
Sökresultat:
1230 Uppsatser om Brand - Sida 48 av 82
Marknadsinriktad miljökommunikation på Internet : försäkringsbolaget Folksam
Many companies are presently investing in different types of environmental strategies, and it is varying to what level they channel their resources to environmental efforts. It is also diverging to what extent organizations effort to profile themselves as environmentally conscious. This can be due to difficulties in reaching out to customers and to finding the most efficient method of green marketing communication.
The aim of this study is to analyse how an insurance company more actively can communicate environmental matters foremost in their contact with customers. One can in different mediums daily follow debates and discussions concerning the environment. Many insurance companies have also identified their role in performing green work.
Uppsala kommun och offentlig säljverksamhet : En studie av Uppsala Konsert och Kongress
Syftet med denna uppsats är att studera företaget ÅF:s employer Branding-arbete, närmare bestämt samverkan mellan ledningen, HR-avdelningen och marknadsavdelningen.Uppsatsen är av kvalitativ fallstudiekaraktär ochämnar utveckla teori genom en kombination av en deduktiv och induktiv undersökningsansats. Insamlad data är baserad på intervjuer medrepresentanter på ÅF.Sammanfattningsvis har vi kommit fram till att ÅF:s samverkan inom employer Branding-arbetet i stort överensstämmer med den teoretiska modell som presenteras. Det finns en huvudsakligen god samordning av ledningens, HR- och marknadsavdelningens samt employer Brandmanagers aktiviteter som syftar till att stärka arbetsgivarvarumärket. Dock finner vi en diskrepans mellan ÅF:s och litteraturens definition av begreppet samt en allt för stor fokus på de externa aktiviteterna som en följd av employer Brand managers starka band till marknadsavdelningen..
På jakt efter den produkt som flytt - en studie om uppskjuten produktlansering och dess effekter
Many product launches are postponed today, however very little research regarding to customer responses to such events has been carried out. The purpose of this paper is to investigate how people react to a postponed product launch. An experimental study of responses to a postponed launch of a mobile phone, a mineral water and a music album is used to investigate customer reactions. The respondents exposed to the postponed launch showed a higher value of reactance. This reactance affects the attitude, purchase intention and perceived quality of the product in a negative way.
Varumärkesprofilering ? för modevarumärke i utvecklingsfas
I dagens samhälle råder ett överutbud av produkter på marknaden där varje företag febrilt kämpar om att fånga kundens uppmärksamhet. Då modebranschen snurrar allt snabbare och kunden förväntar sig nya plagg i butik varje vecka, har en stark varumärkesidentitet visat sig vara av allt större betydelse . Företag inom samma bransch har en benägenhet till att producera varor som blir alltmer lika varandra gällande produktens egenskaper, utseende och pris. Då teknologins framsteg går allt snabbare ökar konkurrensen och risken finns att nylanserade produkter redan är omoderna när de introduceras för konsumenten. Den avgörande och återstående faktorn för konsumenten vid köp blir då varumärke.
"Sour Milk" Corporate Branding under Surrogate Boycotts - the case of Arla Foods in the Muhammad Crisis
Surrogate boycotts are highly threatening for corporations in terms of both economical cost and image damage. All corporations are due to our globalized environment and increased stakeholder fragmentation gradually more risking to become victims of surrogate boycotts, which of nature is hard if not impossible to predict and prevent. Corporations are generally recommended to build clear and strong corporate identities, which should be reflected in their most important stakeholders, as this will secure minimum damage on the corporate image.
Even a surrogate boycott situation can have positive effects on corporations, especially in terms of image, as such situation increases the Brand involvement and thereby make it possible for corporations to connect with important stakeholders on an emotional level.
.
Apprentship : En rapport om en kreativ designprocess av en webbaserad tjänst
Denna rapport redovisar utvecklingen av en tjänst för att lättare kunna söka praktikplats och praktikanter. Tjänsten utvecklades som ett eget projekt att senare kunna visas upp som ett förslag för intressenter av verktyg som detta. Utvecklingen har följt dagens principer för användbarhetsdesign och upplevelsedesign. Målet har under hela utvecklingsperioden varit att skapa något som speglar denna tids trender och applikationer för möten. Resultatet av detta projekt har landat i en hifi prototyp, grafisk profil samt konceptbeskrivning för hur tjänsten ska fungera och användas.
IT ur ett hållbarhetsperspektiv
Idag är det allt fler företag som arbetar utifrån ett hållbarhetsperspektiv d v s dearbetar med ett ekonomiskt-, socialt och miljömässigt ansvarstagande. Som det ser ut idagsläget med allt större fokus på att företagen tar sitt sociala och miljömässigaansvar så kommer de ansvarstagande kundföretagen att behöva öka kraven då deupphandlar IT-relaterande tjänster eller IT-relaterade produkter. Vår studie baseras påen kvalitativ metod där intervjuer har gjorts hos fem svenska företag. Respondenternai de olika företagen var högt uppsatta personer med god insyn i hur derasverksamheter drivs. Studiens fokus har legat på hur IT-avdelningarnas kravställandevid upphandlingar sett ut från ett hållbarhetsperspektiv.
A world of illustration - Ett utforskande projekt om Illustration som begrepp och koncept, dess gällande och möjliga användningsområden samt utformningen av en arbetsprocess
It is not about the perfect tune or pretty picture.It is always, always about the story. (Is or ought to be)When we release a new album, publish a book or show a Brand newcollection of clothes or furniture etc. it is (or ought to be) because we havesomething to say (tell/share). The choice of language, in which we tell our stories,is vital for how they will be perceived.This is where illustration comes in. Illustration is a tool for storytelling, for contributingto the world in the most legible way.Illustration is legibility, it is the italic, the underline, the ?quotation mark?, the exclamation mark!It is not about the pretty picture.I want to talk about this.
Kundlojalitet : En studie om hur långsiktiga kundrelationer skapas på en tjänstemarknad
Purpose: The study aims to, from a companys point of view, describe how strategic work with customer loyalty is done.Conclusion: Another possible way to try to create loyalty is to exceed the expectations whether the customer is a member of the loyalty program or not. A strong Brand with a good reputation can also contribute to a stronger loyalty. Reward systems gradually reward the customers since they first need to collect points, or in this case miles, to be able to use them later on. The staff is often educated in service to be able to interact with the customer in a professional manner. One way to interact with the members of the loyalty program is through profiles on the internet.
"Man får det intrycket av dig" : En samtalsanalytisk studie i journalisters användande av det indefinita pronomenet man i partiledarintervjuer.
This essay examines the communication value of music in television advertising. It studies different forms of music and whether these forms contribute positively or negatively to how television advertising is perceived and remembered. The forms are jingle, familiar song and unfamiliar song. 100 high school students participated in the study through a questionnaire. The study shows that music is an important tool that complements television advertisings visual aspects. Music creates feelings, emphasizes aspects of the image and clarifies the advertised message.
De som gillar musik gillar oss. Visuell identitet för bokningsbolaget Halleluja
The objective of this project was to develop the visual identityof Halleluja, a Brand new booking agency representing approximatelytwenty minor artists within a wide range of contemporarymusic styles.The outcome has been applied to business cards and awebsite yet to be produced. To attract the audience and differentiateitself from other booking companies, Halleluja featuresa minimalist design that speaks of dedication, breadth ofgenres and exclusive taste. Although my sketches have beenapproved by Lars Olsson and Erik Sundfeldt, the co-foundersof Halleluja, I have had the privilege of working quite freely andstarting from scratch, since there was no earlier work done onthe company.Some of the issues I have faced during my process wasabout finding the right tone of voice in type and colour, ordealing with the semantics of the corporate name (meaning»praise the Lord«). I?ve also been struggling to come to termswith my own self-censorship and my slighly suspicious view onBranding..
Skolans arbete mot mobbning
Employer Branding, eller arbetsgivarvarumärke som det heter på svenska, handlar om att rätt människor ska attraheras, rekryteras och vilja stanna kvar i ett företag. Ett starkt employer Brand är något som har blivit allt viktigare för företagen i kampen om värdefulla andelar på marknaden. Studier har visat att anställda som är engagerade och trivs på sitt arbete också presterar bättre, vilket leder till ökad produktion och lönsamhetsfördelar. Många företag är inte medvetna om eller uppdaterade vad gäller sitt arbetsgivarerbjudande, det vill säga den anledning som arbetsgivaren ger till nuvarande och potentiella anställda att arbeta för denne. Det kan vara svårt att fastställa vilka områden som behöver utvecklas i företaget och vilka målgrupper som bör prioriteras. Tillgängliga mätmetoder för att få klarhet gällande nuvarande employer Brand saknas, vilket har bidragit till studiens syfte att skapa ett mätverktyg för att utvärdera ett företags arbetsgivarvarumärke gentemot nuvarande anställda.
Frontlinjen, Persson & Madonna : En uppsats om personer som bärare av varumärken
The purpose of this essay is to analyze and understand how people in different ways can take on the role as carriers of Brands and understand what part they play in today?s society. Brands are everywhere today and the competitions are becoming harder and harder for the customers? attention and consumption, which is why I am curious of how an individual in a company?s frontline or a celebrity can help the success of a Brand. The essay is based on a qualitative method where six interviews have been performed.
Polypropylenfibrers funktion i betong vid brand
Genom omfattande litteraturstudier har man kunnat bekanta sig med själva betongens Brandspjälkning som fenomen, men även teorierna som försöker förklara fenomenets förlopp. Det visade sig att det finns delade meningar till vad som orsakar spjälkning. Spjälkning, generellt sett, kan man definiera som våldsam eller icke våldsam avflagning av betong som utsetts för hög temperatur. Spjälkningens storlek kan variera, ifrån lätt avflagning på ytan till progressiv spjälkning som går förbi armeringen.Vad som orsakar fenomenet är i dagsläget ännu inte fullständigt förklarat. Forskning inom området pågar och i dagsläget har man i huvudsak två teorier angående spjälkningen.
Möjligheter, behov och strategi för företagsetableringar inom High Voltage Valley
The structure of the thesis is based on opportunities to attract businesses to the region, the need of establishments in the region and benchmarking with establishment strategies of other cluster initiatives. The identified opportunities are the local business relationship with ABB, the prerequisites of life quality in the region and the availability of financial support. Further on has a number of opportunities to be developed been identified; diversification of the existing businesses, an expansion of the cooperation with universities and to simplify the contact with local authorities. Challenges that HVV is facing is: creating a more dynamic labor market, secure long-term labor supply, spread the image of the Brand HVV and finally putting HVVs geographic scope. Two of the identified needs of establishments are strategically important: to establish a third-party logistician and commercializing systems for distributed generation and energy storage.