Sökresultat:
7405 Uppsatser om Audience management - Sida 60 av 494
NPM som reform: en jämförande analys av Piteå och Skellefteå kommun
I den här uppsatsen har jag valt att göra en jämförelse mellan de två kommunerna Piteå och Skellefteå och hur de har använt sig utav implementeringen av New Public Management inom respektive kommunal organisation. Jag har även studerat mer i detalj vad New Public Management innebär. Till min hjälp hade jag fyra stycken informanter från de två kommunerna. Jag gjorde djupintervjuer med de på deras respektive kontor och varje intervju tog mellan 30 till 40 minuter. Jag använde mig utav en intervjuguide till varje intervju och den innehöll sammanlagt arton frågor.
A Study of the Sales Process of ERP Systems: Wasteful Management or Managing the Wasteful?
A description and analysis of the sales process of ERP systems is presented; also the consequences for the parties involved are discussed. The chosen methodological basis is an inductive research design consisting of a case study based on interviews. The analysis of the empirical data is done with a proposed analytical framework. Based on the agency theory, the analysis is tightly knitted together with opportunism. There are three controlling factors: relationships (relationship marketing), contracts (principal-agent theory), and competition.
Lan File Share : Ett fildelningssystem åt Försvarsmakten
The Swedish Armed Force has a need to streamline the preparation of an exercise in tactical training for soldiers because the preparation of an exercise is currently laborious and time consuming when commanders manually share files to each computer that will be included in the exercise. The degree project was to create a file sharing program within the internal network of the Defence Forces? international centre (Swedint). The program is used by the training management to effectively start up an exercise where soldiers train tactical training in a simulated combat environment. The training management use this program to upload files to a server which notifies all the computers on the network to download these files.
Karaktärsdrag i bemanningsföretag - En studie av de anställa i tre bemanningsföretag
Syftet är att, baserat på empiriska studier, formulera hypoteser kring karaktärsdragen i bemanningsföretag. Detta genom att undersöka de anställdas upplevelse av arbetet, varför de har sökt sig till ett bemanningsföretag samt hur de ser på sin framtid inom företaget. Undersökningen är hypotesskapande genom en enkätundersökning som skickats ut till 103 konsulter i tre bemanningsföretag. Studien har resulterat i sex stycken hypoteser kring karaktärsdragen i de undersökta bemanningsföretagen..
Att genomföra projekt - Två teoretiska perspektiv på ett problemfyllt projekt i ett kunskapsföretag
This thesis examines a project that has been conducted at a software development company. The aim is to investigate which problems firms of this kind faces performing projects. We choose a theoretical frame consisting of a modern view on how to manage projects. The view argues that the management of each project has to be adapted to the situation at hand. This theory is divided into two separate streams of reasoning; one emphasize learning, delegation of responsibility and flexibility, while the other argues for control, time planning and the importance of keeping to the plans.When we compare the theories to the case we draw three main conclusions: A thorough phase of investigation is required to produce the necessary planning documents.
Grönstrukturens dilemman i fysisk planering : Hur fungerar målstyrningen av grönstrukturen i praktiken?
To reach an Ecological Sustainable Development, Sweden has established environmental quality objectives. Green spaces are attractive for exploitation and in Sweden the access to large jointly green spaces has decreased, which has impact on humans recreation and the biodiversity. The economic aspect has great impact on the planning process which gives indications that the environmental objective may collide with other sector goals within the municipality. The thesis overall aim is to see how the management by objectives for the green spaces implements and how the green spaces is handled in the planning process in a specific case. The thesis builds on a content analysis, strategic interviews and a case study.
Kunskapsöverföring och kunskapsbevaring i offentliga organisationer
Denna studie syftar till att belysa hur offentliga organisationer arbetar kring kunskapsbevaring och kunskapsöverföring. Vi har undersökt hur fem offentliga organisationer med olika organisationsstrukturer arbetar med att bevara kunskap inom organisationen, samt hur de överför kunskap mellan medarbetare och till nyanställda. Studien har samlat in det empiriska resultatet med semistrukturerade intervjuer. I analysen diskuteras det empiriska resultatet med ämnen som epistemologiska perspektiv inom knowledge management, maktperspektiv, politiska direktiv, arbetsmiljö samt kommunikationens roll. Resultatet av analysen påvisar bland annat att muntlig kommunikation är en viktig framgångsfaktor i en kunskapsprocess..
Internrevisorns nya roll inom Corporate Governance
Uppsatsen är en fallstudie utav Föreningssparbankens internrevision. Internrevisorernas arbete inom FSB har undersökts utifrån effektivitet, snabbhet, förändring och dess intressenter. För att även kunna diskutera internrevision mer generellt har fallstudien kompleterats med en expertstudie som innehåller synpunkter från experter inom internrevision. I studien har det visat sig att det är vanligt att ett förväntningsgap föreligger mellan internrevisorn och dess intressenter..
Värdering-finansiella instrument Hur värderar företagen de finansiella instrumenten? Hur påverkar de nya förändringarna i ÅRL företagens värdering i praktiken?
Belyser övergången från historiska till verkliga värden för finansiella instrument. En banksektor och en industrisektor undersöks för att fastställa slutsatsen, som visar att det inte skett någon förändring på grund av tillkommande paragrafer i ÅRL utan förändringen ligger hos de noterade företagen och övergången till IFRS regler, den så kallade säkringsredovisningen..
Tailor-made : En studie om skräddarsydda produkter på internet
The purpose of this study is to describe and analyze how companies offering tailor made products on the internet, can work with their marketing and their customer relationships. The study will answer the purpose from a service management perspective and there will also be presented theories from an Electronic Commerce perspective.The starting point for this study was the qualitative method. The essay builds its empirical material from interviews with knowledgeable persons in the subject and the owner of the company whose products are tailor made and sold on the internet. It was conducted seven interviews, four of which were face-to-face, two conducted by mail and finally there was made a telephone interview.Conclusions have been drawn based on the empirical material and theory. The study has been able to identify three concepts that are central to this type of product: Site-building, customer involvement and promotion & relationship management..
Bildandet av naturreservat : uppföljning och klimatanpassning
AbstractWe are facing a century of rapid change in climate, with significant challenges in managing the impact of changes in living conditions for plants and animals. We can already see the responses of species through changes in phenology and spatial distribution, which may change ecosystem structure and function, with subsequent effect on ecosystem services and biological diversity. In Sweden, between 2005 and 2010, the red-listed species has increased by 13 % and similar trends can be seen across the world, making it difficult to attain national and international environmental objectives of preserving biodiversity. One way to reduce the loss of biodiversity is to protect nature from exploitation by allocating valuable areas as nature reserves, but climate change affects protected areas just as much as other landscapes and therefore requires elaborate systems of protection to facilitate species' survival. The paper has examined how the decisions and management plans for nature reserves in Sweden have been followed-up and whether they are climate adapted or not by examining 30 nature reserves, classified as newly formed (2012), recently revised (2009-2011) and older (1977-2007) reserves, and assessed what is in the decisions and management plans for follow-up, revision, long-term goals and documentation.
Incorporating the future - a study of three companies? internalisation of future trends forecasting and scenario planning.
Purpose:The purpose of this thesis is: to determine key success factors for an organisation?s internal process of internalising future trends forecasting. Methodology:A qualitative approach has been chosen by examining three different companies (Electrolux, H&M and, Sony Ericsson) through interviews and other data. The empirical material have been analysed by using valid theory as a platform from where the analysis can be performed. This has created a conceptual analysis that enables the use of the conclusions in other similar companies.
Fallstudie av SJ AB, Strategiarbetet före och efter bolagiseringen
Syftet med denna uppsats är att studera och analysera eventuella strategiförändringar för SJ AB vid övergången från affärsverk till aktiebolag. Vi ämnar undersöka i vilken utsträckning SJ använt sig av de fyra strategiska synsätt som vi definierar i teorikapitlet och vilken ansats som dominerat strategiarbetet innan respektive efter bolagiseringen. Vidare har vi för avsikt att ställa upp ett antal allmänna hypoteser som skulle kunna vara speciellt tillämpbara vid en bolagiseringsprocess..
Brand Personality and Gender ? How there is a woman inside Evian and a man inside Nike
The thesis provides with the broad overview about the consumer awareness of the gender dimension within brand personalities. The research contributes to branding theory and gender studies and demonstrates that consumer gender influences does not influence the perceived brand personality gender. However, it also shows that consumers prefer brands with a clear gender, but not necessarily the same gendered brands..
Obigo-En fallstudie i strategi
Syftet med uppsatsen är att identifiera framgångsfaktorer för små komplementärföretag i en högteknologisk bransch. Ytterligare strävas det efter att bidra till förståelsen för snabbt växande komplementärföretag i telekombranschen.Analysen visar att framgångsfaktorer för denna typ av företag bygger på skapandet och upprätthållandet av relationer och samarbeten med de ledande aktörerna inom branschen. För att förstärka dessa externa relationer krävs även en intern organisation med förmågan att stötta och driva på denna syn på samarbete..