Sök:

Sökresultat:

1409 Uppsatser om Brand-extension - Sida 60 av 94

Skolan och världsmedborgarskapet : Om världsmedborgarskap som pedagogiskt ideal

It today's global world we live in the media have started to examine businesses more and more. In addition consumers are expecting more from products, because they are well informed. This means that companies need to market themselves effectively, to convince and get across their message to their customers. Marketing is an extensive process in which different factors must be taken into account. A company must know what the coustomer needs in order to get through to them.

Den serviceanställdes användande av humor, charm och flirt i kundmötet

Abstract This essay is written to answer the questions of why, how and against who employees in the service sector use humour, charm and flirt in the interaction with their customers. The service management research is quite extensive, but despite this the research partly misses studies around why employees tend to act in certain ways while interacting with their customers. To understand the reasons of why they act in these particular ways, we need to know which factors that can be crucial when it comes to the employees? behaviour in these situations. By knowing the underlying reasons of using a special way to communicate with customers, it is much easier to achieve a clearer overview of the subject.

Konsekvenserna av grundskolans kommunalisering : Hur skolor, lärare och elever har påverkats

Employer branding, eller arbetsgivarvarumärke som det heter på svenska, handlar om att rätt människor ska attraheras, rekryteras och vilja stanna kvar i ett företag. Ett starkt employer brand är något som har blivit allt viktigare för företagen i kampen om värdefulla andelar på marknaden.  Studier har visat att anställda som är engagerade och trivs på sitt arbete också presterar bättre, vilket leder till ökad produktion och lönsamhetsfördelar. Många företag är inte medvetna om eller uppdaterade vad gäller sitt arbetsgivarerbjudande, det vill säga den anledning som arbetsgivaren ger till nuvarande och potentiella anställda att arbeta för denne. Det kan vara svårt att fastställa vilka områden som behöver utvecklas i företaget och vilka målgrupper som bör prioriteras. Tillgängliga mätmetoder för att få klarhet gällande nuvarande employer brand saknas, vilket har bidragit till studiens syfte att skapa ett mätverktyg för att utvärdera ett företags arbetsgivarvarumärke gentemot nuvarande anställda.

Bakom dubbla murar : en sociologisk undersökning av klosterverksamheten vid Kumlaanstalten

In the prison of Kumla, Sweden`s highest security classified institution, spiritual retreats are pursued since 2001. The aim is to offer the inmates a possibility to enter deeply into spiritual contemplation. This spiritual contemplation is made possible through the fact that the prisoners carry out a retreat designed after guidelines written by Ignatius of Loyola in his Spiritual Exercises. The purpose of this examination is to study how ordinary institutional life in comparison to monastic life defines and creates different attitudes and roles amongst the inmates. A secondary aim is to describe the consequences of the retreat on individual basis.

Evaluation of preanalytic methods in order to shorten the processing time before identification of fungal microorganisms by the MALDI-TOF MS

Identification of fungi is based on macroscopic observations of morphology and microscopic characteristics. These conventional methods are time-consuming and requires expert knowledge. For the past years Matrix-assisted laser desorption ionization-time of flight mass spectrometry has been used for routine bacterial identification in clinical laboratories but not yet in the same extension for fungi. In this study three preanalytic preparation methods for fungi were evaluated in order to shorten the processing time in routine laboratory performance.Clinically relevant strains (n=18) of molds and dermatophytes were cultivated on agar plates and prepared according to the different preparation methods for protein extraction. Each strain was analyzed in quadruplicate by the MALDI Biotyper and the database Filamentous Fungi Library 1.0.The results showed that the genus and species identification rates of the least time-consuming direct extraction method were 33% and 11% respectively.

Co-branding ur ett konsumentperspektiv : En fallstudie av företaget Sony Ericsson

Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur konsumenterna uppfattar varumärkesutvidgningen. Studien har haft fokus på ett fallföretag, Sony Ericsson samt de varumärken (Walkman och Cyber-shot från Sony) som de använder på deras produkter. Vi har samlat in data med konsumenters uppfattningar om co-branding och deras brukande av produkter ur den kategori där de co-brandade varumärkena finns. Vidare har vi sökt efter förklaringar till huruvida det finns någon koppling mellan användandet av Mp3-spelare och digitalkamera i förhållande till betydelsen av varumärkena. Undersökningen har varit helt webbaserad och samlat in över 200 svar varvid 197 har använts i sammanställningen av enkätsvaren.Vi har använt oss av rådande teorier inom varumärken, varumärkeshantering, varumärkesvärdering och varumärkesfusioner.

Irriterande TV-reklam : Vad det är i TV-reklam som är irriterande och hur påverkar det konsumenternas köpbeteende?

ABSTRACTTitle: Annoying television advertising - What is it about television (TV) commercials that are perceived as annoying and how does it affect the viewer?s purchasing behavior?Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthors: Benny Berggren and Sofie ErenlöfSupervisor: Jonas KågströmDate: 2012 ? May Aim:Advertising can be found in many shapes and forms such as on: billboards, radio stations, public transport and of course on television. The last form of advertising is possibly one of the most effective and widely used methods of advertising due to the wide percentage of households with a TV in this technological age. One of the problems TV viewers have to face is the wide variety of TV advertisements which are repetitive and can be seen on numerous occasions throughout the day. This is only one of many factors that may cause irritation to the viewer if being executed wrong.

Kommunala kulturmiljöprogram : strategiska planeringsunderlag för landskapsanalys, kulturhistorisk värdering och utveckling av kulturmiljöer

In 1999 the Swedish Parliament decided about 15 environmental goals aimed to be achieved in time for the next generation. For example physical social planning must be based on programs and strategies how cultural-historical values has been attended, so called programs of cultural heritage. By law the Swedish municipalities are responsible for reaching these goals by creating program of cultural heritage. But only a few of the municipalities have these programs, meaning that many municipalities need to create programs of cultural heritage in the next five years.The aim of this report is to present a model of analysis on programs of cultural heritage in municipalities for preservation and development of cultural environments. By testing the model on the municipalities of Osby and Tomelilla methods on how to create a new program of cultural heritage or how to complete existing documents are formulated.One of the conclusions is that one document, program of cultural heritage, functions as landscape analysis, model of cultural valuation and strategy of developing cultural values.

Grundutbud av förpackningslösningar

Today the common people begin to understand the impact of a package. Many choose brand or product with great emphasis on how the outside looks, both in a good and a bad way.The company Gotlands Grafiska gave me the task to create a small basic selection of packages. The target group that the project was based on was craftsmen in the Gotland region. Based on analysis of the market and consumers to develop a range of packages covering a wide range of products sold on the island.During the project a clear theme was the desire to highlight a product and create some sort of exclusivity. It was important to understand how consumers and businesses think about packaging and its function.The result was five different packages, which together cover much of the need for the Gotland crafts and souvenir market.

Sverigebilden - Ett Place Marketing Projekt

I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. En kvalitativ metod har använts där den primära data blir de genomförda intervjuerna.

Avblås för torkning av kabel

This report is written on the assignment by Nexans IKO Sweden AB in Grimsås which is a cable manufacturing company. Nexans IKO Sweden AB was in need of help to examine possibilities for saving energy by saving compressed air, in first place by using the compressed air more efficient. The task was to determine the present situation, making the airwipe stations more efficient by reducing the consumption of the compressed air and in turn save money. Even the aspects of the working environment were discussed as the noise levels from the pneumatic systems and engines are usually high. A schedule over the airflow in the factory and the inventory over current airwipessituation was made.

Optimering av tippram : tillhörande lastväxlarvagn Parator LX10-20

Norrborns Industri AB in Bollnäs manufactures truck trailers with the brand Parator. One of their trailers is Parator LX 10-20. The trailer is designed to transport hooklift containers with the option to tip loose goods such as gravel, asphalt and seed. The container is mounted on a frame which is placed on the chassis. To reduce weight a redesign of the trailer is needed.

Hur pa?verkar Gerillamarknadsfo?ring Generation Y? : En studie av Gerillamarknadsfo?ringens pa?verkan pa? Generation Y.

SammanfattningTitel: Hur pa?verkar Gerillamarknadsfo?ring Generation Y? A?mne/Kurs:  Fo?retagsekonomi - KandidatuppsatsHandledare:  Lars HaglundNyckelord: Marknadsfo?ring, Gerillamarknadsfo?ring, Generation Y, Annonsering, Word-of-mouth, Buzz- marknadsfo?ring, varuma?rkesattityd, varuma?rkesengagemang, engagemang online, kommunikation.Bakgrund: Marknadsfo?ring handlar om att skapa och utveckla lo?nsamma kundrelationer. I dagens samha?lle sa? sker marknadsfo?ring runtom omkring oss hela tiden. Pa? grund av detta har Generation Y utvecklat strategier som automatiskt sorterar bort o?verflo?dig och ono?dig information.

Körskador i gallring : en studie av 21 drabbade objekt i södra Sverige

To guarantee the customers a job satisfactory executed Sydved has been certified by the ISO 14001 standard. One part of the certification is the standards of soil damages. The soil damages were over represented during 1999 and 2000. It was therefore a need to study the problem in order to see what could be done to reduces these damages. A filed study was carried out on 21 subjectively selected stands from the following five districts: Vänersborg, Falköping, Borås, Jönköping and Åseda. As the study is a descriptive study of the soil damages, their character and extension, only stands were tracks were reported were considered.

Bergteknisk planering vid schaktning av bergslänt

Syftet med denna rapport var att ta fram underlag som ska kunna ligga till grund för en eventuell framtida standardisering av brandvattentillgången på rangerbangårdar klassade som farlig verksamhet. Detta har gjorts genom litteraturstudie på ämnen rörande rangerbangårdar, farligt godsolyckor, brandvattenförsörjning samt lagstiftning som styr anläggningar klassade som farlig verksamhet. Utöver en omfattande litteraturstudie har intervjuer med två räddningstjänster genomförts för att få deras syn på brandvattenförsörjning av rangerbangårdar. I Sverige finns 13 rangerbangårdar som alla ägs av Trafikverket som enligt Lagen om skydd mot olyckor (LSO) är skyldig att i skälig omfattning hålla och bekosta utrustning för släckning av brand. Konsulter har på uppdrag av Trafikverket utfört riskanalyser på några av de rangerbangårdar som är klassade som farlig verksamhet och kommit fram till att brandvattensystemen på flera av rangerbangårdarna måste utredas vidare då de anses vara underdimensionerade och otillräckliga.

<- Föregående sida 60 Nästa sida ->