Sök:

Sökresultat:

416 Uppsatser om Co-operative enterprise - Sida 23 av 28

Projektlogistik vid bredbandsinstallation : Optimering av ledtider

Background: The development of the IT-industry, where new technologies and new services continually arise, has led to new players with different specializations. The increased degree of specialization means that these players need to cooperate with each other in different types of projects.Problem definition: What factors are important in a project to achieve the objectives as quickly as possible? More players should lead to cooperation difficulties, how can you coordinate in the best possible way? Today, it is desirable for all parties in the project to shorten down the lead time.Purpose: The main purpose is to explore the different factors that affects the project's lead time concerning broadband installation. The part purpose, is to analyze and assess the conditions for cooperation between different players in the project for broadband installation and to provide a recommendation.Method: In order to answer the problem definition, the paper is structured around a qualitative approach with interviews to obtain data. Mostly, the used data comes from primary sources with an extension of secondary sources.Theories: Theories that are used in the paper are: Communication Process, Communication Plan, Project Planning & Project Plan, Efficiency through collaboration, Communication in a network.Empiric: Empirical data consists of primary data collected through interviews.Analysis: The analysis is based on the variables from the theoretical frame of reference; Communications, Planning, Interaction & Information.

Rekryteringsstrategier för företag inom skogssektorn : en undersökning om hur skogsbrukande och träförädlande företag bygger sitt arbetsgivarvarumärke

The forest industry is anonymous among the young people of today. Many youngsters do not know what the forest industry has to offer. As a result of this, many schools and forest have a weak recruitment. This is not a problem for Sweden and the forest industry only, many other businesses companies suffer from in Sweden and other countries in Europe share the same image problem. The interest and values of young people drives them to look for opportunities in other betterknown sectors with better image and reputation. Many companies report having problems with recruiting the best and right employees and fear that the recruiting-problems will increase when the older generation born in the 1940?s will retire.

personalomsättning inom snabbmatsrestauranger

AbstractBackgroundEvery company has some kind of employee turnover and we can tell that som business has higher employee turnover than other business. Employee turnover is individual for all companies but in companies that is in the same business simularities can be seen. The employee turnover in the line of business hotel, merchandise trade and restaurants was according to Confederation of Swedish Enterprise closer to 40 % during the period of 2006-2007 and close to the business with highest turnover, the service sector. This is comparable to the buildning activity that with it?s 22 % is one of the business with lowest turnover.

Kultur, förändring och delaktighet inom sjukvården : sjuksköterskors och undersköterskors uppfattning av en organisationsförändring

Organisationsförändring och dess effekter är något som många upplever. Syftet med studien är att med utgångspunkt i ett arbetslivspedagogiskt perspektiv beskriva och analysera individers uppfattning av en organisationsförändring inom sjukvården. Uppfattningarna analyseras huvudsakligen ur ett organisationskulturellt perspektiv.Uppsatsen bygger på en empirisk undersökning, med kvalitativ induktiv ansats. Intervjuer har genomförts med tre sjuksköterskor och tre undersköterskor verksamma vid två olika avdelningar på ett sjukhus i Skåne, där verksamhetsledningen beslutat om och genomfört en organisationsförändring, en sammanslagning av två avdelningar.I intervjuerna framkommer att merparten av personalen själva önskat en sammanslagning, inte minst utifrån behovet av en ny chef. Denna önskan är enligt respondenterna, en av avdelningarnas främsta syfte till organisationsförändringen.

Reklambyråers anpassning till en föränderlig omvärld : En fallstudie om vilka faktorer som är viktiga för att reklambyråer ska överleva på den alltmer konkurrenskraftiga och överetablerade marknaden

Background: Change factors have appeared in advertising and customer understanding has grown among companies, which have led to important competitive advantages. Advertising agencies are not the only ones benefiting from this expertise anymore, but companies are starting to thus take clients from advertising agencies. They are also taking intermediaries, such as production, over more and more jobs from advertising agencies. This has led to an even tougher competition in the market and that advertising agencies are losing their jobs. The increased competition in the market, has also led many companies choosing to change its advertising agency, to think in new and changing strategies in the enterprise.

Det energiproducerande huset

We are heading towards a huge switch of how energy is produced with fossil fuels being replaced by renewable energy sources. It is not difficult to replace the energy you use in the house and there is no need for futuristic technology. There are already many established products on the market such as high efficiency vacuum solar collectors, heat pumps & small wind power stations that can supply the energy being used in a house. The company Sol & Energiteknik SE AB in Huskvarna has many different products which can reduce the need for an outside energy distributor. An average house in Sweden uses 15 000 kWh for heating, 5000 kWh for tap water and 5000 kWh for electricity.

"Det är ju inte fysiskt påfrestande men det är väldigt psykiskt påfrestande..." : En kvalitativ studie om telefonintervjuare på ett marknadsundersökningsföretag med fokus på arbetssituationen och den egna upplevelsen av arbetet

Den här uppsatsen behandlar arbetssituationen för telefonintervjuare på ett marknadsundersökningsföretag, de lägst stående arbetarna i ett hierarkiskt uppbyggt företag.Fokus ligger på arbetarnas reflektioner kring sin arbetssituation och på hur företaget är uppbyggt, den fysiska och sociala miljön. Ambitionen är att få en inblick i hur de anställda upplever sitt arbete samt hur arbetssituationen kan påverka dem som individer. Intresset ligger även i att nå svar på frågor som i hur pass hög grad de anställda känner att de kan påverka sin arbetssituation och hur pass delaktiga de känner sig i arbetsprocessen. Den centrala frågeställningen är: Hur ser arbetssituationen ut och varför ser den ut som den gör? Hur ser arbetarens syn på sin arbetssituation ut och hur kan arbetssituationen på företaget påverka individen?Uppsatsen är kvalitativ till sin natur.

Ungt chefskap inom kommunal äldreomsorg: en empirisk studie av hur unga chefer upplever sin yrkesroll som chef i förhållande till sin ålder

The purpose of this study was to examine how young managers (26-32 years old) in municipal old-age care organizations, in Skåne and Blekinge, experience their professional roles as managers in relation to their age. One of the questions asked in this study was whether managers experienced that their age affected their managerial position, and in that case, how? In order to investigate this, a qualitative method was used, including interviews and observations. Seven interviews with young managers were conducted. My approach in the working process was influenced by Grounded theory as defined by Glaser and Strauss (1968).

"Vi kan ju inte leva i ett land som är tvådelat" : En kvalitativ undersökning om hur situationen ser ut för invandrade akademiker på den svenska arbetsmarknaden

Syftet med uppsatsen är att belysa invandrade akademikers svårigheter på den svenska arbetsmarknaden och empirin består av sex intervjuer; varav fem arbetsförmedlare och en introduktionsförmedlare. Frågeställningen lyder: Vilka hinder finns och hur ser situationen ut på den svenska arbetsmarknaden för invandrade akademiker?Jag använder mig av empirin som består av intervjuer och belyser den med teorier, varav den övergripande teoribildningen är Erving Goffmans teori i boken Stigma - Den avvikandes roll och identitet. Bakgrunden till uppsatsen är statistik från integrationsverket som visar på att sysselsättningsgraden för inrikes födda ligger på 75 % medan den för utrikes födda ligger på 59 %. Statistiken visar även att invandrare, även de med akademisk utbildning, ofta hänvisas till vissa branscher, som industri och vårdyrken, och även till lågbetalda arbeten.

En studie om användandet av årsredovisningen i samband med marknadsföring

Our essay treats the use of the annual report when it comes to marketing. Today there are many different ways for companies to reach out with their different messages; the thing that caught our interest was if the annual report is such a way.The annual report is an external accounting report which task is to give information to interested parties of companies. The annual report can be used to examine if the company has followed and achieved their goals. In other words it?s an important source of information that can be found about a company, which different interested parties can take part of for analyze.

Cause-related marketing - Välgörande för varumärket? : En studie i hur konsumenter uppfattar CRM i en kritiserad bransch

Background: Increasing globalization has changed the business environment and also resulted in increased awareness of the consumers and demand for higher standards of social responsibility. The companies brand strategies has gain in importance in order to strengthen their brands. A part of a company's CSR, CRM, cause-related marketing, which is a relatively new marketing strategy and created when companies choose to partner with charities and market it. Garment/clothing industry has as many others come to be shaped by the effects of globalization, but has also endured heavy criticism over the years. This criticism is largely because of the outside world's reaction to the exploitation of developing countries.

ENTERPRISE RISK MANAGEMENT ? EN EMPIRISK STUDIE OM HUR SJU UTVALDA FAKTORER PÅVERKAR IMPLEMENTERINGSFASEN AV ERM

Som ett resultat av de stora företags- och redovisningsskandalerna i början av det här decennietskapades Sarbanes-Oxley Act (SOX). SOX är ett regelverk vars huvudsyfte är att öka trovärdighetenoch transparensen i den finansiella redovisningen. Bland annat regleras företagen att redovisa denrisk de ställs inför. Detta har bidragit till att allt fler företag, i huvudsak amerikanska, harimplementerat så kallade företagsövergripande riskhanteringssystem (?ERM?), i syfte att skapa enhanterbar riskhantering som genomsyrar hela företaget.

Varför Web 2.0? : Modell fo?r praktisk utveckling av organisationers kommunikation, na?tverkande och samarbete

Utvecklingen av webben har sedan den skapades 1989 ga?tt fra?n att besta? av statiska webbsidor till att bli mer interagerande med dess anva?ndare. Denna utveckling, som kallas Web 2.0, har pa? ett naturligt sa?tt letat sig in i fo?retagssammanhang.Denna studie bo?rjade ursprungligen som ett uppdrag a?t myndigheten Trafikverket. Studiens syfte har varit att pa? ett praktiskt sa?tt underso?ka mo?jligheterna att utveckla organisationers inom- och interorganisatoriska kommunikation, na?tverkande och samarbete med hja?lp av Web 2.0- tekniker.

Certifiering och Gröna skogsbruksplaner idag och i framtiden : en enkätstudie av privata skogsägare på Södra Skogsägarna och deras attityd till skogscertifiering och Gröna skogsbruksplaner

Södra is a co-operative of private forest owner organisation which is owned by 35 000 private forest owers in southern Sweden. Forest owners in Sweden can choose to certify their Forestry. Södra uses PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes) as their certification scheme for their members. Those who choose to certify their forest are obligated to follow the demands for forestry which PEFC requires. A ?Green? forestry plan is another important tool in the ambition to reach a sustainable forestry.

Speglingen av organisationers egenintresse i remissvar : En studie av yttranden över fyra av Statens Offentliga Utredningar

Objective: In this thesis, we assume that the organizations' interests are governing their behavior/positions. It seems possible to draw conclusions about organizations'interests on the basis of the behavior / positions that will appear in the givenopinions on Swedish Public Investigations. The purpose of this thesis is toidentify self-interests of the studied organizations as they appear in their givenopinions.Method: The authors have made a qualitative and quantitative study of the opinions.Theoretical perspective: The basis of the study is the organization theories that focus the self-interest oforganizations.Empiric: Information is taken from four Swedish Public Investigations: the New Company Act, International Accounting for Swedish companies, Abolition of the audit requirement for small and medium sized enterprise and Simplified accounting. Altogether 310 opinions have been given on these, out of which we have studied 59. Furthermore, we have collected information on tasks, activities and objectives from the websites of the opinion giving organizations.Conclusions: In the literature, we found, as mentioned, that organizations havet hree self- interests which we define as general self-interests.

<- Föregående sida 23 Nästa sida ->