
Sökresultat:
1768 Uppsatser om Bellman Marketing - Sida 44 av 118
Viral Marketing - Pay It Forward?
Vårt uppsats undersöker hur en betalning kopplad till viral marknadsföring skulle påverka ungdomars attityd gentemot en sådan kampanj. Vi har utgått ifrån en kvalitativ metod iform av fokusgrupper och semistrukturerade intervjuer. Den största fokusen ligger på fokusgrupperna..
Att fånga & förmedla en livsstil med ett varumärke & en affärside : en fallstudie av Proud
The purpose of this essay was to find conceivable marketing- and business strategies that can be combined with a company?s lifestyle.This essay is dependent on a number of interviews with the owner of a maternity clothing trademark, PROUD. PROUD is a new company that has many different options concerning expansion, trademark and its existing and future products and also the knowledge regarding the client?s attitude towards PROUD.The authors of this essay believe that the trademark should represent a lifestyle. For a company to be able to deliver, it has to understand what the future clients want and need.
J.E.R.E.M.I.E : en studie om förutsättningarna för ett nytt EU program
Abstract Semester and year: Spring, 2008Writers: Victor Andersson and Filip ForslundTutor: Thomas HelgessonProgram: Marketing program, Halmstad University - School of Business and EngineeringTitle: Differentiation from a consumer perspective - How important is differentiation from a consumer?s perspektive when choosing a residence? Presentation of problem: How important is differentiation from a consumer?s perspective when choosing a residence?Purpose: The purpose is on basis from previous theories on the subject to describe what kind of differentiating that from a consumerperspective is the most important when choosing a residence. Key words: Differentiation, brand, apartment market Methodology: This thesis is built on an qualitative method, where eight open individual interviews have been made. Our choice of respondents was based on what kind of respondents that could give us the most accurate information on the subject which we based on relevant variables. Theory: The framing of the theories is based on a marketing perspective within the area of differentiating and focuses on how companies use different tools to differentiate their offer to create competitive advantages.
Sociala allianser - gränsöverskridande samarbete
Bakgrund: Statliga och kommunala myndigheter, liksom privata företag och ickevinstdrivande organisationer verkar idag för att bekämpa samhällsproblem och negativa beteenden såsom drogberoende, rökning och dåliga matvanor. För att påverka samhället i en positiv inriktning kommuniceras hälsofrämjande och sociala budskap på olika sätt, dock med varierande framgång. Detta beror på organisationernas natur och verksamhetssyfte, men framför allt på de varierande resurser de olika aktörerna har att tillgå. Kännetecknande för icke-vinstdrivande organisationer är det ideella syftet och bidragsberoende från såväl privatpersoner, företag som statliga bidrag. På senare år har konkurrensen om givarnas pengar ökat, vilket har fått till följd att de icke-vinstdrivande organisationerna har utvecklat och fördjupat sitt engagemang i företagssamarbete.
Product Displacement : - En studie om dess effekter
Syfte: Syfte med uppsatsen är att öka vår kunskap om product displacement samt att utreda den påverkan product displacement har på mottagaren sett ur ett marknadsföringsperspektiv. Pararellt undersöks om fenomenet kan vara en fördel eller nackdel i marknadskommunikationen. Utgångspunkten i utredningen är att varumärkesinnehavare själva använder sig av product displacement.Metod: Denna studie har genomförts med en kvalitativ metod och induktiv ansats. Metodvalet har sin utgångspunkt i den bristande teorin då fenomenet product displacement är ett nytt begrepp sett ur ett marknadsföringsperspektiv. Undersökningen bygger på tjugo kvalitativa intervjuer med mottagare av product displacement samt två respondenter med yrkesanknytning inom marknadsföring.Avgränsningar: Denna uppsats behandlar endast product displacements effekter på mottagaren som i vårt fall är begränsat till studenter i ålder 20-25 år.
The One to One Master Thesis : Implementeringsprocessen av one to one marketing ur ett sällanköpsperspektiv
SammanfattningTitel: The one to one master thesis ? Implementeringsprocessen av one to one marketing ur ett sällanköpsperspektivKurs: FED 321, Marknadsföring i imaginära organisationer, Vt 2006Författare: Karolina Arestad, Christopher Horn, Christoffer RamstadiusHandledare: Stig G JohanssonExaminator: Stig G JohanssonNyckelord: One-to-one marketing, anpassning, lärande relation, värde, sällanköpsvarorBakgrund: Nytt fokus på kunden innebär att företag mer på en individuell nivå ska förstå kunden och dennes kräsenhet för att villkor och behov lättare ska kunna tillgodoses. Innebörden av detta leder till ett arbetssätt för marknadsföring som har blivit ett alltmer vanligt begrepp, nämligen one-to-one marketing, och som är myntat av Peppers och Rogers. De har teoretiskt presenterat ett tillvägagångssätt; implementeringsprocessen, för att införa one-to-one marketing. Processen innehåller fyra steg; identifiering, differentiering, interaktion och anpassning som ska hjälpa företag att mer optimalt förstå kunden så dennes behov kan tillgodoses genom anpassning av de produkter eller tjänster som erbjuds.
En överfull brevlåda : En undersökning om direktreklamens utvecklingsmöjligheter
SyfteSyftet med uppsatsen är att vi ska identifiera nya potentiella utvecklingsmöjligheter med direktreklam.Vilken betydelse har DR för företagen?MetodDen här uppsatsen har vi valt att genomföra utifrån en deduktiv ansats med en kvalitativ karaktär. Det här valet gjorde vi därför att vår strävan har varit att kunna besvara vårt forskningsproblem. Vi har genomfört sex intervjuer, för att ha kunnat samla in våra empiriska data, med personer i ledande positioner på företag som arbetar eller är i kontakt med direktreklam. Tre av dessa har varit personliga intervjuer, två telefonintervjuer och en via e-post.SlutsatserVi har kommit fram till att direktreklam är en mycket stark och fortfarande mycket aktuell marknadsföringskanal.
Att twittra sig till framgång : En kvalitativ studie om tre PR-byråers strategiska kommunikationsarbete med det sociala mediet twitter
This essay focus on the social media Twitter and how three Swedish PR practitioners view and use communication strategies for this social media. Twitter was created 2006 and is kind of a new channel in the digital world. The micro blog has over these few years attracted 175 million users across the world. In Sweden there is 91 000 registered users and according to a survey, 11 000 of them are active by tweeting once a day.Twitter is highly current and all kinds of people are using the social media, for example, artists, companies and individuals. Twitter is with its highly number of users building a new market for organizations to find their stakeholders.
Differentiering ur ett konsumentperspektiv
Abstract Semester and year: Spring, 2008Writers: Victor Andersson and Filip ForslundTutor: Thomas HelgessonProgram: Marketing program, Halmstad University - School of Business and EngineeringTitle: Differentiation from a consumer perspective - How important is differentiation from a consumer?s perspektive when choosing a residence? Presentation of problem: How important is differentiation from a consumer?s perspective when choosing a residence?Purpose: The purpose is on basis from previous theories on the subject to describe what kind of differentiating that from a consumerperspective is the most important when choosing a residence. Key words: Differentiation, brand, apartment market Methodology: This thesis is built on an qualitative method, where eight open individual interviews have been made. Our choice of respondents was based on what kind of respondents that could give us the most accurate information on the subject which we based on relevant variables. Theory: The framing of the theories is based on a marketing perspective within the area of differentiating and focuses on how companies use different tools to differentiate their offer to create competitive advantages.
Googles varumärkespolicy : En föränddring av varumärkets värde?
During September 2010, Google decided to change their trade mark policy to allow keywords which is equal to an already own trademark to be offered to all who intend to link the word to their ad. They offered a service for this called Adwords. The update followed since The Court Of Justice (CoJ) stated that Google does not commit trade mark infringement by doing this. The question to answer is whether the proprietors of trademarks can do something to stop them from being used by competitors as keywords in Adwords. CoJ has stated that the advertisers are infringing the exclusive right of a trademark if the used keyword is identical to the trademark, the commercial focuses on products that is identical to the products which are registered on the trademark and if the commercial makes it difficult or impossible to an average internet user to decide whether the products originate from the proprietor, a company which has a financial connection to the proprietor or a third party.
Minnen i marknadsföring: Nostalgia in advertising, communication effects, relationships and critical periods for establishing emotional bonds to collective events
Many perceive a boom in nostalgia and what is retro, especially within the marketing discipline. This thesis studies how nostalgia functions in the advertising context and aims to shed light on which effects there are from nostalgia evoking communication, what connections there are with other important factors as well as aspires to develop the understanding of the underlying psychological aspects and the emotional bonds to events (as nostalgia evoking stimuli in the thesis), which pave the ground for nostalgic emotions. Point of origin has been classical measures of communication effects and models of connections and causality and to these important factors have been added. Results show clear connections and correlations between nostalgia and positive communication effects, even with control for other factors that may interfere. However, the results show that some factors have moderating effects that should be important to take into consideration, namely how well the brand and the event in the ad are perceived to fit the advertising context.
Nationell kultur&Relationsmarknadsföring : Nationella kulturella olikheters betydelse i affärsrelationer mellan svenska och japanska affärsmän
The globalisation of the world is believed by some to homogenise individuals from different national cultures. However, the values and norms of an individual are deeply rooted in their national culture and are therefore difficult to change. Since birth these values and norms are learnt through interaction with others within a specific national culture. The differences in values of a national culture are shown in the cornerstones of the nation. These cornerstones are language, aesthetics, religion and social institutions.
Icehotel : Resan du minns!
Syfte: Den här studien undersöker hur företaget Icehotel arbetar med marknadsföring samt vad som lockar turisten att besöka denna turistattraktion. Vi har valt att studera och forska närmare kring människans fem sinnen, vilket består av syn, ljud, lukt, smak och känsel.Metod: I denna studie arbetar vi med kvalitativa metoder. Vi har utfört en deltagande observation på plats för att kunna få en djupgående förståelse för hur de fem sinnena påverkas under vistelsen. En stor del av empirin består av information som vi har fått genom email- och kvalitativa intervjuer. Det är sju informanter som har besvarat våra intervjufrågor.
Sälj- och köpprocessen av IT-relaterade tjänster
Background: Companies and organizations of today spend large amounts of money on IT-based business solutions. Such business solutions normally include business- consulting and software-creation (IT-related services). Due to the rapid development of the technology within this field of business the IT-customers find it difficult to select among potential suppliers on objective grounds.Purpose: To increase the understanding for the professionl approach of the people involved in the sales- and purchase process of IT-related services in a business-to-business context. The study is taking the buyers'as well as the sellers'perspective into account when analyzing the process. Method: The empirical findings were collected from eight companies in Linköping and Stockholm.
Starkare varumärke genom användande av sociala medier : En kvalitativ fallstudie av Volkswagen Sverige
Problem-definition: How companies work with social media to strengthen their brand equity and what other purposes might lay behind this usage.Purpose: How Volkswagen Sweden use social media in order to strengthen their brand equity.Method: Qualitative case- study of Volkswagen Sweden where a number of respondents will be interviewed with the help of a semi structured interview guide.Theories: A number of theories in the field of brand equity and communication theory will be used in this paper, some of these theories are, Post-model, Social technographics ladder, brand equity and word of mouth.Empiric: A semi-structured interview guide will be shaped from theory and answered through interviews with people who have knowledge within the field.Conclusions: Extracted from the results the research members has identified a number of important factors that business should consider when they work with social media or planning to. They have also answered how business can strengthen their brand equity with social media..