Sök:

Sökresultat:

989 Uppsatser om Branding and employee branding - Sida 25 av 66

Idrott som platsmarknadsföring : En studie av idrottens roll i Växjö kommuns marknadsföringsarbete

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Exponering av trägolv och lister i butik och på mässor : en jämförande studie mellan sport- och bygghandeln

The business cycle of the wood flooring branch is currently high however that situation may not be sustainable. In a possible future weaker business climate, the importance of marketing becomes accentuated for firms that aim to maintain their sales levels. We can see trends that competition among the Swedish and foreign manufactures is already stepping up. The intent of this study is to establish marketing guidelines for floor- and molding manufacturers, so they can establish a clearer brand image in DIY retail outlets. By comparing the approach of sports- and DIY stores to brand and product placement, this study aims to bring new knowledge to the DIY branch for improved consumer and product handling.

Employer Attractiveness ? Att vinna kampen om framtidens ingenjörer

Syfte: Det förutspås en framtida brist på ingenjörer i Sverige och därmed kan en ökadkonkurrens om denna målgrupp förväntas. Syftet med denna studie var att identifieravad svenska ingenjörsstudenter anser viktigt i sitt val av framtida arbetsgivare, attundersöka om skillnader finns mellan män och kvinnor samt skillnader beroende påstudenternas skattning av sin akademiska prestationsnivå. Genom att tillföra kunskapkring vad ingenjörsstudenter söker hos en framtida arbetsgivare kan företag överträffasina konkurrenter i att attrahera, utveckla och behålla personer med önskvärda talanger.Ytterligare kunskaper kring skillnader mellan de olika grupperna kan möjliggörastrategier utformade utifrån vad den specifika målgruppen söker.Teori/Tidigare forskning: Utgångspunkt har tagits i teori kring EmployerAttractiveness, en arbetsgivares attraktionskraft, och vad som anses viktigt valet avarbetsgivare. Detta begrepp ställs vanligen i förhållande till Employer of Choice, enönskvärd arbetsgivare, och Employer Branding som innefattar aktiviteterna som företagtillämpar för att öka sin attraktionskraft. Tidigare studier har genomförts i olika ländermed syftet att undersöka vad studenter anser vara en attraktiv arbetsgivare, därexempelvis karriärmöjligheter, utmanande arbetsuppgifter, hög lön och godaarbetsrelationer visats vara viktiga faktorer.

Relationers påverkan på destinationsvarumärken : En fallstudie av två destinationers turismnätverk

The purpose with our study is to create an understanding of how tourism stakeholders within a tourism network can affect a Destination Marketing/Management Organization?s (DMO?s) work with the destination branding process. To fulfill this purpose we have clarified different relationships that can influence the DMO?s place marketing. In order to limit our study we have chosen to focus on two Swedish destinations, Öland and Norrköping, and their DMO?s.

Det lilla modevarumärkets möjligheter på internet- Ur ett brand management perspektiv

Internets framkomst medför nya utmaningar för företags kommunikation ochvarumärkesbyggande på grund av den höga informationstillgängligheten. Transparensen påinternet innebär att företag inte har i samma kontroll av sin kommunikation, utankonsumenterna har större makt och således påverkar hur ett företags varumärke uppfattas avkonsumenter. Digitaliseringen medför dock även möjligheter för små modevarumärken medbegränsade resurser att aktivt arbeta med sin marknadskommunikation och att bygga sinavarumärken genom sina hemsidor och facebook. Studien syftar till att ge förståelse för hurunga och små modevarumärken använder sig av internet för att bygga upp sitt varumärke ochvilka möjligheter internet förser för företagen i sitt varumärkesbyggande. Studien har enkvalitativ approach där en semistrukturerad observationsstudie genomförts på tremodeföretag, därtill har två semistrukturerade intervjuer gjorts med 2 av företagen.

Nätverket som varumärke : En fallstudie av Glasriket

Destination branding is becoming increasingly acknowledged by regions working with tourism. Underlying is the fragmented web of actors in the supply chain of which the tourism product consists of. The main purpose of our thesis was, from a management perspective, to gain an understanding and describing how a network and the actors within it can build a consistent brand. We therefore chose to make a case study research on The Kingdom of Chrystal, or Glasriket, which is one of the most famous tourist destinations in Sweden. Our research is based on theoretical and empirical data.

Den kommunala profilen och dess påverkan på den fysiska planeringen

Ronneby kommun har år 2009 antagit en ny profil, Den moderna kurorten, som ska förtydliga vad kommunen har att erbjuda och vilka mål den sätter för framtiden. Detta arbete syftar till att söka svar på om denna nyantagna profil och vad den står för har speglat av sig i kommunens fysiska planering. Detta görs genom att söka upp kommunala dokument med uttalade kopplingar till denna profil. Profilens betydelse kommer sedan att analyseras för att sedan jämföras med fallstudiernas åtgärder. På så sätt kan arbetet hitta kopplingar mellan den aktuella fysiska planeringen och kommunens profil och därmed avgöra om Den moderna kurorten har satt spår i planeringen.

Hur varumärkeslojaliteten påverkas av att konsumenten får utföra självservice : En kvantitativ studie applicerad på användandet av internetbank

Syfte: Syftet är att förklara hur tillfredställelse, förtroende och engagemang inverkar på varumärkeslojalitet i en kontext av självservice.Hypoteser: Följande hypoteser är uppsatta av författarna:H1: Tillfredställelse har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.H2: Förtroende har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.H3: Engagemang har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext.Teori: Varumärkeslojalitet; tillfredställelse, förtroende och engagemang.Metod: EnkätundersökningSlutsats: Hypotes1 kan utifrån den här studien accepteras. Hypotes 2 kan utifrån den här studien accepteras. Hypotes 3 kan utifrån den här studien accepteras..

Below-the-line : En fallstudie av små företags tillämpning av marknadskommunikation med fokus på below-the-line metoder

This study aims to research how small companies that operate on the Swedish home electronic-market utilize marketing communications to communicate their message. The focus of this study has been to research these companies use of below-the-line activities in their marketing communications. Interviews have been conducted with representatives from each of the three companies Neonode, Jens of Sweden and Tonium, that compose the selection from the population in this study. The use of below-the-line activities in small companies is mainly motivated by lower cost, which suit small company budgets. Below-the-line activities are also used for branding and the creation of credibility among the consumers when the target audience does not yet know the brand.

Never ending story ? Storytelling som en varumärkesstrategi

We were accepted to the field study Dignity and therefore chose to write our thesis in connection with it. Our subject is the oasis of Siwa in Egypt. The society has long been isolated, and therefore, the city has been able to preserve their handicraft methods and values. We chose to study the Ecological and Handicraft Development Center, which is a newly opened center for craft production. We wanted to see how the centre could use storytelling as a marketing strategy.

Sverigebilden - Ett Place Marketing Projekt

I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. En kvalitativ metod har använts där den primära data blir de genomförda intervjuerna.

Country of Origin : En produkt- eller varumärkesstrategi?

Syftet med denna uppsats är att kartlägga användningen av Country of Origin och dess relevans på den globala marknaden genom att undersöka om en landsimage kan relateras till varumärke istället för produkt. Uppsatsen har en deduktiv ansats då den grundar sig på tidigare teori inom området Country of Origin, positionering samt varumärkesstrategier. En kvalitativ undersökning i form av djupintervjuer med valda företag genomfördes för att kunna besvara uppsatsen syfte. Slutsatserna till uppsatsen är att Country of Origin inte längre är en relevant strategi eftersom varumärkets landsimage är mer relevant än produktens härkomst. För att bättre passa dagens marknadsförutsättningar behöver COO därför modifieras och ge företag konkreta riktlinjer vid användningen av marknadsstrategin eftersom landsimage fortfarande anses vara relevant, men då i relation till varumärket..

Sex säljer?

Jag har studerat och försökt att undersöka varför förpackningar av sexleksaker ser ut som de gör och i processen har jag också undersökt hur deras visuella kommunikation uppfattas och vad som eventuellt skulle kunna göras bättre. Anledningen till denna uppsats är att min uppfattning av förpackningar i sexleksaksindustrin är sexistisk, kränkande och framför allt består av dålig design. Jag redogör för litteratur som jag anser vara intressant för uppdraget och den behandlar både byggandet av varumärken och förpackningsdesign. En undersökning och intervjuer med experter kommer också att presenteras. Slutligen ger designarbetet ett exempel på hur en stilren förpackningsdesign kan vara svaret på frågan om hur man bäst kommunicerar förpackningen till en sexleksak. Uppsatsen är inte avgörande i den aspekten att den inte ger ett svar på varför paketen är utformade som de är, dock utvecklar jag vad några av möjligheterna skulle kunna vara.

Alternate Reality Games : Framtidens Marknadsföringsform

An alternate reality game, often abbreviated as ARG, is a mix between a game and a crossmedia interactive story using mainly the Internet as a platform. The game is built around the idea of teamwork among its participants. The players cooperate to solve puzzles allowing them to go forward in the story of the game. The marketing element is in different ways included in the story.A few Alternate Reality Games such as The Beast, The Art of the H3ist and The Lost Ring have previously been launched as marketing campaigns. This bachelor thesis aims to examine the possibilities of Alternate Reality Games as an alternative marketing tool for profit-driven companies.

Den hemliga staden. En analys av varumärket Helsingborg och ett förslag till en kompletterande nöjesguide på nätet.

Helsingborg är en dynamisk stad som utvecklas och expanderar enormt. Befolkningen ökar ständigt, handeln blomstrar och många har en positiv uppfattning av staden. Den har en mängd bra egenskaper och ett rikt nöjesutbud. Helsingborg kan emellertid upplevas som en hemlig stad eftersom det i princip bara är de boende som känner till vad som erbjuds. För många andra kan stadens egenskaper förbli dolda.

<- Föregående sida 25 Nästa sida ->