Sök:

Sökresultat:

6083 Uppsatser om Business angel - Sida 53 av 406

Ledarskap och efterföljelse : relationen mellan ledare och anställda på Lycamobile

In this day of age there is no clear definition of what leadership is and exactly what it means. Though something that all existing definitions of leadership have in common is that, it is a process of influence where the leader exerts influence over their subordinates. The concept of leadership can at first glance be seen as a clear substance that is easy to understand. However, this is not the case when one delves into the subject and begins to realize that leadership is a complex concept which includes a variety of things. How to best exercise leadership is a divided perception that may be completely different, depending on whom you ask the leader or the follower.In this paper the aim is to explore the leadership within the company Lycamobile located in Sweden, with respect to management.

Nedskrivningstest av förvärvad goodwill -mer rättvisande bild?

Syfte: Syftet är att analysera konsekvenserna av nedskrivningstestet och om detta kommer att leda till en mer rättvisande bild. För att uppnå detta ger vi en deskriptiv bild av förslaget samt redogör för skillnaderna gentemot det rådande redovisningssättet i Sverige. Metod: För att få en förståelse för uppsatsområdet har vi utgått från befintlig teori, genom att huvudsakligen undersöka lagar, rekommendationer samt förslaget ED 3. Vi har även gjort intervjuer med personer som har kunskap inom området. Intervjuerna gjordes med utgångspunkt från en kvalitativ metod på grund av att uppsatsen i första hand förespråkar ett förstående syfte.

Turismrelaterade företags användning av sinnesupplevelser : Lukt, känsel, hörsel, smak och syn

The purpose of this study is to investigate how customers' senses can be influenced by the experience of a visit to a tourist company and how six tourism businesses today utilize this phenomenon. The problem is that the phenomenon of sensory impact is a relatively newly discovered substance and not sufficiently established in the market.This essay is about how six selected tourism businesses use the human?s five senses during a visit by the companies. The information from each company is gathered by interviews that took place at each company with responsible employees. We have also met with experts in different sensory areas to best find out how companies can make best use of sensory experiences to influence their customers.

Annonsmarknaden på Internet och att konkurrera med Blocket.se

Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för vilka bakomliggande krafterna som gör att människor använder Blocket och se vilka strategier som kan användas för att bryta dessa krafter..

Den Nöjda Expatriaten - De viktigaste komponenterna inom ett kompensationspaket och hur de bidrar till lojalitet samt motivation hos expatriaten

A global world and international business induces not only opportunities for organizations such as increased possibilities to reach new markets but also challenges to maintain a coherent business. To meet these challenges, organizations need to harbor a global workforce where employees are sent abroad. These employees are called expatriates and receive very lucrative compensation packages to cover their increased expenses. Compensation packages are not only expensive but represent in their totality also a complex strategic challenge for both the organization and the expatriate. The purpose of this paper is to investigate which components of a compensation package that are important for different segments of expatriates.

Ekonomistyrning i svensk elitfotboll, En fallstudie av Malmö FF

Vi har valt att analysera och arbeta fram förslag till förändringar för ekonomistyrningen inom Malmö FF. En mer utföjlig sammanfattning kommer.

Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management

Titel: Investera i dina kunder med hjälp av Key Account ManagementBakgrund: För företag på dagens högt konkurrerande och ständigt föränderliga marknad krävs en väl strukturerad planläggning och nya metoder för långsiktig överlevnad. Den traditionella marknadsföringen flyttar fokus och introducerar Key Account Management utifrån det faktum att kundfokus och relationsmarknadsföring blivit allt viktigare, inte minst på den industriella marknaden. Key Account Management utgör leverantörsföretagets aktiviteter för att identifiera och analysera deras nyckelkunder, välja lämpliga strategier och utveckla operationell förmåga att bygga, vidareutveckla och underhålla lönsamma och långsiktiga relationer med dem. Konceptet handlar om att utveckla relationer, skapa förtroende och kunskap om kunden och att använda kunskapen för att leverera värde.Syfte: Syftet med denna studie är att genom en operationalisering av teori utforma en analysmodell vilken genom test-analyser hos valda fallföretag ämnar besvara vilket värde, uppdelat i för- och nackdelar, som skapas för det säljande företaget till följd av Key Account Management.Genomförande: Denna studies syfte och frågeställningar kommer att besvaras genom en kvalitativ forskningsmetod bestående av intervjuer hos de tre valda fallföretagen; Gunnar Dafgård AB, Findus Sverige AB och Orkla Foods Sverige AB. Studien kommer att belysa värdeskapande till följd av Key Account Management med fokus på det säljande företaget.Slutsats: Det värde som, enligt litteraturen och intervjuer med de tre fallföretagen, skapas för det säljande företaget till följd av Key Account Management har redovisats utifrån de för- och nackdelar det kan medföra.

Internationalisering av innovationer : innovationsföretags möjligheter under en internationaliseringsprocess

The purpose of this study is to identify a successful way of expanding a business on a global market, focusing on innovation products. An analysis was also made to see how internationalization theories are useful in businesses with innovation products. Four companies have been interviewed where two of them have innovation products (Proline AB and Q-Med AB) and the others are widely successful in exporting to a global market (Safegate Group and Weda Poolcleaners AB). Furthermore four interviews have been made with support organizations that have great experience in helping companies in this area (Svenska Uppfinnareföreningen, Almi Företagspartner AB, Exportrådet and The Swedish-American Chambers of Commerce).One of the results that can be identified is the diverse view and will to expand the business. The inventor often has a born global strategy in mind whereas the helping organizations rather expand step by step and only to one country at a time.

Lantbruksföretagets tillväxtstrategi och finansiella sökbeteende : en empirisk studie av sex lantbruksföretag med tillväxtambitioner

The structural rationalization of the agricultural sector in Sweden has led to many expansive, professional companies orientated towards growth. The agricultural sector is a very capital-intense sector and is characterized by the need for large sums of capital in form of buildings, inventory and arable land. The capital need is especially large for companies who have an ambition of growth and development of the company in the near future. The study is built upon six cases that all can be categorized as large agricultural farms with a turnover exceeding 20 million Swedish crowns. The companies are located in the middle and in the south of Sweden and are in the sector of primary production with focus on dairy-, pork-, egg-, chicken-, beef-, vegetables- and grain production as well as in the business of refining milk towards consumers. The study aims to identify the motives and driving forces that lies behind the growth of a farm-based company. The agricultural companies' motive for growth is studied based on which factors that influence the ambition to grow and to what extent these factors accord to the picture given by earlier research of small companies outside the agricultural sector.

Utveckling av tjänster för ett mobilt medium

The mobile revolution is here to stay, and today most people have (at least) one cell phone at home. Some even a PDA (Personal Digital Assistant)as a complement for the simpler tasks at the office, e.g sending e-mail, word processing, browsing the Internet etc. Many business have also given the employees the opportunity to do some of the business tasks inbetweeen customer visits with the help from a cell phone or PDA.Despite all this, the so called Internet connected mobile revolution is often mentioned as a big failure. Maybe because the people in general tended not to use the new technology as much as the companies predicted. This could be because they still haven't learned how it works, or just don't seem to have the need for services provided.After a couple of failures in the development process, almost every cell phone has support for mobile Internet today.

Webbplatsen - Vad spelar den för roll?: En studie av webbplatsens betydelse för traditionella tjänsteföretag.

Abstract: The purpose of this thesis is to study the importance of having a website for traditional service companies as well as the factors that might influence its importance. This is done by answering three research questions that all contribute to the answer of the main purpose. A qualitative study has been performed including eight interviews with respondents from eight different service companies presenting four different types of businesses. The empirical findings of the study are analyzed with the help of the theoretical frame of references in order to identify the most interesting conclusions. The results of the thesis state that the main purpose of the website among the studied companies is to rationalize and save costs.

Business Intelligence : En kvalitativ studie för att beskriva utmaningar ur ett ledningsperspektiv ? med exempel från praktiken

Business Intelligence (BI) är ett ämne som ständigt är aktuellt och i takt med en ständigt växande informationsmängd finns det allt fler verksamheter som upplever ett behov av att analysera informationen. Vid Karlstads kommuns Kontaktcenter (KC) finns ett behov av att rapportera om vilka medborgarfrågor som kommer in och registreras samt i vilken mängd frågor inom olika områden kommer in. Ett alternativ som KC har börjat undersöka är att använda sig av BI för att genomföra rapportering och analysering av insamlad information. För att informera KC om vilka utmaningar som finns inom BI tillsammans med verksamhetsstyrning har kandidatuppsatsen arbetats fram. Utmaningarna som beskrivs har hämtats från teori samt intervjuer vid KC och vid Karlstads universitet (KAU) där ett arbete inom BI har pågått i flera år.

En studie av utmärkande ledarskapsutmaningar för unga småföretag

Uppsatsen baseras på en fallstudie av högteknologiföretaget Scalado AB, där vi utifrån organisationslivscykelteorier har studerat de ledarskaps- och managementutmaningar som uppkommer vid ett företags uppstart och under dess liv..

Slaget om Guadalcanal : En studie över hur Slaget om Guadalcanal 1942-43 skildras i amerikanska filmer och dagböcker.

 Background and aim: Media development and digitalization has expanded the PR industry's working area. More participants are on the media market and it is becoming more and more difficult to define what PR really is and what the PR agencies/departments really do. Is PR marketing, information, event marketing or maybe propaganda? We believe that the complexity to define the term PR can lead to a loss of critical approach to the business, especially among young people. Has the PR industry managed to eliminate their negative image among students in upper secondary school and what do they associate with PR today? The aim of this essay is to examine what a selection of students associate with the term PR and if they are critical to the PR industry or not.Method/Material: The method is a quantitative survey.

Brytningstid i Internkommunikationen? : vilken roll har Intranät och e-post i organisationers kommunikation?

Having a functioning internal communication is necessary for the survival and existence of every company. Traditional communication channels are for example meetings, noteboards and personnel newspapers. During the last ten years we have witnessed an explosion of new channels, who are based on information technology. IT is a natural part in new IT-companies, like Framfab and Icon Medialab, but what role does IT have in a large, manufacturing company with a long history? The purpose with this thesis is to investigate how IT has influenced the internal communication in a company.

<- Föregående sida 53 Nästa sida ->