
Sökresultat:
1768 Uppsatser om Bellman Marketing - Sida 57 av 118
TV-seriers roll som kanal för produktplacering
Product placement isn´t a new concept, matter of fact it has existed for almost hundred years. On the other hand to use TV-series as a marketing channel for product placement is a present vogue for brands and companies to reach the right target audience. Through product placement in TV-series companies are available to get away with the problem that people zapping commercials. Our purpose with the thesis is to have increased comprehension about TV-series as a channel for product placement considering effect against different target audience, products and brands. For this study we applied a qualitative approach and did six depth interviews with different people to gain several viewpoints.
Intresseavvägningen i personuppgiftslagen - Det kommersiella intresset
Personuppgiftslagen (1998:204) är en lag som syftar till att skyddavåra personuppgifter. Huvudregeln i personuppgiftslagen är attsamtycke krävs från den som personuppgifterna tillhör för att de ska fåbehandlas. Till denna huvudregel finns det dock ett viktigt undantagsom stipulerar att om behandlingen är nödvändig får den utföras utansamtycke, om exempelvis ändamålet uppfyller ett berättigat intressehos den som ämnar behandla uppgiften som väger tyngre än denenskildas intresse av skydd för den personliga integriteten. När ettsådant berättigat intresse ställs mot den personliga integriteten blir enintresseavvägning nödvändig för att avgöra om behandlingen skallvara tillåten eller ej. Det berättigade intresset som upptar dennauppsats är det kommersiella intresset, som exempelvis omfattar ettföretags intresse av att behandla personuppgifter för att via direktmarknadsföring marknadsföra sina produkter.
Svensk Kinamat : Export av svenska livsmedel till Kina
Som en följd utav den växande efterfrågan för importerade livsmedel i Kina, finns det idag ett par svenska livsmedelsföretag som exporterar svenska livsmedel till Kina. Den ständigt växande ekonomin i Kina har skapat nya konsumentbehov och öppnat nya möjligheter för utländska företag att sälja sina inhemska produkter till landet med en enormt växande marknad.Enligt en färsk amerikansk rapport har den ekonomiska tillväxten i Kina bidragit till en växande medelsklass som efterfrågar säkrare och naturligare kvalitets produkter. I rapporten framgår att med en växande medelklass i landet har människor blivit mer måna om att köpa utländska livsmedel. Detta pga. ett antal tidigare livsmedelsskandaler, som orsakat förödande konsekvenser för befolkningen.
Aktivt åldrande : att styrketräna som pensionär
The essay is about pensioners who are working out at a gym. My starting point is the research program "Culture of ageing? and the theory that pensioners in the post- and late modern society conquer new potential areas. I am studying the meeting between pensioners and the gym. How the pensioners conquer the gym, relate to their training and what makes them stay after the first introduction.
Hur man kan skapa uppmärksamhet för tidningen Guinness World Records Magazine genom en digital artefakt
This project practise methods used in the interaction design discipline to develop a concept related to the Swedish Guinness World Records Magazine.
This project is a challenge to accommodate both the users? and client?s needs. We focus on interaction and the experience, which is acquired through the use itself, and how to connect it to a theme from a client. The aim of this project is to create a meeting place for children where they can interact with technology.
Anpassning inom dagligvaruhandeln : Fallstudie av Ica Supermarket Torgkassen
Through interaction with customers, companies can acquire knowledge about- and satisfy the needs of customers. In retailing, the ranges of products are standardized and staffing numbers are scarce. How do companies in retailing deal with adaptation towards their customers given the small staffing numbers? The purpose of this study is to examine if and if so, how companies in the Swedish retailing industry are making adaptations towards their customers and also why these adaptations are being made. To answer this purpose, observations in the retailing industry are conducted and the results show that companies adapt to customers? needs.
Jakten på värde: ? En kvantitativ studie om upplevt kundvärde och nöjdhet vid bostadsrättsköp i Stockholms innerstad
This Master Thesis within Marketing and Strategy investigates the values customers perceive within the Real Estate market in the inner City of Stockholm. The dependent variable is customer satisfaction, and it could be explained by 1) the feeling of light and uniqueness of the apartment, 2) that the apartment is of a satisfying size, 3) the address of the apartment, 4) and the economics, the common areas of the building, and the bidding process. The feeling of light and uniqueness, combined with the number of square meters, and the monthly fee of the apartment, are also identified as the price driven functions of this market. A quantitative method is used to investigate the market, where 107 apartment buyers completed a survey..
All-In: En fallstudie om Betssons spelbutik och dess påverkan på den svenska spelmarknaden.
The company Betsson opened its first physical gambling shop in Sweden in May 2008, thereby defying the Swedish government?s legal gambling monopoly. The legal case that has resulted due to the violation of the Swedish gambling law has attracted immense attention from mass media, thus generating vast amounts of publicity for the company. This paper aims to evaluate and describe the company?s decision to open the store, as well as to examine the relationship between market driving practices and market driven practices.
Kommunikationsproblem kring marknadsföring ? En studie angående kommunikationsproblem mellan rådgivare och företagare.
Syfte: Genom att genomföra en studie angående vilka råd i marknadsföring som
ges av rådgivare och vilka råd i marknadsföring som småföretagare får vill vi
ta reda på vilka kommunikationsproblem i informationssyfte som existerar i en
dialog kring marknadsföring mellan nystartande rådgivare och småföretagare.
Metod: Vi har använt oss av den kvalitativa metoden med ostrukturerade
personliga intervjuer. Vi har intervjuat fyra rådgivare och sex företagare.
Slutsatser: Den skilda synen på marknadsföring mellan rådgivarna och
företagarna orsakar kommunikationsproblem mellan de båda aktörerna.
Kommunikationsproblemen beror till stor del på de olika kunskapsnivåerna..
Den brasilianska nötköttsproduktionens framtida utveckling :
To value the risk and opportunity for our production in Sweden it is necessary to understand the marketing development for beef cattle production in the world.
We have chosen to look at the Brazil beef cattle production. They are one of the biggest producers, have good opportunity to develop further and have a big affect at the world market.
The method of our work is to gather information from experts of beef cattle production, located in Brazil. We have also gathered information through studies of literature.
The factors that will have a big influence at the Brazil beef cattle production during the upcoming years is more efficient land use, lower age of slaughtering and extended use of feedlot-system.
Our conclusion is that the Brazil beef cattle will have a sharp increase during the next five years. The amount of pasture will not change during that time.
Country-or-not : En kartläggning av hur svenska modeföretag kommunicerar country-of-origin
Marknadskommunikationens syften kan vara många, men att bygga företagets varumärke starkare kan vara en av anledningarna till kommunikation med omvärlden. Att som företag inneha ett start varumärke är en fördel på en allt mer globaliserad och konkurrensintensiv marknad. Det är därmed av vikt för företag att på ett tydligt sätt kommunicera sin identitet för att differentiera sig mot andra varumärken. En möjlig positioneringsstrategi att använda sig av för företag är att kommunicera varumärkets country-of-origin, något som enligt tidigare forskning kan vara extra gynnsamt för designrelaterade företag. Syftet med denna studie är att undersöka svenska modeföretags användning av country-of- origin i sin marknadskommunikation.
Kvalitetssäkring av tjänsteföretag : en studie av utbildningsföretagens auktorisation
Denna uppsats är en fallstudie som går ut på att beskriva företaget Icehotel AB och hur de gått tillväga för att bli ett attraktivt turistmål och framgångsrikt företag.Vi har genomfört en kvalitativ undersökning där vi intervjuat företagets VD Yngve Bergqvist samt kunder som besökt Icehotel. I resultatet redovisas svaret från dessa intervjuer.Vi har valt att lägga tyngdpunkten på marknadsföringen av Icehotel och hur de lyckats nå ut till människor från hela världen. I teoridelen tar vi upp Turistmarknadsföringens 8 P och Attraktionsutveckling. I analysen tillämpar vi sedan dessa på företaget.I slutsatsen diskuterar vi kring hur Icehotel gått tillväga för att bli ett framgångsrikt företag. Vi tar upp promotion av företaget, samarbetspartners samt den professionella marknadssegmenteringen..
Smartphones som ny marknadsföringskanal : Nya möjligheter inom precision, segmentering och relationer
Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för hur samhällets och teknikens senaste utveckling har bidragit med nya marknadsföringskanaler och vad detta innebär för företags marknadsföringsstrategier. Med detta syfte som utgångspunkt har tre forskningsfrågor formulerats för att avgränsa forskningen än mer:Hur kan smartphones som marknadsföringskanal hjälpa företag att precisera sin marknadsföring till kunden?På vilket sätt har den nya mobila tekniken, i form av smartphones, påverkat företags segmenteringsmöjligheter?Hur kan ett företag använda sig av smartphones, som ett verktyg för att hantera kundrelationer?Metod: Uppsatsen är resultatet av en kvalitativ studie med en huvudsaklig induktiv inriktning. Primärdatainsamlingen har skett genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer.Slutsats: Efter att ha undersökt detta ämne har vi dragit slutsatsen att valet av smartphones som kanal kan hjälpa företag att precisera sin marknadsföring genom att telefonen är tillgänglig och personlig för kunden. Därför menar vi att kunders integritet och acceptans kommer att vara avgörande faktorer och viktiga att beakta.
Från TV-TV till Social-TV : En studie av strategier för Webb-TV och Sociala Medier
This study explores how online television works and how it is integrated with social media such as Facebook, Twitter and blogs. Through three qualitative interviews with representants from different fields of work regarding online television, we have concluded how online television is being used in Sweden today and concludes with examples of what the future of online television could look like. Representatives from the following companies have been interviewed: SBS Media Group Sweden, Strix Television and Mediamätning i Skandinavien. The use of social media for marketing of online television is a fact for the companies in this study. However, the result of the study shows that theres room for development in the integration between online television and social media.
Biodling i Stockholms stadskärna : Ekonomi, ekologi eller ekosofi?
Previous research confirms that there is a major decline of pollinators worldwide. Investigations have mainly focused on pollination services in the agricultural landscapes and therefore, there is a lack of knowledge on the effects pollinators may have in urban environment. This paper examines the presence of honey bees in central parts of Stockholm, Sweden. The study presents what conditions, possibilities and motives there are behind the phenomenon of urban bee keeping. I found ten locations with beehives and a total of 18 hives within the delimited area. Nothing seems to indicate that conditions may limit the presence of honey bees.