
Sökresultat:
576 Uppsatser om Brandsäkert glas - Sida 29 av 39
Ourstyle
Modemarknaden idag Àr bÄde global och komplex med mÄnga uppfattningar om var vÀrdet iprodukten ligger. Produkten och företagets image Àr kraftfulla medel för att differentiera sigpÄ marknaden. DÄ ett företag vÀljer att expandera till en ny marknad Àr det generellt ett sÀtt attskapa nya marknadsmöjligheter och för att öka sin försÀljning. Innan etablering pÄ nymarknad Àr det viktig att identifiera sin mÄlgrupp. PÄ den konkurrenskraftiga internationellamarknaden ligger makten inte lÀngre hos leverantören, utan hos kunden.Distributionskanalvalet spelar en stor roll i avseende att nÄ företagets tÀnkta mÄlgrupp.
"En banan och ett glas mjölk Àr vÀl inte sÄ dÄligt det heller" : En intervjustudie om idrottande ungdomars uppfattningar om kost och dess pÄverkan pÄ prestation.
I min studie har jag undersökt vilka uppfattningar idrottande ungdomar har om kost och dess pÄverkan pÄ prestation. De frÄgestÀllningar studien sökt svar pÄ Àr: vilken mÄlsÀttning har ungdomarna med sitt idrottande? Hur beskriver de sin mÄltidsplanering inför trÀning och tÀvling? Hur och frÄn vilka tar de till sig rÄd och information om kost och kostrÄd? Resultatet bygger pÄ kvalitativa intervjuer med Ätta stycken idrottande ungdomar i Äldern 17 ? 18 Är, fyra flickor och fyra pojkar. Alla data har behandlats utifrÄn ett genusperspektiv och dÄ frÀmst genom begrepp som genusordningen och principerna isÀrhÄllande och hierarkisering. Resultatet visade att det finns ett samband mellan vilka mÄl ungdomarna har med sitt idrottande och hur mycket de trÀnar.
?Vi kan bli ett Barbielag!? : En studie om yngre barns sociala relationer och identitetsskapande i ett postmodernt konsumtionssamhÀlle
One of the main goals in this study is to investigate how young children's identity formation and social relationships are depicted by today's consumer society. In order to reach the goals of the study I also concentrated myself on questions regarding the reflection of symbolic aspects consumption in younger children's interaction and preschool-teachers' ideas about how and in what ways children's consumption patterns are created and developed nowadays. In order to answer the presented research questions I used the theoretical arguments of researchers in the field of pedagogy Gert Biesta in connection with the ideas and concepts of the consumer society characteristics developed by the sociologist Zygmunt Bauman.The thesis' methodological approach consists of a combination of semi-structured interviews with teachers and observations of children's interaction, which contributed to a systematic investigation of the thesis' problem area and served as a tool for obtaining answers to the research questions.The results demonstrate that consumption occupies a lot of space in young children's lives, which means that it greatly affects their social relationships today. Both consumption and knowledge of the known brands prove to be the child's path to the desired community on the one hand, and the children's way to the consumer world on the other (hand), which in turn points to an obvious dependence between children's consumption and their social relationships.The results also show that there is a tension between the perception of identity formation as preschool-policy-document on the one hand and the attitude of the identity prescribed by consumer society norms and regulations on the other..
Betydelsen av ledarens personliga varumÀrke för företagets varumÀrke : En kvalitativ studie om fyra ledare och deras uppfattning om sina personliga varumÀrken samt betydelsen varumÀrkena har för mervÀrdet i deras företags varumÀrken.
The personal brand derives from the marketing brand, and argues that a person can take control over other people?s perceptions about him or her. The personal brand can benefit the person but it can also give advantages to his or her company. The interest in, and the purpose of the personal brand, has increased the last ten years. Leaders of large companies in Sweden consider it to be of utmost importance to have an influence on their co-workers.
En studie om möjligheter att stoppa förfalskningar : SpÄrbarheten i en global vÀrld
The purpose of this study is to describe the traceability of products that protect against counterfeiting and examine how protection against counterfeit products have been developed to date, and to display the opportunity to streamline the protection of products and brands.Nowadays, in the global world, it is getting increasingly more difficult to track the products. Especially for the last link in the chain, which in most cases is the customer and who is constantly exposed to risks. This report deals with the possibilities of preventing and detecting counterfeit products. Fake products are not unusual in an historical perspective. It has been common with counterfeits ever since the Middle Ages continuously until today. Forgers have become more skillful and they are successful in most industries. Many of the fake products are of poor quality and can be downright dangerous to the customer.To answer the question, the author used a qualitative collection method.
En svensk sÀkerhetsagent - to live or let die? : En juridisk analys avseende sÀkerhetsagentstrukturen och frÄgor om obligationsinnehavares rÀttsstÀllning vid sÀkerhetsagentens konkurs.
AbstractA useful tool for companies to use in their differentiation process is proposed to be employee branding. Employee branding is developed and put forth by the management with the main task to formulate the brands vision and values, and communicate them to the employees. To promote the employee engagement and their relationship with the company, corporate storytelling can be applied, with is an internal communication that strengthens the internal rumour and values that represent the brand. Since engagement and motivation is important factors when creating a strong employee brand, there is a need for further research on how corporate storytelling is used by companies to influence employee engagement and motivation, as corporate storytelling leads to deeper commitment among employees.PurposeThe purpose of this paper is to explore how companies use corporate storytelling to influence their employee branding.MethodologyThe authors conducted a qualitative case study on how the retail organization Boomerang. The empirical material was collected thru semi-structured interviews with Boomerangs management and employees.ConclusionThe conclusion shows that the employees prefers when corporate storytelling and various communication is put in context, this because it?s easier for the employees to understand.
Debuterande fastighetsmÀklares socialiseringsprocess och dess etiska prÀgel
Titel: Debuterande fastighetsma?klares socialiseringsprocess och dess etiska pra?gelNiva?: C-uppsats i fo?retagsekonomi Fo?rfattare: Maria Hall & Philip Stra?dal Handledare: Lars-Johan A?ge Datum: 2014 ? majSyfte: Intresset va?cktes ur uppfattningen om fastighetsma?klares generellt la?ga fo?rtroende bland allma?nheten samt deras rapporterade etiska snedsteg i media. Syftet med uppsatsen a?r att underso?ka hur den organisatoriska socialiseringsprocessen av debuterande fastighetsma?klare pra?glas av etiska aspekter med avsikt att fra?mja framtida etiska ageranden.Metod: Uppsatsens metod baseras pa? valet av intervjuer fo?r att fa? kvalitativ data. Intervjuerna semi- strukturerades utifra?n en operationaliserad intervjuguide.
En studie kring konsumenters uppfattning av varumÀrken i livsmedelsbranschen
VÄrt syfte med denna uppsats Àr att undersöka och skapa en förstÄelse för hur konsumenter uppfattar samt vÀrderar LMV jÀmfört med EMV. VÄr undersökning kommer att mynna ut i en konsumentbaserad varumÀrkeskapitalmodell som Àr anpassad för livsmedelsbranschen. Vi har anvÀnt oss av kvalitativa konsumentintervjuer för att uppnÄ vÄrt syfte. Empirin som insamlats frÄn djupintervjuer har analyserats och tolkats med hjÀlp av teorin. Baserat pÄ slutsatserna vi dragit frÄn intervjuerna har vi konstruerat en varumÀrkeskapitalmodell för livsmedelsbranschen sett utifrÄn ett konsument perspektiv.
Corporate storytellings pÄverkan pÄ ett företags employee brand : En kvalitativ fallstudie av hur företag kan pÄverka anstÀlldas engagemang
AbstractA useful tool for companies to use in their differentiation process is proposed to be employee branding. Employee branding is developed and put forth by the management with the main task to formulate the brands vision and values, and communicate them to the employees. To promote the employee engagement and their relationship with the company, corporate storytelling can be applied, with is an internal communication that strengthens the internal rumour and values that represent the brand. Since engagement and motivation is important factors when creating a strong employee brand, there is a need for further research on how corporate storytelling is used by companies to influence employee engagement and motivation, as corporate storytelling leads to deeper commitment among employees.PurposeThe purpose of this paper is to explore how companies use corporate storytelling to influence their employee branding.MethodologyThe authors conducted a qualitative case study on how the retail organization Boomerang. The empirical material was collected thru semi-structured interviews with Boomerangs management and employees.ConclusionThe conclusion shows that the employees prefers when corporate storytelling and various communication is put in context, this because it?s easier for the employees to understand.
Den moderna organisationen i en f?r?nderlig milj? - En kvalitativ fallstudie av ett f?r?ndringsarbete i en svensk nischbank
I en tid d?r samh?llet st?ndigt f?r?ndras och utvecklas har banksektorn f?tt m?ta nya krav och f?rv?ntningar fr?n marknaden. Efterfr?gan p? digitala l?sningar, tekniska innovationer och nya kundbeteenden ?r saker svenska banker beh?vt anpassa sig till under senare ?r. I ett f?r?ndringsklimat kan akt?rer i banksektorn beh?va genomf?ra strategiska f?r?ndringsarbeten f?r att forts?tta f?lja utvecklingen och den r?dande efterfr?gan.
Brand Culture : Between consumers and brands
The empirical data that lies behind this survey comes from field work between 1992 and 1995. This field work represents work I made myself as a sales-man for the company, Malmberg Original Water. The task was to implement the Malmberg mineral water brand on the restaurant market of the South-Swedish area. Our aim was to reach the upper-scale, premium market of restaurants. The mission was successfully completed, and at 1996 we had completed the position as the most exclusively positioned mineral water brand in SkÄne (Southernmost Sweden).
Identifiering av immateriella tillgÄngar : En explorativ studie om förvÀrvsredovisning enligt IFRS 3
Bakgrund: NÀr IFRS-regelverket blev tvingande för svenska börsföretag Är 2005 fanns förhoppningar om att immateriella tillgÄngar och goodwill, som uppstod vid förvÀrv, skulle redovisas pÄ ett mer transparent och jÀmförbart vis Àn tidigare. De studier som gjorts pÄ omrÄdet har dock visat att dessa förhoppningar inte har besannats fullt ut. Syfte: Syftet med studien Àr att jÀmföra hur börsföretag identifierar och redovisar förvÀrvade immateriella tillgÄngar med de uppfattningar som finns hos företagens nyckelpersoner, angÄende samma tillgÄngar. Vidare syftar studien till att ge svar pÄ varför eventuella skillnader, mellan sÀttet att redovisa och nyckelpersoners uppfattningar om immateriella tillgÄngar, förekommer. Metod: Studien har klassificerats som explorativ dÄ den syftar till att undersöka ett relativt outforskat omrÄde.
En jÀmförelse mellan byggtekniker : Koljerntekniken VS Traditionella platsbyggandet
Denna rapport Ă€r en jĂ€mförelse mellan tvĂ„ olika byggtekniker för husbyggande. I jĂ€mförelsen behandlas aspekterna tid, kostnad och miljö. De metoder som jĂ€mförts Ă€r Koljerntekniken och det traditionella platsbyggandet. Koljerntekniken Ă€r en rationell byggmetod utvecklad av Ă
ke MÄrd dÀr de byggtekniska konstruktionsdelarna Àr prefabricerade och till större delen utgörs av materialetcellglas. Cellglas Àr ett material som mestadels bestÄr av Ätervunnet glas dÀr luft tillförs vid tillverkningen, materialet har bÄde isolerande och bÀrande egenskaper.
VarumÀrken - Varför har företag problem med dem? : En studie i vilka problem varumÀrkesbyrÄer identifierar som vanliga hos kundföretag och varför.
VarumÀrken Àr viktiga för företags vara eller icke vara. Ett företag vars varumÀrke Àr dÄligt eller döende kan gÄ samma öde till mötes som varumÀrket. DÀrför Àr det förvÄnande att, enligt en undersökning gjord av en varumÀrkesbyrÄ publicerad i en branschtidning, marknads- och informationschefer i Stockholm har dÄlig koll pÄ sitt varumÀrke. I vÄr studie undersöks vilka problem som kundföretag oftast har nÀr de söker hjÀlp av en varumÀrkesbyrÄ. Vi försöker sedan att identifiera varför, och möjliga lösningar för att lösa eller förminska dessa problem.
Ett starkt varumÀrke nÄr fram
Den ökade betydelsen av att som företag ha ett starkt varumÀrke för att synas pÄ marknaden har inneburit att det lÀggs ner allt mer tid och resurser pÄ varumÀrkeshöjande aktiviteter inom företagen. Den vÀxande virtuella vÀrlden och den ökade handeln pÄ Internet har i kombination med vikten av ett starkt varumÀrke skapat en komplicerad situation. Vagabond Àr ett svenskt varumÀrkesproducerande skoföretag som har stÀllts inför de möjligheter och svÄrigheter som den ökade InternetanvÀndningen har inneburit. Expansionen genom försÀljning via ÄterförsÀljare pÄ Internet har inneburit att svÄrigheterna med att kontrollera hur varumÀrket framstÀlls pÄ olika sidor pÄ Internet har ökat. Den totala skokonsumtionen har ökat de senaste Ären och konkurrensen pÄ skomarknaden har blivit stor, vilket bidrar till att vikten av att sticka ut blir allt större.Syftet med vÄr studie Àr att förklara hur det varumÀrkesproducerande företaget, i vÄrt fall Vagabond, arbetar med att framstÀlla och bevara sitt varumÀrke och vidare hur de Internetbaserade ÄterförsÀljarna resonerar kring sina produkters varumÀrken.