Sök:

Sökresultat:

7129 Uppsatser om Business strategy - Sida 49 av 476

Hur arbetas det med läs- och skrivsvårigheter i skolan?

How do we match our education with the needs of the construction line of business and the requirementsof the Swedish National Agency for education? Is there something that we have to change?In this study I have asked our former students about their opinion of our education and I have also asked them to give me their view on what a good teacher is like. I have been able to benefit a lot from their answers in my efforts to be that good teacher. This survey took place at Facebook.The answers showed that we carry on a piece of solid workmanship. But you can always improve, try harder.

HANDELSHÖGSKOLAN VID ÖREBRO UNIVERSITET : En fallstudie av relationen mellan lärare och studenter

Title: The Swedish Business School at Örebro University ? A case-study of the relationship between teachers and studentsDate of seminar: 2009-06-04Course: Bachelor thesis in Business and Administration within Organization, 15 ECTSAuthors: Malin Blomqvist, Lisa Skoglund, Charlotte WallinAdvisor: Gabriella WennblomPurpose: The purpose of this thesis is to enhance the understanding about the relationship between teachers and students at the Swedish Business School at Örebro University. The purpose is also to describe the relationship with organizational theory.Research methodology: This thesis is based on a qualitative method. Semi structured interviews have been implemented with both teachers and students. Literature in the organizational area has been searched through to give a base for the study.Theoretical framework: This thesis uses the theory of stakeholders and the theory of resource dependence.Conclusions: Teachers and students are different stakeholders towards the Swedish Business School at Örebro University, where teachers is an intern stakeholder and students an extern stakeholder.

Strategy and Project analyses- Introduce MacDonald?s in Bangladesh

This thesis processes the work of developing CPU code and GPU code for Thomas Kaijsers algorithm for calculating the kantorovich distance and the performance between the two is compared. Initially there is a rundown of the algorithm which calculates the kantorovich distance between two images. Thereafter we go through the CPU implementation followed by GPGPU written in CUDA. Then the results are presented. Lastly, an analysis about the results and a discussion with possible improvements is presented for possible future applications..

The impact of store atmospherics and consumer attitudes on in-store behavior ? What determines the buying decision of functional food?

Thesis purpose: The aim of this paper is to extend the knowledge of what influences the purchase decision of functional food in the store. By applying the M-R model in a new setting - the dairy department in grocery retailing in Sweden - and adding variables related to health attitudes, the aim is to contribute to existing research concerning in-store purchase decision making and store environment as well as consumer attitudes. Methodology: This thesis employs a quantitative strategy with a deductive approach and data has been collected with questionnaires. Theoretical perspective: Environmental psychology serves as an overarching framework where, more specifically, certain aspects of store atmospherics and some variables concomitant to health attitudes provide the theoretical base. Empirical data: The empirical data consists of customer purchasing a functional food product, Proviva, and this is contrasted with a test group, Bravo.

Att arbeta med komplexa strategier : En fallstudie om hållbarhetsarbetet i Swedbank

Hållbarhetsbegreppet har fått allt större betydelse. I bankvärlden, är det inte en fråga om, utan hur ett företag ska arbeta med hållbarhet. För att uppnå hållbarhet är det viktigt att förstå hur en strategi måste genomföras, ständigt utvecklas och kontrolleras, för att resultaten ska följa i enlighetmed de strategiska målen..

Business Intelligence - Problem i olika typer av användning

Vi har valt att skriva om Business Intelligence på grund av dess relevans i dagens växande teknologiska samhälle. Ett Business Intelligence system är en typ av informationssystem som hjälper användaren att se mönster, relationer och trender inom företaget och dess försäljning.BI är ett verktyg för företag och organisationer att använda som underlag för att kunna ta väl grundade och beslut baserade på information snarare än intuition.Syftet med vår uppsats är att söka förståelse för de problem som olika typer av användare står inför vid användning av BI system och hitta gemensamma nämnare bland dem.Studien genomfördes utifrån en kvalitativ metodansats där vi undersökt vilka problem och utmaningar olika användartyper står inför vid användandet av systemet.Studien belyste behovet av ordentlig informationsmodell och en masterdatamodell över gemensamma definitioner inom organisationerna.Det största problemet som identifierades i studien var problematiken för företag att hålla en kvalitativ data inom företaget. Detta problem var något som de alla var väl införstådda med.På grund av slutanvändarnas olika uppfattning av BI system såg problembilderna olika ut. Resultatet av vår studie är att problembilderna skiljer sig åt beroende på vilken användartyp som åsyftas. Leverantörerna, IB-arkitekterna och analytikerna hade en mer gemensam problembild, medan slutanvändarnas problembild var mer spretig..

A study of in-store atmospherics impact on young consumers in fashion houses

Abstract Title: A study of in-store atmospherics impact on young consumers in fashion houses Date of the Seminar: June 4th 2008 Course: BUSM08. Master thesis in International Marketing & Brand Management Authors: Md. Abu Baker Siddique Masum Milan Filipovic Supervisor: Ulf Elg Keywords: In-store atmosphere, young generation, fashion houses. Thesis purpose: This thesis will find out the influences of the in-store environment in the fashion houses and it will be applicable for this sector. This research will provide information to develop a better in-store environment in fashion houses to attract more young people.

Ideologi eller strategi : en analys av (s) och (fp):s ställningstagande till Gy2011 och den nya sex-gradiga betygsskalan

The main purpose of this analytic study which has a theoretical focus, Is to find out if the two Swedish parties Socialdemokraterna (s) - The Social Democrats - and Folkpartiet (p) - The Liberal Party - has taken position ideologically or strategically to the new sex-degree grading scale. The theory section describes the concepts of ideology and strategy. Despite the talk of the death of the ideologies, this don't need to be the case, they only adjust över time. The second key-point of this essay is strategy, a model based on Frostbergs reasoning illustrates this. A number of problem areas are presented.

Vad är det som gör kunder lojala? : En studie om kundlojalitet med inriktning på flygbolaget SAS

Over the last couple of years the airline business has gone through some turbulent changes, which has meant that customer loyalty has been affected. It?s no longer certain how or why customers are loyal to an airline, although the companies now use more and more complicated loyalty programs to keep their customers.The purpose of this essay has therefore been to examine what makes customers loyal to a service business, and what is the extent of their loyalty.To be able to answer these questions, a survey about costumers loyalty were accomplished. The results we received show that availability is the most significant issue for customers of SAS, and satisfaction is the minimum requirement for the customer. But to be able to attract loyal customers the airline has to offer them more..

Marknadsundersökning om vad skogsägare vill ha för produkter/tjänster av skogsbolagen

The goal of this work is to get as good a basis as possible to explain what the owners want for products and services when those doing business with buying groups in Korsnäs purchases regions: Gävleborg, Dalarna, Uppland and Frövi. It should also provide Korsnäs knowledge of the most important factors to consider in business with the owners. Another important aspect is to find out what you have done better at the business with owners, to eventually be able to preserve and take them into account. 300 questionnaires sent out to randomly selected owners in these regions. This is to find out what the owners did not have the products/services of Korsnäs. 29 questions were asked in the affected areas to identify what was missing and to eventually be able to satisfy them.

IT för att bygga nätverk : Att komplettera personliga relationer med IT

Globalization has lead to evolvement of teamwork between companies and their customers. One reason for this change is the growth of the IT community and the propagation of the Internet. This in turn has lead to faster communication within business networks and also a higher degree of integration between companies.The purpose of this thesis is to describe IT can be used to develop and support networks formed around IT corporations. IT also aim at describing what impact usage of IT within personal networks has on usage of IT within business networks. The thesis is limited to IT-companies using IT artifacts, not only for communication within its organization, but also communicating with its customers and other IT-companies.

Förstudie för implementering av affärssystemet Oracles tidrapporteringsmodul OTL (Oracle Time and Labor) : Kravhantering och GAP analys för tidrapporteringsprocess i Oracle EBS R12

This is a report for our thesis that was conducted as a conclusion of our bachelor degree in Business engineering at the Royal Institute of Technology (KTH). The work is done in cooperation with the firm Navigate Consulting Business Solutions AB.They have their leading expertise in Oracle E-Business Suite and has previously chosen to implement Oracle EBS R12. The modules that are planned to be implemented are general ledger (GL), accounts payable (AP), accounts receivable (AR), project module (PA), purchases, and CRM. For a consulting company like Navigate, it is particularly important to have a simple and effective time reporting process. We were therefore asked to provide new tabs with a decision-making process to determine if Oracle Time & Labor (OTL) is a useful time tracking system for their business.In order to achieve the company´s aim and objective we decided to follow a development method with five different phases.

Inkubatorn i praktiken - en fallstudie av Virtual Business House

Ett problem entreprenörer ofta ställs inför vid uppstarten av ett företag är en avsaknad av antingen kapital eller kompetens eller en kombination av dessa båda. Hur avgörande är nätverket för ett företags möjlighet att genom ett tillskott av kompetens och kapital förverkliga en vision och bli framgångsrik? Vilken betydelse kan en inkubator ha för ett företags framgång? Syftet är att beskriva hur en specifik inkubator fungerar i praktiken samt utreda när denna utgör ett lämpligt alternativ för en entreprenör. Vi vill även förklara hur ett nystartat företags utvecklingspotential påverkas av att få tillgång till både kapital och handgriplig hjälp med kompetenstillförsel, genom att vara en del av denna inkubatorverksamhet. Vi har tillämpat en induktiv ansats, genom att vi låtit studien ha sin utgångspunkt i empirin.

Finansinspektionens varningssystem avseende försäkringsbolag : I teori och praktik

The financial sector includes insurance business, which is a crucial part of the infrastructure in a modern economy. There are different parts to protect within the financial sector which is the reason for a comprehensive inspection. History shows several examples of disasters a mismanaged financial sector can bring. This also affects the society and stability over all. The inspection is conducted by the Swedish inspection of finance, which ensures that the insurance companies follow the law for its practice.

Redovisningsstrategier : Vilka aktörer och faktorer påverkar?

Lagstiftning och normgivning kring årsredovisningen, vill skydda intressenter mot felaktig och bristfällig information. Det finns en del i årsredovisningen som inte är lagstadgad, den benämns frivillig information. Omfattning och val av vilken frivillig information som företag väljer att redovisa beror till stor del på vilken redovisningsstrategi som företaget tillämpar.Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera vilken redovisningsstrategi som svenska aktiebolag noterade på Stockholmsbörsen tillämpar, när de redovisar frivillig information i årsredovisningen. Vidare är syftet att undersöka vad som påverkar val och utformning av redovisningsstrategi, vi utreder huruvida anlitad revisionsbyrå är en förklarande variabel, samt om det finns andra aktörer och faktorer som påverkar.Vi har undersökt variablerna; anställda, kreditgivare, aktieägare, andra företag noterade på Stockholmsbörsen, branschkollegor, anlitad revisor och Vd/företagsledning, för att utreda om dessa aktörer och faktorer påverkar valet.Både en kvantitativ och kvalitativ metod har använts för att uppfylla uppsatsens syfte. Genom en enkät, via e-mail, till företagen i vårt urval, har vi undersökt i vilken utsträckning de olika variablerna påverkar samt huruvida det leder till att en viss redovisningsstrategi tillämpas.

<- Föregående sida 49 Nästa sida ->