Sök:

Sökresultat:

6984 Uppsatser om Business tendency surveys - Sida 22 av 466

Revisorns rekommendationer till mindre företag i valet mellan K2 och K3

Title: The auditor?s recommendations to small businesses in the choice of K2 and K3Authors: Christopher Dimovski and Dennis Carlsson Published: Spring 2014 Background: The background of this study is the introduction of the new K-regulations. For small businesses, there is a possibility to choose between the rule-based K2 and the principal-based K3. It becomes mandatory to apply the K-regulations from 2014. We want with this study understand and explain the significance of the auditor and its recommendations to small businesses in the choice between K2 and K3. Aim: The aim of this study is to describe how the auditor makes recommendations to small businesses in the choice between K2 and K3 and through that create an understanding of what influence the auditor have when it makes recommendations and at the end contribute to the building of models. Formulation of problem: How can we understand and explain the auditor?s recommendations to small businesses in the choice of K2 and K3?Methodology: We have used a qualitative method where we have interview eight auditors.

Allsvensk fotbollssponsring

Purpose: The purpose of this thesis is to examine the ERK model's relevance, validity and potential need of development to better reflect how it looks today (2013). Method: The study is conducted through three surveys; the first two were face interviews with companies that sponsor Swedish soccer teams and the third study was conducted with a questionnaire to supporters outside a soccer stadium. Results: A model that would better reflect the reality of today (2013) could contain company pride, chairman?s whim, exposure, relationships and associations..

HRM-konsulters arbete mot SME-företag : En studie kring HRM-konsulters affärmöjligheter i SME-företag

Human Resource Management (HRM) consultants are becoming more common. Simultaneously there is a lack of HRM in small and medium enterprises (SME?s). SME?s states neither to afford, nor have the time to perform HRM in their business.This thesis is a Working Scholarly essay based on qualitative method, based on ten semi- structured interviews.

Self-Service Business Intelligence verktyg ? möjligheter ochbegränsningar : En jämförelse av teorier om Self-Service Business Intelligence verktyg och praktiska resultat av verktyget PowerPivot

Inom Business Intelligence har begreppet Self-Service Business Intelligence (Self-Service BI) vuxit fram. Self-Service BI omfattar verktyg vilka möjliggör för slutanvändare att göra analyser och skapa rapporter utan teknisk support. Ett av dessa verktyg är Microsoft PowerPivot.På Transportstyrelsens Järnvägsavdelning finns behov av ett Self-Service BI-verktyg. Vi fick i uppdrag av Sogeti att undersöka om PowerPivot var ett lämpligt verktyg för Transportstyrelsen. Målet med uppsatsen har varit att testa vilka tekniska möjligheter och begränsningar PowerPivot har samt huruvida PowerPivot är användbart för Transportstyrelsen.För att få en djupare förståelse för Self-Service BI har vi kartlagt vilka möjligheter och begränsningar med Self-Service BI-verktyg som finns beskrivna i litteraturen.

Doing Business in China - A Best-practice Model for Foreign Invested Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)

Foreign invested SMEs have recently become increasingly interested in China. The enterprises are in this report categorized as second wave companies since they follow the footsteps of previous pioneers, of which mostly were larger companies. The ambitions of the SMEs are either to sell products on the ever expanding Chinese market or to utilize the potential of low cost production for global markets. The existing literature is fragmented and solely based on the experience of larger companies. We believe that SMEs are facing new and different challenges, and thus a new generic theoretical frame work is desirable.

Vilka strategiska åtgärder krävs av 3G-mobiloperatörerna för att locka till sig konsumenter?

Genom en enkätundersökning till konsumenter har vi kommit fram till att det är lägre kostnader, bättre information och bättre täckning som är de optimala faktorerna för 3G-operatörerna att kunna locka till sig fler konsumenter. .

Kundens beslutsprocess vid inköp business-to-business

Bakgrund: Kunders inköpsprocess skiljer sig mellan industriella marknader och konsumentmarknader. När organisationer gör inköp handlar det ofta om stora belopp och komplexa produkter. Relationen mellan det köpande och det säljande företaget brukar vara tätare än vid vanliga konsumentinköp. För att den säljande organisationen ska förstå hurde mest effektivt ska erhålla kunder är det nödvändigt att identifiera de olika faserna i kunders inköpsprocess och undersöka vad som påverkar kundernas beteende vid inköpet. Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att beskriva hur SMHIs kunders beslutsprocess ser ut vid inköp och vilka faktorer som påverkar denna process.

Operational Business Intelligence : en studie i automatisering av beslutsprocessen vid kreditbedömningar

Operational Business Intelligence (OpBI) är en typ av Business Intelligence som används i det operativa arbetet och det röner mer och mer intresse. I samarbete med ett företag har en fallstudie genomförts med syftet att etablera och kontextualisera riktlinjer för att kunna införa en ökad automatiseringsgrad i en OpBI-lösning som används för kreditbedömning av fakturor.Studien har fokuserat på att undersöka vilka faktorer som påverkar finansieringsbolag vid val av automatiseringsgrad, val av parametrar att använda vid kreditbedömning samt val av antalet regler som styr automatiseringen. Inom ramen för fallstudien har en analys av det utvalda systemet utförts och intervjuer gjorts med kreditupplysnings­bolagen som är leverantörer av de externa para­metrarna samt intervjuer med sju finansieringsbolag som använder det utvalda systemet.Fall­studien har resulterat i 19 riktlinjer. Resultatet visar att ju högre volym som hanteras, ju högre tidspress det finns i pro­cessen och ju större tillit som finns för en automatisering, desto högre auto­matiseringsgrad väljs..

Olikheter mellan den norska och svenska klädmarknaden - en studie av Lindex

In today?s fashion market there are a great number of actors that offer a huge selection ofproducts. The fashion world today covers the whole world and a result of this, the competitionamong fashion companies are enormous, leading to a tough climate for companies in today?sfashion industry. There is an overproduction of goods on the market and companies mustcompete for customers because of today's homogeneous goods and prices.

All aboard?- Användandet av intern marknadsföring som ledningsstrategiskt verktyg

Utifrån Canvas analysmodell, hur ser Fantastic Franks E-business ut? Hur är synen på E-business hos en liten nischad fastighetsbyrå?Syftet med denna studie är att analysera Fantastic Franks E-business genom Canvas analysmodell och analysera hur differentiering genom E-business påverkar företagets framgång.Genom intervju med ledningsgruppsrepresentant från Fantastic Frank samt med fastighetsmäklare på Fantastic Frank applicerades företagets affärsmodell på modellen Källor till värdeskapande i E-business företag. Denna metod användes för att undersökningens syfte att se hur Fantastic Frank differentierar sig genom E-business skulle kunna undersökas.Nyckelresurser, nyckelpartnerskap och nyckelaktiviteter är de viktigaste blocken inom Canvas analysmodell för Fantastic Frank, för att de ska kunna erbjuda en värdeproposition och differentiera sig. Andra fastighetsbyråer börjar erbjuda liknande tjänster med bostadsstyling och Fantastic Frank bör vidareutveckla sin tjänst. För att skapa värde bör Fantastic Frank utveckla relationer med kunder som köpt eller sålt bostad genom gemensamma intressen inom inredning/design.

Valet påverkar utseendet : Värdering av förvaltningsfastigheter till anskaffningsvärde eller verkligt värde?

AbstractMaster thesis of one year in Business Administration, Swedish Business School at Örebro university,Marketing, HT 2011.Authors: Grunér, Linus and Malm, Ludwig Tutor:Pia Lindell Title:Brand building and creating relationships ? A study of a small business in the B2B market Keywords:Brand building, business relationships, SME, B2B. Problem:How does a small business in the B2B market work with brand building and creating relationships? What critical factors can be identified regarding the process of relationship-building and brand building within the context of a small business in the B2B market? Research objective:The purpose of this study is to use existing research to create understanding for how a company in the B2B market is working with relationship-building and brand building. The study also aims to identify any critical factors concerning the process of relationship-building and brand building.

Skriftspråksskillnader? : En jämförande studie av flickor och pojkars skriftspråk på gymnasienivå

Our society has faced monumental changes and therefore our working life has changed as well. We are now in the twentieth first century and still our labor market is gender-segregated. Today networking is an important part of working life and one cannot emphasize enough the importance of having good connections in your network. Networking is now seen as an important tool when it comes to your career. In the past networking has been the men?s arena and it has almost been seen as a male institution.

Affärsmodeller och Strategier i Apples Appstore

Apple has since their launch of the Iphone series created a billion dollar business with the market place Appstore. Third-party apps have disrupted the mobile industry, attracted a high number of developers and set the standard for the industry. Despite success, this market has yet not been the topic of any academic study, a fact that makes this thesis important. Under the assumption that apps can be regarded as a service, traditional service marketing theories have been applied with the research goal to map existing business models, evaluate revenue potential and understand best practices of marketing techniques. A series of qualitative interviews with representatives from the difference business models, backed by secondary data describing the domain shows how the Appstore has evolved over time and which marketing practices that appear successful.

Organisationer emellan, En jämförande fallstudie av företagsinkubation

Business incubation is an important force of economic development but relatively unheard of in organization theory. This is partly due to the fact that in organization theory, meta-organization or the organization of organizations has been neglected or left lagging as much theorization has been focused on organizing individuals. With the growing number of business incubators, and meta-organizations in general, the need for understanding a relatively new type of organization is prevalent.This case study of the business incubator Global Business Labs Botswana (GBL) aims to clarify the organizational differences among meta-organizations and traditional organizations on a case level, as well as explain the underlying factors for these dissimilarities. With respect to the nature of this case study no general conclusions are drawn from the results. The inference, however, is that the organization of GBL and its incubated companies differs from the traditional organization in five elementary aspects: the weak hierarchical structure, the operational autonomy of its members, the strong focus on recruitment processes, the member identity and the lack of formal sanctions.

Högutbildade ekonomistudenters minskade intresse för eget företagande : En studie av Företagsekonomistudenter på Södertörns Högskola

AbstractTo benefit the economic growth of a country, it is important for the inhabitants to make the decision to become business owners. Sweden today, apart from the rest of Europe, is facing a growing problem. The numbers of companies are growing, but the numbers of company owners are not. As a result of this, the employment is not able to develop under the same conditions, when the opportunities of employment decrease. Research shows, that the interest for owning a company among the Swedish youth has increased.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->