Sök:

Sökresultat:

2829 Uppsatser om Brand Image - Sida 64 av 189

Vad efterfrågar målgruppen? - En fallstudie av modeföretaget Sisters

I dagens Sverige är marknadsläget i ständig förändring och på grund av den rådande lågkonjunkturen var år 2011 ett år präglat av minskad försäljning inom detaljhandeln. En verksamhet som drabbats hårt av den senaste lågkonjunkturen är RNB Retail and Brands och då främst deras koncept Sisters. På grund av de sjunkande försäljningssiffrorna har ett beslut tagits som innebär att Sisters hösten 2012 ska sluta producera och distribuera sitt interna varumärke och istället enbart verka som återförsäljare av externa varumärken. Frågan vi då ställer oss är vad de sjunkande försäljningssiffrorna kan bero på. Är det så att de inte känner den målgrupp de vänder sig till? Eller har de inte kunskap om vad målgruppen efterfrågar i ett erbjudande från Sisters? Kunskap om vilken image som är förenat med sitt företag är av hög prioritet eftersom det kan ge en indikation på eventuella förändringar som bör göras i varumärkesstrategin.

Brandskydd i eget boende: Brand- och utrymningssäkerhet för personer med funktionsnedsättning

Årligen omkommer ungefär 130 personer i bränder och många av dem är äldre personer som omkommer i den egna bostaden. Äldre har ofta någon form av funktionsnedsättning vilket försvårar agerandet vid en brand och gör dem extra utsatta vid brand. Antalet omkomna i bränder är ett problem och studiens syfte är att försöka kartlägga brand- och utrymningssäkerheten för personer med funktionsnedsättning. Förhoppningen är att studien i det långa loppet kan bidra till att förbättra brandsäkerheten i det egna boende för personer med funktionsnedsättning. Frågeställningarna i studien behandlar skäligt brandskydd i eget boende för personer med funktionsnedsättning samt vilket ansvar den enskilde har för brandskyddet och vem som ska ta över om den enskilde inte själv klarar av ansvaret.Examensarbetet utfördes genom en allmän litteraturstudie med fokus på brand- och utrymningssäkerhet för personer med funktionsnedsättning.

Automatic Trimmerhead

Automatic trimmerhead is an examination project for making an automatic trimmerhead for grass trimmers with the user and functionality in focus. Our perception is that a happy user is a user who can pick up his or her trimmer, use it and put it back to its place when the job is done. It should not be necessary to interrupt work and perform maintenance on the machine just to make it work as promised.The project has been made in collaboration with the company Husqvarna, which is one of the biggest actors dealing with garden machinery on the market. Together we determined the project goal, ?To invent, construct and test a brand new concept for how an automatic trimmerhead can look and function?.At this day there are several different automatic trimmerheads on the market, both semi and fully automatic.

Malmö som stad, upplevelse och varumärke: En diskursanalys av en postindustriell stads framtidsvisioner

This is a discourse analysis concerning the visions for Malmö's future. Three concepts are studied to see which meaning these are given in the Malmö context. The studied concepts are ? development (utveckling), industry (näringsliv) and citizen (befolkning).The meanings of these concepts are studied against a backdrop of theories of inclusion/exclusion in general and inclusion/exclusion in the city more specific. Michael Foucault´s notion of a discourse which stigmatizes those not following a behaviour which is defined as being right and normal is central to this.

Systematik eller subjetivitet? : En studie kring individuell lönesättning för lärare

The purpose of this study was to examine the routines of performance related pay systems in two Swedish municipal upper secondary schools. A second purpose was to examine what data was included for evaluation of a co-worker?s performance and how a principal collects data. The purpose was also to examine a principal and teachers´ view of performance related pay systems and if it was possible to note an agreement. Principals have been interviewed and teachers have answered a questionnaire to fulfil the purposes of this study.The study shows that the municipality had a good routine that included individual discussions with co-workers about their salary and had fixed municipal criteria.

Kraften hos Word-of-Mouth : En studie om SATS användning av Word-of-Mouth marknadsföring. Kan det stärka ett varumärke?

The purpose of this research is to examine how a ogranization can create Word-of-Mouth and how they can use this type of marketing to make their brand stronger..

Sony Ericsson : En studie av värdeskapande ur kundperspektiv

This study intends to elucidate which view customers has about Sony Ericsson as a trademark compared with it?s biggest competitors and how the company can expand and create added value around its products. The aim with this essay is to study and to analyze Sony Ericsson?s creation of value and to increase understanding about strategy development. We have chosen to do this study on the basis of customer perspectives.We have used existing theories that treat matters: added value, marketingmix and trademark image.

Vi döpte om biblioteket till Bibliotek and läranderesurser: Om imageskapande på högskolebibliotek

The aim of this thesis is to examine how four decision makers at a University College and a library director at the same University College perceive the profile, image and identity of their library. This University College library is used as our main example. We have evaluated the main example in relation to two other University College libraries, in order to obtain a deeper understanding of how these library directors view their own libraries and to attain a more multi-dimensional view of the main example of our study. Our intention is to analyse the current situation, not the past nor the future. Qualitative semi-structured interviews with decision makers and library directors have been conducted.

Extrema sportutövare : Heroiska äventyrare, naiva idealister eller galna risktagare?

Man has always in one way or another had to take risks in order to survive, but in today's society, voluntary risks increased markedly. It is about both physical and financial risks. The aim of this essay is to problematize what it is for properties that drive people to extreme sports and adventure travel. We want to see how extreme sports performers own picture looks compared to how the media presents them. We have in this essay interviewed two long sailors, a BASE jumper and an ex-mountain climber to see how the performers own picture of reality looks.

Trender : Som ett verktyg i konkurrensen

SyfteUppsatsen ämnar att analysera och utreda:- sambandet mellan trender och erbjudande i resebranschen.- hur trender kan fungera som differentieringsfaktor. MetodVi har i denna uppsats valt att skriva en kvalitativ studie då den ämnar skapa en djupare förståelse för hur företag kan använda trender för sin positionering på en marknad. Undersökning har kommit att anta en abduktiv karaktär då vi utgår från den teoretiska referensramen som sedan anpassas utifrån empirin. Det empiriska datan är insamlad genom semistrukturerade intervjuer med fem respondenter som verkar inom den svenska resebranschen. SlutsatserI studien har det framkommit att om företag i ett tidigt skede av en trend anpassar sitt erbjudande kan de differentiera sig genom trenden och skapa konkurrensfördelar. Det beror på att om ett företag är först med att ta till sig en trend ökar deras chans att förknippas med trenden i kundernas medvetande. Något annat som framträder i studien är att företagets position kan komma att påverkas negativt om trenden de tagit till sig inte stämmer överens med företagets identitet och kundernas image av varumärket..

Multi-Channel Strategy : -med fokus på POC Sweden AB:s potentiella försäljningskanaler

Idag är det relativt utbrett bland företag att använda flera försäljningskanaler. Flera kanaler möjliggör att företaget kan nå flera kundsegment och på så vis öka sin lönsamhet. POC Sweden AB designar och marknadsför alpina skyddsprodukter och har idag planer på att använda flera försäljningskanaler. Deras potentiella försäljningskanaler utgörs av fysiska återförsäljare, konceptbutiker och e-handel. POC:s mål med de potentiella försäljningskanalerna är att öka sin lönsamhet utan att varumärkets image reduceras.

Bilden av tjejen i svensk ungdomslitteratur: En litteraturanalys av nio ungdomsböcker ur ett genusperspektiv.

The aim of this Masters thesis is to examine how the image of the girl and her environment in the Swedish youth literature has changed during the 1980s to the 2000s. We have focused on how the girls creates gender in fiction. The introduction chapter in this essay covers a short history over Swedish youth literature and how the Swedish youth culture has developed, followed by a description of how the girl in the real world relates to gender. The books we have chosen are written by Swedish authors and the plot partakes in Sweden with female protagonists. We decided to do a close-reading of the novels and analyse them by an analytical model, consisting of several questions.

Apor i fruktdisken!: eller påverkan av icke-musikaliska ljud inom detaljhandeln

Retail marketing is a field with many different enbranchements. Some of these can be considered relatively well explored, while the lack of knowledge concerning others is almost total. For example, the existing knowledge regardng the possible impact that non-musical sound can have on the customer can be considered non-existent. With this in mind, the intention with the thesis was to closer investigate how non-musical sound can influence the customer's decision process and attitude in and to a grocery store. The authors started out with theories on associative networks and automatic processing.

Profilering av Södertörns Högskola : Studenternas inställning till lärosätets marknadskommunikation

Either if you are a company or a state owned organization, in our case Sodertorn University collage, it is very highly demanded and needed that there is a well-defined definition of the area you perform in. It is also highly recommended that you have an accurate and informal profile of the type of company you are and that you have an effective communication to your surroundings, so that they can perceive it the way the company wishes mediate the message. In this essay we have tried to explain the kind of profile Sodertorn University collage has, and how its current students perceive this profiling strategy.Sodertorn University collage profiles itself through three significant areas: the school claim themselves to be multicultural, multiscientific in an aspect when it comes to courses and programs, and as a school with an ambition to educate and form more critical thinking students. This has become Sodertorn University collages trademark and is quite significant for the school, something that we have examined in our survey among the current students. What we will examine in our essay will only be the two first mentioned components, multicultural and multiscientific programs and courses.We have also had the intention to do a comparison with an earlier essay from 1997 made by two economics students, and put our results in contrast to the earlier results since there were no previous research after this one.

Modereportage - en marknadsföringskanal?

Marketing has been developed and revalued the last years. The consumer today is moreeducated and is therefore able to have higher demands. These requirements together with theincreased competition is forcing brands to find creative ways to reach their target market.Fashion has throughout history contributed to, and been influenced by, changes in society.Through all times, people have used fashion and clothing as a way to demonstrate their socialidentity and to be accepted. Companies in the fashion industry can be successful if theydevelop brands that attract consumers. To achieve this, companies must find newcommunication tools to reach out to the consumer, among these tools, we find the fashioneditorials.Our aim is to investigate whether product placement occurs in Swedish fashion editorials.Through our thesis we want to explore how consumers perceive the editorials and alsowhether if they are used as a marketing channel.The method is qualitative and the study is based on semi structured interviews and a focusgroup interview.

<- Föregående sida 64 Nästa sida ->