Sök:

Sökresultat:

576 Uppsatser om Brandsäkert glas - Sida 9 av 39

Beslutsprocessen vid köp av barnmat- vad påverkar planering och inköp?

Huvudsyftet med studien är att med hjälp av generella teorier inom området samt insamlad empiri utreda och beskriva hur beslutsprocessen vid köp av barnmat ser ut. Ett delsyfte är att se om det eventuellt finns behov som idag inte tillfredsställs på marknaden. Två olika metoder har använts i uppsatsen. Den ena utgörs av kvalitativa djupintervjuer i hemmiljö och den andra metoden utgörs av kvantitativa intervjuer med småbarnsföräldrar vid hyllan i butik. Under denna del spenderade vi mycket tid i butikerna och kunde då också observera hur föräldrarna agerade vid hyllan.

Hur kan lockfåglar hjälpa livsmedelsbutiker med att öka en specifik produkts försäljning trots varumärkets inflytande?

Exposing products is important in the retail industry and the development is constantly moving forward. Shops usually have a special product, they want to sell more because of various reasons. How to expose that particular product sold most of there are various theories. What this report is about is a theory that seeks to stores use a "decoy". It carried out to see if this theory was still current was that three interviews took place with two store managers and a CEO for various grocery stores.

Gustav Vasa 1523-1528 : Legitimitetsstrid och kungaberättelse

Skuggor har länge fascinerat mig och varit en viktig del i mitt konstnärliga arbete. Skuggor av glas berättar inte bara om den yttre formen utan förmedlar även något från glasets inre. Mötet mellan det yttre och det inre, mellan det materiella och det immateriella är ett tema för detta arbete. Konsten och konsthantverket har en unik möjlighet att utforska och förmedla erfarenheter och kunskaper som finns i våra kroppar. Kunskap som vi ännu inte greppat med vårt intellekt.

Hem och hushåll : synen på genus och ekonomi i Sverige 1770 ? 1790

Skuggor har länge fascinerat mig och varit en viktig del i mitt konstnärliga arbete. Skuggor av glas berättar inte bara om den yttre formen utan förmedlar även något från glasets inre. Mötet mellan det yttre och det inre, mellan det materiella och det immateriella är ett tema för detta arbete. Konsten och konsthantverket har en unik möjlighet att utforska och förmedla erfarenheter och kunskaper som finns i våra kroppar. Kunskap som vi ännu inte greppat med vårt intellekt.

Agent Provokation - En studie kring avsändarens påverkan på provokativ reklam

Even though provocative marketing is a widely used tool among companies to distin-guish themselves from the crowd and catch the attention of consumers, there are several variables that remain relatively unexplored. This paper aims to investigate what impact the brand has on how provocative advertising is perceived and how it affects attitudes and behavior. An experiment was conducted where several well-established measures of ad effectiveness such as brand attitude, buying intentions and word-of-mouth intentions were used to analyze the effects of brand knowledge. The results show that a provocative advert lowers attitude and buying inten-tions for the established brand while it remains unchanged for the unestablished brand. This implicates bigger freedom for unestablished brands to elaborate with provocative elements in their marketing.

En undersökning om glashantverk : teknik och dekor

I detta arbete undersöker jag min egen hantverkstradition, glasblåsartraditionen. I arbetet har jag valt att lägga fokus på dekorationstekniker. Jag undersöker hur hantverkaren, formgivaren, handen och hjärnan samarbetar.Under det här projekt undersöker jag ett flertal olika metoder att dekorera glas på. Dels traditionella tekniker men också nya metoder. Alla undersökningar i detta projekt, har jag jobbat med parallellt just för att försöka hitta nya arbetsmetoder.

Gerillareklam - överraskande effektivt: En jämförelse mellan gerillareklam och traditionell reklam

The consumer of today is bombarded by an increasing number of commercial messages, which makes it harder and harder for brands to cut through the clutter. Because of this, new methods are developed and introduced to the market every day. One of the most widely discussed of these methods is guerrilla advertising. Even though the method has received numerous praises there are not any academic proofs supporting these arguments. The authors, of this thesis, have examined if guerrilla advertising is more or less effective compared to traditional advertising and what the reasons for the result are.

Ord mot ord: hennes skuld, hans f?rklaringsb?rda En analys av samtyckeslagen utifr?n feministisk teori och i ljuset av r?ttss?kerhet

?r 2018 reformerades svensk sexualbrottslagstiftning och samtyckeslagen inf?rs. Brottet v?ldt?kt i brottsbalken 6 kap. 1 ? st?ller inte l?ngre krav p? att det f?rekommit hot och/eller v?ld f?r att det ska ses som en v?ldt?kt, ist?llet ?r det tillr?ckligt att motparten inte deltog frivilligt.

In search for something "real" - consumers' perceptions of authenticity in regional food brands

Marketing research has acknowledged the concept of authenticity. It is argued that consumers in modern society increasingly search for something real, in contrast to what they perceive as mediated and distorted. Producers of regional food brands has acknowledged this trend, and started to market their products as being authentic. Given the potential practical and theoretical contributions in studying the concept of authenticity in this context, this study aims to explore how consumers perceive these claims of authenticity. Therefore, the purpose of this thesis is to extend knowledge on how consumers come to perceive a regional food brand as authentic.

Jämförelse mellan olika filterglas från Multilens på synsvaga patienter med bländningsbesvär

Syfte: Syftet med denna studie var att jämföra Multilens Bilux Iris-glas mot deras vanliga polariserade filterglas på syncentralspatienter med uttalade bländningsbesvär.Metod: I studien undersöktes 15 personer mellan 42-89 år. Försökspersonerna som hade bokad tid hos Syncentralen i Kalmar fick valet att ställa upp på en studie där de skulle få testa ytterligare ett filterglas. Patienterna återkallades efter ett par veckor då synskärpetester gjordes i hög och lågkontrast med och utan bländningsbelysning. Undersökningen innefattade även en intervju under vilken patienten fick berätta vad han/hon tyckte om respektive glas.Resultat: Kontrast påverkade visus. Högkontrast visus påverkades inte nämnvärt med olika filterglasen eller bländning.

Den moderna civilisationens plågoris : Den medicinska diskussionen om diffusa mag- och tarmbesvär i Sverige 1950-1965

Skuggor har länge fascinerat mig och varit en viktig del i mitt konstnärliga arbete. Skuggor av glas berättar inte bara om den yttre formen utan förmedlar även något från glasets inre. Mötet mellan det yttre och det inre, mellan det materiella och det immateriella är ett tema för detta arbete. Konsten och konsthantverket har en unik möjlighet att utforska och förmedla erfarenheter och kunskaper som finns i våra kroppar. Kunskap som vi ännu inte greppat med vårt intellekt.

Vitamin C? som i Choklad?: En studie av inkongruenta varumärkesutvidgningars inverkan på produktkategorin

The purpose of the study is to explain whether the introduction of a new and different brand by means of a brand extension affects consumers? perceptions of the product category that the brand is launched in. An experiment was carried out to study the following aspects: associations and constellations of associations to the product category, interest, perceived variation, and the perceived similarity with the category from which the brands were extended. In the study, brand breadth in the original product category was used as moderating variable. Aspects found to be affected by the brand extensions were associations to the product category, the constellations of these associations and the perceived similarity with the category from which the brands were extended.

Reklamens värde: En kompletterande syn på advertising- och brand equity.

At several occasions, an important question has been brought forward within the world of advertising and media. This is the question of whether or not ?good? advertising should be encouraged by the media. The question has an origin in a belief that such advertising can create values not only for the advertiser, but also for the medium. Although this question has arisen in business media, and although many managers work from the assumption that such relationship exists, there are none or little proof that it actually does.

Riktat drömarbete

Mitt undersökande masterarbete handlar om Riktat drömarbete. En metod att via skådespelarens intuition och drömmar berika gestaltningsarbetet och förankra det i kroppen. Syftet är att stärka tilliten till den egna föreställningsförmågan och intuitionen. Mitt sätt att arbeta med metoden tar avstamp ur psykoanalytikern Robert Bosnaks och regissören Janet Sonenbergs arbete med skådespelare. Båda verksamma i USA.Jag har undersökt metoden bland annat genom att pröva den på fyra sceniska arbeten.

Språkvalets inverkan på effektiviteten av tryckta produktannonser

Although English is commonly used in Swedish advertising, little is known about its effects. The purpose of this paper was to investigate how a Swedish or English language choice in product advertisements affects the effectiveness of the ad. Further, a local/global dimension of the advertisement was created to investigate how the results differ for local and global brands. Subsequently, an experiment was conducted where the effect of language choice on several well-established measures of ad effectiveness such as awareness, comprehension of the ad message, credibility, attitude and buying intentions was analyzed. In line with previous research, English in product advertisements is not completely comprehended since English is not the local language in Sweden.

<- Föregående sida 9 Nästa sida ->