Sök:

Sökresultat:

7 Uppsatser om BEAst - Sida 1 av 1

Effektivisering av logistiklösningar : En jämförelse av nya och gamla logistiksystem vid ROT-projekt

A persistent problem in the construction industry is its low margins of profit. It is often difficult to earn money due to low efficiency and high costs. Logistics on the construction site answers for a large amount of these costs and it is therefore of interest to find new, more efficient logistic solutions. The purpose of this thesis is to compare two different logistic systems and further to evaluate which one that is the most efficient and profitable. A comparison is made between the traditional logistic systems used for years and a new logistic system developed by an industry association called BEAst.

I Gripdjurets grepp : om skandinavisk djurornamentik, bildtolknings metodik och djurhuvudformiga spännen

Animal art is one of the more mystical aspects of Scandinavian Iron Age culture. It has foremost been regarded in the light of art and style history. Interpretation has also ? mainly from the 1990s and onwards ? been made through iconographic analysis. But the problem here is that iconography requires textual analogy, something that the Scandinavian Iron Age lacks.The purpose of this paper is to lift some of the ?mystical fog? that engulfs the scandinavian animal art, by developing a method for interpretation of pre-historic images that evades the flaws in the iconographic method.

När odjuret älskar skönheten : Stämningar av skräck och romantik i musikallåtar

  AbstractFredrik Nordlindh: När odjuret älskar skönheten. Stämningar av skräck och romantik i musikallåtar. Uppsala universitet: Institutionen för musikvetenskap. C-uppsats 2009.I denna uppsats visas hur vedertagna filmmusikaliska grepp för att förmedla känslorna skräck och romantik, i betydelsen lycklig kärlek, kan användas i tre musikallåtar. De antaget romantiska respektive skrämmande All I ask of you och The Phantom of the Opera från Andrew Lloyd Webbers Fantomen på Operan utgör undersökningens grund.

Alternate Reality Games : Framtidens Marknadsföringsform

An alternate reality game, often abbreviated as ARG, is a mix between a game and a crossmedia interactive story using mainly the Internet as a platform. The game is built around the idea of teamwork among its participants. The players cooperate to solve puzzles allowing them to go forward in the story of the game. The marketing element is in different ways included in the story.A few Alternate Reality Games such as The BEAst, The Art of the H3ist and The Lost Ring have previously been launched as marketing campaigns. This bachelor thesis aims to examine the possibilities of Alternate Reality Games as an alternative marketing tool for profit-driven companies.

Strävandet som försvann i ett drogrus: från psykoanalys till LSD med litteraturen som ramverk

??He who makes a BEAst of himself gets rid of the pain of being a man.? ? Dr. Johnson? . Så inleder den amerikanske journalisten Hunter S Thompson sin mycket speciella roman Fear and Loathing in Las Vegas ? a Savage Journey to the Heart of the American Dream (1972).

BIM-PROJEKTERING FÖRFÖRBÄTTRAD LOGISTIK

The construction industry depends on functioning logistics; if the logistics isn?tworking the construction site will risk to be interrupted due to material shortages orproblems with deliveries. Despite this, the construction industry is battling logisticproblems daily. This problem is very time consuming and costly for the companies.These theses are written for Peab Bostadsproduktion and investigate if it is possibleto focus on logistics earlier in the building planning process to reduce the problemsthat occur. Peab has partnerships with three companies that could be helpful for themin the work of reducing logistic problems.

"A bestial life is turning me into a beast" - koloniserande maktutövande och ambivalens i Deliverance och Waiting for the Barbarians

Fotbollspelaren Zlatan Ibrahimovic var 2010 och 2011 den mest omskrivna sportprofilen i svensk press och Aftonbladet och Expressen har varsin reporter på plats i Milano för att bevaka honom och hans lag AC Milan. Syftet med denna C-uppsats är att ta reda på vad sportjournalister på Aftonbladet och Expressen tror är anledningarna till att det skrivs så mycket om Zlatan Ibrahimovic. Vidare vill vi ta reda på hur de skriver om honom, varför de skriver som de gör, vilka egenskaper Zlatan Ibrahimovic har som gör att det skrivs så mycket om honom samt vad det stora fokuset på honom får för konsekvenser. I vår analys kommer vi koppla resultatet till teorier som maskulinitet inom sportjournalistiken, virvelvindseffekt och tabloidisering.Vi har gjort en kvalitativ undersökning med hjälp av halstrukturerade djupintervjuer. Totalt har vi genomfört fem intervjuer med reportrar, krönikörer och nyhetschefer på de två kvällstidningarna i Sverige.