Sökresultat:
1767 Uppsatser om Buzz Marketing - Sida 51 av 118
Sociala medier inom sportindustrin
Sport räknas idag som ett gränsöverskridande fenomen som intresserar människor världen över, såväl utövare som åskådare. På senare år har den tekniska utvecklingen bidragit till en förändring i hur sport konsumeras, avståndet mellan utövarna och åskådarna har minskat i takt med en ökad kommersialisering. Samtidigt har de ekonomiska förutsättningarna för klubbar och tävlingar blivit allt tuffare, vilket lett till sportmarknadsförarna tvingats hitta innovativa och kostnadseffektiva sätt att marknadsföra verksamheten. Ett allt populärare sätt att marknadsföra sig är via sociala medier, som existerar till följd av den tekniska utvecklingen. Med tanke på att fler och fler av den yngre generationen syns och hörs på sociala medier dagligen är det intressant att undersöka hur sociala medier påverkat fördelningen av marknadsföringsresurser inom sportindustrin.Syftet med studien är att öka förståelsen för hur den tekniska utvecklingen, i synnerhet sociala medier, förändrat förutsättningarna för interaktion och kommunikation med konsumenter.
Konsten att skapa och behålla långsiktiga affärsrelationer : - en studie av vilka faktorer som påverkar Roupéz kundrelationer
Det har inom området marknadsföring skett en förskjutning av fokus, från enbart aktioner i syfte att öka försäljningen till att företag i dag vill skapa en relation med sin kund. Tanken bygger på att företagen ur ett långsiktigt perspektiv ska vinna på att delta i relationen, även om relationen ibland medför ökade kostnader, andra uppoffringar och utbyten av bland annat känslig information. Vi har undersökt fenomenet genom att läsa litteratur inom området samt utfört en egen undersökning av Roupéz kunder där vi fått fram vilka faktorer som är viktiga för att en långsiktig relation ska existera. Vi har också haft tillgång till tidigare undersökningar som gjorts åt Roupéz. Roupéz är verksamma inom profil och presentreklambranschen. Deras mål är att på ett enkelt och rationellt sätt stärka kundens varumärke genom att fördjupa kundrelationen och öka teamkänslan hos personalen. Roupéz startades år 1989 och har kontor i Värnamo, Jönköping och Växjö. De faktorer som är viktiga vid skapandet och bibehållandet av en relation av affärskaraktär är enligt litteraturen, vår egen studie och de tidigare undersökningarna att företagen arbetar i interaktion där det sker utbyte socialt, utbyte av information men även utbyte i processer så som produktion.
Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet
Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. Method: A case study with method triangulation was conducted at Nordiska Kompaniet department store in Stockholm. Quantitative data through a questionnaire survey with employees combined with two observations. Qualitative data was given through an email interview with a responsible manager of digital channels and PR from NK AB.Theories: This study has used the following theories; Destination marketing, Corporate brand, internal branding, corporate identity, corporate culture, brand value, service brand values, brand citizenship behaviour.Conclusion: This case study of NK has shown that internal branding building in a department store is a comprehensive work, which all involved must have a unified perception and understanding of the brand, in order to successful unite under one brand.
Internets användning vid marknadsföring av musik: en studie på två independentbolag
Meningen med denna uppsats är att ge läsaren en förståelse för hur skivbranschen använder sig utav Internet vid marknadsföring och produktlansering, detta har lett till att vi valt att undersöka hur skivbranschen använder sig utan Internet som ett marknadsförings- och produktlanseringsverktyg. En fallstudie har gjorts på två Svenska Independent Skivbolag i syfte att redogöra för hur de använder sig av Internet inom vårt forskningsområde. Studien visade att våra fallstudieobjekt använder Internet som ett komplement och inte som ett substitut för de andra marknadsföringsaktiviteter som de använder sig utav..
The Power of the Gift Bag : En studie om användandet av gift bags som marknadsföringskanal
In a time of fierce global competition, where an immense amount of commercial messages reaches consumers around the clock and in every conceivable context, companies constantly seek to find new ways to reach out with their product. One way to do so, that has increased in popularity in recent years, is the use of gift bags. A gift bag may contain samples, miniature products and even products in full size, as a rule from several different brands, which the recipient receives free of charge. The gift bag is typically distributed at some form of event, such as store openings, fashion shows, theme parties and the like, and the receiver of the gift bag can then evaluate the content without any obligation to purchase. The ambition of the companies that choose to participate with their products in a gift bag is, of course, that the recipient will find their products satisfactory, and ideally, that he or she will continue to consume the brand in the future.There are numerous scientific research contributions related to the use of free samples, but very few that concern the gift bag, where a collection of samples from different sources and brands appear.
Köpbeteende på sociala medier. Hur olika faktorer påverkar köpprocessen
Syftet är att förklara hur köpbeteendet i Sverige påverkas av sociala medier
samt hur det skiljer sig mellan demografiska faktorer. Studien genomfördes med
en enkätundersökning utförd på svenska konsumenter. Slutsatsen är att de
demografiska faktorerna har mycket liten påverkan på köpprocessen på sociala
medier för svenska konsumenter. Vad som hade mer inverkan var beroende på hur
konsumenten använde sociala medier..
Barfotamarknadsföring
Bakgrund: Friskis&Svettis (F&S) förslog olika uppsatsämnen till studenter som läser ekonomprogrammet på Högskolan i Gävle. Eftersom att jag motionerar mycket och är intresserad av marknadsföring bestämde jag mig att skriva om barfotamarknadsföring på F&S i Gävle.Syfte: Syftet med denna uppsats är identifiera medel som tjänsteorganisationer kan använda för att marknadsföra sig, trots att man har mycket begränsad ekonomi (barfotamarknadsföring).Metod: För att skaffa information om barfotamarknadsföring och på vilka sätt detta kan ske, började jag med att göra en litteraturstudie. Jag läste böcker om marknadsföring och media. Informationen som finns under rubrikerna Friskis&Svettis, lokala tidningar och begreppsdefinitioner har jag hämtat från Internetkällor. Information om F&S i Gävle fick jag av min handledare.
Fysisk aktivitet och idrott för vuxna individer i Västerbottens län : Möjligheter och utmaningar för en framtida aktivitetskatalog
Viklund, J. & Älgamo, D. (2011).Fysisk aktivitet och idrott för vuxna individer i Västerbottens län ? möjligheter och utmaningar för en framtida aktivitetskatalog. (Physical activity and sports for adults in the county of Västerbotten ? opportunities and challenges for a future activity directory).
En skola för alla? : Möjligheter och svårigheter med integrering av särskoleelever i grundskolan.
This study is about how older people are portrayed in TV- commercials, and what those images are saying about senior citizens as consumers. I?ve chosen two of Sweden?s most popular TV channels that are broadcasting commercials and from those two channels recorded commercials in a period of one week, three times a day (morning, afternoon and evening/night). My purpose with this study was to see when older people stared in commercials, which kind of merchandises they were marketing, in which manor they acted out their roles, and (if possible) say something about the elderly people as consumers..
Ett parti i marknadsföring - Strategier på en föränderlig spelplan
På modemarknaden råder idag en stor konkurrens och det blir allt svårare att differentiera sitt företag. Ett ökat mediebrus distraherar kontinuerligt det budskap företaget vill sända ut till kundgruppen. Idag tvingas företagen ta ett allt större socialt ansvar främst av kommersiella skäl. Miljöengagemanget blir allt större och framför allt attityden och beteendet hos konsumenterna leder till en annan slags konsumtion eller rent av till en ny trend. Utifrån problematiseringen har vi undersökt, beskrivit samt analyserat marknadsförings-strategin av en kedjeägd- respektive en privatägd butik.
Snusförnuftiga barn och ungdomliga pensionärer : en studie om ålder i reklamfim
This study is about how older people are portrayed in TV- commercials, and what those images are saying about senior citizens as consumers. I?ve chosen two of Sweden?s most popular TV channels that are broadcasting commercials and from those two channels recorded commercials in a period of one week, three times a day (morning, afternoon and evening/night). My purpose with this study was to see when older people stared in commercials, which kind of merchandises they were marketing, in which manor they acted out their roles, and (if possible) say something about the elderly people as consumers..
Potatis, marknad och konsumtion i dagens Malmö :
I want to find the meaning of food ?potato in today?s society. How about marketing and how does potato consumes? What can be done to achieve better competitiveness towards other products now and in the future? I will build this project on a statistic ground ?now and then? as well as a study to people outside various food- markets. The consumers answers will state my foundation in this project.
ATT BYGGA OCH ÖVERFÖRA VARUMÄRKEN TILL INTERNET - En kvalitativ fallstudie av Getinge Infection Control och von Braun Sports Cars
Title: To build and transport brands to the Internet ? A qualitative case study of Getinge Infection Control and von Braun Sports Cars. Seminar date: 2009-06-09. Course/ subject: FÖ6016, Degree Project Undergraduate level, 15 University Credits Points (ECTS). Authors: Kristoffer Eriksson and Erik Kaplar.
Twittra, gilla, mäta - En studie av åtta företags arbete med sociala medier
This thesis investigates and analyses the social media strategy of eight companies. How the companies measure and evaluate their activity and investments in social media channels in general, and Facebook in particular is studied through qualitative interviews. The findings are then compared and analysed. Findings indicate that companies' social media presences to a large extent are dependent on individual employees with high levels of interest for the area and that companies that have integrated social media into their others operations see more value from their efforts..
Varumärkesbyggande i kreativa näringar: en fallstudie på festivaler
The purpose of this thesis was to illuminate how festivals are building their brand. We aimed to investigate how festivals build their brand equity and how they use their web site as a brand-building tool. In order to understand the brand-building process within festivals, a case study was conducted based on interviews with three respondents from three different festivals. The study has shown that festivals are aware that the brand constitutes an important competitive advantage. They use both online and offline marketing tools in their brand building process.