Sök:

Sökresultat:

7489 Uppsatser om Brand development - Sida 24 av 500

Rätt ordning på liv och lära? : En undersökning av stiftens tillsynsansvar inom Svenska kyrkan utifrån domkapitlens disciplinåtgärder mot präster och diakoner år 2006-2009

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ ?

Titel: Lever varumärket hos anställda? ? En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQFörfattare: Carlsson, Sofia och Nilsson, SannaHandledare: Lars PalmExaminator: Ulrika SjöbergUtbildningssäte: Högskolan HalmstadSektion: Hälsa och Samhälle (HOS)Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hpDelkurs: C-uppsats, 15 hpSpråk: SvenskaÅr: 2010Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kundenTeori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemangMetod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisationResultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt.Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. En strategi för att göra det är att använda sig av Living the Brand som syftar till att få personalen att agera efter organisationens vision, mission och kärnvärden. Denna studie har undersökt två serviceföretag, Friskis&Svettis och MQ för att se hur de arbetar med Living the Brand och hur denna strategi påverkar deras medarbetare som möter kunden i sitt dagliga arbete. Nedan följer vår frågeställning: Hur används strategin Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ?- Hur kommuniceras vision, mission och kärnvärden?-  På vilket sätt påverkar kulturen inom organisationen Living the Brand? -  Vad har anställdas identitetsskapande för betydelse för att strategin ska fungera? Studien använder sig främst av kvalitativa intervjuer kompletterade med observationer då vi besökte en förening respektive butik från de två organisationerna.

Kundinvolveringen & värde : En studie av lastbilar

I denna uppsats belyses Polisen i Uppsala län ur ett varumärkesbyggande perspektiv med syfte att undersöka om teorier avsedda för företag i konkurrenssituation även kan appliceras på en offentlig myndighet. En kartläggning av Polisen Uppsalas arbete med personifiering av sitt varumärke i sociala media görs genom intervjuer, innehållsanalys och sekundärdata. Insamlad data avseende hur deras varumärkesbyggande stämmer överens med teorier om corporate brand, corporate brand personality och corporate brand personality traits avser besvara uppsatsens syfte. Resultatet visar att en stark koppling mellan Polisen Uppsalas varumärkesbyggande och uppsatsens teoretiska ramverk finns. I undersökningen framkommer att arbetet med personifiering är grundligt utformat genom Polisens värdegrund.

Brand confusion - ett existerande problem på en del av den svenska bilmarknaden?

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken. Brand confusion är ett begrepp som beskriver en problematik som uppkommer då företags kommunikation inte uppfattas på ett tydligt sätt av mottagaren. Det är kring denna problematik vår uppsats kretsar. Vi har undersökt huruvida företag på en utvald del av den svenska bilmarknaden agerar utifrån vad teorier och forskning säger vara lämpligt för att brand confusion inte ska uppkomma. Vi började vårt arbete med att identifiera ett problem gällande likartade reklamer som vi sedan konstaterade skulle kunna leda till brand confusion.

iup vs. åp : vad är bäst för eleven?

Abstract This paper focuses on whether individual development plans as well as action programmes are needed.Pupils in need of particular support get to be involved in an action programme ? the school needs to provide any particular support a pupil needs. However, the individual development plan does not substitute the action programme. Thus an action programme as well as an individual development plan will be provided to students in need of particular support.The individual development plan follows the pupil throughout the entire education, regardless of whether its content changes, whilst the action programme pertains to a limited period of time. Pupils that are not in need of particular support are not likely to need to set goals for themselves in addition to those already set outside of school.

Svensk design and the American Style- en studie av hur country of origin kan förstärka företagets varumärke.

Denna uppsats behandlar hur varumärken kan förstärkas genom tillämpning av de olika country of origin strategierna. Vi har använt en kvalitativ undersökning av två fallföretag för att besvara vårt syfte. Vi har kommit fram till att företag som tillämpar effekterna av country of origin kan på ett effektivt sätt förstärka sitt varumärke. Brand origin strategin anser vi vara mest lämplig vid ett varumärkes introduktion på marknaden medan country image är en strategi som är hållbar i ett längre perspektiv..

Packaging Design as a Brand-building Tool

The topic of our thesis is Packaging Design as a Brand Building Tool and we are presenting the Scandinavian perspective. We found the topic interesting because, from a theoretical point of view, we identified a scarcity in research focusing on packaging design as a brand management tool, and from a practical point of view, we found out that businesses use packaging design at different levels in their communication efforts. Thus we wanted to provide both academia and business world with a clear picture to what extent and how businesses use packaging design in their brand-building process. Therefore the aim of our thesis is to provide practitioners and academicians alike with a better understanding of how packaging design can be used to create strong brands in the FMCG sector in the Scandinavian market. To reach the stated aim first we provided a solid theoretical background of packaging, its elements and its role in the marketing mix.

Brand equity and corporate responsibility : a review of brand valuation methods

During the last decades, brand equity has been a priority topic for both practitioners and academics. In accordance with the structural changes in the economic settings caused by the so-called "new economy", corporations being confronted with a shift on perceived business value structure from tangible assets to intangibles. On the other hand firms increasingly are adopting more responsible behaviour towards their societies. In this context, one critical question is to understand how corporate conduct may affect brand equity. The purpose of this study was to find how brand equity (BE) measurement methods embrace corporate responsibility (CR), based on a literature review.

Reserelaterade produkter och varumärken :  En studie om utveckling av produktutbud inför charterresor

This study examines whether it would be profitable for travel distributors in the charter to expand its offerings to other travel related products, and also the products that are in demand. We are also studying the role that brand has for customers' choice of travel.According to Hellman, e-commerce is to be preferred since it is competitive because it gives the travel distributors the opportunity to lower down prices. Therefore, we also investigated the proportion of respondents who would consider buying these travel-related goods through the travel distributors? websiteIn support of this study, is a survey with a population of 100 charter travellers. Respondents are divided into two groups where the first group consists of people who have booked their trip in stores, and the other via the Internet.

Strategisk utveckling: En studie av strategi hos internetbaserade företag

Strategic development is something that concerns all companies, regardless of which industry they?re in. There is extensive research on this topic but one can question if the same theory also applies to E-businesses. Using case studies, this paper looks at strategic development in E-businesses and tries to answer whether strategic development in internet based companies is unique or if existing theory can still be applied. The predominant approach is to look into if E-businesses, due to a turbulent environment, rely less on market research and focus more on internal resources than would be expected by companies in more stable environments.

Utveckling i Latinamerika, En teoriprövande studie med fokus på Costa Rica och Nicaragua

This essay deals with development in Latin America. We have picked out some factors that the theories in development theory emphasize on. The first section of the study consists of a statistical analysis, were the main purposes are to study the relationship between the independent variables and the dependent and to choose which two countries we should focus on in the next section. The countries we decided to study were Costa Rica and Nicaragua, because these countries have shown very different levels of development. From this study we have concluded that political stability, economical investements and human investments are the most important factors when creating development..

Lean Product Development - Will it deliver products faster, better and cheaper?

Abstract Tutor - Anders Richtnér History - Theories suggest that Lean Product Development strategies dramatically increase a company's performance through enabling faster T-T-M, Quality and Costs of Product Development. Purpose - The purpose of this paper is therefore to investigate whether the implementation of LPD actually affect corporate performance measurements T-T-M, Quality and Cost, in a positive way. Methodology - This Bachelor thesis is an exploratory investigation of the concept of Lean Product Development within a global IT- company, performed through four case studies, interviews and complementing corporate performance data. Findings - With empirical data and subsequent analyzes in mind, we note the following; it is clear that the project that produced the best results, in terms of T-T-M, Quality and Cost, also was the one furthest in the process of implementing Lean Product Development..

Säkerhetstänkande integrerat i systemdesign via formaliserade metoder

Systems development methods mirror different organizational perspectives, and not all methods are formalised, but what they have in common is the purpose of structuring and supporting systems development processes. Which method would be the most suitable may be determined by the systems development context at hand, because every systems development context is unique. Information is a valuable asset in today?s organizations, and it needs to be protected against both internal and external security threats. In our essay we aspired to find and present suggestions as to how systems developers can include security in the very design based on formalised systems development methods to create systems that are better prepared to meet the security challenges of today.

Hur arbetar charterföretagen för att stärka sitt varumärke?

Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och utreda hur tjänsteföretag inom charterbranschen arbetar för att stärka sitt varumärke, samt att utreda hur och vilka associationer som skapas kring varumärket.Metod: Försöka implementera en modell för att få en klarare bild över hur charter företag arbertar för att stärka sina varumärken, författarna använder sig olika litteratur käller samt emperiska studier.Resultat: Resultaten visar hur viktigt det för företag att hitta nya metoder för att stärka sitt varumärke, samt betydelsen för tjänsteföretag av att hitta sin egen plats i en konkurrenskraftig marknad.Avgränsning: Genom att begränsa vår undersökning valde vi att koncentrera oss på endast två charterföretag, detta för att skapa en bättre och djupare inblick på vår frågeställning. De två charterföretagen som vi har valt att undersöka och utgå ifrån är; Apollo och Ving. Anledningen till detta är att de är marknadsledande och har lyckats skapa ett starkt varumärke.Nyckelord: Varumärkeskapital, kärnvärde av tjänst, postionering, märkesidentitet, marknadskommunikation, intern märkeslojlitet, associationer..

Time efficiency in a product development process

Purpose: We wish to gain a deep knowledge about product development processes in relation to the aspect of time in companies in highly technological and rapidly changing markets. The purpose is to establish how organizations better can employ time as a resource to make the product development process more efficient. Conclusions: Information we gathered from theory and primary data show that information flow, synchronization and time profit when seeing time in three dimensions are factors which should be reflected in the architecture of a product development process. To illustrate our findings, we decided to create a model..

<- Föregående sida 24 Nästa sida ->