Sök:

Sökresultat:

970 Uppsatser om Career Event - Sida 8 av 65

- Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! : En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event

Titel: - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event.Författare: Ida Södersten och Ida ÖstmanHandledare: Yvonne von FriedrichsProblemformulering: Hur skapar företag ett eget event och vilka variabler är av betydelse?Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och öka förståelsen kring de variabler som är betydelsefulla när företag skapar ett eget event.Studiens metod: KvalitativNyckelord: Eventmarknadsföring, eget event, interaktion, kommunikation, upplevelser, varumärket, nyskapande/uniktDagens mediemättade konsumenter söker individualiserade och värdeskapande lösningar och är inte längre lika intresserade av att lyssna på budskap som är massproducerade. Följaktligen har detta resulterat i ett behov hos företag att hitta nya sätt att differentiera sig från andra konkurrerande aktörer på marknaden och därigenom väcka konsumenternas uppmärksamhet och intresse.Eventmarknadsföring är en strategi som har vuxit sig allt starkare de senaste decennierna och används till stor del av organisationer som ett verktyg i deras försök att differentiera sig. Ett event har olika uttrycksformer och kan arrangeras som ett eget event eller ett sponsrat event. Trots att eventmarknadsföring som marknadsföringsstrategi ökat kraftigt i popularitet bland praktiker har forskningen kring tillvägagångssättet inte hållit jämna steg.  De studier som finns inom ämnet har till stor del utförts och fokuserat på sponsrade event och egna event har inte fått lika stort utrymme i den befintliga litteraturen.

"...och showen presenteras av..." - en studie om samarbetet event och dess sponsorer

Uppsatsen behandlar sponsorrelationens händelseförlopp ifrån eventets perspektiv. Ifrån matchning, via avtalsförhandling till aktivering av sponsorskapet. Hur eventets image, identitet påverkas av sponsorernas varumärke diskuteras.Det empiriska materialet har samlats in via semistrukturerade telefonintervjuer med respondenterna..

Trendanalys av rapporterade störningar vid de svenska kärnkraftverken

AbstractTrendanalys av rapporterade störningar vid de svenskakärnkraftverkenAnalysis of trends in reported safety-related events atSwedish nuclear power plantsSafdar KargarThis degree project was conducted at the Swedish Radiation Safety Authority (SSM)as part of the bachelors program in Nuclear Engineering at Uppsala University duringthe spring of 2011.The Swedish Radiation Safety Authority (SSM) has developed a Windows baseddatabase called ?ASKEN? during later years. In this database more than 12 000 eventreports are stored sorted in three categories, category 1, 2 and 3. The databasecontains events from the start of Oskarshamn 1 in 1972 till present time.All nuclear power plants in Sweden are obliged to report any deficiency in theirbarriers and/or the defense in depth in obedience to SSMFS 2008:1.When a failure is detected or there is reasonable suspicion of a deficiency, the eventreport should be classified as a deficiency of category -1, 2 or 3 [1].The event reports are logged and archived in the register of SSM. The SSM task forceAnalys av Störningar på elproducerande Kärnkraftverk (the ASK-group), evaluates allincoming event reports and categorizes them according to established criteria.The aim of the project is to study and analyze the event reports in the database andidentity interesting observations and trends which should be investigated morethoroughly by deeper analysis to establish any positive or negative trends of reportedevents. .

Bibliotekarier i privat sektor

The aim of this thesis is to accomplish an understanding on how librarians experience their professional role at private companies. The study is based on qualitative interviews with persons who have a degree in Library and Information science, but does not work as an ordinary librarian. To answer why the respondents work at private companies, this thesis dwells on how the education in library and information science prepares their students to face an alternative career; why the respondents wants to work at private firms instead of a library; if the salary is a key factor in order to choose a career; if the respondents think the companies appreciate their qualifications, and finally, if the respondents think they intrude on other professions' territory? Working at a private company, with a degree in library- and information science, is not, according to the respondents, easy. Although appreciated by their knowledge in the field of information, the interviewees think that the title librarian is hard to cope with.

Ett högre uppdrag : om ledarskap för studie- och yrkesorienteringen i grundskolan

Denna studie har haft som syfte att belysa ledarskapet i grundskolan avseende den studie- och yrkesorienterande verksamheten samt förhållandet mellan ledarskap, personalens engagemang och verksamhetens resultat. Avsikten har bland annat varit att synliggöra om skolorna har ett reellt ledarskap avseende verksamheten eller inte. Bedömningsgrunderna för ett reellt ledarskap har inspirerats av den transformativa ledarskapsteorin. Studien baseras på enkätsvar från 107 yrkesverksamma studie- och yrkesvägledare i Stockholms, Skånes och Västerbottens län. Resultatet visar att den stora majoriteten skolor saknar ett reellt ledarskap avseende verksamhetsområdet samtidigt som flera studie- och yrkesvägledare säger sig vilja inta en ledande funktion för detta.

Festivalernas Intåg : Korröfestivalen ? en bordunstämmas resa genom festivaliseringen

Title: Festivalernas Intåg ? Korröfestivalen- en bordunstämmas resa genom festivaliseringenThe Korrö festival- The establishment of a Swedish Folk Music Festival.This thesis describes how folk music festivals have been escalating during the past few and how they have influenced Swedish folk music. To reach my results I have been studying one festival in particular which is the Korrö Folk Music Festival. This event started in the mid-eighties as a small happening that attracted almost exclusively musicians that were a part of the bordooon movement. The bordoon movement gathered a couple of days in the summer at what they called the ?Korrö bordunstämma? to build instruments and play folk music.

Personlighetens inverkan på aktivt och passivt jobbsökande, karriärambition och arbetstillfredställelse

Previous research has focused limited attention on how personality affects job search for university educated people in work and no studies have focused on the difference between active and passive job seekers. This survey-based study that examined university educated economists and engineers with 5-25 years of experience, showed that career ambition mediated active job search for the personality dimensions of openness, agreeableness and extraversion and also gave clear evidence that active job seekers have lower levels of job satisfaction, and higher levels of career ambition, agreeableness and extraversion, compared with passive job seekers. These findings provide a more nuanced picture of the impact of different recruitment strategies and provide a starting point for in-depth studies on passive job seekers.

Varför lyckas inte alla? : En studie på Hantverksprogrammet Frisör och Florist om skillnader mellan hög- och lågpresterande elever.

Our purpose with this study was to investigate whether there was any difference between high and low performing students from selected aspects such as choice of studies, achievement, self-image, motivation, confidence and career choices.A training professional in today's schools requires knowledge of how young people think about their lives for us to help students develop both high-and low-performing students. Students have different conditions, but no matter good or bad conditions, each individual pupil must be allowed to develop.The concepts used in the study are of study, self-image, motivation, achievement in the future and career choices. In the background, describes these concepts through literature study. The method we have used was semi-structured interviews. Which means a fixed structure, but with room for follow-up questions.The results of our study indicate that there were clear differences between high-and low-performing students.

Event Marketing : En fallstudie av Fjällräven

Information och reklam finns överallt, på TV, radio, tidningar, och nu senast stripade på tunnelbanevagnar, vilket gör att reklamen får det svårare att tränga igenom det allt tätare mediebruset. Med detta som bakgrund kan man se en trend till det ökade användandet av Event Marketing, vilket är en kommunikationsform som genom evenemang ska stärka varumärket eller skapa ett mervärde. Event Marketing utformas beroende på målen och syftet med evenemanget, vilket vanligtvis är att skapa ett intresse för produkten eller tjänsten och att öka försäljningen, men hur skapas detta genom ett evenemang? Detta tar oss in på syftet med studien, där vi vill belysa och klargöra vad Event Marketing är för något och hur det används i syftet att skapa relationer och öka försäljningen hos företag. Event Marketing är ett outforskat område, informationen, fick vi från de intervjuer som gjordes på två eventbyråer och en mediaförmedlare för att skapa en djupare förståelse.

Hur en marknad kan ses som upplevelse och Event marketing samt stärka en kommuns varumärke

Marknader har i alla tider varit en viktig mötesplats, där folk bland annat skött hushållens inköp. Under 1900-talet suddades marknadens ursprungsroll ut, eftersom flera substitut uppkom, främst snabbköpen. Syftet med studien var att undersöka vilken roll en marknad spelar i dagens samhälle och om man kan se på marknader som Event marketing. Syftet var också att öka förståelsen för vad Noramarken betyder för Nora kommuns varumärke. I uppsatsen används en kvalitativ undersökningsmetod och problem frågorna har angripits genom ett deduktivt angreppssätt.

Mot arbetslivet -  en studie om samverkan mellan Arbetsförmedlingen och gymnasiesärskolornas studie- och yrkesvägledare

The number of students who finished special upper secondary school for pupils with intellectual disabilities without an employment has drastically decreased over the last decades. The purpose of this paper is to increase the knowledge of how career counselors at special upper secondary schools collaborate with the Employment Service, and how the special upper secondary school prepares their pupils for working life. The collection of data started with a national questionnaire survey which was directed to career counselors at schools.The result shows that the collaboration appears foremost in the pupils last year in special upper secondary school, and that the special upper secondary schools do not use the Employment Service's assistance to any great extent. In addition, the collaborative process consists of both inhibiting and promoting factors.The results also indicates that the collaboration between the special upper secondary schools and the local labor market can be developed more for the pupils to gain experience from working life..

Studieval och yrkesval : En jämförande studie om elevers val på Teknikprogrammet respektive El- och energiprogrammet.

The purpose of this study is to understand the factors that are affecting students at the Technology and Electricity- and energy programs in their choice of studies and vocation. The study is a comparative case study and quantitative method has been used in the form of questionnaires. The result shows that students do not like to be affected by another person but believes that they themselves have made their choice. Interest turns out to be the biggest influence factor of choice for both students at the Technology and Electricity- and energy program. For Electricity- and energy students have also access to work had some impact.The parents' education level was higher for Technician students and their parents worked with occupations requiring university degrees.

Karriärvägledning kontra karriärcoaching

Undersökningsområdet i detta examensarbete är karriärcoaching och studie- och yrkesvägledning. Inom dessa båda yrken undersöks flera aspekter som exempelvis den historiska bakgrunden, vilka samtalsmetoder som används och på vilket sätt yrkesverksamma vägledare och karriärcoacher arbetar. Likheter och skillnader undersöks också, detta för att få kunskap om huruvida det kan finnas en konkurrens mellan yrkesgrupperna på arbetsmarknaden men också för att uppmärksamma eventuella möjligheter till samarbete. Vi har genomfört en enkätundersökning med 115 studenter på studie- och yrkesvägledarprogrammet vid Malmö högskola samt gjort intervjuer med yrkesverksamma personer inom både vägledning och karriärcoaching. Syftet med enkätundersökningen var att få en uppfattning om hur mycket kunskap som fanns kring karriärcoaching hos dessa studenter och om de önskade få mer kunskap i området.

Vad är det som gör att killar väljer teknik och tjejer frisör

The properties of this material has been studied and it was found that there is very little difference in what affect students in there choice of school, studies and career. Boys who choose hairdressing and styling differ more than girls who choose a career in technics. This is a surprising result which we didn´t expect. In researching background material we learned that it should differ more in perspective of gender. We have compiled the material around young people's choices to high school.

Utveckling av ramverk för editering och simuleringav BPMN

Business Process Modelling Notation (BPMN) is a way to graphically draw a diagram of a business process. A BPMN diagram consists of several so-called flow objects. These are interconnected in the graph through sequence  flows. BPMN models are merely graphical representations of business process and there is a need to simulate these diagrams for different purposes. The simulation that now is available for BPMN is that the model is evaluated by checking if it is correct.

<- Föregående sida 8 Nästa sida ->