Sök:

Sökresultat:

989 Uppsatser om Branding and employee branding - Sida 30 av 66

Relationsmarknadskommunikation : En undersökning som fokuserar på de lokala relationerna i en globaliserad värld

Relationship marketing is an important part of the new view of communication strategies. The theories around this subject has a general and global perspective on how to manage relations and communication problems. But somehow the local perspective is forgotten. In this thesis we have focused on the local market and which demands it has on the work with relationship management. The purpose of this thesis is to find out how relationship marketing can contribute to create a high valued brand on a local market.

Sociala representationer av ett attraktivt Employer Brand : En kvantitativ studie kring vilka Image-attribut potentiella medarbetare finner attraktiva i ett Employer Brand

Kommunikation är en grundläggande källa till spridning av kunskap med en påverkan på både individ och samhälle varpå ett intresse föreligger i att undersöka fenomenet närmare. Syftet med studien var att undersöka vilka sociala representationer potentiella medarbetare har av ett attraktivt Employer Brand. Vidare syftar studien till att kartlägga sociala representationer av Länsförsäkringar Skaraborgs Employer Brand. Empirin samlades in genom enkäter och i studien ingick 207 högskolestudenter. Resultatet visade att Symboliska Image-attribut värderas högre än Funktionella Image-attribut men att båda dimensionerna är betydande gällande ett attraktivt Employer Brand.

Grafisk profil för House of Sweden (Washington D.C.)

Detta examensarbete innefattar både en fördjupning och en praktisk del inom ämnet grafisk profilering och visuellt identitetsskapande. Den praktiska delen av examensarbetet har utförts parallellt med reklambyrån Cabesa Communication Sweden AB, Stockholm. Fördjupningsdelen behandlar områden som branding, företagsidentitet och grafisk profil. För att skapa ett starkt varumärke på en marknad krävs välplanerade, strategiska och originella reklamkampanjer samt en stark och enhetlig visuell identitet. Med hjälp av fördjupningen så har en kunskapsgrund lagts inom ämnet grafisk profilering och det praktiska arbetet har förenklats mycket.Den praktiska delen innehåller framtagning av en grafisk profil med tillhörande manual till House of Sweden, Sveriges nya ambassad, Event Center och lägenhetsbyggnad i Washington D.C., USA.

Trying to Teach Teachers to Teach : En studie om kompetenser och förutsättningar för nyexaminerade lärare i Sverige och Australien

First time labelling occurred was when animal owners marked their cattle in order to distinguish the differences. The need for labelling was added when the trade had expanded during Roman times in order for the customers to know who manufactured their craft. Trademarks are characterized as a way to distinguish one's own product or service from someone else. The marketing purpose is to create an identity. The brand has an important role as an effective competitive tool for businesses.A brand can have many different functions, which will simplify a customer's decision making process in selecting a service or product.

Organisatorisk identifikation och intentionen att sluta oss tjänstemän inom den ideella sektorn

Studiens syfte var att undersöka huruvida en arbetstagares bristande identifiering med sin organisation kan predicera dennes intention att lämna sin anställning inom den ideella sektorn. För att kunna ge en nyanserad bild av sambandet mellan minskad organisatorisk identifikation och intentionen att sluta delades variabeln in i två dimensioner: externt konstruerad organisationsbild samt upplevd organisatorisk identifikation. Undersökningsdata bestod av enkätsvar från 65 tjänstemän arbetandes hos en idéburen organisation. Resultatet visade att upplevd organisatorisk identifikation predicerar intentionen att sluta men att inget sådant samband fanns för den externt konstruerade organisationsbilden. Vidare fanns heller inget samband mellan en arbetstagares anställningstid, ålder eller kön och intentionen att sluta.

Styrelsen och samhällsansvaret - En studie om hur styrelsesammansättningen påverkar CSR-prestation i svenska börsbolag

The composition of the board of directors and Corporate Social Responsibility (CSR) are two widely researched subject and discussed by the media. This study aims to examine the impact of the board of directors' composition on CSR performance among the largest companies listed on Nasdaq OMX stock exchange 2008 in Stockholm, Sweden. A linear regression analysis is applied to investigate the relationship and evidence is found that board attributes have an effect on CSR performance. Among these; the size of the board, outside directors and employee representatives all have a positive impact on environmental performance. Furthermore; female, outside directors and employee representatives have a positive impact on social performance.

Motivation i praktiken - En fallstudie om vad som skapar ho g motivation hos erfarna IT-konsulter

The purpose of this study is to examine what creates motivation in the workplace of a small company with a high employee satisfaction index. The case study consists of qualitative interviews that help explain what the most important motivational factors are for the experienced IT consultants in a company that was founded by a circle of friends. The study concludes that the unique and equal pay model implicates an economic risk to the individual consultant but results in liberties, synergies and benefits. These appeal more than either self-employment or work at a larger IT consultancy that several consultants have backgrounds in. An expansion is ongoing since two years back, which threatened the culture but implicated opportunities for the individual consultants.

Kompetensförsörjning : Att attrahera, utveckla och behålla kompetens

Historien visar att en avsaknad av en ledande idé kan få förödande konsekvenser. Det är svårt att jämföra dagens Sverige med de krigförande nationerna under andra världskriget, samt de förödande effekterna som en avsaknad av en strategi medförde räknat i förstörelse, död och lidande. Detta väcker frågan om Sverige har en utvecklad strategi för sitt internationella engagemang i allmänhet, och vid internationella insatser där det militära maktmedlet används i synnerhet. För Försvarsmakten kan det finnas ett mervärde med en övergripande strategi, en så kallad fullständig strategi. Denna strategi skapas av regering och riksdag, och syftar till att koordinera statens resurser inom flera politikområden med målsättningen att nå ett bättre samordnat resultat.

Karl Lagerfeld for H&M : En studie av Hennes & Mauritz varumärkesstrategi

A1226Varumärket har under de senaste åren kommit att utgöra en av företagens viktigaste strategiska resurser. För att differentiera sig gentemot en allt hårdare konkurrens krävs en ständig förnyelse av marknadsföringen. Den svenska detaljhandelskedjan Hennes & Mauritz agerar på en marknad där varumärkesidentiteten har en stor betydelse för målgruppen. När företaget lanserade kollektionen Karl Lagerfeld for H&M lyckades de i varumärkesalliansen med designern Karl Lagerfeld kombinera två ytterligheter på marknaden hög prestige till ett lågt pris.Syftet med denna uppsats är att studera hur Hennes & Mauritz värderar sitt eget och Karl Lagerfelds varumärke samt vilka intentioner företaget haft med kampanjen Karl Lagerfeld for H&M .Den teoretiska referensram som används för att tolka studiens empiriska data inkluderar områden som co-branding och associationsbas-modellen. Dessa beskriver risker och möjligheter förknippade med varumärkesallianser, hur ingående samarbetet är mellan inblandade parter samt vilka emotionella faktorer som styr val av samarbetspartner och kundens varumärkesbild.

Med kulturen som redskap : En fallstudie om kulturell representation och dess möjligheter att stärka Sverigebilden utomlands

AbstractIn the heart of Paris, you will find Sweden?s only cultural center abroad. Since the early 70?s a wealth of cultural activities has been offered, and every year the center receives more than 100,000 visitors. The center is a branch of the Swedish Institute (Si), a public authority which promotes mutual relationships between Sweden and other countries through culture, education, science and business.

Identitet i senmodernitetens kölvatten : En studie om likheter mellan identiteter och personliga varumärken

SammanfattningI dagens samhälle har förändringstakten och ökad individualism inneburit att individen måste ompröva tankar och värderingar utifrån de för tillfället rådande förutsättningarna. En vägledning för att ändå skapa en stabil bild av identiteten är genom personliga varumärken. Det innebär att en individ framhäver sina unika egenskaper på arbetsmarknaden.Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som bidragit till fenomenet personliga varumärkens framväxt, vilka likheter som finns mellan en individs personliga varumärke och identitet, samt hur framtiden för personliga varumärken kan tänkas se ut.Teorierna som används är Giddens teorier om modernitetens följder, samt Stiers teorier om identitet. Studien har en kvalitativ ansats och datainsamling har skett genom semistrukturerade intervjuer. Informanterna har bestått av tre personer som arbetar inom Human Resources, och som dagligen kommer i kontakt med personliga varumärken.Resultatet visar på att framväxten av personliga varumärken kan bero på utvecklingen av individualismen och globaliseringen.

Instagram - En kvantitativ jämförelse mellan två kommunikationsstrategier, Mika Nordin & Flora Berglund

Social media today is a current topic, it has developed fast and continues to spread in a fast moving pace. Recent trends states that social media becomes more integrated into peoples personal lives. This essay deals with the subject area social media, focusing on the channel Instagram. The topic is chosen because of it´s popularity in today's digital communications landscape, and also keeping in mind that there is a great lack of previous studies on the subject. The purpose of this paper is to provide insights into how companies should handle images on the social media channel Instagram by testing two different strategies against each other.

Servicekvalitet på lyxhotell : Ur ett lednings- och personalperspektiv

Service quality occurs in service encounters where both customers and employees come together in an interaction. It is therefore important that the staff give their best because the interaction usually takes place in real time, which is referred to as the moment of truth.The aim of this study was to find out how luxury hotels are working to ensure good service quality, and how the staff are motivated to deliver this service. We wanted to examine this from a management perspective, and an employee perspective. Information was gathered through various interviews, where the staff at the Hotel Kämp in Helsinki and at the Sheraton Hotel Stockholm participated.Survey results show that employee motivation, training and empowerment have a significant impact to provide service in high quality. The results also show that the surveyed hotel, to certain level work in the same way, but it reveals some differences even when both hotels are part of the same concern..

Jakten på den optimala arbetsformen. En studie om suboptimala dilemman.

Labour and its conditions is a subject constantly in focus. Therefore this study aims to shed some light on different factors which constitutes the basis for the definition of optimal labour conditions, as well as creating a need for change of labour conditions. In this case these factors are changes in society and cultures. The study describes how different levels of society - government, employer and employee ? are affected by, or wishes to affect the labor conditions in terms of location, working hours and leisure.

Grafisk profil Citytryck

Sammanfattning Mitt arbete handlar om datorn som hjälpmedel i matematikundervisningen på Malmös gymnasieskolor. Syftet med detta arbete var att kartlägga tillgången till och använd-ningen av datorn som hjälpmedel i matematikundervisningen på Malmös gymnasiesko-lor. Utgångspunkt för detta arbete var att större tillgång till datorerna leder till större användning. För att uppnå syftet har jag formulerat några frågeställningar om i hur stor utsträckning datorer används i matematikundervisningen och vilka datorprogram mate-matiklärarna använder på dessa skolor. Jag har även undersökt om det finns några framtida planer för förändring av tillgångar till och användning av datorer i undervisningen.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->