Sökresultat:
547 Uppsatser om Axis Communications - Sida 16 av 37
Självpresentation vid nätdejting : ur ett genus- och åldersperspektiv
AbstractTitel: Self-presentation at online dating ? through a gender perspective and an age perspective.Number of pages: 44Author: Karin WestlundTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn term 2009-12-21University: Division of Media and Communications, Informatics and Media, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this essay is to examine the phenomenon Internet dating through a gender perspective and to some extent through an age perspective. What do the members? presentations look like? Do men and women select different ways to present themselves, and how does it look between the different age groups?Material/Method: Qualitative method with 42 presentation texts, half men, and half women in three different age groups collected from a Swedish dating site.Main results: The study shows that men and women choose to highlight their good points at self presentation in the student forum. The differences between the various age groups proved not to be significantly large.
Fånga deras hjärtan : En studie om hur företag på ett effektivt sätt skapar långvariga kundrelationer i modebranschen
Media society is under a constant development and in line with this change, firms must adapt to the market. We have investigated what fashion companies in fact are doing to communicate in the dynamic market. We wanted to find out how to communicate and how they can market themselves in a new and innovative way to create long-term customer relationships. We have used a theoretical frame of reference based on marketing communication, fashion marketing, branding and relationship marketing theories. We have assumed four themes throughout the survey which are: customer contact and relationships, emotion in communication, branding and relational communication.
Vems Hållbarhet? Ett kandidatarbete om social hållbarhet i planeringen och relationen mellan marknaden, medborgarna och offentligheten.
Syftet med arbetet är att redovisa och diskutera planeringsprocessens
förhållande till begreppet social hållbarhet, samt beskriva olika
demokratimodeller och dimensioner av social hållbarhet. Vidare är syftet att
undersöka hur olika aktörer i projektet Fjordbyen i Oslo arbetar med och tar
hänsyn till olika aspekt av hållbarhetsdimensionen.
Arbetet bygger på en forskningsöversikt över relevant planeringsvetenskaplig
litteratur kombinerat med en fallstudie över Fjordbyen i Oslo där metoderna
innehållsanalys och intervju användes. Den teoretiska översikten gjordes för
att skapa ett underlagsmaterial för analys av fallstudiens empiri, genom
skapandet av analyskriterier.
Analysen visar att social hållbarhet spelar en viktig roll både för kommunen
och privata aktörer, men att det finns svårigheter med deltagandet som
samsvarar med vad som beskrivs i forskningsöversikten. Analysen visar också på
en stark kommun som har initiativet över planeringen och styr efter sin vision,
något som båda har positiva och negativa sidor..
Att se var eleverna befinner sig och leda dem framåt. : Ett arbetslags arbete med formativ bedömning i grundsärskolan inriktning träningskolan.
AbstractThe aim of the study was to examine how a school team works with formative assessment in compulsory school for pupils with intellectual disabilities. The study had a particular focus on formative assessment in relation to pupils with moderate and severe intellectual disabilities. Since there is a lack of research within the field of formative assessment and pupils with moderate and severe disabilities this study may contribute to new knowledge in this field. A sociocultural perspective has been used as a theoretical framework. A central concept in the sociocultural perspective is that people develop knowledge in interaction with other people and that communication and language is important. The methodical framework was inspired by an ethnographic approach and the empirical material was concocted by participatory observations and by interviews.
Cykelstaden - en studie av planeringsåtgärder och infrastruktur för en cykelvänligare stad
Ett samhälle där en hög andel av transporterna sker på cykel har många fördelar
för miljön, hälsan och ekonomin. Inom staden har cykeln även fördelen att den
tar lite utrymme i anspråk och kan bidra till en attraktivare stadsmiljö.
Syftet med detta arbete är att presentera åtgärder som ger förutsättning för en
ökad och säker cykeltrafik. Baserat på svenska och utländska riktlinjer samt
exempel från städer med en hög cykelandel ges en överblick över olika sätt att
främja cykling i staden. Det handlar om att inkludera cykelplanering i övriga
stadsplaneprocesser, att skapa strategier för stadens utveckling av cykling,
att satsa på fysisk infrastruktur anpassad efter cyklisters behov och att
informera och följa upp de mål som sätts.
I'm SALSA How are you?
Genom vår undersökning ville vi ta reda på om SALSA, Vodafones data warehouse
tillgodoser användarnas informationsbehov. Som stöd för vår analys jämförde vi
befintliga teorier inom områdena information samt data warehouse, med
tillämpning i verkligheten genom vårt referensföretag. Undersökningen har
utförts genom skriftliga intervjuer samt enkäter, där två olika
undersökningsgrupper ingått. Den ena gruppen har utgjorts av SALSAs utvecklare
och den andra av SALSAs användare.
Den hypotes som vi arbetat med är "SALSA tillgodoser användarnas
informationsbehov" med underfrågorna "Vilka krav kan användarna rimligen ställa
på SALSA?", "Vilken information saknar användarna att få fram från SALSA?",
"Vilka förslag på förbättringar gällande SALSA har användarna?" samt "Räcker
användarforum för att framföra användarnas synpunkter på SALSA?".
Då vi analyserat och bearbetat materialet från enkätundersökningen samt
besvarat våra frågeställningar, har vi verifierat vår hypotes.
Mosaikens Rosengård
Har de modernistiska principerna med industriellt byggande, funktionsuppdelning
och trafikseparering skapat en monoton bebyggelsekaraktär, brist på
mötesplatser och brist på lokal kommers?
Mitt antagande är att detta är fallet och frågan blir då hur vi kan utveckla
möjligheterna för att skapa fler mötesplatser och en dynamisk lokal kommersiell
verksamhet? På vilket sätt går det att öka variationen av bebyggelse och
lägenheter? Är det önskvärt att överhuvudtaget ändra i en redan befintlig miljö
med strikt hierarkisk struktur?
Examensarbetet kan ses som en pusselbit i det kreativa och långsiktiga arbetet
med att skapa en vision för stadsdelen Rosengård i Malmö. Jag vill redan från
början slå fast att jag inte syftar till att skapa ett universellt verktyg för
att lösa brister i miljonprogrammets bostadsområden. Jag utgår från
projektområdets speciella förutsättningar och relationen till övriga Malmö.
Syftet blir att föreslå en framtida stadsutvecklingen som innebär skapandet av
nya strukturer och förtätning av bebyggelse för att göra Rosengård till en
funktionsintegrerad stadsdel istället för dagens funktionsuppdelade struktur..
Samordnad arbetslivsinriktad rehabilitering vad händer med projekt som har avslutats?
Inledning: Under min praktik 2011 kom jag i kontakt med ett samordningsförbund FINSAM, som arbetar med rehabiliteringsfrågor. Det var också här som jag kom i kontakt med de olika samverkansprojekt som bedrivs inom regionen både inom Samordningsförbundet FINSAM samt ESF projekten. Syfte med studien var att se vad det är som har hänt när ett samverkansprojekt avslutas. Metoden är en litteraturstudie som jag sen har kopplat samman med det intervjuerna som jag har gjort. Intervjuerna spelades in på en diktafon på respektive arbetsplats samt via samtal i ett bokat grupprum på biblioteket.
Förändringskommunikation : Ett fiberbredbandsprojekt i Vara kommun
I Vara kommun samverkar både stat, region, kommun och medborgare i ett projekt för att få fiberbredband på landsbygden. Ett stort förändringsprojekt som involverar många människor och som behöver kommuniceras på ett bra sätt för att skapa förståelse, motivation och engagemang. Syftet med den här uppsatsen har varit att beskriva förändringskommunikation och att kartlägga olika aktörer och kommunikationskanaler som kan vara involverade i en förändringsprocess. Dessutom har syftet varit att få ta del av upplevelsen av den kommunikation som har skett i det här förändringsprojektet i Vara kommun. Studiens fokus resulterade i en kvalitativ design och urvalet av respondenterna som svarade på upplevelsen av kommunikationen gjordes utifrån de föreningsrepresentanter som har varit aktiva i projektet.
Skapa ditt digitala skyltfönster : En studie om skapandet och betydelsen av dendigitala identiteten i mediebranschen
Googling their employees and job seekers are becoming more common andin that we live our lives more and more on the internet it becomes moreimportant how we act and to think about what you publish on the internet.Each time you press a key, will leave a digital footprint behind and thereforeit?s important to know how to deal with this. The purpose was to describehow a person strategically can proceed to build an identity on the internet toget benefits in the job seeking process in the media industry and to describethe importance of the digital identity in the recruitment process in a smallertown. We?ve used a qualitative approach and made eight interviews withrecruiters from the media and also people who have built a digital identity.We?ve used Bauman?s theory about consumer society, Montoya?s eight lawsof personal branding and also theories about profiling, and communicationsplanning to analyze the material.
Krishantering : New York Citys hantering av terroristattacken mot World Trade Center
ABSTRACT?Crisis Management? New York Citys management of the terroristattack against World Trade Center?Essey in political science, C-level, at Karlstad University, by Sara Kringsberg.Spring 2006. Tutor: Susan MartonThe purpose of this essay is to study New York Citys management of a larger crisis and to see how states are coping with stress. It is important to study how states manage stress so that states can learn to cope with larger crisis. That is important for the survival of the state and the protection of its citizens.
Fusionen Telia/Telenor och TeliaSonera : Vad hände?
Denna studie har som fokus att identifiera de faktorer som påverkade utgångspunkten för den tänkta fusionen mellan svenska Telia och norska Telenor samt fusionen TeliaSonera. Ytterligare skall faktorer som kunde ha underlättat och möjliggjort fusionen Telia/Telenor besvaras. Dessutom skall fusionen mellan Telia och finska Sonera studeras och jämföras med den förstnämnda fusionen för att påvisa vad som gjordes annorlunda under förhandlingarna med Sonera.Detta kommer att undersökas genom ett antal tidningsartiklar kring händelseförloppen samt intervjuer med personer som har kunskap och erfarenhet kring ämnet. De personer som intervjuats är; Lars-Johan Cederlund, ämnesråd/Director på svenska näringsdepartementet, Brita-Lena Ekström, f.d. ekonomijournalist på Dagens Nyheter, Ulf Bäckman, f.d.
Yogainstruktör 2.0 : En analys av marknadsföringsstrategier i ett medium
This paper is about our collective fascination for the social medium Instagram, and our lively discussions about why certain images may be more so-called "Liked" than others and why some individuals becomes more successfull on Instagram than others. Thanks to our own daily use of Instagram, the idea was born to study and look at how some individuals build their brand through this social medium. With social media new ways to construct and communicate images have appeared. Artists, celebrities and companies use media as a channel for communication and marketing. In our study, we focus on the use of Instagram for marketing purposes by Rachel Brathen, one of the worlds most well-known yogainstructors.
Tunnelseende - Vandringar genom Järnvägstunneln i Karlskrona
Ett öppnande
Det händer ibland att vi upptäcker platser som lyckas erövra en speciell plats
i våra medvetanden. Det är platser som sätter tankar och känslor i rörelse, och
som för en lång tid framåt väcker nyfikenhet och engagemang. För oss har det
ofta handlat om övergivna platser. Miljöer som formats av människans hand, men
som övergivits i takt med att samhället förändrats. I sin bortglömdhet väcker
de en svårbeskriven sympati, nästan som den till en gammal vän i behov av
kamratlig omtanke.
Profilering i offentliga sektorn : En studie i varför statliga förvaltningsmyndigheter bedriver profileringsarbeten
Title: Branding the public sectorAuthor: Rasmus Bergmark and David BackmanTutor: Magnus FredrikssonPurpose: The purpose of this thesis was to examine branding in the public sector. The frame extends to government agencies and authorities in the Swedish public sphere, and aims to identify ulterior motives for their work with branding.Method/Material: The material used in this thesis consists 102 graphic manuals for government agencies in the Swedish public sector. The examination was based on an inductive survey where we extracted prominent motives among the graphic manuals.Main results: The main results of this survey shows which ulterior motives are more prominent than others, why they are more prominent and correlations between different motives.Number of pages: 53Course: Media and Communications studies CUniversity: Division of Media and Communication, Department of Information sience, Uppsala universityPeriod: Fall 2013Keywords: Corporate branding, public sector, motives, market communication.