
Sökresultat:
63 Uppsatser om Award winners - Sida 4 av 5
Omvänd momsredovisning - Ur företagens perspektiv
Purpose: In order to curb the prevalence of undeclared work and to improve competi-tion within the building and construction business, reversed charge audit will from July 1, 2007 onwards be applied within the building sector. The new rules entail a consider-able amount of delimiting problems as regards both businesses and services.The aim of this essay is to study the rules as well as direct the light upon various consequen-tial delimiting problems. Furthermore, we will investigate what the effects are on the busi-nesses, as well as their view regarding this. Apart from this, we will also investigate who will benefit and who will be disfavourably affected, respectively, by the new lawMethod: The investigation has been conducted with a combination of qualitative and quantitative methods. Firstly, an opinion poll was carried out, directed towards Swedish construction companies, and this was then deepened using three interviews.Result & Conclusions: The essay demonstrates that the new rules have entailed more work to a varying degree for the companies.
Sponsring : Utifrån ett redovisningsmässigt och skattemässigt perspektiv
Syftet med uppsatsen är att undersöka om det förkommer underprissättning och om den består de första fem månaderna samt finna sannolikheten för en positiv utveckling efter börsintroduktionen. Eftersom vi har studerat kursförändringar efter börsintroduktioner har vi valt att använda en kvantitativ metodansats i form av en eventstudie. Teorierna behandlar främst förklaringar till varför en underprissättning sker samt hur publicitet och informations asymmetri påverkar prissättningen. Teorier som berörs är bland annat ?Winners Curse?, ?Cascade theory? och ?Signalling theory?.Våra empiriska data kommer främst från bolagens prospekt samt kursinformation från Affärsvärlden och Stockholmsbörsen.
Matematik och ingenjören : Utveckling av en aktivitet för att öka elevers motivation för matematik
This thesis primarily includes a study on whether companies can develop a mathematical activity that supports students' motivation in mathematics. The work was done together with Midroc Electro, a company that pays attention to the difficulty of recruiting and therefore was interested in investigating how the business world would be able to contribute.The thesis can be divided into three stages. The first part comprised by a exploration into research on student motivation regarding mathematics as well as numerous interviews with engineers to see how the research findings did fit with Midroc Electros reality. In these studies it became clear that the student who aims for a profession whose education or work requires math belongs to the group of students who primarily manage their studies in mathematics, that is, those that have the greatest motivation to work hard and complete their studies.Research information and interviews were compared and resulted in the thesis second part, Midroc Challenge. An activity where students primarily came to learn about the engineering profession and secondly how mathematics can be used in the engineering profession.
Underprissättning : En studie av nyintroducerade aktier på Stockholmsbörsen under 2001-2006
Syftet med uppsatsen är att undersöka om det förkommer underprissättning och om den består de första fem månaderna samt finna sannolikheten för en positiv utveckling efter börsintroduktionen. Eftersom vi har studerat kursförändringar efter börsintroduktioner har vi valt att använda en kvantitativ metodansats i form av en eventstudie. Teorierna behandlar främst förklaringar till varför en underprissättning sker samt hur publicitet och informations asymmetri påverkar prissättningen. Teorier som berörs är bland annat ?Winners Curse?, ?Cascade theory? och ?Signalling theory?.Våra empiriska data kommer främst från bolagens prospekt samt kursinformation från Affärsvärlden och Stockholmsbörsen.
WEBBENS VINNARE : - en studie om kommunikation och konsumtion på Internet
- ABSTRACT ?Title: Winners of the Web ( Webbens vinnare)Number of pages: 35 (including enclosures)Author: Lydia KellamTutor: Else NygrenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall Semester 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information SciencePurpose: The aim of the research paper was to see Internet and the digital techniques impact on marketing communication and consuming behavior on the Web. By understanding the relationship between marketing communication and consumer behavior my intentions were to comprehend how consumer behavior on the web could be understand. The purpose of this paper is to understand how different marketing activities on the Internet are followed by consumption.Material/Method: By using focus group interviews I wanted to study how individuals act on the Internet. How different activities such as communication and participation on the web could lead to consumption on the Internet.
Vilka aspekter av förändring bör belysas i Gram Vikas arbete för hållbar utveckling?: En kvalitativ studie av en organisation i framkant
The non-governmental organization Gram Vikas primary concern is to establish clean water in remote areas inhabited by often aggrieved tribals and low caste communities. Gram Vikas? slogan is Water for dignity. It refers to that everybody, regardless whereupon the social ladder you are, are entitled to the most fundamental elements for a dignified life. The purpose of this essay is to highlight the factors that are important for a shift to a more equal and sustainable living.
?Horan, knarkaren och fettots fortsättning?? : En queerfeministisk analys av de normbrytande personligheterna i romanen Eld
Engelfors Trilogy is a three-part fantasy novel consisting of Circle, Fire and The key, written by Mats Strandberg and Sara Bergmark Elfgrens. Circle was nominated for the August Prize award 2011, which is a literary prize awarded each year. The book has also been translated into 25 different languages. Fire came out in August 2013 and is the part of the novel that I will concentrate on in these theses. What I will do in this paper is a queer feminist analysis of the novel's main characters in the book Fire.
Överskridanden : En tematisk studie av verklighetsproblematiken i Karl Ove Knausgårds Min kamp 1-6
The award-winning Norwegian novelist Karl Ove Knausgård achieved great success with his latest book, Min kamp. Both commercially and critically, the novel was praised for its seemingly successful attempt to transcend the boundary between fiction and real life. Focusing on the auto-fictional narrator?s struggle to balance his daily life with his ever so demanding aesthetic ambitions, the novel gives high-detail descriptions of the most basic day-to-day chores, intimately mixed with philosophical reflections on topics such as painting, literature and postmodern civilisation.This essay proposes an alternative perspective on the realism of the novel. Instead of relying on a correspondence theoretical view, which highlights the level of correspondence of a particular representation with reality, I seek, inspired by Martin Heidegger?s thoughts on works of art, to trace a poetics which sees the verity in a work of art as the ?unconcealment? of the world, or the coming-to-being of objects.
Underbart är kort?: En utvärdering av reklam- och upplevelseeffektivitet vid reducerad reklamtäthet i TV
The high and seemingly increasing degree of consumer avoidance and disliking of television advertising breaks should raise many questions for commercially financed television networks as it can be argued that benefits sought by both viewers [seeking a fulfilling viewing experience] and advertisers [seeking advertising effectiveness] are eroded by this effect. This thesis studies effects on advertising effectiveness [RecallBRAND; AttitudeBRAND; AttitudeAD] as well as on the viewing experience [SatisfactionPROGRAM/CHANNEL; Attitude PROGRAM/CHANNEL; IntentionPROGRAM/CHANNEL] given a reduced degree of advertising clutter. By conducting an experiment two breaks are compared, one having the standard primetime nonprogram time units (5 min and 30 sec *3?16minutes/hour) and the other the standard nonprogram content cut in half (2.45 min *3 ?8min /hour).Results show that the reduced breaks award advertisers with higher commercial effectiveness. Measures of RecallBRAND demonstrates no differences between the standard and the reduced break, implying a significantly increased likelihood to be recalled and an equivalently lowered risk to be forgotten in the reduced break.
CEEQUAL i Sverige : En utvärdering av ett hållbarhetsklassningssystem
CEEQUAL är ett brittiskt hållbarhetsklassningssystem utvecklat för anläggningsbranschen. CEEQUAL bedömer och ger utmärkelser till infrastruktur- och anläggningsprojekt som hanterat miljö- och hållbarhetsfrågor över lagstadgade krav.Denna rapport undersöker och jämför arbetsgången enligt CEEQUALs manual och arbetsgången enligt Trafikverkets planeringsprocess. Vidare redovisas resultaten från en workshop samt intervjuer med anställda på NCC, Ramböll, Skanska, Trafikverket och WSP.Huvudsyftet med studien är att utvärdera CEEQUALs lämplighet som verktyg för Trafikverkets miljö- och hållbarhetsarbete.Resultatet från intervjuer, workshop och litteraturstudier har analyserats och rationaliserats ur Trafikverkets perspektiv.Slutsatser som dras i rapporten är bland annat:CEEQUAL behöver hårdare krav samt en anpassning till den svenska marknaden för att bli ett effektivt verktyg att använda i Sverige.Trafikverket rekommenderas avvakta vidare CEEQUALmärkning till dess ovannämnda anpassning genomförts.Trafikverket rekommenderas vidare att försöka satsa på Whole Team Award vid ombyggnationen av Trafikplats Roslags-Näsby. Detta för att sedan göra en utförlig jämförelse med Trafikplats Viggbyholm, en trafikplats längs samma vägsträcka som även den genomgår en ombyggnation, dock utan CEEQUALmärkning.Den i skrivande stund rimligaste förhållningen till CEEQUAL för Trafikverket är att arbeta med de delar CEEQUAL tar upp som Sverige får som sämst betyg i och försöka integrera dessa i Trafikverkets egna miljö- och hållbarhetsarbete..
Kostnadsutjämningen inom Barnomsorgen i Sverige - en diskriminantanalys
Sweden?s District councils and Country councils are in itself to a large extent responsible for the state financed welfare. Because of this, Sweden has a contribution- and adjustment system. The reason for this system is to create equal chance, for all District councils and Country councils, to be able to give the citizens service independently of their income and non-influential structural differences. The adjustment is built upon the so-called standard cost method, which contains four different parts.
Dramat där alla är förlorare : En fallstudie av Blekinge Läns Tidnings rapportering av Rödebydramat
C-uppsats, 15 poängMedie- och Kommunikationsvetenskap, 61-90 poängSammanfattningSofie Hjelm, MKV 5"Dramat där alla är förlorare"-en fallstudie av Blekinge Läns Tidnings rapportering av Rödebydramat"The drama without winners"-a case study of Blekinge Läns Tidnings coverage of the Rödeby shootingHösten 2007 hamnade den lilla byn Rödeby och delar av Karlskrona kommun i fokus i landets samtliga medier. Anledningen var att en sen oktoberkväll sköt en pappa i desperation och förvirring mot en grupp pojkar som befann sig i hans trädgård. En av pojkarna avled på gräsmattan, en annan skottskadades allvarligt.Det var en av nyhetshändelse som ställde hårdare och större krav än vanligt på allsidig nyhetsförmedling, objektivitet och etiska ställningstaganden.Blekinge Läns Tidning (BLT) är den ledande tidningen i Blekinge, med mer än femtio procents hushållstäckning i Karlskrona, Ronneby och Sölvesborg. Även i Karlshamn är tidningen stark, med 47 procents täckning. Svagast är man i Olofström, där tidingen täcker 34 procent av hushållen.Det här är en fallstudie av BLT:s rapportering av dramat, från skotten till domslutet i tingsrätten.
En studie om miljöklassningssystemet CEEQUAL : Civil Engineering Environmental Quality Assessment and Award Scheme
Syftet med examensarbetet är att främja den hållbara utvecklingen i anläggningssektorn. Målet med rapporten är att visa hur miljöklassningssystemet CEEQUAL kan förbättras samt hur användningen kan främja hållbar utveckling i mark och anläggningsprojekt i Sverige. CEEQUAL är ett miljöklassningssystem inom infrastruktur och anläggning som har utvecklats i Storbritannien av Institution of Civil Engineers. I examensarbetet har följande frågeställningar undersökts: Hur fungerar CEEQUAL i praktiken? Vad är den svenska erfarenheten från användningen av CEEQUAL? Hur kan anläggningssektorn förbättra miljö/hållbarhetsarbetet genom miljöklassning med CEEQUAL? Hur kan man förbättra miljöklassningssystemet CEEQUAL? Frågorna har besvarats genom metoderna litteraturstudie och dokumentanalys men även genom intervjuer med olika aktörer inom anläggningsbranschen. Denna rapport innehåller en kort sammanfattning av vad hållbar utveckling betyder och en fördjupning inom miljöklasscertifieringssystemet CEEQUAL samt dess användning inom anläggnings- och infrastrukturprojekt. En jämförelse mellan CEEQUAL, de 16 nationella miljömålen och Kretsloppsrådets mål har också utförts för att se om de behandlar samma miljöområden. En certifiering sker i flera olika steg. En certifiering genomförs av en utbildad assessor som bedömer och ger poäng på svaren av frågorna som återfinns i CEEQUAL:s manual.
Mikrosensorer i nätverk
The purpose of this thesis is to investigate the possibility to make small, cheap and ultra low power sensor platforms, connected in wireless networks for monitoring of home and industrial environments. The concept is based on ideas from our supervisor, Jerry Lindblom. The developed system consists of a generic platform for different sensors, a receiver and software. A GPRS module from RO Rollytech AB and a database from Gema Industri AB have been modified and used to demonstrate an example of a complete system. To the platform, it is possible to connect any resistive sensor and any sensor that can act as a switch.
Anpassningen av ett värdeerbjudande för att bemöta behoven från en ny kundgrupp: En fallstudie inom IT-tjänstebranschen
Alla välmående företag tillfredsställer i dagsläget ett befintligt kundbehov med hjälp av ett värdeerbjudande, vilket även är en nödvändighet för att de överhuvudtaget ska anses vara livskraftiga. Detta behöver dock inte per automatik innebära att företaget har funnit den universella nyckeln till framgång. I ett företags strävan att uppnå ökad tillväxt och lönsamhet är det ofta nödvändigt att utöka kundunderlaget och börja betjäna en helt ny kundgrupp. Detta kräver dock att företag har förmågan att besvara hur företagets nuvarande värdeerbjudande är utformat, vilka gemensamma behov som den nya kundgruppen vill ha tillfredsställda och om det nuvarande värdeerbjudande måste anpassas för att bättre bemöta den nya kundgruppens behov. Denna anpassning kan dock vara problematisk då olika kundgrupper har olika problem och behov och värdesätter olika faktorer inom ett värdeerbjudande.