Sök:

Sökresultat:

2703 Uppsatser om Body-image - Sida 57 av 181

PLA som metod för detektion av bornavirusinfektion hos katt

A method for intra vitam detection of bornaviral infection and diagnosis of bornaviral dis-ease in the cat is currently lacking. The aim of this work was to explore the possibility of using the proximity ligation assay (PLA), with its capacity of recognizing femtomolar con-centrations of a protein, as a method for detection of the minute quantities of antigen and antibodies that are present in the tissues and body fluids of a bornaviraly infected cat. For this purpose reliable comparative assays, in the form of an ELISA and an IFA, had to be established. When this proved impossible within the time frame of the project, the aim of the study had to be abandoned, further underscoring the need for improved means of detec-tion of bornaviral antibodies and antigen..

Förändrad attityd - nya vanor! : En kvalitativ kohortstudie om motionsvanor och medvetenhet hos barn som medverkat i en intervention mot övervikt och fetma

AimThe aim of this study is to examine the long term effects of e12 and how they have influenced the lifestyle and perceived awareness about nutrition and exercise in relation to factors from Social Cognitive Theory (SCT) that e12 took in consideration. The questions asked were; How has e12 affected the attitudes, skills, self-efficacy and knowledge relative to exercise? How has e12 influenced the individual?s habits of exercise? How has e12 affected the perceived awareness regarding the impact of nutrition and exercise on the body weight?MethodThe study is pursued by a qualitative method using semi structured interviews on six individuals between the ages of 16-18 years old that completed the project 4-5 years ago. A questionnaire regarding nutrition and exercise habits was also used as part of the study. All individuals from the year of interest were first contacted by the senior physician connected to the project.

Strålskydd :

This paper describes how radiation affects the body, the somatic and genetic effect that can occure in exposure of ionizing radiation and how to protect yourself against it. How radiation affects the cells and why you can get cancer if you get exposed of a large amount of radiation is mentioned. Research after a threshold is mentioned and what Sweden does today to improve the radiation protection by laws and regulations. Explaining the atom, what radiation is and how the ionizing radation interacts with the atom. How backscatter affect the picture and the workers and how to protect yourself from backscatter is mentioned. Radiation doses, dosimetry and rules for those who practise radiation is shortly described..

Göteborg, den levande mötesstaden ? En studie om evenemang som attraktionskraft till en destination

Destinationsmarknadsföring är en komplex marknadsföringsform då turistprodukten är sammansatt av upplevelser och händelser av en plats där produkten produceras och konsumeras samtidigt. För marknadsförare av turistdestinationer är det betydelsefullt att förstärka och förändra en destinations image och att vara uppmärksamma på en destinations behov för att vara attraktiv både lokalt som globalt. Destinationer står idag för ökade ekonomiska, sociala och miljömässiga utmaningar som destinationen måste ta till vara på för att överleva och sätta sitt namn på kartan. Syftet med studien är att belysa och få fram hur de tre organisationerna Svenska Mässan, Göteborg & Co samt Got Event arbetar med sin destinationsmarknadsföring för att attrahera turister ur ett evenemangsperspektiv. Studien har även till syfte att belysa om evenemang bidrar till att stärka stadens image och varumärke då dessa två begrepp har en central roll i uppsatsen.

Kommunikation i forskarbloggar En motivationsstudie bland forskare vid Göteborgs universitet

Title (Swedish) Kommunikation i forskarbloggar ? En motivationsstudie bland forskare vid Göteborgs universitetTitle (English) Communication in research blogs ? A motivational study among researchers at the University of GothenburgAuthor Maike MohlinTutor Annika BergströmConstituent Information department of the University of Gothenburg (Informationsenheten vid Göteborgs universitet)Course Master thesis in media and communications at the institution for journalism, media and communication at the University of GothenburgTerm Spring 2013Pages/ word count 77/ 32211 wordsObjective To examine why researchers at the University of Gothenburg chose to blog in their role as a researcherMethod Exploratory analysis of qualitative, semi-structured interviewsMaterial Eleven interviews with blogging researchers from different fields at the University of Gothenburg, material gathered in spring 2012Main results In the context of research communication blogs play an essential role for researchers for directly communicating with the public. A strong motivation for researchers to blog is that they can represent and create an image of themselves. Also the blog isused in several ways as a tool in the researchers? daily work.Despite the fact that there are disadvantages with blogging, the researchers in the study find that it brings along far more advantages than disadvantages, which is why they keep blogging..

Hjälptyglars inverkan på hästen

The horse has been domesticated for several thousand years. It has gone from being used primarily for food and transportation, to become one of the most popular pets in Sweden. With over 150,000 practitioners, horseback riding is one of the biggest sports in Sweden and there is a variety of specializations to choose from. One orientation is western riding which is a broad sport with several disciplines where most originate in cattle work and other ranch tasks. Western riding is a growing sport in Sweden with an increasing number of practitioners and with many different organizations and associations, it is important that the correct knowledge of the equipment used is disseminated. Artificial aids are available in a variety of designs and the most common variants used by western riders in Sweden is draw reins or some forms of martingale.

Upplevelsemarknadsföring enligt Generation Y: En fallstudie med undersökning om målgruppens erfarenheter kring upplevelsemarknadsföring

Då samhället har utvecklats från att ha gått från informationssamhälle till ett upplevelsesamhälle ställs det högre krav på att företag och organisationer ska se individen och dess behov av meningsskapande. Upplevelser används inte bara för att sälja produkter och tjänster, utan även i marknadsföringen av dem. Marknadsföringsbranschen är också i ständig utveckling för att hitta nya kreativa vägar och lösningar att nå ut till sina konsumenter. I dag är människor konstant uppkopplade på nätet via sina smarta mobiler och surfplattor. Ungdomar i denna fallstudie, även kallade generation Y, har visat sig ha en stor påverkan på utvecklingen av internetbaserade tjänster och produkter.

Färgval hos blomkrabbspindeln (Misumena vatia) med och utan konkurrens

The colour choice of spiders and the effects of competition on this phenomenon were examined in the laboratory using the sit-and-wait predator goldenrod crab spider (Misumena vatia, (Thomisidae)). This species can  be both white and yellow (could also change colour)  and it was here examined whether individuals preferred to sit on flowers which has the same colouration as their bodies. I found that M.vatia showed preference for flowers that matched their own body colour, but when competition was introduced this preference disappear. It seems, however, that position is a factor that can influences the substrate decisions of M. vatia, where the edge of the flower is preferred..

Om Lettlands utveckling som destination : en jämförelse av turismindustrin under landets självständighetsperioder

Latvia has been an independent state twice, the first time during the years 1918-1940 and the second time from the year 1991 and ahead. During these two periods Latvia has been a destination for tourists. The aim of this study is to describe how Latvia as a destination has developed during the years of independence. One further aim is to compare what Latvia?s tourism industry looked like during the same periods to descry similarities and differences.

Skatteregler rörande sponsring : Att dra av eller inte dra av, det är frågan

Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats var att granska skattelagstiftningen rörande sponsring, samt att jämföra de befintliga reglerna rörande sponsring med Stockholms Handelskammares förslag ny lagtext. Målet med Handelskammarens förslag är att det ska bli enklare för företag att dra utgifter för sponsring. Vi hade följande frågeställningar: Varför skall sponsring vara avdragsgill? Vilka följder kan Handelskammarens nya förslag ge? Skall avtal inom sponsring vara skriftliga? Varför anses motprestation som enbart höjer goodwill och image som gåva? Metod Rättsdogmatisk metod, som går ut på att systematisera och tolka rättsregler med hjälp av lagtext, rättspraxis och juridiska arbeten. Resultat Enligt lag skall utgifter för att förvärva och bibehålla intäkter dras av som kostnad, en sponsringsutgift skall alltså därför dras av som kostnad och därmed vara avdragsgill.

En validitetsstudie på beeptestet : avseende maximal aerob kapacitet för elitishockeyspelare

Introduction: This study aimed to investigate the validity and reliability of the 20m multistage shuttle run test (MST) for elite ice hockey players as a predictor of the maximal aerobic capacity and the how the result is affected by the players age, aerobic and anaerobic capacity, body composition and test surface. The purpose of this was to find out the potential of the 20-m shuttle run test as a measuringtool for the maximal aerobic capacity in frequent testing periods during the season. It is very interesting to be able to administer this easily because the competative phase of the season is very long compared to the pre-seasonal phase and earlier studies have shown that the aerobic capacity is being lowered during this competative phase of the season for elite icehockey players.Methods: 34 elite ice hockey players participated in this study (20.0±3.6 yrs, BMI 24.2±1.6 and VO2-max 58.0±4.8 ml O2?kg-1?min-1). During 3-5 days they underwent 2 MST tests (wood and rubber surface), treadmill running with VO2-max assessed with open-circuit technique, Wingate10% and FFM-assessment with underwater-technique.

Att leva som man lär : En studie om kommunikationsbyråers positionering i Jönköpingsregionen

Dagens företag lever i en alltmer komplicerad och komplex omvärld där bilden av dem skapas genom ständig samverkan mellan vad de egentligen gör och hur det förklaras vilket i sin tur skapar bilden av företaget. I Jönköpingsregionen finns det ett flertal kommunikations-, PR- och reklambyråer, definitionerna är många, men i stort erbjuder de liknande tjänster. För att kunna differentiera sig gentemot konkurrenter har positionering blivit ett allt viktigare ledningsinstrument, konsumentens bild av företaget är den avgörande faktorn mellan misslyckande och framgång och i sin tur överlevnad. Utvecklingen har medfört att nyckeln till framgång ligger i företagets förmåga att värdera och kommunicera sin interna och externa identitet i relation till sin önskade profil och inte som tidigare genom kvalité eller produktöverlägsenhet. Konsumenternas uppfattning och känsla för företaget blir den avgörande faktorn vid valet av samarbetspartner, ett finansiellt värde kan i sin tur tillskrivas varumärkesidentiteten när den bidrar till att skapa en positiv och fördelaktig bild av företagets tjänster och produkter.

Vem är det framför skärmen? : En fördjupad textanalys om hur svenska politiker konstruerar jag-bilder på Twitter.

The trend of social media is a global hit and now both individuals, businesses, celebrities and politicianshave their own social media pages, which means that the visibility increases and focus lies on what'swritten and published by the person. Mediated communication are everywhere around us and affects theway we communicate with each other and also the way we look at ourselves and most importantly how weportray ourselves. The individual's perspective has become a relevant issue with the rapid moderndevelopment. One's cultural identity can be seen as a life-long project.The purpose of this paper is to do an in-depth text analysis to examine how Swedish politicians constituteand construct identities, with a focus on "the self" and the "mediatization self" on the micro-blog Twitter.The theoretical ground for this study is from a discourse analysis point of view that focus on ?the self? andthe ?meditization self?.

Två sidor av samma mynt - budskapsförmedling i en företagskedja med synlig produktionsprocess

Syfte: Att öka kunskapen kring fenomenet företagskedjor med synlig produktionsprocess, specifikt coffee shop branschen. Detta genom att analysera hur väl budskapet från ledning når fram till konsumenten i just denna typ av organisation. Även hur god fallföretagets corporate reputation är, dvs. kopplingen från identitet till image, kommer vidare att framkomma samt vad detta kan innebär för företaget. Metod: Den valda metoden för denna uppsats är en kvalitativ undersökning av ett fallföretag, Espresso House, som ska vara ett gott exempel på en kedja med synlig produktionsprocess.

Varumärkes uppbyggnad : WeSC

Vid uppbyggnad av varumärken finns det sex viktiga begrepp som behandlas vid uppbyggnad av varumärken. Vi har genom att behandla teorier belyst empirin. Under arbetets gång har vi funnit ytterligare en variabel som inte har behandlats i den omfattning som den borde, nämligen begreppet nätverk. Kontakter och nätverket har framkommit som en av de främsta anledningarna som bidragit till att företaget lyckats med sitt varumärke..

<- Föregående sida 57 Nästa sida ->