
Sökresultat:
8016 Uppsatser om Business administration - marketing - Sida 28 av 535
Personligt Varumärke och Ledarskap : En kvalitativ studie om hur företagsledare använder sig av personligt varumärke i sitt ledarskap
The meaning of being someone and standing for something is getting more important today in the Swedish business market. Our thesis has a qualitative approach that aims to study the usage of personal branding in the upper-management of Swedish organizations. Theories collected from literature and articles include marketing branding, personal branding and leadership. Our main target is to identify components that obtain usage of personal branding which are, attributes and strengths, communication, values, and vision and mission. The empirical data is gathered from six personal interviews with managers.
Borgholm. Det offentliga rummet i sommarstaden.
Hur reglering av det offentliga rummet ter sig i sommarstaden. Typexempel
Borgholm..
Vårdcentralschefers perspektiv på distriktssköterskors förskrivningsrätt
Background: In 1994 came the general prescription law in force for the district nurses with specific training in pharmacology and pathology in Sweden. According to The National Board of Health and Welfare from 2004 follow-up of the use of the prescription law revealed that nearly half of the district nurses used their prescription once a week. According to previous research the district nurses and patients were positive to the district nurses administration of prescriptions. Doctors, contrariwise, were not as favorable to the district nurses administration of prescriptions. The responsibility of the heads of the health centers is to promote the district nurses to prescribe and make sure that it works in a satisfactory manner.
Onlinemarknadsföring inom spelbranschen: en fallstudie av två onlinespelbolag
This thesis addresses online marketing within gaming industry. Some customer identifying methods and website development were introduced as well as examined over the Internet. An empirical study focusing on two gaming companies has been carried out. The purpose has been to describe the use of internet by online gaming companies for online marketing. The thesis will focus on finding out how online gaming companies identify their target groups on internet and how they use internet to reach out to their consumers.
?Vi försöker servera ett smörgåsbord? En studie om att attrahera utländska direktinvesteringar till Göteborgsregionen
Globalization allows companies to expand and establish themselves in other markets, which can have unexpected consequences for those who are not aware of the controversy or sacrifices that are required, and Gothenburg, Sweden is not an exception. The study has focused on two institutional theories that can explain whathappens when a foreign direct investment takes place, Institutional work and Institutional duality. The study was conducted at Business Region Gothenburg and the interviews took place at department of establishment and investment. The result shows that to overcome institutional barriers they use networking, relations, and marketing of the region of Gothenburg as examples. The paper also argues that by performing some sort of institutional work, institutional duality occurs..
Steget från tanke till handling : En studie om viktiga faktorer för nyföretagande bland kvinnliga studenter
Women who support themselves through self-employment are relatively low compared to men, in Sweden. Women make up around 30 percent of newly started enterprises. The Swedish government considers that the Swedish economical growth would increase if there were more companies. Through encouraging women to start enterprises to the same extent as men, Sweden can increase growth rate and create more employment. Despite all efforts being made, advances are not really reached.
Ett alternativt sätt att bygga små aktieportföljer. En pyramidmodell jämförs med en naivmodell.
Enligt ägarstatistik har många svenska aktieportföljer en högre risk än vad de
borde i förhållande till avkastningen de kan väntas ge. Avsaknaden av modeller
för uppbyggnad av portföljer kanske är en orsak?
Syfte: Att undersöka om uppbyggnaden av aktieportföljer gjorda med hjälp av en
pyramidmodell är bättre än uppbyggnaden av en naiv portfölj.
Kartläggning och utvärdering av utbildningar - en svaghet i företag?
Kurs: Kandidatuppsats 41-60p, våren - 2002, Företagsekonomi
Titel: Kartläggning och utvärdering av utbildningar - en svaghet i företag?
Författare: Annika Andersson , Nina Blomkvist och Goce Lamevski
Handledare: Göran Alsén, IEM, Blekinge Tekniska Högskola
Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att beskriva och skapa förståelse för vilka
faktorer som ligger bakom hur företag kartlägger utbildningsbehov, vilka
utvärderingsmetoder som används samt hur effekter kan tydliggöras i
organisationen. Vidare är syftet att efter studien kunna bemöta den kritik som
vi tar upp i problemdiskussionen.
Metod: Vi har i denna studie använt oss av semistrukturerade, kvalitativa
intervjuer med utbildningsansvariga inom telecombranschen.
Slutsats: I vår studie har vi kommit fram till att företag lägger ner, ett till
synes noggrant arbete med att karlägga behov för utbildning, i kontrast till
den kritik som har framhållits av forskare. Vidare har vi funnit att företag
främst använder sig av enkäter vid utvärderingsprocessen, samt att syftet med
utvärderingen i första hand, verkar vara att förbättra kommande utbildningar.
Lyx i lågkonjunktur : Ett marknadsperspektiv i svåra tider
This study will focus on the luxury market and how this market has been affected by the present recession. The economic downturn have had a major impact on today?s business and consumption, practically all industries have been affected. However there exist different opinions about how the luxury market have been influenced, certain experts mean that this segment is recession proof while others believe that this market will experience the worst side-effects. For that reason we find it interesting to analyze the luxury market and develop our own opinion about the impact of the recession.
Varför team? En fallstudie på tre företag.
SAMMANFATTNING
Problem:
Det finns många tankar om organisationer och hur de ska styras. Förr handlade
det om att styra företagets olika resurser för att uppnå lönsamhet. I dag krävs
det mer av företagen och dess traditionella organisationsformer sätts på prov.
För att utvecklas och framförallt kunna konkurrera i den allt mer föränderliga
omgivningen krävs det att organisationerna är öppna för nya tankesätt. Det
pågår en övergång från traditionella organisationer till processorienterade
organisationer.
Men om skiten är fin då -En studie om estetikens inverkan på inkongruensens effekter inom marknadsföring
Established brands often market themselves in the same way as they've always done. There are two main reasons for this, it has worked before and general marketing strategies tells them to do so. However, a fairly new branch of marketing research have found that incongruent marketing may be a better way for an established brand to communicate to their target groups. This thesis is all about incongruency. Previous research in the area of incongruency have never dealt with aesthetics of the incongruent ads.
AstraZeneca : Vikten av intern marknadsföring och kommunikation i samband med fusioner
In the society of today it?s very hard for companies to succeed with mergers. (A.L.Pablo, M.Javidan:2004) This study intends to elucidate the importance of internal marketing and internal communication with mergers. The intention with this essay is to study and analyse the merger between the two companies Astra and Zeneca and study the employers at the time when the merger took place in 1999.I have chosen to do this study on the basis of an employer?s perspective.
Sökmotorsannonsering ? Drivkrafterna bakom ett företags strategiska val av kanalen
Vårt syfte är att ur ett marknadsföringsstrategiskt perspektiv undersöka och
förstå
drivkrafterna till varför företag väljer att implementera sökmotorsannonsering
i sin mix av
marknadsföringskanaler.
Vi har genom tre stycken kvalitativa intervjuer försökt identifiera varför
företag
väljer att implementera sökmotorsannonsering i sin marknadsföring. Dessa
intervjuer bestod
av ett företag som använder sökmotorsannonsering, ett företag som använt sig av
sökmotorsannonsering och ett expertföretag som dagligen arbetar med både
sökmotorsannonsering och sökmotorsoptimering.
Sökmotorsannonseringen egenskaper är användbara och flexibla och kan anpassas
för att kunna uppnå den tänkta strategiska målsättningen eller användas som ett
komplement
till företagens övriga marknadsföring. Vi har funnit ett samband mellan
kanalens egenskaper
och de bakomliggande drivkrafterna ett företag kan ha. Vi har analyserat
utifrån ett
marknadsföringsstrategiskt perspektiv och har förstått varför företagen väljer
att implementera
sökmotorsannonsering i sin marknadsföringsmix. Det framkommer i vår analys att
sökmotorsannonseringens låga kostnad och kanalens användarvänlighet kan bidra
till en
effektiv marknadsföring.
Säkerhetskapital En del av det Intellektuella Kapitalet
Det saknas metoder att mäta informationssäkerhet inom företag och företagets
tillgångar har förändrats från ett fokus på maskiner och råvaror till kunskap
(intellektuellt kapital). Rapporten utforskar om det finns delar av företags
intellektuella kapital som beskyddar företagets tillgångar och processer. Detta
kapital kallas säkerhetskapital. Hur skulle företags informationssäkerhet kunna
tydliggöras genom dess intellektuella kapital och hur kan begrepp inom
informationssäkerhet och företagsvärdering hänga samman?
Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen hur informationssäkerhet är
relaterat till intellektuellt kapital.
Rapporten bygger på litteraturstudier om intellektuellt kapital och
informationssäkerhet.
Kontrasternas ö : En analys av Ölands image och hur öns varumärke kan utvecklas
Öland?s Business Office is on the verge of developing a strategy for the island?s future tourism. Before any work with developing Öland can be carried out, it is essential to gain an understanding of how the place is perceived today.The purpose of this essay is to study the island?s current image and make recommendations for how the place brand could be developed.The methods used are literature studies and qualitative group interviews. The participants have been inhabitants of Öland and returning visitors from the Kalmar region.