Sök:

Sökresultat:

599 Uppsatser om CORE-OM - Sida 6 av 40

Resurshantering i Dual-core kluster

Med den nya generationen processorer där vi har flera cpu-kärnor på ett chip, så ökas prestandan genom parallell exekvering. I denna rapport presenterar vi en omvärldsstudie om allmän multiprocessorteori där vi går igenom olika tekniker för både hårdvara och mjukvara. Vi har även utfört empiriska tester på ett datorkluster, där vi har testat de två olika programmen Fluent och CFX, som utför CFD beräkningar. För varje program så har tre modeller använts för simuleringar med varierande antal beräkningsnoder. Vi har undersökt vad som är mest lönsamt, att använda en eller båda CPU-kärnorna vid de olika simuleringarna.

Fröåtjärns föroreningshistoria : Utredning av hur metallbelastningen varierat över tid med hjälp av sediment som ett naturligt historiearkiv

The metal mining history goes thousands of years back. The downside of the mining industry is the large amount of tailings created during the mining operations. Drainage and leaching of heavy metals from these tailings may cause major environmental problems including acid mine drainage and leaching of heavy metals. This study examines a pond located near an old mining site, where part of the old mining facility has been recently (1990) restored. The objective was to assess eventual metal contamination from historical mining and the recently performed restoration using a sediment core as a natural archive of historical metal inputs to the pond.

Metadata på webben : en studie av metadata och dess användning på sex svenska högskolors och universitets webbplatser

The purpose of this Master's thesis is to study metadata and its use at Web sites of six Swedish universities and colleges. Each Web site has been examined at three different hierarchical levels and the total number of examined Web pages is 258. 16 questionnaires have also been sent to webmasters at the six universities and colleges. The results show that metadata refers to the data which can assist to organize, describe, identify, locate, evaluate and retrieve resources on the Internet. Even though there are several different metadata formats available on the Internet, the commercial search engines only support the HTML's title tag and the meta tags with the attributes keywords and description.

Att påverka en samhällsdebatt : En retorisk studie av organisationen Ruter Dams strategiska kommunikation

Det har aldrig varit så lätt att uttrycka sin åsikt och samtidigt så svårt att faktiskt göra sin röst hörd som det är idag. För att nå ut med sin åsikt måste man uttrycka sig på rätt sätt och i rätt forum. Den här uppsatsen granskar hur man kan påverka en samhällsdebatt genom strategisk kommunikation och uppnå en förändring som kommer från publiken man riktar sig till. Uppsatsen sammanför retorik med strategisk kommunikation och undersöker specifikt hur organisationen Ruter Dam arbetar för att påverka jämställdhet inom svenskt näringsliv. Analysen åskådliggör hur Ruter Dam arbetar mot ett jämställt näringsliv med utgångspunkt i den retoriska situationen, publiker, core message och stakeholders.

Going Green - Why and How Thule Should Make Environmental Issues a Part of Their Business

Problem: When opening a newspaper today there is a good chance that the headlines have something to do with recent developments in the global climate debate. This development is forcing companies to take action. The problem for many companies, including Thule, is that they are unaware of the environmental work conducted throughout their value chain and also what they need to do to become green. Thule, a company with a strong focus on profitability and growth, will not make environmental issues a part of their core strategy unless it can be shown that economic incentives exist. With this thesis we will try to build a case that will help Thule, and also other companies, see the possibilities a green venture brings with it.

Ett samhällsengagemang som Skapar Shared Value - En studie om hållbarhetsstyrning och Creating Shared Value i en svensk kontext

This study investigates the corporate sustainability activity, linked to the company's core business, which is a relatively unexplored field in a Swedish context. The study examines how the organization has used management control for its sustainability activity within two social initiatives; and whether these initiatives have generated value for the organization and involved stakeholders. Management control of social initiatives are examined within the theoretical framework of The Sustainable Balanced Scorecard and the organization's value creation contributions are outlined in accordance with a definition of the concept of Creating Shared Value. The method used for the implementation of the study is a qualitative study, embodied in an illustrative case study of a large Swedish company operating within financial sector. The empirical data was collected through 12 in-depth interviews with representative interviewees within the organization and with other stakeholders involved in the company's social initiatives.

Kursen TMS, en intervjuundersökning bland lärare om kursen Teknik, Människa, Samhälle

A query using telephone interviews of technology teachers teaching the course "Teknik, Människa, Samhälle", a core course of the technique programme at the swedish gymnasium..

Recipientundersökning av Ensjön : Bedömning av sulfidmalmgruvan Enåsens eventuella påverkan på sjöns vattenkvalitet

Ensåsengruvan is a mine situated within Ljusdals municipality in central Sweden. Themine was in use from 1984 to 1991 and has since been undergoing a remediation program. Mine tailings from sulfide rich ore is a potential environmental hazard due to its tendency to cause acid waters and heavy metal leakage. Lake Ensjön is situated one kilometer from the mine area. Due to the hydrological conditions it was not expected to receive inflowing water from the mining area.

Konsten att positionera sig : En studie om festivalers identitet, positionering och om kunders relation till festivalers märkesidentitet.

The purpose of this study is to examine what characterizes brand identity and positioning regarding festivals on the current Swedish festival market. In relation to our purpose we are also going to analyze how festival attendees relate to a festivals brand identity. Our research question is as follows:What characterizes festivals brand identity and positioning on the current Swedish festival market?This study has been written with a qualitative research method and an inductive approach. Our empirical foundation is built on a rich content based on personal interviews.

Marknadsplatsapplikation för Android

Målet med examensarbetet är att utveckla en marknadsplatsapplikation för Android. Marknadsplatsapplikationen ska tillhandahålla funktioner för att ge användaren förutsättningar att hitta och ladda ner applikationer över Internet ifrån marknadsplatsens serversida. Marknadsplatsapplikationen kommer likt en tunn klient vara helt beroende av innehåll från en serversida. Vid examensarbetets utförande existerade dock ingen serversida då denna ännu inte var färdigutvecklad.För att utveckla marknadsplatsapplikationen utan närvaron av en serversida, implementerades en emulerad serversida som utåt sett hade funktionaliteten av en framtida serversida. En mjukvaruarkitektur implementerades bestående av tre lager: användargränsnitt (GUI), kärnfunktionalitet (Core) och webbkommunikation (WebCom).

Säkerhetsanalys av Windos Server 2008 i militära system

This analysis recommends not to use Windows Server 2008 without properevaluation in any system containing classified information. The reasons are too lowassurance and too weak authentication. If Windows Server 2008 is to be used itshould be supplemented with a stronger authentication mechanism. The installationshould preferably be of Server Core type and the server should be maximallyhardened..

Den varumärkesuppbyggande processen : En fallstudie på en fackförening

Background: According to many authorities Trademark consideration will within the companies become all more prioritized objectives for competitive advantage and a strong organisational structure.Trade marking is becoming an important tool, not only Production oriented companies apply this on their products or services whereas it is today spread in many different sectors.Problems: On the basis of theoretical and empirical studies, we will try to see how a trademark is built up.This will guide us to our questions at issue:? How has the actual process for HTF been in order to strengthen and to build up their trademark, how have they achieved this in practice?? What are the underlying criteria?s to for this work and what role has the consultant company BMN in the actual process?Aim: The authors have for intention to create an understanding on why there is interesting for a trade union organisation like HTF to carry out a trademark development investment. A further understanding will be to highlighting a strong trademark's advantages and possible disadvantages.Results: As a trade union organisation where the relationship to the members and the potential members is becoming all more important is the interesting to highlight their trademark clear and in addition to that contribute to building and establishing strong relationships. on the basis of this study we can state that it is now one of the most important support activities that as a trade unions to highlight its core values through trademark. As a trade union, one can to a large extent work with and to apply the market the economic mocks-up for trademark build up.The most important aspect is that we can state , in the future developed to concentrate more on communication, positioning, segmentation and diversification, which the trademark act as intermediary.

Att skapa samförstånd i en organisationsförändring : ? En fallstudie om förändringskommunikation

Denna studie undersöker hur samförstånd skapas genom kommunikation i en organisationsförändring. Detta är intressant då tidigare studier visat på att kommunikation är en avgörande faktor för att en organisationsförändring ska bli lyckad. Det är också intressant då forskning kring den interna kommunikationen vid organisationsförändringar är sparsam. Speciellt då vi även valt att se kommunikationen utifrån en mottagares perspektiv, ett område som var särskilt outforskat. Vi har hämtat vårt empiriska material från en organisation som stod inför en organisationsförändring.

Business Intelligence : en diskussion om begreppet och fenomenet

Our aim with this thesis was to closer study business intelligence to be able to present an overview of both the concept and the phenomenon. We have also developed a framework that show how business intelligence can be used effectively. We think that our framework can be of help to under-stand the areas which constitutes the core of business intelligence. We think that the framework we have developed is a good basis for the im-plementation of business intelligence in an organisation and that it also can be of help in the daily business intelligence work..

Once upon a time : En studie om storytelling som marknadsföringsverktyg

Berättelser har sedan urminnes tider fängslat och fascinerat människor men idag är berättelsen inte bara ett sätt att förmedla sagor och fabler utan sker även inom företag och organisationer. Kraften i berättelser har under de senaste decennierna börjat användas inom företagsvärlden för att förmedla berättelser om företag och varumärken. Detta sätt att använda berättelser har kommit att kallas storytelling och är en populär strategi inom marknadsföring idag. Storytelling har blivit ett allt viktigare inslag i marknadsföring hos företag inom livsmedelsbranschen då konkurrensen från inhemska och utländska varumärken har ökat i samband med Sveriges inträde i EU. Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsperspektiv undersöka hur företag använder storytelling i sin marknadsföring för att stärka sitt varumärke.

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->