Sökresultat:
1767 Uppsatser om Buzz Marketing - Sida 63 av 118
Grön marknadsföring : Miljöengagemang som konkurrensverktyg?
Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva samt analysera hur mikroföretag inom klädesbranschen arbetar med grön marknadsföring. Metod: Kvalitativ metod genom fyra djupintervjuer. Teori: ?Corporate Social Responsibility?, ?Ammenbergs miljöstrategier?, ?The Green Marketing Strategy Matrix?, ?Grön marknadsförings grundläggande aspekter.? Slutsats: Gemensamt för de undersökta mikroföretagen är att det finns ett personligt intresse och engagemang i miljöfrågor. Företagens bakomliggande miljöarbete skiljer sig väsentligt i omfattning. De företag som själva inte producerar sina kläder, följer vad certifieringsorganisationerna anser vara goda och miljövänliga produktionsförhållanden. Eftersom företag själva väljer att definiera vad begreppet miljövänligt innebär, kan seriositeten i miljöarbetet uppfattas som godtyckligt.
Fusionen mellan Telia och Sonera - lönsam för aktieägarna?
I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. En kvalitativ metod har använts där den primära data blir de genomförda intervjuerna.
Lämna inte slumpen åt slumpen - En studie om hylloptimering i den digitala butiken
This paper examines the impact of conscious shelf management on online grocery stores. An S-O-R framework is used to unveil if some established shelf management techniques from physical stores are applicable in an online context. We also explain some of the cognitive processes customers experience as they get exposed to online buying situations. A main study with two data sources is conducted: one quantitative website experiment with 168 participants who got exposed to five different organisation patterns within five different categories; and one more qualitative eye tracking experiment with 20 participants. The results indicate that a disorganised product page evokes not only different scan paths and cognitive patterns but also generates higher sales.
Gruesome Gaming: En studie i marknadsföring på sociala medier
Vi har valt att titta på hur E-sportmarknaden använder sig av sociala medier
för att sprida sig ut bland medierna och nå befintliga och framtida användare.
E-sport är ett begrepp som innefattar all typ av elektronisk sport. Dota2 och
Starcraft 2 är två exempel på spel där E-sport är ett vinnande koncept. Vi har
valt att skapa föreningen, Gruesome Gaming som ligger till grund för uppgiften
för att kunna ta reda på hur de sociala medierna fungerar i
marknadsföringssyfte. Människors beteende på Internet samt hur människor
hanterar marknadsföring på Internet kommer upplysas närmare i arbetets
resultatkapitel.
Öppen tävling Filmfestivalens strategiska fördelar i en digitaliserad filmbransch
This paper investigates strategic opportunities for film festivals in a digital film business, with emphasis on Göteborg international film festival and the Swedish film industry. Using a theoretical framework of strategy analysis, the film value chain is examined with special regards to disruptive technology, and the film festival's unique resources are linked to industry structure. It is shown that relationships between actors and across sectors are crucial features of the film industry, and hence a network perspective is added to the theoretical framework. Barriers to entry are shown to be relatively low in all sectors except the cinema market, and it is proposed that film festival's could expand into digital distribution, taking advantage of brand strength, customer loyalty and knowledge of industry. The study adds to the mounting research on film festival practice and its significance for marketing and distribution in the film industry, and highlights the emergence of strategic openings in destabilized networks..
Att samverka för att växa : En studie sv stora svenska småföretag
In the year of 2001, China launched their new international marketing strategy Going Global. As an effect of this, the frequency of Chinese establishments in Sweden has increased heavily in the last ten years. One of the larger Chinese establishments in Sweden happened in 2003, by the telecom company Huawei. This essay illustrates the obstacles that a Chinese company faces when setting up their business on the Swedish market. Previous studies have focused on Swedish establishment abroad.
Hur varumärkeslojaliteten påverkas av att konsumenten får utföra självservice : En kvantitativ studie applicerad på användandet av internetbank
Syfte: Syftet är att förklara hur tillfredställelse, förtroende och engagemang inverkar på varumärkeslojalitet i en kontext av självservice.Hypoteser: Följande hypoteser är uppsatta av författarna:H1: Tillfredställelse har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.H2: Förtroende har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.H3: Engagemang har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.Teori: Varumärkeslojalitet; tillfredställelse, förtroende och engagemang.Metod: EnkätundersökningSlutsats: Hypotes1 kan utifrån den här studien accepteras. Hypotes 2 kan utifrån den här studien accepteras. Hypotes 3 kan utifrån den här studien accepteras..
Kan ett modeföretags varumärke gynnas av marknadsföring med pälshandel som del av deras CSR-arbete?
Corporate Social Responsibility, eller CSR har blivit något av en självklarhet hos företagenidag. Konsumenter accepterar inte barnarbete och de är miljömedvetna. Att ett företag haretiska och moraliska värderingar är inte bara viktigt ur just etiska och moraliska perspektivutan även för att kunna bygga och bevara ett starkt varumärke. Vi tycker att handeln med pälsär ett stort problem. Det finns allvarliga brister i den här branschen.
Skolan och världsmedborgarskapet : Om världsmedborgarskap som pedagogiskt ideal
It today's global world we live in the media have started to examine businesses more and more. In addition consumers are expecting more from products, because they are well informed. This means that companies need to market themselves effectively, to convince and get across their message to their customers. Marketing is an extensive process in which different factors must be taken into account. A company must know what the coustomer needs in order to get through to them.
Design Management för Remote Control Sweden AB
This Degree Project is a cooperativ work with the advertising agency PAX in Falun and the industrial companyRemote Control, who constructs and sells actuators for the global market.The assignment concerns bringing out a graphic profile, or with another expression a Design Management, forRemote Control AB graphic materials. Remote Control AB has a quality certification ISO 9000 and is workingwith, when this report was wrote, an environment certification ISO 14001.The Company has been paid attention to Internet and other media.The supervisors are familiar to that Design Management is a soon coming competition element, like quality andenvironment management.This Degree project contains research, analysis and the construction of graphic material. The research has beencommitted most of the time to trace the customer, the market and the competitor, because its the most importantphase. It?s also important looking at competitor?s way of working with marketing management, so you can separatethem from the own company..
Är du privat eller offentlig? : En studie om vad som utmärker marknadskommunikationen i en privat respektive offentlig organisation.
The market communication in organisations is vital to manage the competition. Studies have shown the importance of market communication in both private and public organisations.Since the past decade market communication has been acknowledged as an instrument to provide the organisations target group with valid information.This thesis is a study about the differences in market communication between private and public organisations. To manage this we asked ourselves the question:?- What distinguish the market communication in a private respective a public organisation??We have done qualitative interviews to get the best result for our study. We have interviewed both types of organisations and our respondents have leading strategic position in their organisations.Our research highlights important differences between private and public organisations in matter of tactics in market communication.In conclusion the result shows a great difference in how an organization is managing their communicative strategies all depending on if it is a private owned company or a public organisation..
Don't address their brains. Address their hearts! : En studie om sinnesmarknadsföring vid restaurangupplevelser
Restaurangbranschen är en del av turistindustrin och viktig för näringens utveckling. Fokus i denna studie har inriktats mot restaurangföretag och deras möjligheter att påverka gäster med hjälp av sinnesmarknadsföring. För att visa på marknadsföringens goda inverkan på företag genomfördes en observation samt intervjuer med marknadsföringsexperter och inredare. Det framkom att sinnesmarknadsföring, som involverar människans fem sinnen, ökar gästens uppehållstid och viljan att spendera pengar i besöksmiljön. Uppsatsen syftar till att belysa hur företag på ett effektivt sätt kan påverka en gästs restaurangupplevelse.
Sponsringstrenderna hos de svenska storföretagen
Syfte: Syftet med denna undersökningen är att öka förståelsen av hur företagen
ser på sponsring i dagens ekonomiska situation. Detta är av särskilt intresse
för de personer och organisationer som söker sponsorer. Undersökningen kommer
speciellt att fokuseras på idrottssponsring. Syftet med undersökningen är även
att se hur trenderna i Sverige stämmer överens med trenderna i övriga delar av
världen och då främst i USA vad gäller sponsring.
Metod: En survey-undersökning med de 126 största företagen i Sverige har
gjorts. Företagen har fått fylla i en enkät med sju flervalsfrågor via e-mail,
telefax eller telefon.
Lärare och skolbibliotekarie ett udda par som bör dra jämnt. En studie i samarbete på en högstadieskola
This Masters thesis concerns collaboration between teachers and librarians. Three theoretical perspectives, profession, power and legitimacy, are used to analyse the results of written interviews with eight teachers and one librarian at a comprehensive school. We did not find evidence of any deeper collaboration between teachers and the librarian. The effects of profession had little impact on the relation although the involved parties seemed to appreciate differences in education and points of view. The teacher retains power over education and grades while the librarian holds sway over the physical library and the purchase of books and other media.
Avslutande av kundrelationer: ett företagsperspektiv
Forskare har poängterat bristen av forskning inom området för avslutande av kundrelationer och att det behövs mer forskning inom detta. Därför blev syftet med denna uppsats att identifiera varför relationer avslutas och hur processen för avslutande av relationer kan beskrivas. Undersökningen baserades på två fallstudier, där båda företagen är tillverkande företag inom träindustrin, med vilka vi genomförde semistrukturerade intervjuer. Anledningen till att vi valde att undersöka tillverkande företag var att pröva teorierna i en annan kontext, då merparten av den tidigare forskningen hade gjorts på tjänsteföretag. Slutsatserna vi kom kommit fram till i uppsats var att avslutandet av relationer kan ha många olika anledningar, men den vanligaste anledningen för våra fall var att företagen inte kunde leva upp till kundernas krav.