
Sökresultat:
8016 Uppsatser om Business administration - marketing - Sida 61 av 535
Beslutsprocesser under företagsetableringen ? En studie av tre tjänsteföretag
Titel: Beslutsprocesser under företagsetableringen - En studie av tre
tjänsteföretag.
Författare: Susanne Augustsson och Nicklas Petersson
Handledare: Henrick Gyllberg och Björn Ljunggren
Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola.
Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 poäng.
Syfte: Syftet med studien är att studera beslutsprocesser under
företagsetableringen i
tjänsteföretag.
Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ ansats för att nå vårt syfte, där vi
har samlat in
primärdata genom intervjuer med grundarna för varje företag.
Från önskemål till bedömda behov inom äldreomsorgen
AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.
Cypern, EU:s halva medlemsstat
Since the 1st of May 2004 Cyprus is part of the European Union. The Republic of Cyprus as a whole is part of the Union, but all of the advantages of the Union membership cannot be enjoyed in all parts of the country. Since December 1963 the Cypriot administration has been separated into two, a Greek Cypriot and a Turkish Cypriot, and since 1974 the country is also territorially divided. The Greek Cypriot political administration is considered to be the legitimate representative of the Republic of Cyprus, the Turkish Cypriot administration is only recognised by Turkey. Since the disruption of the country in 1963 the UN has been trying to get the Cypriot parties to agree upon a peace solution in order to reunite the country.
Advertiser Funded Programming - En ny väg runt mediebruset?
SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: AFP ? En ny väg runt mediebruset!? Seminariedatum: 2007-01-19 Ämne/kurs: FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng (15 ECTS) Författare: Alexander Högman, Anders Lindén, Christian Nilsson Handledare: Per-Hugo Skärvad Nyckelord: AFP, Framgångsfaktorer, Medieval, Dolt budskap, TV. Syfte: Uppsatsen inledande syfte är att tydliggöra fenomenet AFP i teori och praktik och därigenom skapa en förståelse för hur fenomenet fungerar. Vidare ämnar uppsatsen att kartlägga, beskriva och analysera faktorer som karaktäriserar framgångsrik AFP. Metod: Undersökningens design är utformad för att belysa vilka faktorer som är viktiga för att nå framgång med AFP.
Posthuset blir hotell En studie av Centralposthuset i Göteborg och dess omvandling
This essay in Art History treats the former Central Post Office in Gothenburg, Sweden, and its recent transformation into a luxury hotel. The magnificent original building in neo-classical style, inaugurated in 1925, has been supplemented by a twelve stories high tower in postmodern style containing hotel rooms and suites, creating a complex architecture. The approach of this essay is that of ?lived architecture?, that is, how people experience and act in relation to the building. It is argued that the history of the building is rewritten in the marketing of the hotel and the management?s concept of creating a comfortable ?mini-world?for its guests.
Gender, labor and decision-making : the woman?s situation in family businesses in a Swedish agricultural setting
The inequality and separation of sexes seen in organizations may lead to inefficient use of human resources. Therefor, a more equal organization could lead to higher productivity and efficiency. Inequality within organizations is a problem also for the society as a whole since who is chosen for a position is not depended upon merits, leading to inefficiency. To not reflect upon traditional division of labor and decision-making could also lead to an undemocratic and unjust society. The aim of this thesis is to explore women and men?s engagement a family business in an agricultural setting.
Gender theorists argue that gender arises from the social situation in society.
AP7 och fyra storbankers Sverige- och Östeuropafonder : En riskjusterad utvärdering 2003-2009
AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.
Kvalitetssäkring av tjänsteföretag : en studie av utbildningsföretagens auktorisation
Denna uppsats är en fallstudie som går ut på att beskriva företaget Icehotel AB och hur de gått tillväga för att bli ett attraktivt turistmål och framgångsrikt företag.Vi har genomfört en kvalitativ undersökning där vi intervjuat företagets VD Yngve Bergqvist samt kunder som besökt Icehotel. I resultatet redovisas svaret från dessa intervjuer.Vi har valt att lägga tyngdpunkten på marknadsföringen av Icehotel och hur de lyckats nå ut till människor från hela världen. I teoridelen tar vi upp Turistmarknadsföringens 8 P och Attraktionsutveckling. I analysen tillämpar vi sedan dessa på företaget.I slutsatsen diskuterar vi kring hur Icehotel gått tillväga för att bli ett framgångsrikt företag. Vi tar upp promotion av företaget, samarbetspartners samt den professionella marknadssegmenteringen..
Effektivisering av en Business Intelligence-process
Syftet med denna studie var att undersöka vilka orsaker som hindrar ett företag att effektivt utnyttja sin business intelligence-process samt hur ett företag bör agera för att skapa högre effektivitet i business intelligence-processen. En fallstudie valdes som forskningsstrategi med kvalitativ empirisk data, vilken samlades in genom semi-strukturerade intervjuer med användare av business intelligence-processen. Studien visade att orsaker som hindrar ett företag att effektivt utnyttja sin business intelligence-process var: avsaknad av inriktning för insamling av information, överflöd av information hos beslutsfattare men samtidigt brist på information inom vissa områden. Det var heller inte klarlagt vem som skall ta del av vilken information, en central lagringsplats för omvärldsinformation saknades, underrättelserna var inte alltid anpassade till beslutsfattarna, ansvarsområden inom processen var oklara och stöd saknades från ledningen. För att skapa en effektiv business intelligence- process visade studien, att ett företag bör arbeta efter en processcykel med klara ansvarsområden, en väldefinierad inriktning för insamlingen av data och information, en väl utkommunicerad lagringsplats för information om omvärlden, analyser som täcker användares olika behov, kontinuerlig kommunikation mellan BI-enheten och beslutsfattare samt säkerställa att tillräcklig med resurser allokeras till business-intelligence processen..
Customer Relationship Management : En studie om hur företag arbetar med CRM och orsaker till misslyckade implementeringsförsök
In relation to the paradigm shift that took place between the marketing mix and relationship marketing, and the emergence of information technology in the 90:s, the Customer Relationship Management (CRM) has become a frequently used concept in marketing. Most definitions and approaches have been generated from previous studies, but the concept is still criticized for the number of failed implementation attempts. Along a discussion of the area has an elaborate theoretical foundation remained as the foundation for the study development and utilized in all the sections of the study. The study, with help from Gartner's eight building blocks of CRM, focus on how Swedish medium and large companies work with CRM, and if this is an indicator of the number of failed implementation attempts. The survey consists of two approaches, qualitative and quantitative, to provide both depth and generalizability of the study.
Kunddriven supportverksamhet
Social media constitutes an increasing part of organizations and businesses today, regardlessif its segment is B2B (Business to business) or B2C (Business to consumer). The use ofsocial media has been self-evident for many companies, especially throughout the B2C area.The study examined attitudes towards Web 2.0 and social media in the B2B-segment, andwhat advantages and disadvantages that might exist with the use of the implementation. Inorder to answer the research question a qualitative case study on the company IFS (Industrialand Financial Systems) was made..
Stockholm - The Capital of Scandinavia : Uppbyggnaden av en stads varumärke
Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett varumärke påverkar en stad och dess image. Avsikten med studien är att granska hur varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia har bemötts av utländska turister och om varumärket är så pass exklusivt att det kommer att bestå även i framtiden.En lockande och attraktiv image är en stor betydande faktor för en destination som försöker marknadsföra sig gentemot turister. En image kan exempelvis skapas genom ett varumärke, vilket presenterar och definierar en destination på ett sätt som är lockande för potentiella besökare. Stockholms nya varumärke riktar sig både mot utländska turister och företag i Stockholmregionens näringsliv. Vi har dessutom undersökt hur varumärket marknadsförs och om privatpersoner bosatta i Stockholm på något vis kan hjälpa till att stärka varumärket.Fallstudien handlar om Stockholm Visitors Board, Stockholm Business Region och deras varumärke Stockholm ? The Capital of Scandinavia.
Entrepreneurs? work with Factors for Success in a Start-up Business
The purpose of this study is to examine whether there are any key factors for success to look for in launching a new business that affects the subsequent performance of the venture. Further on, the study will examine if there are any differences between believed and actual factors for success for an entrepreneur and the key factors for success given by existing theory. The purpose of looking in to the assumed gap between existing theory and entrepreneurs? believed and actual factors is to distinguish factors that make start-ups evolve. It is then important to investigate how they have worked with their business start-up and how they have worked with key factors for success in order to understand the impacts of their decisions.
Röhnisch : En marknadsundersökning gällande klädval, lojalitet och positionering.
In light of the resent surge in globalization, and the heightened competition that follows as a result of this, there has been an increase in the importance that is placed into understanding buyer behaviour. This increase has been seen since the realization that by building strong customer relationships it is much easier to reach these through the marketing communications that are put in effect. There are also a number of upsides to enlisting the customers at an early stage in product development, such as creating greater value and a stronger sense of involvement.Röhnisch is therefore trying to show a genuine interest in supplying the costumers needs as they adapt and evolve. In order to accomplish this strive towards gaining a deeper understanding into the thoughts and attitudes that precedes the buying behaviour they conduct regular surveys. To complement this, the purpose of this paper will be to determine the actual preferences and buying behaviour of the market segment that Röhnisch has chosen for themselves, and while doing so, keeping an emphasis on loyalty.
Synen på idealelever i Pedagogisk tidskrift 1945-1962 utifrån en differentierande och exkluderande pedagogisk diskurs
AbstractSeveral of researchers have reflected that the school ought to be developed to a learning organization. A method as proceed from such a perspective and should be able to match a local child- and educations administration is problembased school development. To investigate in which ways a child- and educations administration prosecute a problem based learning inside the organization a case study was used as research strategy. The question this report gives answer to is:In what/which way works a child- and educations administration in a rural district with a method to fulfil a problembased learning.To collect empiric data a canvassing inquiry was accomplished among the child- and educations administrations group of management. According to the research result it can declares that there are good conditions for the organization to prosecute problem based school development, but there is yet a great deal to do before it´s can be said totally fulfilled.