Sök:

Sökresultat:

1192 Uppsatser om Chewing behaviour - Sida 27 av 80

Hästens (Equus Caballus) ätbeteende då den för första gången får sin högiva beredd i ett slow-feednät

The horse's motivations to forage and eat are behaviors that horse owners should take into consideration when designing the horse's living environment. In today?s housing of horses, horses are often kept alone in boxes and paddocks and are fed with small amounts of energy-rich roughage. Problems that can arise with a shortened feeding-time and long periods of fasting are behavioral changes like stereotypic behaviors and an increased risk for ulcers. A solution to the short feeding-time is that you are feeding roughage in a small mesh hay net, or a so-called Slow-feed net.

Köpbeteende ? Den svenska kundens benägenhet att handla ekologisk bomull

Syftet med vår uppsats var att undersöka vilken kunskap den svenska konsumenten har om ekologisk bomull samt om de handlar kläder av ekologisk bomull. Vi genomförde en enkätstudie med både kvalitativa och kvantitativa inslag. Enkätundersökningen utfördes i centrala Göteborg vid fem tillfällen under april. Både män och kvinnor mellan 20-60 år tillfrågades. Vid analysen av enkäterna valde vi att ta ut statistik i diagram och tabeller.

Medias roll i valkampanjer : En studie av den franska presidentvalskampanjen 2007

Since the 1970s voting behaviour has changed. Party identification and class voting has declined. As the electorate becomes more volatile, campaign strategy and party image becomes essential. Political communication and mass media now play an important role in election campaigns. Therefore, researchers take an interest in the impact of media on public opinion.

Etiskt konsumentbeteende - en studie om den svenska etiska modekonsumenten

Textil- och modeindustrin har på senare tid uppmärksammats i allt större utsträckning för att vara en ohållbar bransch och som följd av problemen har en rad etiska modevarumärken lanserats. De tar hänsyn till påverkan på miljö och människorna i produktionen, varför deras produkter kallas etiskt mode. De varumärken och de butiker som säljer etiskt mode har kunder som tar hänsyn till etiska aspekter i sitt köpbeslut, så kallade etiska konsumenter.Senaste decenniet har forskning på etiskt mode genomförts, men då framförallt på den vanliga konsumenten. Då forskning på svenska etiska konsumenter är begränsad har författarna till den här uppsatsen funnit det intressant att se närmare på dem. Tidigare forskning på etiska konsumenter har uppmärksammat ett gap mellan de etiska konsumenternas attityd mot etiskt mode och deras faktiska konsumentbeteende, ett attityd-beteendegap.

Aktiv dödshjälp : en studie de lege lata och de lege ferenda

?Liberal Democracy? is a common term in political theory, and it is used as if it had a commonly accepted referent, with both normative and descriptive content. This is certainly the case in democratic theory, where it on the one hand seems to refer to a normative democratic model; on the other hand it is used descriptively, to refer to real-life democracies. The deliberative democratic sub-field is not an exception; on the contrary, the term is frequently used albeit rarely defined; yet the concept it refers to is supposedly developed enough to allow detailed propositions about its citizens?s political behaviour.This essay is an attempt to analyze how Liberal Democracy is used by three deliberative democrats (Jürgen Habermas, John Dryzek and Stephen Elstub), in order to understand the democratic model (or models), whether normative or descriptive, they refer to.

Konkurrensrätt : Innebörden av artikel 82 EGF

The competition policy in the EU should guarantee that the competition is not distorted in the way that would prevent or create difficulties for the free mobility of goods and services between Member states. It is prohibited for companies to abuse their dominant position according to Article 82, if it affects trade. The essence of Article 82 is control of market power. The perfect competition results when supply and demand appoint the price and quantity of a product. Firms are encouraged to compete then it results in efficiency, quality products and lower prices.

Kläderna gör mannen. En studie i manligt konsumentbeteende

På den nuvarande klädmarknaden råder en hård konkurrens eftersom utbudet av varor och tjänster har ökat. Konsumentens förändrade beteende har lett till att företag måste sticka ut med hjälp av sitt erbjudande. Ett sätt att utmärka sig på marknaden är att arbeta med relationer och få kunden att vilja återvända på grund av butikens service. En kund som känner sig trygg i shoppingsituationen kan bli en viktig stamkund. Den traditionella mannen finner inget nöje i att shoppa och vill därför att processen ska gå så snabbt som möjligt.

Kognitionsforskning i djurhållningen: grisars kognition och dess tillämpning vid slaktsvinshållning

Pigs are often mentioned as relatively intelligent animals when compared to other nonhuman species. Despite this knowledge, the vast majority of pigs are kept under conditions that lack opportunities to satisfy their cognitive needs. Therefore, a need to evaluate the present scientific studies about pig cognition was acknowledged, in order to evaluate to what extent the knowledge is applied in the husbandry of finishing pigs. If a considerable lack of application was determined, suggestions about how to use the obtained information to improve pig welfare were also to be made. A synthesis of the present literature was made, and it could be concluded that a considerable amount of studies had been carried out in the present area. The pigs of today appear to have the same behavioural and cognitive needs as their ancestor, the wild boar.

Manipulation eller social kompetens? ? Rekryterares upplevelser av impression management i anställningsintervjuer

Introduction: A job interview is for both the candidate and the company involved, an importantsituation. It might be tempting for the candidate to adjust the answers to the job in question or what heor she thinks the recruiter wants to hear. This behaviour is a part of what socialpsychology would callimpression management. This term means that you try to control the impressions you send out andaccordingly adjust your behaviour for the current situation.Purpose: Candidates usage of impression management is a widely debated subject where theresearch mainly has focused on the candidates, their strategies and the efficiency of impressionmanagement. Our purpose with this thesis is therefore to see how recruiters experience candidatesimpression management in a job interview, how they handle it and what level of acceptance they havefor it.Theoretical perspectives: The theories and previous research used as models for explanation andbasis for discussion is mainly Erving Goffman´s (1974) dramaturgical perspective and thoughts aboutimpression management and Mark R Leary´s (1995) theories concerning impression managementtactics.

"Nivea - för skönhet är lycka" : En studie om skönhetsreklam i konsumtionssamhället

The overall purpose of this study has its starting point in theories about the consuming society and its advertising. I have examined what kinds of methods that are being used in TV-commercials for beauty products, to influence the consumers. To study advertising, a semiotic method, symbolic interactionism and other theories which discuss symbols and influences, have been used. Six different TV-commercials for beauty products have been examined.The results from this study indicate that the advertiser apply to feelings such as, happiness, a sense of satisfaction, status and success, to affect the consumers behaviour. The findings in this research are discussed in the light of different theories which deal with the significance and the meaning of symbols..

Hur en för tidig avvänjning påverkar kattens beteende

Enligt svensk lag måste alla katter vara minst 12 veckor vid försäljning. I bl.a. Storbritannien kan kattungar dock säljas vid 8 veckors ålder. Med utgångspunkt från detta har jag ställt upp de två frågeställningarna ?hur påverkas kattens beteende om avvänjningen från modern sker före 12 veckors ålder?, och ?vilka problem kan man som djurägare få med sin katt om den avvänjs för tidigt?. Med begreppet beteendeproblem menas beteenden som anses oacceptabla av djurägaren, som ?wool-sucking? eller överdriven vokalisering.

Värdepåverkande attribut : En gap-analys av fastighetsmäklares och privatpersoners värdebedömning av småhusattribut

The aim of this study was to investigate whether the Swedish Institute of public health care uses paternalistic information in their alcohol publications. My intention has also been to examine to what extent the paternalistic information is being used. This is determined simply by how frequently paternalistic information is found in the publications. I chose to analyse five publications that contain alcohol related information and had a clear motive. My results show that all five publications use paternalistic methods with the intention to change readers, or people in their surroundings, alcoholic behaviour. Though this is quite a small essay, I have suggested extended research of the subject ? preferably of all 176 alcoholic publications presented by the Institute of public health care..

Riskupplevelser hos trafikanter : sett ur ett förarperspektiv

The primary aim of the current study was to gain increased knowledge about drivers' risk experiences. The study was based on questionnaires answered by 30 private drivers and 30 bus drivers, with 50% men and 50% woman in each group. The study revealed no differences, either between men and women drivers with regard to their experience of risk, or between the groups of private and bus drivers. Gambling is common within the private drivers group. Mistakes are common in all groups.

Musikundervisning på anstalt - terapeutiskt verktyg eller känslomässigt andningshål?

Syftet med denna undersökning är att undervisa i musik och ensemblespel på en anstalt och studera vilka effekter undervisningen har på internernas aggressiva beteende och destruktiva tänkande. Aktionsforskningen baseras på teorin om att ensemblespel även är en utmanande och effektiv gruppsykologisk övning. Situationen tvingar dig att ta ansvar för din uppgift i gruppen i realtid. Den negativa, kollektiva konsekvensen av en persons misstag är snabb och konkret. Studien vill se om musik och ensembleundervisning kan användas i såväl träningen av interners samarbetsförmåga och tolerans som ett verktyg för interners utveckling inom kognitivt beteendeterapi.

Tack för kaffet! : - en analys av konsumentbeteende hos Premium Coffees potentiella kunder

Hur resonerar potentiella kunder kring inköp av produkten som ens företag tillhandahåller? En av de främsta frågorna hos en marknadsförare, men också en fråga som är aktuell i vår marknadsekonomi i stort. Konsumentbeteende är därför ett givet fält inom företagsekonomin. Men hur går det till när konsumenten är ett företag? Vilka aspekter är viktiga och varför? Vilka marknadsföringsinsatser bör genomföras utifrån denna adderade förståelse? Det är utgångspunkten för denna uppsats.

<- Föregående sida 27 Nästa sida ->