Sök:

Sökresultat:

576 Uppsatser om Brandsäkert glas - Sida 16 av 39

Grafisk profilering av EM-loppet

Consumers donÂŽt buy products, they buy brands. To create a succesful brand, you need a clear identity,and it will be strengthened by for instance a graphic profile. This project includes a theoretical partabout corporate identity and graphic profiling, and a description of the work with the graphic profile ofEM-loppet. The aim with this project is to strengthen the identity of EM-loppet, by making a clear andunified profile. The project has been accomplished by studying literature, searching information on theInternet and via personal contacts.

Studenters förhÄllande till etik och moral vid köp : CSR vid konsumtion

The purpose of this essay is to analyse and understand how students, as consumers, choose brands from the aspects of the concept of CSR, the economic, social and environmental. The essay is based on a qualitative method with three focus groups, with five respondents in each of them. The respondents are all studying at Kalmar University and they have all studied some kind of economic-course. We have used a lot of different sources for our theory chapter, this because of the fact that we wanted to have different angles, so that we would be able to cover all of the questions we wanted to discuss in the focus groups. In our two final chapters we discuss the issues similar to the theory section and we highlight our own thoughts.

SvanenmÀrkning av lamparmatur

This degree project has been performed on commission by Örsjöbelysning AB. The task has been to study alighting armature and compare it to the demands of The Swan Ecolabel. The task was also to recommend adjustments to improve the environmental adaption of the product to meet the demands of The Swan Ecolabel. Furthermore the task has been to gather documentation on the elements of the lighting armature. Such documentation is required to obtain The Swan Ecolabel.

Den ovÀntade kÀndisen: - Effekterna av överraskande kombinationer mellan varumÀrke och kÀndis i reklam

The effect of moderate incongruency between a celebrity endorser and an advertised brand is considered in an experiment with celebrities, both congruent and moderately incongruent with the investigated brands. In addition, the influence of possible moderator variables was examined, as well as the potential impact of the celebrities? gender. It was found that an ad exposing a moderately incongruent combination of celebrity and brand generated a more positive result on attitude towards the ad, brand attitude and word of mouth. Furthermore, under some conditions certain moderator variables influenced the relationship between moderate incongruency and responses evoked by the ad..

Operationssjuksk?terskans icke tekniska f?rdigheter vid akut traumaoperation ? ur operationssjuksk?terskors och traumakirurgers perspektiv

Bakgrund: Traumatiska multipla skador kan utg?ra allvarliga konsekvenser d?r operation ?r det enda alternativet f?r patientens ?verlevnad. Operationen kan kr?va komplexa kirurgiska ?tg?rder d?r kirurgen samarbetar t?tt tillsammans med operationssjuksk?terskan. Tidigare studier visar p? att operationssjuksk?terskans icke tekniska f?rdigheter har stor betydelse f?r patients?kerheten d?r bristande f?rdigheter kan p?verka den negativt.

Alternativ till glas i klimatskalet av byggnader

I takt med att besökare och patienter ökar mĂ„ste kontinuerligt Östra sjukhuset verksamhet utvecklas. Detta medför omlĂ€ggningar i trafiken och förflyttningar av verksamheter. Idag finns flertalet brister kring Östra sjukhusets fysiska planering som behöver ses över, dessa Ă€r bland annat trafikflöden, sĂ€kerhetsaspekter och parkeringsmöjligheter.Rapporten redogör för förĂ€ndringar i den fysiska planeringen som förbĂ€ttrar dess utformning. Genom studier av relevant litteratur och diskussioner med expertis har förslag av problemomrĂ„den tagits fram. Dessa har sedan bedömts efter listor av deras respektive för- och nackdelar som kunnat urskiljas.Arbetet visar framtagandet av ett vĂ€l fungerande förslag som kan verka som en bas för idĂ©er till nutida och framtida förĂ€ndringar kring den fysiska planeringen.

"Man Äldras för varje produktion!" : NÄgra filmarbetares upplevelser av hÀlsotillstÄnd i sin yrkesutövning

I uppsatsen underso?ker jag hur huvudkarakta?ren Mimmi, under va?gen att etablera sig som fo?rfattare och i mo?tet med Hugo, so?ker na? balans mellan intellekt och kropp. Utifra?n Julia Kristevas teori om abjektionen utforskar jag pa? vilka sa?tt Mimmi fo?rha?ller sig ambivalent till viljan att vara a? ena sidan innesluten, a? andra sidan avgra?nsad, och hur i sin tur synen pa? kroppen, dess samverkan med sja?len samt synen pa? andra kroppar pra?glas av bega?r och a?ckel. Som metodisk spra?ngbra?da anva?nder jag paradoxen utifra?n Kristina Fjelkestams definition.

?Jag gillar dikter. Det kanske man inte kan sÀga som kille, men det gör jag? : En kvalitativ studie om gruppsamtal och litterÀr kompetens pÄ International Baccalaureate Programme

I uppsatsen underso?ker jag hur huvudkarakta?ren Mimmi, under va?gen att etablera sig som fo?rfattare och i mo?tet med Hugo, so?ker na? balans mellan intellekt och kropp. Utifra?n Julia Kristevas teori om abjektionen utforskar jag pa? vilka sa?tt Mimmi fo?rha?ller sig ambivalent till viljan att vara a? ena sidan innesluten, a? andra sidan avgra?nsad, och hur i sin tur synen pa? kroppen, dess samverkan med sja?len samt synen pa? andra kroppar pra?glas av bega?r och a?ckel. Som metodisk spra?ngbra?da anva?nder jag paradoxen utifra?n Kristina Fjelkestams definition.

Ett tomtebloss i hja?rnan : en redogo?relse fo?r hur tva? ide?er blev tva? fa?rdiga musikproduktioner

I denna text behandlas tillkomsten av, inspelningen av och efterarbetet av la?tarna Do?dskyss och Min gud min gud varfo?r har du o?verdrivit mig. Under en begra?nsad tidsperiod har jag skrivit och spelat in la?tar till mig sja?lv som artist. En betydande stor del av projektets etapper har enbart kommit att genomfo?ras av mig sja?lv, dock med viss va?gledning fra?n utomsta?ende.

KURA-En busskur för landsbygd

Vid hÄllplatser i stÀder finns ofta en busskur i glas med metallstomme. Tillsammans bildar de ett enhetligt uttryck i stadsbilden och bidrar till att resenÀrerna skyddas mot vÀder och vind. PÄ landsbygden dÀremot Àr det glesare mellan kurerna och ofta ser de olika ut vid varje hÄllplats. För att nÄ det nationella mÄl med fördubblad kollektivtrafik fram till Är 2020 kan en satsning för att skydda resenÀrerna vara pÄ sin plats.Syftet med detta examensarbete Àr att utveckla en modern busskur för landsbygdsresenÀren som passar in i omgivningen. Kuren ska vara av trÀ och uppbyggt i delar som förenklar byggandet och minimerar byggtiderna.De metoder som tillÀmpats i arbetet Àr intervjuer, muntliga och skriftliga, en mindre enkÀtundersökning och en jÀmförelse mellan tre befintliga trÀkurer pÄ landsbygden.

Men om skiten Àr fin dÄ -En studie om estetikens inverkan pÄ inkongruensens effekter inom marknadsföring

Established brands often market themselves in the same way as they've always done. There are two main reasons for this, it has worked before and general marketing strategies tells them to do so. However, a fairly new branch of marketing research have found that incongruent marketing may be a better way for an established brand to communicate to their target groups. This thesis is all about incongruency. Previous research in the area of incongruency have never dealt with aesthetics of the incongruent ads.

Flaska för mineralvatten

Syftet med detta projekt var att ta fram ett sÀljande koncept av flaskan och Àven etiketten till mineralvatten. Problemet med dagens vattenflaskor som finns pÄ den ryska marknaden Àr att samtliga har liknande utseende, form och riktar sig till samma mÄlgrupp. MÄlgruppen flaskorna riktar sig till Àr sportintresserade mÀnniskor och de som lever ett aktivt liv. Till 90 procent Àr flaskorna gjorda utav PET -plast.MÄlsÀttningen för mitt projektarbete var att produkten ska sÀljas till restauranger/krogar, caféer, utstÀllningar, hotell, mÀssor och vid andra speciella tillfÀllen. Tanken Àr att skapa och erbjuda en exklusivare produkt för kunderna och dÀrmed kunna öka vattnets vÀrde.

Asymmetri - ett förrÀderi?

This study aims to disclose how an asymmetric planogram structure of the brand with the highest actual variety may come to affect the brand itself and its category as a whole. The authors of the study feel that there is a gap still unfilled amongst previous extensive research examining how differences in either space or price vary between categories, products or brands. An in-store experiment was conducted by collecting quantitative data from daily sales, observations of customers and questionnaires. The results show that an asymmetric structure leads to customers being more attentive towards the brand, and perceives it to be more dominant over its surrounding competitors. Furthermore, results indicate that the customer perceived variety increases and we see tendencies to changes in sales..

Attityder till alkohol- och spelmissbruk

Spel roar mÀnniskor och ett glas vin till maten kan ses som harmlöst. Trots detta hamnar en del mÀnniskor i bÄde spel- och alkoholmissbruk En aspekt som kan ses som vÀrdefull i detta sammanhang Àr vilka attityder mÀnniskor har gentemot alkohol- och/eller spelmissbruk, gÄr det att urskilja en skillnad i dessa attityder? Studiens syfte var att, utifrÄn hur attityder uppkommer, attitydförÀndring, Eriksons utvecklingsteori samt andra psykologiska förklaringsmodeller klargöra attityder till alkohol- och spelmissbruk. Dessutom var syftet att förklara bakomliggande psykologiska faktorer till dessa attityder. En enkÀtundersökning med 48 stycken deltagare har anvÀnts för att uppnÄ detta.

Stadsdelen som varumÀrke : InvÄnares uppfattningar om GÀvles stadsdelar

Titel: Stadsdelen som varumÀrke - InvÄnares uppfattningar om GÀvles stadsdelar NivÄ: Kandidatuppsats i Àmnet företagsekonomi Författare: Martina Engebretzen Jonsson & Josefin Lundström Handledare: Jonas KÄgström Datum: 2013 - Augusti Syfte: Syftet med detta examensarbete Àr att analysera hur varumÀrket för en stadsdel uppfattas i en medelstor stad och om undersökningar som tidigare gjorts pÄ lÀnder och stÀder kan appliceras och tas ned till stadsdelsnivÄ. Metod: I den hÀr studien kommer en kvantitativ metod med en deduktiv ansats att anvÀndas. Vidare kommer det positivistiska synsÀttet att ligga till grund för utformandet av studien. En enkÀt har utformats, utifrÄn en modifiering av City Brands Index, anpassad för stadsdelar. Resultatet pÄ enkÀten har sedan sammanstÀllts och analyserat i statistikprogrammet Minitab samt Excel dÀr ett nytt index tagits fram.Resultat och slutsats: Vi kan se att det föreligger uppfattningar som gör stadsdelarna till ett varumÀrke.

<- FöregÄende sida 16 NÀsta sida ->