
Sökresultat:
10048 Uppsatser om Change Management - Sida 26 av 670
Identitetsuppbyggnad med fokus på country of origins roll
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Verksamhetsförändring : Sociologiska perspektiv på implementeringen av barnkonventionen inom BVC
This study aims to create an understanding of how employees relate to directives that come from a level above them in the hierarchy and is to be implemented in their working activities. This is studied by examining a case where a work group has tried to implement orders, given to them by the government and through a work group in the level above them in the organizations, concerning how employees working with child health care is to educate parents regarding the child convention. The method that have been use in this study is group interviews with 19 child health care nurses and the two main questions that are asked is why has it been difficult to implement the orders and how have the child health care nurses expressed their resistance to the changes, this since only five of the nurses had begun working with the child convention. The theories that have been used focus on how resistance towards change is expressed, organizational incapability and reluctance towards change, as well as how grass root bureaucrats relates to change. The conclusion that can be drawn from this study is that it is important to let the concerned parties participate from the beginning of the process, to minimize their reluctance to the changing process.
Packaging - Its Role within Brand Management
The paper investigates the role of packaging within brand management of FMCG food companies and their attitude towards packaging. This study enhances the understanding of how FMCG food companies actually work and strive to work with packaging..
Sociala Fastigheter : En studie om hur fastighetsdistributörer kan stärka sitt varumärke via Facebook
Aim: The aim of our study is to analyze and evaluate from a marketing perspective how estate agents can use facebook to strengthen their brand. Method: We have used an inductive study form where we?ve used a quality and a quantity data gathering method. The data has been gathered from an interview with Botkyrkabyggens marketing coordinator and from an internet survey based on a convience selection and a snow ball selection.Theory: SWOT, Brand Equity, Word of Mouth, Customer Relationship ManagementConclusion: Facebook can create and measure "word of mouth" effects, and also create better information management and flow of information compared to traditional marketing for an estate agent. The risks of facebook is the difficulty in educating the staff about the site and the fact that facebook dominates the policies and rules which suddenly can change.
"En väg in" : En socialpsykologisk studie om de anställdas upplevelser kring organisationsförändringen "En väg in"
Syftet med studien är att utifrån ett socialpsykologiskt- och relationellt perspektiv, skapa en djupare förståelse och förklaring för hur medarbetarna på kundservice "En väg in" i Varbergs kommun upplevt denna organisationsförändring. Urvalet bestod av sex medarbetare och två personer ur ledningsgruppen. En kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer har använts, samt en hermeneutisk ansats. För att analyseraoch tolka det empiriska materialet har tidigare forskning och vetenskapliga artiklar valts ut, samt teorierna Jacobsens (2013) förändringsledarskap och motstånd, Maslows behovstrappa (Aronsson m.fl. 2012), Herzbergs tvåfaktorsteori (Aronsson m.fl.
Vägen mot ett klick
Vi har funnit att fyra faktorer tillsammans kan bidra till ett ökad CTR. Dessa är: design/utformning, målgruppsanpassning, involvement och varumärkeskännedom.
THE INDUSTRIAL BRAND MANAGER ? Product Manager and Brand Communicator.
The main objective of this thesis is to study the brand manager?s role within a global business to business (B2B) company. In order to meet the main objective we have chosen to study and analyse one global B2B company, Alfa Laval AB, Alfa Laval DK, Alfa Laval PL and its co-partners such as an advertising agency. We have also studied three global business to customer (B2C) companies, Mars, Unilever and Nestlé, to get a picture of brand managers? role and responsibilities within the B2C environment which is already quite far ahead in the development of the brand management thinking..
Earnings Management och Finanskrisen : En studie om earnings managements förekomst i Sverige, före och under den finansiella krisen
Tidigare studier har visat på att en finansiell kris leder till en minskad förekomst av earnings management som anses vara ett stort problemen i modern redovisning. Denna uppsats undersöker earnings managements förekomst bland svenska företag och hur den påverkas av en finansiell kris samt om det finns skillnader mellan olika branscher. Vi använder en modifierad variant av Jones modell för att mäta de diskretionära periodiseringarna, som likställs som earnings management, och jämför sedan förekomsten av earnings management före och under krisen samt mellan de fyra branscherna som studerats. Vi finner inte några skillnader i earnings managements förekomst innan och under finanskrisen men vi kan se att branschen Sällanköp i större utsträckning än övriga studerade branscher bedriver earnings management. Vår förklaring till detta är att övervakningen av företagens redovisning är generellt sett bra vilket minimerar möjligheten att bedriva earnings management men att det kan finnas brister för branschen Sällanköp..
Bank - En serviceorganisation? En fallstudie av serviceprocessen i Sparbanken Gripen
Att sätta personalen i fokus en modell om att möjliggöra för medarbetare? En fallstudie av Svenska Mässan.
Prisjämförelsesidor - Oberoende information eller marknadsplats?
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Styrelsens strategiroll i producentkooperativ - ett ramverk och en fallstudie
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Verktyg för hjulbyte
Purpose of the thesis is to construct a tool for car wheel change. Car wheels can be heavy and hard to handle and therefore the company Movomech intends to develop a tool that makes wheel change easier. Movomech does not have any similar product and because of this the work was condition less.The intended users of the product is tire workshops and there for the work began with investigation of these. The reason of the investigation was to see how wheel change is done and how tire workshops are planed. The tire workshops? crew?s opinions were also considered and above all one important conclusion was made.
IP-telefoni .:Utveckling på den svenska marknaden:.
Ip-telefoni.
Resursrelaterad informationshantering i uthyrningsverksamheter : En studie av verksamhetsstödjande IT-system och identifikationsteknologier
The management of assets in organisations today can be a challenging task and optimising their usage is critical to ensure maximum profit. For rental businesses offering tangible products efficient management of movable assets are an essential part of the business strategy. The main purpose of this study is to investigate how asset management and asset information management can be carried out in rental businesses and in what ways information technology can support it. By doing a literature review combined with a case study where three rental businesses and their use of information technology were examined we could identify several important aspects regarding asset information management. The results we have found is that rental businesses with a high degree of digitization in existing asset information management systems are able to rationalize existing work processes, which in some ways changes the roles of employees.
Talent Management - praktik eller bara retorik?: En studie om vad som format revisionsbyråers arbete med Talent Management
Humankapital blir en allt viktigare resurs för företag då utvecklingen går mot en mer kunskapsorienterad ekonomi. Medarbetares kunskap, motivation och förmåga kan därför, i linje med utvecklingen, skapa konkurrensfördelar för organisationer. Talent Management har utvecklats för att möta förändrade krav på arbetsmarknaden samt för att ta tillvara på medarbetarnas förmågor. Syftet med denna studie var att belysa hur tre företag i en kunskapsintensiv bransch, revisionsbranschen, praktiserar Talent Management samt analysera och förklara vad som format dess praktik. För att uppfylla syftet har studien haft ett deduktivt angreppssätt där tidigare teorier analyserats mot studiens empiriska information.