Sök:

Sökresultat:

6505 Uppsatser om Business branding - Sida 23 av 434

Försörja sig på hästar? En studie av hur värde konstrueras i hästverksamheter

This study aims to investigate how value is constructed in horse business, in order to increase knowledge and contribute to development of theory in this field. This is important since the horse plays a significant role in the rural development in Sweden. The study assumes that value is something created through relationships in the social network. Therefore theories of sensemaking are combined with a discourse analytic method. By interviewing customers to two companies, one with orientation on trotting horses and one with orientation on showjumping horses, it was found that value is constructed through retrospective stories.

Business Process Outsourcing : Vilka faktorer är avgörande vid ett beslut?

Outsourcing, förflyttning av funktioner till extern part som tidigare funnits i företaget, är ett fenomen som under de två senaste årtiondena har vuxit starkt i världen. Outsourcing har möjliggjort för företag att fokusera på sin kärnverksamhet och därmed erhålla konkurrensfördelar. Business Process Outsourcing är en kategori inom detta område, som innebär att företaget outsourcar hela eller delar av sin ekonomifunktion. Användandet av Business Process Outsourcing har ökat bland de svenska företagen under de senaste åren. Det finns mångtydiga förklaringar till denna framväxt, där en förklaring är att det är en trend.

Användning av och kunskap om Business Rules i svenska organisationer

Denna uppsats inleds med en introducerande undersökning där vi finner att mjukvaror för förvaltning av Business Rules inte är använt av många svenska organisationer. Förundersökningen drev oss att undersöka hur Business Rules förvaltas inom svenska organisationer. Först sammanställdes en översikt över de fakta som finns tillhands inom ämnet för Business Rules samt lämpliga sätt att hantera Business Rules. Genom de förberedande studierna identifierades några brister som kan finnas i svenska organisationer som inte använder Business Rules och dessa ledde till en första och övergripande forskningsfråga. Frågan formulerades som följer: Hur förvaltas BR i IS och IT i svenska organisationers dagliga verksamhet? Den har sedan delats upp i sju stycken delfrågor som framställts utifrån problemområdet.

Fysisk aktivitet bland äldre : En intervjustudie om äldre upplevelser och effekter av fysisk aktivitet

Background: The world of sports possesses a lot of knowledge when it comes to leadarship and coaching. Coaching as a term is relatively new to the business industry and something that is up and coming among alot of companies. Leadership and coaching are two terms that can be combined with each other both in sports and in the business industry.Objectives: This study aims to compare leadership in sports and in the business industry. The purpose is to see if they can learn from each other and how they define the term leadership.Method: Interviews were chosen as a method in this study. Six individual interviews were performed and there were three leaders from the business industry and three leaders from the world of sport participating in the study.

Styr uppfattningen om dig själv  : En studie i hur chefredaktörer för modemagasin arbetar med sina personliga varumäkesidentiteter

The theory chapter is based on a model about brand identity, ?Brand Identity Prism? (Kapferer, 2008, s.183). This model contains six elements which we have supplemented with theories about personal branding. This because the focus and theory on a person's brand identity is almost non-existent. The purpose of the study is therefore to examine how editors at fashion magazines are working with their brand identity in the personal brand and thereby create an understanding of the identity function.

Hur attraktiv är arbetsplatsen? : Ett mätverktyg för företagens arbetsgivarvarumärke

Employer branding, eller arbetsgivarvarumärke som det heter på svenska, handlar om att rätt människor ska attraheras, rekryteras och vilja stanna kvar i ett företag. Ett starkt employer brand är något som har blivit allt viktigare för företagen i kampen om värdefulla andelar på marknaden.  Studier har visat att anställda som är engagerade och trivs på sitt arbete också presterar bättre, vilket leder till ökad produktion och lönsamhetsfördelar. Många företag är inte medvetna om eller uppdaterade vad gäller sitt arbetsgivarerbjudande, det vill säga den anledning som arbetsgivaren ger till nuvarande och potentiella anställda att arbeta för denne. Det kan vara svårt att fastställa vilka områden som behöver utvecklas i företaget och vilka målgrupper som bör prioriteras. Tillgängliga mätmetoder för att få klarhet gällande nuvarande employer brand saknas, vilket har bidragit till studiens syfte att skapa ett mätverktyg för att utvärdera ett företags arbetsgivarvarumärke gentemot nuvarande anställda.

Minska tjänsteresor genom mätning - En fallstudie om att öka medvetenheten kring tjänsteresor med hjälp av verksamhetsmått

Background: In a world that are becoming more and more aware of the climate changes that occur as a consequence of the increasing emissions around the world companies? experience that the opinion blame the internal processors for this. Many companies feel forced to align their strategies to the environmental goals set by the community. Some of the emissions the companies? operations can be linked to business trips and it is therefore interesting to see how these can be reduced by using different performance measures.

Smartphoneapplikationer ? ett värdeskapande verktyg? : I bank- och livsmedelsbutiksbranschen

The smartphone market is growing rapidly, between Google Play and App Store more than 25 billion apps have been downloaded since 2008. Today many companies develop their own smartphone applications (apps) for their customers. We believe that many apps are developed without much consideration about the actual value it brings to the customer, and through them, value for the company. Instead they create applications with hope of keeping the company modern. Developing and implementing apps in a business is neither easy nor free and must therefore add value to the business in some way.

AVELUTION - När framtidsutveckling blir affärsutveckling. Affärsutveckling baserat på de nyttor ett varumärke genererar

Business development is to bring forth the entirecompany and through effective, market renewalprocesses to create sustainable profitability.1 This mightbe difficult, especially for smaller companies who lackthe experience and also tools to make correct forecast.2The purpose of my thesis is to investigate andexplain how a small business can remain flexible andcreate products in new markets by making the brandappealing and credible.In my thesis I have investigated how a company canextract benefit from its brand and identify the benefitswhich are the most unattended in a new market. Bydoing so, the company can systematically developconcepts for new business opportunities. I hopethat my thesis may provide tools and ease businessdevelopment process for smaller businesses.The purpous of my thesis I have studied theories ofbusiness development, brand and brand extension. Inthese theories I have used existing methods and I havecreated my own methods of business development.Through this thesis I have worked with AvelutionAB (a small that produce products for recoveryand comfort). I tested the theory and methods withAvelution which has resulted in a business developmentstrategy as well as two concepts that show howAvelution in the future might develop its business basedon the benefits Avelution and its products create..

Att lägga märke till ett varumärke

The project aims to explore how strong brands are built and what they consist of. I will focus on the subject fashion magazine, ambassadors and the different parts that a magazine consists of. Based on the information from research and literature I?m re-designing the Swedish fashion magazine Solo..

Kommunikation inom e-handel : En undersökning ur konsumentperspektiv

AbstractDespite that e-business nowadays is established scepsis against it amongst consumers exists. We, as consumers, suppose that this skepticism is caused by bad communication from the e-business companies. This has lead to our suggestion that some con-sumers refrain from e-business because of bad communication or deficient trust.Our purpose with this paper was to investigate factors of communication between companies and consumers within e-business (B2C) from the consumers? point of view. We thereby have drawn conclusions regarding consumers? choice of e-business company.

Företagsvärdering : ? Värdering av ett företag som verkar inom en turbulent bransch

Business valuation is something that has been more general and discussion around this subject is very common. The discussions often revolve the various principles and procedures that a business appraiser can apply when a valuation of a business should be done. When there are different evaluation methods there are also resulting in an assumption that there are not so easy to create a complete objective business value. The individual evaluator choice of method will determine the result of the business value. The global world for each business has been more uncertain and turbulent/changeable which have tended to exacerbate the work for the evaluator to determine a business value.

Fastighetsmäklare : varför så dåligt rykte?

Aim: Many people react negatively when they find out that I work as an estate agent. They believe that estate agents earn more money then they should. What many do not know is how hard we must work and that it doesn´t suit someone who is looking for an 8-17 work. As an estate agent I thought it would be interesting to found out why the estate agents have such a bad reputation.Method: This essay is based on the interviews with estate agents and branch organizations but also on newspaper articles about real estate agents. Theory is collected marketing, where I have concentrate on concepts of branding, positioning, communication and image.Result & Conclusions: The factors, which I found in my investigation, that have an effect to the bad reputation are; media, commission, the customers and the bidding.

Hur ser chefer på generationsväxlingen : En kvalitativ studie om arbetet inom Landstinget Blekinge

Syfte: Syftet med vår uppsats är att ta reda på hur Landstinget Blekinge arbetar med den generationsväxling som pågår och det svaga intresset hos den yngre generationen samt hur det faktiska arbetet med att vara en attraktiv arbetsgivare ser ut, både inom och utanför organisationen, för att undvika en brist på arbetskraft. Vidare vill vi även undersöka om den bild teorier framställer av den nya generationen skiljer sig mot uppfattningen som chefer inom Landstinget Blekinges har. Syftet är också att se hur väl Landstinget Blekinge arbetar med att bli en attraktiv arbetsgivare i jämförelse med SKL:s bild och därmed bidra till ökad medvetenhet kring arbetet med generationsväxlingen samt de utmaningar och svårigheter som kan finnas i samband med den. Metod: Undersökningen är baserad på en kvalitativ, abduktiv metod och semistrukturerade intervjuer med tre personalchefer, en förvaltningschef samt kommunikationsdirektören inom Landstinget Blekinge. Resultat: Våra resultat visar att Landstinget Blekinge har en skriftlig varumärkesstrategi för vad som behöver göras.

Branding by Swedish e-tailers : Varumärkesbyggande bland svenska e-detaljhandelsföretag

A reform of higher education in Sweden in 1993 led to stiffer competitive climate among educational institutions. The reform meant that educational institutions now had the opportunity to plan their curriculum autonomously. Prior to the reform educational planning was restricted to the Swedish government. The new rules spelled a greater opportunity for educational institutions to profile themselves based on their educational offerings. The higher degree of competition means that marketing becomes increasingly important when recruiting new students.

<- Föregående sida 23 Nästa sida ->