Sök:

Sökresultat:

2437 Uppsatser om Brand community - Sida 63 av 163

"Tap into your potential" : - En studie av Edmonds Community College väg till en mera integrerad kommunikation

Informationsflödet är mycket stort inom universitet, högskolor och college runt om i världen och det är svårt både internt och externt att förmedla allt till alla enligt Möller och Ström (2007). Simpson och Parrot (2008) påpekar att det finns 4000 högre utbildnings institutioner i USA som konkurrerar om bidragsgivarnas pengar och för att lyckas med att samla in pengar behövs ett koordinerat tillvägagångssätt och en koordinerad kommunikation. Syftet med detta arbete är att få förståelse för hur ett college arbetar för att integrera och koordinera deras totala kommunikation så att en enhetlig bild av varumärket skapas. För att ta reda detta har jag valt att göra en fallstudie där jag kan få förståelse för komplicerade företeelser och samtidigt bibehålla helheten och det djuptänkta i verkliga händelser. Anledningen till att jag enbart valt ett college att undersöka är på grund av att jag vill få en djupare förståelse för hur komplicerade verkliga händelser går till och samtidigt ha möjligheten att intervjua så många människor inom ett och samma college så att jag kan få en heltäckande bild.

#Varumärken @Instagram : En studie om risker och möjligheter till följd av varumärkens närvaro på Instagram

Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.

Meningen : Konsten att skapa intryck och inneboende mening i varumärkesnamn

Bakgrund: Vikten av att välja ett varumärkesnamn är stor. I marknadsföringslitteraturen finns det riktlinjer kring hur ett bra namn ska vara. Trots detta finns det ingen klarhet i hur riktlinjerna bör användas eller hur ett varumärkesnamnförslag faktiskt genereras.Problemformulering: Hur genereras ett meningsfullt och minnesvärt varumärkesnamn?Syfte: Att öka förståelsen för hur ett meningsfullt och minnesvärt varumärkesnamn kan genereras, genom att en namngenereringsmodell presenteras och utvärderas.Avgränsning: Rapporten avgränsas från teori som handlar om att sammankoppla flera varumärken som exempelvis teorier kring varumärkesutvidgning och varumärkesportfölj behandlar.  Metod: En deduktivforskningsdesign grundad på teorier kopplat till namngivning, vilka hämtades från både marknadsföringslitteratur och språkvetenskapslitteratur, och sedan samanställdes i en egen skapad modell.

Handtag, famntag, klapp eller kyss? - en studie av kommunikationsprocessens olika steg i LunarWorks planeringsarbete vad gäller reklam riktad till ungdomar via Lunarstorm

Studiens syfte är att undersöka kommunikationsprocessens olika steg i LunarWorks planeringsarbete vad gäller reklam riktad till ungdomar i åldern 12- 24 år..

Speglingen av organisationers egenintresse i remissvar : En studie av yttranden över fyra av Statens Offentliga Utredningar

Objective: In this thesis, we assume that the organizations' interests are governing their behavior/positions. It seems possible to draw conclusions about organizations'interests on the basis of the behavior / positions that will appear in the givenopinions on Swedish Public Investigations. The purpose of this thesis is toidentify self-interests of the studied organizations as they appear in their givenopinions.Method: The authors have made a qualitative and quantitative study of the opinions.Theoretical perspective: The basis of the study is the organization theories that focus the self-interest oforganizations.Empiric: Information is taken from four Swedish Public Investigations: the New Company Act, International Accounting for Swedish companies, Abolition of the audit requirement for small and medium sized enterprise and Simplified accounting. Altogether 310 opinions have been given on these, out of which we have studied 59. Furthermore, we have collected information on tasks, activities and objectives from the websites of the opinion giving organizations.Conclusions: In the literature, we found, as mentioned, that organizations havet hree self- interests which we define as general self-interests.

Indirekta ekonomiska följder av miljödiplomering

Titel                                    Indirect economic impacts of a national environment certification as financial business strategyAuthors                              Ida Antonsson, Emma Hellberg and Linn RingströmAdvisor                              Arne SöderbomCourse                               Bachelor thesis ? business administrationSeminar date                     2013-05-27Purpose                              The main aim of this study is to describe and analyze how private corporations use national environment certifications as a business strategy to gain power and financial benefits. By studying already certified corporation in Sweden, this study aims to understand, explore and develop already existing theoretical theories and concepts concerning ?national environment certifications?.Background                      All corporations have an impact on the environment. Therefor many corporations use a variety of worldwide certifications to be able to prove to ?others? that the corporation meets national- and international set goals.

Local forest governance and benefit sharing from reduced emissions from deforestation and forest degradation (REDD) : case study from Burkina Faso

Africa is one of the regions most affected by climate change. However its forests are important carbon sinks for the whole world, and if recognised as a global public good, could be conserved and contribute to green house gas emission reductions. A global mechanism, Reduced Emissions from Deforestation and forest Degradation(REDD+) aims to help developing countries in reducing emissions from deforestation and forest degradation, and enhancement of carbon stocks. REDD+ strategies may, however exclude local forest dependent communities from forests in order to conserve and maximise carbon stocks, thus having a severe impact on local livelihoods. Therefore, how local communities can participate and share benefits from REDD+ is a key concern.This study investigates how three forest dependent communities in the Nazinon forest, in Southwest Burkina Faso could financially benefit from a REDD+ project.

Luxury fashion brands on social media: a study of young

The implementation of this research increases the awareness of the value for luxury fashion brands in utilizing social media as a communication channel to reach young consumers globally. It provides a general understanding of young consumers? perception of luxury fashion brands on social media in regards to geographic cultural background, attitude towards new luxury, and preferred way of contacts..

Oscar Jacobson - Ett värdefullt företag för slutkund och återförsäljare?

Oscar Jacobson was founded in 1903 in Sweden, which at the timewas a leading country in the textile industry. During the 1960s morecompetitors arose as the fashion industry grew stronger and theglobalization became a fact. Today there is an abundance of brandsand products in the fashion- and textile industry. This has given thecustomers a greater range of products to choose from. We can seetendencies of customer not being as brand loyal as they used to.

H&M och COS ? House of Brands eller Branded House

Utifrån varumärkesteorier undersöka vilka konsekvenser H&M´s beslut att lansera sitt nya varumärke COS som ett fristående varumärke utan någon synlig koppling till H&M har haft på konsumenternas uppfattning om varumärkena. Vi dragit slutsatsen att konsumenterna påverkas positivt av H&M´s val att övergå till ett House of Brands och lansera COS som ett fristående varumärke. Den osynliga, men samtidigt tydliga kopplingen är en viktig framgångsfaktor..

Skogsvårdsentreprenörers uppfattning om SÖDRA som uppdragsgivare

Södra in Oskarström has the ambition to become the best client for silviculture contractors and another aim is that the contractors should feel a strong sense of community with Södra. Several factors play an important role in order for these ambitions to be realized. The purpose of this study was to investigate how the contractors feel about their business relationship with Södra. The study was conducted during the spring of 2015 through a questionnaire which was sent to all ten silviculture contractors working with Södra in Oskarström. Overall, it seemed like the contractors were satisfied with the collaboration.

Föräldrars uppfattningar kring sin betydelse i det cannabisförebyggande arbetet ? En kvalitativ studie med fokusgrupper som metod

Introduction: Parents have been shown to be of great importance in preventing cannabis use among adolescents. Parenting practices such as control, open communication and good relations within the family have shown to be protective factors, whereas lack of communication and weak social and emotional support have been associated with an increased risk for cannabis use among adolescents. Aim: The aim of the study has been to explore parents? perceptions about their own importance in preventing cannabis use among adolescents. Method: A qualitative method consisting of focus group interviews has been used to fulfill the aim.

Jordlöparfaunan i bestånd av contortatall (Pinus contorta) och svensk tall (P. sylvestris) 1987 och 2010

In the 1970´s the North American lodgepole pine (Pinus contorta) was introduced to Sweden in large scale. The lodgepole pine affects its new environment different from Scots pine (P. sylvestris), leading to a change in biological diversity. Forestry today affects the ground beetle fauna (Carabidae). Habitat specialists associated with older forests are first affected. When the canopy closes again after a clear-cutting species that prefer open habitats reduces and those who prefer mature/closed forests increase. In this study we compare differences in diversity and community structure of ground beetles in stands of lodgepole pine and Scots pine.

Digital signage i butikshyllan - Kan interaktivitet skapa ytterligare en dimension av påverkan vid köpbeslutet

Interactive media is constantly increasing in our surroundings and with the innovation of touch-screens, two-way communication with screens has become part of our daily life. Still, this well known way of process information is not often seen in the in-store environment of grocery retailing. Here, interactive media is an unestablished field where empirical studies are invisible within the academic world. The lack of knowledge in which effect interactive digital signage has is one of the barriers of investing in this marketing solution in-store. The main purpose of this study is to examine and describe the effects of interactive digital signage at shelf within grocery retailing.

Shareadox : -The paradox of service quality assurance in Sharing Economy businesses

The purpose of the Sharing Economy is to exploit unused resources between people, as an alternative to buying new and owning themselves (Gansky, 2010). Gansky (2010) argues that a major reason why the Sharing Economy has grown in recent times is, besides from the recession and people?s increased environmental awareness, the urbanization which has made people move closer to each other and in to the big cities. This in addition to an increased use of GPS technology in smartphones enables people to be constantly connected to an ever-changing network. People now share and exchange services and products from each other.

<- Föregående sida 63 Nästa sida ->