
Sökresultat:
8410 Uppsatser om Business plan - Sida 53 av 561
Innovation på Itkonsultföretag. En fallstudie på EVRY
Companies today are exposed to a turbulent market with fierce competition and the ability toinnovate itself becomes increasingly important. But what innovation is and how it is managed is farfrom obvious. In this case study at EVRY the research questions are: ?What is innovation in ITconsultant companies?? and ?how can innovation be managed in IT consultant companies?? ITconsultancy is a complex type of business and their focus is often to innovate the customers businessrather than their own. The study is based on a literature review, field studies, unstructuredinterviews and an interpretive analysis.
Ekonomisk information och effektivitet - Den ekonomiska informationsspridningens betydelse i ekonomistyrningen
Företag använder sig alltmer av ekonomisk information för att motivera sina
anställda till ökad prestation på arbetsplatsen. Teorin menar att spridning av
ekonomisk information medför delaktighet och på så vis blir motiverade att göra
sitt yttersta på arbetsplatsen vilket i sin tur ska medföra att företagens
effektivitet ökar. Är tillhandahållande av ekonomisk information en motiverande
faktor?
Studien visar att tillgång till ekonomisk information gör att de anställda
känner sig delaktiga men att det inte alls behöver betyda att motivationen
ökar. I vår studie har därmed har inte heller motivation genom ekonomisk
information någon betydelse för företagets effektivitet..
En analys av lärarhandledningar inom biologiämnet och Lpo 94 : en fråga om begränsad undervisningsvariation?
During our education time, we have heard on several occasions how the high changing rate in the society also influences the education area. That changing process mainly originates from the transform that a school underwent, i.e. the decentralization meaning a delegation of responsibility from a national to local government and the particular school. The main idea that started a changing process goes under the slogan ?a school for everyone?.
Det är inte lätt när det är svårt - en fallstudie av renomméhantering i kris
Media har på senare tid uppmärksammat allt fler företagsskandaler i näringslivet, vilka har resulterat i skador på berörda företags renommé. Skadorna en kris utgör på ett företag och dess renommé, är betydande då ett renommé kan utgöra en konkurrensfördel för företaget. Vårt syfte med uppsatsen är att från ett internt perspektiv analysera hur företag arbetar med sin renomméhantering i samband med en kris, i syfte att öka förståelsen för hur de skador som uppkommer på ett företags renommé kan minskas. Syftet besvaras genom att en empirisk studie med fallföretagen Skandia, Stockholms Stadsmission samt Systembolaget. Fallstudien består av intervjuer med företagsanställda och med externa personer i näringslivet som kan kopplas samman med vår studie.
Patienters erfarenheter av elektrokonvulsiv behandling : en litteraturbaserad studie
Bakgrund:Palliativ vård innebär lindrande åtgärder, vilket innebär att effekterna av sjukdomen lindras men själva sjukdomen botas inte. Denna vård är en helhetsvård som bygger på en vårdfilosofi med syftet att bevara livskvalité när bot inte längre är möjligt. Oavsett diagnos och var människan vårdas ska palliativ vård omfatta alla människor. Frågor kring demenssjukdom och palliativ vård har problematiserats dels på grund av dess komplexitet och dels på grund av bristande kunskaper inom områden både hos närstående och hos vårdpersonal. Människor med demenssjukdom är en sårbar grupp, deras autonomi är begränsad och förmåga att fatta egna beslut varierar.Syftet:Med denna studie var att beskriva sjuksköterskans erfarenheter och upplevelser av att upprätta individuell vårdplan (IVP) vid livets slut för personer med en demenssjukdom.Metod:Resultatet bygger på åtta intervjuer med sjuksköterskor yrkesverksamma inom äldrevården med demensinriktning.
Corporate Social Responsibility som varumärkesbyggande verktyg
Bakgrund: Debatten om Corporate Social Responsibility (CSR) har pågått i över 40 år och har under de senaste åren blivit allt mer aktuell även i Sverige. Detta till följd av dels de ökade krav som medarbetare och konsumenter ställer på företagen och dels på grund av en ökande internationalisering, en snabbare informationsspridning och ett hårdare företagsklimat. Idag finns flera exempel på företag som kompletterar målet om att maximera vinsten med ett mål om socialt ansvarstagande. Samtidigt strävar dagens marknadsförare i allt större utsträckning efter att skapa holistiska marknadsförings-aktiviteter, med syfte att bygga ett starkt varumärke som kan skapa konkurrensfördelar. Syfte: Denna uppsats har till syfte att öka förståelsen för CSR:s påverkan på ett företags varumärke.
Stresshantering ur ett ledarskapsperspektiv
Title: How to manage stress seen from a leadership perspective Authors: Lina Jonsson, Kristian Olsson, Mattias Olsson, Shabnam Tahajjod Supervisor: Marie Aurell Department: Department of Business Administration, IEM Course: Bachelor thesis in Business Administration, FEC 007 Question of issue: How can we understand stress managing at a workplace seen from a leadership perspective? Method: We have chosen a qualitative method for our thesis with inter-views as qualitative data collection. The interviews had a low grade of standardization. Result: On the basis of our question of issue we have drawn the con-clusion that it is important to create comfort at the workplace, that there are a safety and a feeling of handle the work tasks and that there is a plentiful information flow between managers and employees to manage to handle the workplace stress situa-tion..
Skolbiblioteket och progressionen inom grundskolans användarundervisning
The purpose of this essay is to examine progression in user education atprimary and secondary school levels, specifically the role played byschool libraries, librarians and strategy documents in securingeducational progression. Progression is examined in the user educationprovided by the five schools, part of the same municipal schoolmanagement area which share the same strategy plan. The area, NorraFäladen, was awarded School Library of the Year in 2011 for its work,making it particularly interesting for this essay's purpose. The studycombines interviews with the area's three school librarians, who dividetheir time between the five schools, with an analysis of the strategydocuments that regulate user education within Norra Fäladen. Theanalytical framework is based on: AASL's model of progression in usereducation (Standards for the 21st-century learner); Ekström's model forsuccessful and active strategy documents; Kuhlthau's theory of thelibrarian's role in the information search process; and Limberg'staxonomy of the role of the school library.The study shows how a number of concurrent factors and prerequisitesinfluence how goals for progression in user education are met.
The development of CRITA-Score ? A hybrid credit rating model for predicting financial distress
Large companies in today?s business environment are to a great extent depending on their credit score by rating institutes like Moody?s and Standard & Poor?s. There is however indications that these big institutes are not always rating companies accurately. This is why this thesis aims at developing a new credit rating model, CRITA-Score, with the objective of determining a company?s financial health more accurately.
Industriell marknadsföring ? varumärkets betydelse för inköp inom byggbranschen
Syfte: Då vi har funnit att en stor del av tidigare forskning kring varumärken fokuserar på konsumentmarknaden vill vi närmare undersöka varumärkets betydelse i en industriell kontext.Metod: Vi har genomfört en kvalitativ undersökning genom ostrukturerade och öppna intervjuer. Vi utgick från våra respondenters svar och analyserade därefter svaren med hjälp av relevanta teorier. Undersökningen har således en induktiv ansats med ett tolkande synsätt. Teoretiska perspektiv: I vår teoretiska bas har vi samlat teorier från tre olika ämnesområden; nätverksbyggande och relationsmarknadsföring, inköpsteorier samt varumärkesteorier. Dessa tre områden ligger till grund dels för vår egen förståelse för ämnet samt för hur vi tolkar och analyserar det empiriska materialet.Empiri: Vårt empiriska material består av tio djupgående intervjuer på totalt fem företag.
Uppbyggnaden av ett foderstatsprogram för dikor :
The object with this work was to create a simple feeding program for beef cows. Another object was that I could learn more about the properties and functions of Excel and Visual Basic.
I used parts of a program I designed a few years ago. This old program was neither user friendly nor had it an appealing layout.
Initially I decided how I wanted the new program to appear and on which foundation it should be built. I designed various forms into a spread sheet, such as lists and multiple choice buttons. Using VBA (Visual Basic for Application) I could create macros, which used the information chosen in the lists and with the multiple choices to calculate the feeding requirement or the feeding plan.
Expander : En studie av Expanders kommunikation och varumärke
Communication can be heard in many different ways and it is important for all businesses, especially in B2B. The construction and maintenance of a brand plays just like the communication a very important part. These parts also have a lot to common and affect each other in a large extent. One problem that may occur in many companies is the failure to grow and gain a larger share of the market even if they in various ways are trying. Expander is one of those companies and in this research report we studied communication and brand building, focusing on brand management, relationships and integrated marketing. Here we drew the conclusion that all these areas are important for a company, especially in the Business-to-Business marketing in different ways.
Dell from a intellectual capital perspective (working title)
Purpose: We will understand and explain Dell?s value gap through an extended intellectual capital theory. This will be done by deriving the value to the different parts of the intellectual capital value scheme. We will also use value scheme to describe the ongoing strategy shift. Methodology: The qualitative method and an abductive reasoning have been employed during the progress.
Helandet av Stockholms sår : En analys av projektet Västra City
Over the years, what people have considered as the center of Stockholm City has gone from the medieval Stortorget in Old Town to the contemporary Sergels Torg. But more recently it has become unclear how the area really works. It is difficult to say where the actual central part of Stockholm lies, because while the Central Station is where the majority of people arrive into town, it is not necessarily close to Sergelstorg (considered the center of town) or other attractive commercial areas. There's also another issue with where the center of Stockholm is located. The railways and roads running along Klarabergs Viaduct acts as a divide between the areas of Kungsholmen and Norrmalm; these rails, roads and water separate the two areas from each other. In response to this problem of area division, a plan is being made to construct a new district near the center to mend the gap between the districts. The idea is that the center of Stockholm city will become more lively and attractive. The plan includes building new housing, commercial areas and a larger terrace called Mälarterrassen. In addition, improved mobility within the area is being planned by having better public transportation lines like City banan and tram named Spårväg City construction, as well as more pedestrian areas shall make the area become a district to thrive in.How the area will actually operate in the future is still unclear and many questions still exist about how the area will be able to compete and, above all, integrate with the other districts. The parts considered to be most important for the area is the scale of residential property and an attractive area that keeps people in the area and to encourages them to pass through the area. Perhaps the best solution would be to have something special planned in this area that can attract people in the community ? a city park, for example?.
Södras gröna skogsbruksplaner ur ett landskapsperspektiv :
The aim of the "Green forest management plans" is to help forest owners to reach the
environmental goal of the forestry act. But are they able to do that? Is it possible to plan preservation of species on single estates? How do single-estate-plans differ from a landscape analysis and how can the landscape approach be used in operative planning? This work was initiated to give an answer to these questions.
This study was made in a landscape of 4200 ha in Östergötland county, south-eastern Sweden. A lanscape analysis was made and then compared to the Green forest management plans in the same area. The nature conservation areas (areas that were set aside to be managed with environmenatl goals) differed quite a lot between the two alternatives.