Sök:

Sökresultat:

2828 Uppsatser om Caring relationship - Sida 22 av 189

FÖRTROENDE FÖR CHEFEN-En studie med enhetschefer inom två av Göteborgs stadsdelsförvaltningar

There is a relationship between confidence in management and personnel satisfaction. The personnel?s confidence in management can be seen as a fundamental tool which is needed to ensure the success of the organizations mandate. This study investigates how management works to create and maintain confidence. The conditions that management has for building confidence are explored, as well as the significance of leadership in the building of confidence.

Jag är mer än bara en "diabetespatient" : en litteraturstudie om vuxna personer med typ 2 diabetes och deras upplevelser av vårdrelationen med sjuksköterskan

Syfte: Syftet med litteraturstudien var att beskriva hur sjuksköterskor upplevde omvårdanden av patienter med psykos inom psykiatrisk öppen- samt slutenvård. Bakgrund: Allmänheten har än idag en negativ och felaktig bild av psykisk sjukdom samt psykiatrisk vård. Att vårda personer med psykos skiljer sig från arbetet med somatiska sjukdomar. Metod: En litteraturstudie genomfördes vilken baserades vetenskapliga artiklar som sökts i databaserna Cinahl och PsykInfo. Resultat: Omvårdnaden av patienter med psykos upplevdes som oförutsägbart vilket krävde ständig beredskap och mycket tålamod.

Värd att leva - Patientens upplevelser tiden efter suicidförsök

Bakgrund: Suicidförsök, en handling som är livshotande eller ter sig livshotande i syftet att avsluta sitt liv men som resulterar i överlevnad - ett stort folkhälsoproblem blandbefolkningen runt om i världen. Bara i Sverige utför mellan 1400-1500 människor varje år suicid och runt 9000 människor vårdas inom landets hälso- och sjukvård på grund av suicidförsök. Efter suicidförsök möts ofta individen med en negativ attityd i kontakt med vården. Dömande och avståndstagande förhållningssätt riskerar förvärra de suicidnära patienternas syn på sig själva. För hälso- och sjukvårdspersonal är det av yttersta vikt att inneha förmågan att bemöta de suicidnära patienterna på ett professionellt sätt.

Att möta patienter med annan kulturell bakgrund

BakgrundGlobaliseringens effekter har lett till att många samhällen idag är mångkulturella. Detta ställer högre krav på sjuksköterskor då de måste kunna bemöta de många och olika kulturer som finns. För att göra detta behövs kulturell medvetenhet samt kompetens hos sjuksköterskor. Transkulturell omvårdnadsteori är en förutsättning för att kunna tillfredställa de patienter som sjuksköterskor möter inom hälso- och sjukvårdenSyfteSyftet med studien är att utifrån sjuksköterskors upplevelser identifiera de faktorer som påverkar vårdrelationen när patienten och anhöriga har annan kulturell bakgrund.MetodStudien kommer att vara en litteraturstudie. Innehållet kommer inkludera kvalitativa samt kvantitativa vetenskapliga artiklar och litteratur.ResultatSjuksköterskor upplever att det största hindret för att skapa en god vårdrelation är språkbarriärer samt kommunikationsproblematik.

H?llbarhetsprestation och finansiell volatilitet. En studie om sambandet mellan ESG-po?ng och aktievolatilitet

This paper aims to explore the relationship between financial risk and ESG scores in order to assist investors in making investment decisions. We investigate the hypothesis that there is a relationship between the ESG score of a company, and the financial risk in terms of volatility in the relevant company?s share price. The paper is grounded in sustainability reporting and financial risk. With the world facing significant changes and natural disasters, there is an urgent need for action to mitigate environmental impacts to avoid devastating consequences.

Någon som visar att de bryr sig : En studie angående ungdomars upplevelser av delaktighet iinsatsen Kontaktperson.

The aim of this study was to examine young people?s experiences of participation within the intervention Contact Person. Three questions were asked concerning young people?s experience of participation, aspects that promoted/limited the young people?s experience and the significance they attached to the intervention. The findings in this study are based on phenomenological interviews with five teenagers within the intervention Contact Person.

Styrelsesammansättning och lönsamhet i svenska aktiebolag

In this thesis we examine the relationship between board composition and firm performance in Swedish companies. The selection of companies includes all Swedish limited liability companies, with the exception of micro enterprises, that have been active between the years of 2009-2010. We develop hypotheses based on resource dependence theory, agency theory, and the resource based view, and test these with regression analysis against collected data. Specifically, we examine the effects of board diversity, outside directorships, and CEO duality. Our findings show that none of the theories provide sufficient explanatory power of the relationship between board composition and firm performance, and that further research is required to better understand the role and effects of company boards..

Vi skapar barns ordförråd : En studie om barns språkmedvetenhet i förskolan i Sverige och Marocko

AbstractThere is a lot of confusion when it comes to defining Special Education. An example of this appears here by a statement from Assarson (2007) "Special Education initiates a special pedagogy, but contains no innate sense of what is the special component in it" (p. 52, authors? translation). This study is an attempt to clarify the elements of the concept.

Dagens hotellbransch : En studie som belyser hur hotell i Stockholm arbetar för att behålla sina gäster

Because of the large supply of information is today's leisure travelers very enlightened and have firsthand knowledge of what can be demanded on a hotel stay. Along with business travelers, who are not price sensitive, they place higher demands on the standards and service they require. It has become increasingly important to attract the visitors in a unique way.The purpose of this study is to reveal those aspects which hotels focus on in their business in order to keep their guests, despite the strong competition and the new demands of the changing hotel industry. The study has examined more closely if the hotels have specific concepts in their approach, if their servicescapes (the environment where the service is assembled) are designed in a unique way to attract visitors and if the hotels have special relationships with their guests.The study is qualitative and in order to answer the purpose has observations of the selected hotels and interviews with managers and receptionists been made.One of the conclusions that we reached is that the most important aspect in the hotels business is their relationship to the guests. Each respective hotel strives to have a special and unique relationship with its guests conveyed by its staff.

Vetenskapsteoretiska och metodologiska perspektiv på tidsgeografiska visualiseringsmodeller. -En fallstudie i samhällsvetenskaplig visualisering

In the history of scientific visualization techniques there is a lack of social science practices and methodologies. The advent of modern computer graphics brought the use of visualizations into a whole new era, but even though the tools by which such modern visualizations are created become easier to access and use, the lack of social science researchers harvesting the benefits of such tools still remain. This ease of use, increase in power and accessibility plus the ever growing need within the natural sciences to augment the human senses has further complicated the relationship between scientific methodologies, validity, reliability and the use of visualization techniques. This relationship must be explored, demystified and understood in order to fully grasp the impact of visualization practices when incorporated into any given scientific method. Within the social sciences there is one example of a tradition that has since its conception carried within it a graphical notion and a visualization practice.

Katalogen som tolkningsredskap : Bibliografiska relationer i Resource Description and Access (RDA), med särskild hänsyn till operationaliseringsproblem

The new cataloging code Resource Description and Access (RDA) provides a system of instructions for recording relationships between related resources by means of a controlled vocabulary of relationship designators. The purpose of this two years master?s thesis in Archive, Library and Museum studies is to examine the construction of this system, as well as its theoretical foundation. One theoretical point of departure is the necessity of operational definitions for consistent identification of bibliographic relationships. Another such point of departure is that the theoretical model on which RDA is based (the FRBR model) is not a complete description of the biblio­graphic universe, but merely a limited representation of a set of assumptions about that universe.The thesis first examines Barbara B.

Rysslands påverkan på den vitryska demokratiseringsprocessen

This thesis sets out to investigate three questions, first, how the Belarusian democratization process has progressed since the country?s independence in 1991 to the year of 2006. Second, how the relationship between Russia and Belarus has progressed during this time and third, if and how Russia has affected the democratization process. The study has been conducted through qualitative method, mainly using books and articles as sources of information. It has been found that the democratization process in Belarus has evolved in a negative direction ever since the presidential election of 1994.

Utveckling av kundrelationer på Länsförsäkringar

Syfte: Syftet med denna uppsats är att illustrera vilka faktorer som påverkar kundrelationer och hur ett företag bör gå tillväga för att förbättra dessa samt för att bevara sina kunder. Vi vill ge en illustration på hur en välorganiserad kundrelation kan framkallas. Uppsatsen är även en undersökning som kommer att framhäva Länsförsäkringarnas varianter av strategier och metoder inom kundrelation, detta kommer även att baseras ur kundens perspektiv. Det vitalaste kommer att handla om hur Länsförsäkringarna kan förbättra och utveckla detta. Metod: Vi valde att använda oss av primärdata för att öka trovärdigheten genom enkätundersökning och intervjuer, våra sekundärdata användes för att ge stöd till den primäradatan med författares och forskares teorier. Sedan jämförde vi resultatet från intervjuerna och enkätundersökningen med vad teoretikerna anser för att se om det överensstämmer med resultatet. Resultat & slutsats: Vi tycker att det har varit ett intresseväckande arbete att följa Länsförsäkringarnas tillvägagånssätt om hur de bemöter kunderna och relationen till dem.

Specialpedagogikens många frågetecken : En grupp pedagogers tankar om pedagogik och specialpedagogik

AbstractThere is a lot of confusion when it comes to defining Special Education. An example of this appears here by a statement from Assarson (2007) "Special Education initiates a special pedagogy, but contains no innate sense of what is the special component in it" (p. 52, authors? translation). This study is an attempt to clarify the elements of the concept.

?Vad gör bibblan på Facebook?? En studie av ungdomars uppfattningar om bibliotekens marknadsföring och kommunikation i sociala medier

The purpose of this study is to examine young people?s opinions about libraries using social media for communicative and marketing purposes. There are three research questions: What do young people think about libraries using social media for communicative and marketing purposes? Do they want to interact with libraries in social media and, if so, in what way? Are their opinions and their will to interact influenced by what kind of relationship they have with libraries, their reading habits, and whether or not they use libraries? digital services? Prior research is divided into three themes: library development, marketing, and young people. The theoretical framework is made up of a combination of relationship marketing, using Evert Gummesson?s three catchwords relationships, networks, and interaction, and the engagement pyramid, as depicted by Brit Stakston.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->