Sök:

Sökresultat:

1256 Uppsatser om Brand valuing - Sida 51 av 84

Tuna Park : -Hur uppfattas varumärket av studenter på Mälardalens högskola?

Titel: TUNA PARK Allt annat än en park- Hur uppfattas varumärket av studenter på Mälardalens högskola?Datum: Den 4:e juni 2008Kurs: Magisteruppsats i företagsekonomi: 15hpFörfattare: Youssef Nasser El- Awad & Samiya Mohamed DirirHandledare: Finn Wiedersheim- PaulAkademi: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingDenna magisteruppsats behandlar handelsområdet Tuna Parks varumärke som ligger Eskilstuna. Vi fann ämnet intressant då vi båda är intresserade av marknadsföring av varumärken. Tuna Park är ett nyetablerat företag som består av tre delar en galleria, en storhandel och volymhandel centrumledaren Berentsen har även varit samarbetsvillig från början då vi tillsammans kom överens om undersökningsområdet, för att sedan kunna hjälpa företaget att kommunicera ut sitt varumärke på ett effektivt sätt. Det har gjorts två undersökningar en enkät- och en fokusgruppundersökning.

"Sour Milk" Corporate Branding under Surrogate Boycotts - the case of Arla Foods in the Muhammad Crisis

Surrogate boycotts are highly threatening for corporations in terms of both economical cost and image damage. All corporations are due to our globalized environment and increased stakeholder fragmentation gradually more risking to become victims of surrogate boycotts, which of nature is hard if not impossible to predict and prevent. Corporations are generally recommended to build clear and strong corporate identities, which should be reflected in their most important stakeholders, as this will secure minimum damage on the corporate image.Even a surrogate boycott situation can have positive effects on corporations, especially in terms of image, as such situation increases the brand involvement and thereby make it possible for corporations to connect with important stakeholders on an emotional level..

Framtidens byggmetod inom putsfasader

Putsfasader är egentligen ett ganska stort och brett område som många inte är medvetna om. Många ser puts dagligen och bor i hus med putsfasad utan att reflektera över om det är bra eller dåligt. Att det finns flera olika metoder är oftast svårt att veta för den som inte är insatt. Någon gång har just du som läsare kanske funderat över att det är olika putsningar på olika hus.I den här rapporten behandlas begreppet putsfasad och tre metoder som används inom området. I rapporten finns begreppsförklaringar och kapitel som talar om vad puts egentligen är.

NNN... Nostalgi: Om effekterna av nostalgi vid konsumtion

The presence of nostalgic emotions during consumption is often seen as something purely positive to a product. To evoke these emotions has become a very common tool in marketing and advertising. Paradoxically very few studies have focused on the effects of nostalgia. The purpose of the thesis has been to understand how the presence of nostalgic emotions during consumption effect consumers. The research model used is a quantitative study with testing of hypotheses generated from theory.

Corporate Social Responsibility, vara eller inte vara ? En undersökning om CSR förekommer hos svenska modeföretag och modekonsumenter.

The main purpose is to illuminate how a company links certain values to its brand in an effort to achieve a competitive position. We have done this by studying the government owned company Svenska Spel and its entrance on the netpokermarket. With Corporate Social Responsibility as a guidance for the company they wanted to offer Swedish gamblers an alternative to the, often morally dubious, international actors. Our thesis has taken an internal (corporate) as well as an external (consumer) perspective on the result of this strive. Our conclusions are that although Svenska Spel is successfully integrating social responsibility into their netpokerbusiness, they are facing a difficulty in making the consumer fully appreciate it.

Kina på frammarsch-Hot eller möjlighet?

Uppsatsen granskar Kinas internationalisering utifrån ett specifikt företagsförvärv, med fokus på ?buy-your-way-in? strategin och diskuterar konkurrensfördelar för att visa på att bristen på vissa konkurrensmedel hos kinesiska företag driver dem till den här typen av förvärv. Uppsatsen undersöker även de effekter den kinesiska strategin kan tänkas få och hur företag kan bemöta fenomenet. I uppsatsen har en kvalitativ undersökningsmetod använts för att på så sätt få ett djup i empirin och därmed analysen. Eftersom vi har arbetat utifrån teori och empiri valdes den abduktiva ansatsen i uppsatsen.

Från läroplan till läromedel : En undersökning om läroplanens avspegling i läromedlen

Employer branding, eller arbetsgivarvarumärke som det heter på svenska, handlar om att rätt människor ska attraheras, rekryteras och vilja stanna kvar i ett företag. Ett starkt employer brand är något som har blivit allt viktigare för företagen i kampen om värdefulla andelar på marknaden.  Studier har visat att anställda som är engagerade och trivs på sitt arbete också presterar bättre, vilket leder till ökad produktion och lönsamhetsfördelar. Många företag är inte medvetna om eller uppdaterade vad gäller sitt arbetsgivarerbjudande, det vill säga den anledning som arbetsgivaren ger till nuvarande och potentiella anställda att arbeta för denne. Det kan vara svårt att fastställa vilka områden som behöver utvecklas i företaget och vilka målgrupper som bör prioriteras. Tillgängliga mätmetoder för att få klarhet gällande nuvarande employer brand saknas, vilket har bidragit till studiens syfte att skapa ett mätverktyg för att utvärdera ett företags arbetsgivarvarumärke gentemot nuvarande anställda.

Revisionspliktens avskaffande för mindre aktiebolag - Revisionsbyråernas syn på verksamheten efter avskaffandet.

Titel: Hur står sig de billigare substituten emot premium produkter?Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Giancarlo Mancuso & John GustafssonHandledare: Jonas KågströmDatum: 2012 ? MajSyfte: Syftet med denna uppsats är att vi vill undersöka hur de billigare substituten står sig emot premium produkter genom att ställa de emot varandra i ett blindtest föreslagits av tidigare forskning Ogenyi Ejye (1994). Vi vill veta om det finns en stor skillnad mellan de billigare varianterna och de premier produkterna enligt tidigare gjord forskning.Metod: Vi har utfört ett experiment i form av ett blindtest där vi sätter fyra olika Cola sorter emot varandra. Under genomförandet av experimentet har vi använt oss utav enkäter för att samla in data. Detsamma gäller för vår webb undersökning.Resultat & slutsats: Det vi kom fram till i vår undersökning är att varumärken påverkar oss konsumenter både positivt och negativt.

Sveriges turismmarknadsföring : En fallstudie om bilden av Sverige internationellt

It today's global world we live in the media have started to examine businesses more and more. In addition consumers are expecting more from products, because they are well informed. This means that companies need to market themselves effectively, to convince and get across their message to their customers. Marketing is an extensive process in which different factors must be taken into account. A company must know what the coustomer needs in order to get through to them.

Hur attraktiv är arbetsplatsen? : Ett mätverktyg för företagens arbetsgivarvarumärke

Employer branding, eller arbetsgivarvarumärke som det heter på svenska, handlar om att rätt människor ska attraheras, rekryteras och vilja stanna kvar i ett företag. Ett starkt employer brand är något som har blivit allt viktigare för företagen i kampen om värdefulla andelar på marknaden.  Studier har visat att anställda som är engagerade och trivs på sitt arbete också presterar bättre, vilket leder till ökad produktion och lönsamhetsfördelar. Många företag är inte medvetna om eller uppdaterade vad gäller sitt arbetsgivarerbjudande, det vill säga den anledning som arbetsgivaren ger till nuvarande och potentiella anställda att arbeta för denne. Det kan vara svårt att fastställa vilka områden som behöver utvecklas i företaget och vilka målgrupper som bör prioriteras. Tillgängliga mätmetoder för att få klarhet gällande nuvarande employer brand saknas, vilket har bidragit till studiens syfte att skapa ett mätverktyg för att utvärdera ett företags arbetsgivarvarumärke gentemot nuvarande anställda.

Employer Branding : Konsten att attrahera och behålla personal i kunskapsintensiva tjänsteföretag - En studie av svenska storbanker

Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur kunskapsintensiva tjänsteföretag inom banksektorn kan attrahera nya medarbetare och behålla befintlig personal med hjälp av Employer Branding.Studien baseras på kvalitativ metodik, bestående av djupgående intervjuer med tre svenska storbanker; Handelsbanken, Swedbank och Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). För att få en mer specialiserad kunskap om fenomenet Employer Branding har även Academic Communication intervjuats, som är ett marknadsföringsföretag inriktad på denna form av marknadsföring.Ett gediget informationsunderlag gällande den externa och interna målgruppens uppfattning av företagens Employer Brand är centralt för att utarbeta adekvata Employer Branding-strategier. Under arbetets gång är det betydelsefullt att kontinuerligt undersöka om associationerna som företagen vill sammankoppla till dess varumärke som arbetsgivare, förmedlas, och att anpassa strategierna utefter det. Employer Branding genomförs externt främst genom deltagande på mässor och arbetsmarknadsdagar på högskolor och universitet. Det personliga mötet är centralt vilket fordrar att de operationellt ansvariga har kunskap om budskapet som ska kommuniceras. Att prioritera vilka aktiviteter som bedrivs skapar ett tydligare Employer Brand.

Relationers påverkan på destinationsvarumärken : En fallstudie av två destinationers turismnätverk

The purpose with our study is to create an understanding of how tourism stakeholders within a tourism network can affect a Destination Marketing/Management Organization?s (DMO?s) work with the destination branding process. To fulfill this purpose we have clarified different relationships that can influence the DMO?s place marketing. In order to limit our study we have chosen to focus on two Swedish destinations, Öland and Norrköping, and their DMO?s.

Det är dags att komma ikapp!: En kvantitativ studie av vad som påverkar fotbollssupportrarnas intentioner att konsumera ett varumärke

The study examines what affects loyal football supporter?s intentions to an array of behaviors that can generate revenues to the football clubs. Specifically the study shows that attitude towards the club affects the supporter?s intentions towards consuming products and services that in some way are related to the favorite club stronger than the satisfaction with the club. Furthermore, the study also shows that there are different kinds of attitudes that drive the intentions and that the strength of these drivers varies.

Att lämna spår. En undersökning om mönsters påverkan på slitage.

Could patterns change the way we as consumers feel about a product as it ages and wears down? Why do some products increase their value as they are being worn downand others do not? Could the same affection that increases with your favourite jeans or an old, worn down, scratched and beautiful wooden furniture, be applied on otherproducts with different ability?s and history?The goal was to explore patterns and beautiful aging in products to increase the consumers desire to keep the well used product a little bit longer. Not to prolong the products ?lifetime? from brand new till it?s no longer inhabit their main function, but at that precise momentwhen you as a consumer decides to through it away in favour for a new, updated version. To buy ?new and fresh?.Patterns with different expressions, colouring and size, were explored that increase the value of a product which in this project contained handles and varies of surfaces on casseroles, frying pans, whisks, cutlery etc.

Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA

Health and convenience trends dominate the food industry and retailing business of today. The health consciousness is spreading while appealing product attributes concerning taste and packaging also are increasingly important. At the same time, the competition is growing fierce in the Swedish market with hard discount formats and niche concepts who also are trying to provide the market with perishables. Therefore, the pressure to lower prices is increasing making economies of scale and rationalization progressively more important. In 2004, ICA launched private label meat packaged in a modified atmosphere. Consequently, many stores went from in-store cutting-up and packaging to selling centrally packaged and distributed meat. ICA is now developing a concept with fresh fish in modified atmosphere packages and needs to increase the knowledge about the market and the consumer.

<- Föregående sida 51 Nästa sida ->