides are placed in the mouth piece which is then returned to the surgeon. The mouthpiece complete with drill guides is then placed in the patients mouth and used as a guide for the implant drill holes. The cost of 10000 sek and a turnaround time of 2 weeks gave rise to the need for a faster and cheaper solution.
SiLu - Riktlinjer för spelmotor
Spelmotor är benämningen på den komponent som hanterar en del av mekaniken i
ett datorspel. Förutom funktioner för grafik, fysik etc. finns också funktioner
för rörelser, interaktion med världen etc.
I detta examensarbete går vi in på hur en spelmotor för morgondagens
mobiltelefon kan se ut, samt vad dagens mobiltelefoners hårdvara och mjukvara
saknar för att dagens PC-spel ska kunna portas till dem. Stödet för att spela
avancerade spel på mobiltelefoner växer ständigt och inom några år bör
hårdvaran vara ungefär densamma som på PC.
Mjukvarukvalitet i öppen programvara - en explorativ och kvalitativ studie av uppfattningar om mjukvarukvalitet
Open source software has recently been discussed, not least in media as a revolution in IT. A number of advantages have been listed in changing proprietary software into open source software. Examples of such pros are no expenses for license fees and improved efficiency. In spite of this, few users have made this change. One of the reasons is a distrust of the quality in open source software.
En laptop till varje elev : en studie om gymnasieskolans satsning på datorer i undervisningen
The aim of this study is to highlight the computer as a learning resource in the education and give us knowledge about how the students uses the computer in year one in a selected High School where one computer per student were introduced in autumn 2011. The aim is also to contribute to the discussion about how the computer can become a natural learning resource for all students in all subjects, including the students in need of special support.How are the High School students using the computer?Are there differences in computer use, whether the student is in academic or vocational program?Are there differences in computer use between boys and girls?Do the student experience that the digital competence is increasing together with if they experience the computer as aid?In what degree do the teachers encourage the students to use the computer?How much do the students use the computer to learn mathematic?The study is based on a survey of all students in year one in a municipal High School.The result of the study is showing that the students first of all use the computer to play music, surf the Internet and to be logged in on social media (eg. Facebook). The students have learned to use the computer for the tasks they need, although the teachers don?t encourage the students to use the computer in any higher means, not in mathematics and not in other subjects.
Loggning av användares interaktioner : utvärdering av användbarhet
The disconnect between assumptions regarding computer users interactions made by software engineers and the actual interactions do, for various reasons, not always match. Gathering actual usage data from user interfaces can enable software designers to make better educated decisions. By buildning a prototype for collecting such data from a diagnosis tool for the automotive industry this project has shown not only how to benefit from the data but also how to perform the work. The data is 1 600 sessions consisting of 26 000 individual events. From this it has shown that available tools can assist in rudimentary questions regarding usage.
Aurora - Technology made to make things easier
Det började faktiskt redan hösten 2004, när jag satt och arbetade med ett av de
otaliga projekt man gör under sin skolgång. Projektet gick ut på att skapa en
hemsida med en digital katalog, och voilá, där föddes idén.
Sedan fortsatte jag att fundera, vända och vrida på idén, ett system för att
skapa digitala kataloger och mindre presentationer som vemsomhelst skulle kunna
använda. Just detta att inte exkludera de som inte kan ?Flash? från de som
skall kunna redigera systemet har varit en av mina stora grundpelare, ett slags
digital demokratitanke.
För att skapa systemet har jag använt ?Macromedia Flash MX? och dess inbyggda
programmeringsspråk ?ActionScript?. Programmeringsspråket är inte ursprungligen
tänkt att användas för att göra system, men jag tycker personligen att jag
lyckats bevisa att det fungerar även för det ändamålet.
TAT Tutorials - En färg-kodande editor och hemsida för ett interaktivt läromedel till de xml-baserade programmeringsspråken Cascades och Kastor.
TAT?s Cascades and Kastor are programming languages used to create graphical user interfaces (GUI) for mobile phones. TAT Tutorials is a dynamic, interactive tutorial site for these xml-based programming languages. An editor will be available for download to enhance the learning process..
Ultraljudsmätare för bubbelfälla
This bachelor thesis is about an ultrasonic sensor, implemented in a bubble chamber in Artis. The sensor consists of the piezoelectric sensor and an electronic control circuit. The control circuit consists of a programmable microprocessor, PIC18F2420 and a circuit, which sends the excitation signal to the piezoelectric sensor, and later receives the echo. This bachelor thesis consists also of a theoretical study, which examines different techniques of liquid level sensing in a chamber. The study discusses which factors are important in liquid level sensing and examine accepted methods.
Elektronisk signering ? Kommer användaracceptansen att påverkas inom 24-timmars myndigheten?
Utvecklingen av medborgare samt företags användande av Internet har ökat
dramatiskt under de senaste fem åren. Det ökande Internetanvändandet ledde till
att statskontoret 1999 fick i uppdrag av regeringen att ta fram olika förslag
samt underlag som skulle ligga till grund för begreppet 24-timmars myndigheten.
Tjänsten är beräknad att tas tillbruk i Sverige år 2005. 24-timmars myndigheten
kommer tillämpa ett antal olika säkerhetslösningar, därav elektronisk
signering. Denna utredning skall belysa hur stort inflytande säkerhetslösningen
elektronisk signering kommer att ha på användaracceptansen av denna tjänst.
RISKfree ? ett system för riskhantering inom programvaruprojekt
RISKfree ? ett system för riskhantering inom programvaruprojektI dagens IT-centrerade värld sker utvecklingen av hårdvara och programvara i en rasande takt. Om ett företag skall ha möjlighet att vara konkurrenskraftigt i denna utvecklingstakt, krävs det snabba och effektiva metoder i utvecklingsprocessen. Dessa krav från omvärlden på nya och mer komplexa produkter och tjänster innebär ofta nya och större risker för ett utvecklingsprojekt; både ekonomiska som tidsmässiga.Analyser av programvaruprojekt som har misslyckats visar att många av deras problem och risker kunde ha undvikits eller åtminstone drastiskt reducerats med hjälp av riskhantering. Oftast är det en optimistisk entusiasm över projektet som överskuggar viktiga varningssignaler om risker och problem enligt B.W.
Är vi artiga mot virtuella agenter?
The CASA-paradigm, Computers Are Social Actors, was introduced in the book "TheMedia Equation" by Reeves and Nass. One of their experiments concluded that we tend to be polite to computers in the same way as we are to people. In this study I have replicated Reeves and Nass experiment but instead of a text-based interface I have used a virtual agentin order to find out if we are polite to the agents, or still to the computer. Two experimental setups was conducted. The two setups had a common first part that was carried out on onecomputer with one agent.
Konstskolan
Abstract
I have made a Website called ?Art school? for Liljevalchs art Gallery, Culture
administration in Stockholm and Culture school in Stockholm.
It is with scholarship from these that this Website has been possible.
The work whit the ?Art school? started in the autumn of 2005 and ended in May
2006 on distance from Stockholm towards Blekinge technology school in Karlshamn.
The Webb place is for the general public, but most for people who have interest
in art and for those how want to learn more painting in different mediums. This
Websites I name: oil, watercolour, acrylic, coal, gouache, and graphite. On
each one of these mediums you?ll get to know about their history, what
technique they have, what sort of material you need, practise and tip.
Tyst kunskap och produktdatasystem vid medicinteknisk tillverkning : Pilotstudie av system för produktdatahantering och kartläggning av den tysta kunskapen vid Nationellt respirationscetrum, NRC
This thesis looks at two sides of the same coin: how to support the production and future development at a specialist medical technology department at Danderyd Hospital. The two sides are; a pilot study of a product management system (PDM) and an interview based study on the characteristics of the silent knowledge of the technicians. The department (National respiratory centre, NRC) is facing retirement of several key employees.The technical study shows that the success of an implementation is largely dependent on the users? prior knowledge and use of a 3D Computer aided design system (CAD).The system itself is shown to fulfill the Lifecycle requirement of tracking the products (mostly tracheostomy tubes) but without a CAD centered workflow, some substantial education and preferably some new recruits, an implementation of the PDM system will fail. The author recommends development of the current ?low-tech? system of MS Excel and Access rather than redistribute the dependency from technician towards a complex, commercial software and its vendor.The analysis of the technicians? silent knowledge with the newly developed method, epithet for silent knowledge (ETK), shows that the longer employment time:the more differentiated technicians become in describing their work,practical knowledge are regarded higher andthe social and collective problem solving factors of the work becomes more important.Typically, it is shown that a new employee should preferably enjoy problem solving, being pragmatic and social as well as having some prior education or work experience in a CAD and/or a PDM system..