Sökresultat:
7817 Uppsatser om Capital Management - Sida 51 av 522
Statens fastighetsverk -betalformad styrning i en funktionsdriven organisation
The National Property Board (SFV) has been appointed by the Swedish government to administer all property of cultural value owned by the Swedes collectively. The commission includes maintaining the soul and character of each individual building, to adapt these buildings to present needs and requirements, and furthermore making them available to the public. The return on equity demanded by the government is based on the CAPM used within the real estate industry. The theoretical assumption that organizations are either function-driven or pay-driven will serve as a starting point, after which SFV will be defined as a function-driven organization with a pay-formed management control system. This paper aims to examine how applying a pay-formed management control system will affect a function-driven organization.
Försvar mot fientliga förvärv: En beskrivning av målföretag och deras försvarsmöjligheter
En karltäggning över orsaker till aversion mot förvärv, målföretagens utseende samt dess möjligheter till försvar mot fientliga förvärvare..
Multilateral och unilateral säkerhetspolitisk praktik och strategi för hantering av Syrienkonflikten
This security study attempts to explain the dynamics of international conflict management of an intrastate conflict, through a combination of three theoretical frameworks. The conflict in Syria is shown to be managed mainly through strategies using coercive diplomacy, and some main contributions within the research field relating to strategies of coercion are used for guidance, to important factors which could affect coercive international conflict management, as well as to additional theories which could enhance the study?s explanatory power through a combined theoretical framework. The two added theoretical frameworks are Power Balancing and a Multidimensional concept of Power. With the aid of analytical tools derived from this combined framework the conflict management is analysed within both a multilateral and unilateral setting, offering some explanation as to why international conflict management (practiced by UNSC multilaterally and USA unilaterally) has shown so little progress in regard to the conflict, as well as why one significant, though limited, result could be achieved regarding the destruction of the Syrian regime?s chemical weapons arsenal..
Customer Relationship Management ? en studie om hur CRM tillämpas i företagen
Denna rapport handlar om implementering samt användning av den kundorienteradeaffärsstrategin Customer Relationship Management, CRM. Enligt statisk från Gartner,misslyckas företag med två av tre och orsaken är att det är få som har kunskap om vad CRMegentligen är och hur det bör implementeras, då informationen som har samlats in ofta varitöverflödig och det har därmed varit svårt att kunna förutse kundernas behov. Syftet meduppsatsen är därför att ta reda på hur långt de medverkande företagen inom Sverige harkommit i deras implementering gällande Customer Relationship Management och i hur storutsträckning företagen tillämpar kriterierna i teorin för en bra kundrelation. Resultaten skaligga till grund för möjligheter att utveckla företagens kundrelationer. Med hjälp av enenkätundersökning har empiriskt material samlats in och sammanställt med den teoretiskareferensramen.
Viral Marketing - Pay It Forward?
Vårt uppsats undersöker hur en betalning kopplad till viral marknadsföring skulle påverka ungdomars attityd gentemot en sådan kampanj. Vi har utgått ifrån en kvalitativ metod iform av fokusgrupper och semistrukturerade intervjuer. Den största fokusen ligger på fokusgrupperna..
Prismodeller för Facilities Management-tjänster
A study has been conducted on how organizations in Sweden administer costs of facilities management services internally. There are three main theoretical methods for administering costs. In the first method, costs are maintained on a central level; in the second method, costs are allocated and in the third method, internal transfer pricing is used. The aim of the study is to identify which methods are applied in practice, to evaluate whether the methods fulfill their intended purposes and to study the relationship between the methods used and the cost level of facilites management services. In practice, a large diversity of methods are used for facilities management costs.
SJUKSKÖTERSKORS ERFARENHETER AV LEKEN SOM REDSKAP I VÅRD AV SJUKA BARN
ABSTRACTBackground: The incidence of type 2 diabetes is increasing worldwide. Early intervention in form of medication, advice on self-management and lifestyle changes is necessary to avoid complications. Few Swedish studies are made on the diabetes nurse?s views on promotion of self- management.Purpose: To examine the diabetes specialist nurse?s experience of promoting self-management to patients with type 2 diabetes in primary care. Method: A qualitative explorative study where eight diabetes nurses were interviewed. The interview guide consisted of semistructed questions concerning the promotion of self-management.Results: The diabetes nurse?s role in promoting patient self-management is significant, if resources are available in the form of adequate time for the patient and good team work.
Cash Management - Företags hantering av likvida medel samt bankers roll -
Med cash management menas styrning av företagets betalningsströmmar samt styrning av företagets val av förvaltningsform. Här ingår bl.a. in- och utbetalning, prognostisering, hantering i form av placering och finansiering samt effektiva system för att kontrollera företagens flöden. Ett bra och effektivt cash management arbete kan göra att bundet kapital frigörs. Vidare kan detta leda till att företag kan uppnå en högre avkastning och därmed bättre resultat.
?Ärligt talat så har det [tradingen] blivit en skitaffär? : En fallstudie av HQ Bank
The global financial crisis hit hard on banking operations worldwide and the sector fell under considerable scrutiny, with particular criticism directed against the banks' own trading practices. A bank owned by the Swedish financial corporation HQ seemed to go without serious financial damage duringthe crisis.In 2008 Finansinspektionen began a review of HQ's activities and a number of shortcomings were identified. Among other things, HQ's risk management was questioned by Finansinspektionen and further how this potentially affected the valuation of complex financial products.In our paper we have chosen to highlight both national and international laws and guidelines that HQ used for their operations and study if HQ followed those laws and guidelines. We also want topresent the theoretical model used by HQ for the valuation of its European options and how HQ calculated their capital requirements ratio. Our purpose is to show how the valuation affected the capitalrequirement ratio and whether HQ followed the necessary laws and guidelines for the valuation of complex financial products.We have chosen to carry out a case study from a deductive approach.
Varje mynt har två sidor : en undersökning om hur den kommande generationsväxlingen påverkar turismföretag
A central discussion within society and businesses today, is the change of generations in the business market which occurs within the upcoming years. A change of generations is unavoidable and a natural step in business. The challenge of the forthcoming reform is the large number of people leaving the labour market and the grand entrance of new labour; Generation Y. The characteristics of Generation Y differ from the older generation which enhances the challenges for the businesses to attract a new workforce. It may also be necessary for the organisations to adapt to the younger generation.
Mossagården - En studie i att skapa förtroende och relationer
Människans miljö och hälsa blir allt viktigare för individen, vilket medför en medvetenhet i dagens konsumtion. Vi har i vår uppsats valt att studera, via intervjuer och en observation, hur ett litet ekologiskt e-handelsföretag, Mossagården, går tillväga för att sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig hos kunderna. Utifrån teorier om identitetsskapande, kvalitet, servicemöte, och marknadsföring analyserar vi Mossagårdens agerande och vilka konsekvenserna blir för kunden. Då Mossagården säljer sina produkter via sin hemsida tar vi även upp företagets fördelar och nackdelar med e-handel. Analysen visar att hemsidan har stor betydelse för företaget, därför är det viktigt att kontinuerligt utveckla sidan och dra nytta av de fördelar Internet ger.
Hitta rätt i förvärvsdjungeln - en studie av förvärvsprocessens strategifas vid uppköp av små onoterade bolag
Att hitta rätt i dagens snåriga förvärvsdjungel är komplicerat. Detta arbete fokuserar på de problem som möter ett förvärvande företag i den inledande fasen av förvärvsprocessen..
Rätt packat - hälften vunnet? En studie i hur konsumenter upplever och värdesätter innovativa egenskaper hos livsmedelsförpackningar
Uppsatsen behandlar livsmedelsförpackningens påverkan på konsumenten vid köp av livsmedel samt konsumentens syn på förpackningens egenskaper med utgångspunkt i allmänna teorier rörande förpackningar, innovationer och konsumentbeteende..
Master Data Management : en undersökande studie på Sandvik AB
I dagens utvecklingssamhälle är det mer en regel än undantag att data lever längre än applikationen. Detta innebär att en organisations masterdata, grunddata, måste överleva förändringar i applikationslandskapet. Masterdata har stort värde i en organisations affärsprocesser varför det är av högsta betydelse att kontrollera dessa. Master Data Management är en applikationsoberoende process för hantering av masterdata vilken används inom många stora företag för att kontrollera kvalitén på masterdata. Syftet med studien var att få insikt i hur ett stort globalt företag arbetar med Master Data Management, för att på detta sätt kunna bidra med förståelse och erfarenhet vilket kan vara till nytta för andra aktörer i området..
Rädda, varna, larma, släck! - En studie om förhållningssätt till varumärke inom den kommunala räddningstjänsten
This study examines how the local rescue services relate to the brand of the rescue service and the concept of brand management. To understand the attitudes against the brand and brand management, empirical data, theoretical modelling of brand and current laws have been discussed together in a try to get an overview how the rescue services practically works with the brand. The study results are based on a questionnaire survey and qualitative semi-structured interviews. The survey was sent to employees working with the communication of the rescue service. The interviews were held with two employees working with the communication of the rescue service and two fire chiefs.