Sök:

Sökresultat:

4032 Uppsatser om Application service provider - Sida 31 av 269

Att leva som andra : En kvalitativ studie om myndighetsutövande socialarbetares förhållningssätt till synen på normalitet i relation till funktionsnedsättning över tid.

The purpose of the study was to examine how exercise of authority social worker´s view and work with normality has changed. Together with the role of changes in society, as LSS (Act concerning Support and Service for Disabled), user influence and the principle of normalization had in this context. The material has been collected through a qualitative method with semi-structured interviews which were held with eight social workers. Three of them had not been active within the field of this study for more than ten years and five of them are currently working. The collected material was analyzed through the theoretical perspective social constructivism and the theoretical concept case management.

"He said that I had a too dark history... it doesn't say anything about who I am". En kvalitativ studie kring ungdomars upplevelse av en frivårdspåföljd

The purpose of this paper was to examine how youths, age 18-20, experience the verdict to the probation service and how it affects their lives. We have examined the relation between youths and the probation service from a youth perspective, what kind of support and intervention they receive and how their surroundings react and respond on the verdict. Our research was based on a qualitative method consisting of individual interviews with eight youths and one interview with a social worker from the probation service. We have used Urie Bronfenbrenner's "the Ecology of Human Development" as our main theory and the conceptions labeling, participation and the key terms adversity and protective environment to analyse and comprehend the material. We found that all eight youths were satisfied with the probation service and the help they had received.

Shared Service Center : en fallstudie av TeliaSoneras Financial Services

Denna uppsats beskriver fenomenet shared services, varför företag satsar på shared service centers (SSC) och hur de går tillväga när de designar dem. Studien har genomförts med hjälp av en litteraturöversikt och en fallstudie av TeliaSoneras nu pågående implementering av ett shared service center, FSS. Fallstudien består av fyra intervjuer och en genomgång av TeliaSoneras egna informationsmaterial och medarbetarenkäter. Litteraturöversikten visar att shared services utlovar väsentliga förbättringar av ekonomifunktionen och besparingar, att det finns en stor tilltro till dessa löften men att det saknas underbyggda bevis för hur stora besparingarna egentligen är. Designen på TeliaSonera FSS visar sig följa litteraturen relativt noga, förutom vad gäller placering.

Yasuragi Hasseludden

SammanfattningUtbildning och kurs: Magisterprogrammet i service management, kandidatkurs SMT302 Handledare: Magnus Jirström och Veronica Åberg Syfte och frågeställningar: Vår intention med denna uppsats är att analysera om de ideella organisationer som vi har undersökt överhuvudtaget reflekterar kring service gentemot medlemmar. Skulle så vara fallet ämnar vi kartlägga på vilket sätt detta görs. Slutligen är vår förhoppning att uppsatsen ska kunna resultera i några förslag på områden där ideella organisationer skulle kunna praktisera service management. Vårt syfte utmynnar således i följande frågeställningar: hur arbetar ideella organisationer med service och vårdandet av relationer i dagsläget?, på vilket sätt kan service management tillämpas i ideella organisationer? och vilka styrkor och svagheter finns det i det allmänna arbetssätt inom ideella organisationer och vad beror de på? Metod: För att kunna besvara våra frågeställningar har vi framförallt använt oss av en kvalitativ analys av litteratur inom relevanta ämnesområden, såsom NGO, bistånd, service management, Gemeinschaft och Gesellschaft.

Bildbaserade instruktioner i Scanias Servicehandbok : - För effektiv informationsinhämtning

Technical products are becoming more and more complex, this means that the drivers, mechanics and service personnel?s need for assistance such as the service literature is increasing. In this degree project the focus is on the technical manuals of Scania?s Workshop Manual. Today, the information in the Workshop Manual consists of collaboration between text and illustrations.

Begåvade elever i skolan : - En studie av begåvade elever ur ett lärarperspektiv

Syftet med denna uppsats är att genom intervjuer med tre medelålders kvinnor, ta del av deras upplevelser av Adventsmarknaden och friluftsmuséets Lilla Julmarknad i Gamla Linköping. Genom intervjuer och deltagande observation vid marknaderna undersöker jag på vilket sätt informanterna besöker en marknad och hur deras syn på shopping och service styr deras besök. Uppsatsen belyser hur de shoppar när de besöker en marknad, hur de ser på service och hur detta påverkar deras upplevelse. Slutsatsen av denna studie är kortfattat att de besöker marknaden, och shoppar på tre skilda sätt. De definierar och uppskattar service på olika sätt och handlar olika typer av varor.

Energianalys mellan programmen IES (Integrated Environmental Solutions) och Enorm

An increase interest of new methods and tools has begun to grow in the real estate business, this new trend causes an increase in new programs that aim to simplify processes of energy-efficiency and environmental issues.After consulting with Björn Alsmark from Bjerking AB, an architect and engineering company, we made a decision that the Degree Project is going to examine the program IES (Integrated Environmental Solutions) with some integrations from Revit Architecture application.To be able to examine IES, we got access to a completed project from Bjerking. The project is a nursery school in Uppsala. An application has been handed in from Bjerking to make this project to a Green Building-certificated project. According to Bjerking own calculations (with the energy-calculation program Enorm), the consumption of energy of the nursery school is 48 percent lesser than required by BBR.An evaluation of IES and Enorm has been made with an aim to compare these two programs and find out if IES is an appropriate program to replace Enorm. Does Enorm or IES come up to BBR´s recommendations?The Degree Project cover 15 ECT, that required several adjusting and delimitations, and the study sketch ended with a literature study.After finishing the study sketch the modeling of the nursery school began.

Från utbildning till arbetsliv - en studie av studenters upplevelse av sin första praktikperiod

Syftet med denna uppsats är att genom intervjuer med tre medelålders kvinnor, ta del av deras upplevelser av Adventsmarknaden och friluftsmuséets Lilla Julmarknad i Gamla Linköping. Genom intervjuer och deltagande observation vid marknaderna undersöker jag på vilket sätt informanterna besöker en marknad och hur deras syn på shopping och service styr deras besök. Uppsatsen belyser hur de shoppar när de besöker en marknad, hur de ser på service och hur detta påverkar deras upplevelse. Slutsatsen av denna studie är kortfattat att de besöker marknaden, och shoppar på tre skilda sätt. De definierar och uppskattar service på olika sätt och handlar olika typer av varor.

Trafikinformation via SMS

Abstract The technology has made it possible for you as a train traveller to be available in other places than stations and on the train. You now have the possibility to communicate by the phone or through the Internet to get information about the train you want to take. Development in mobile technology gives us new possibilities to communication. We want to find out whatever SMS would be a suitable approach to inform passengers about delays. The problem formulation is ?If the technology is available to inform the passengers about delays in an more effective way than today, then why not use it? The ?Kustpilen? that operates in Blekinge and Skåne is the case for our study.

Virtualiserat datacenter med heterogena kunder för moln eller network-as-a-service-miljö. : Analys resursanvändning vid delad virtualiserings värdmaskin för webbservrar samt videokonferensservrar.

Detta projekt undersöker en praktisk lösning av virtualisering i Ubuntu-server med kvm och virt-manager för användning i en moln- eller Network-as-a-service-miljö. Projektet inkluderar även en jämförelse mellan webbservermjukvaran NginX och Apache2 och en jämförelse mellan videokonferensmjukvaran BigBlueButton och OpenMeetings genom att mäta CPU, Minnes och Nätverksbelastning till de virtuella servrarna vid 1 till 20 uppkopplingar från en klientmaskin.Utifrån projektets resultat rekommenderas Apache2 som webbserver då installationen är enklare och skillnaden i resursanvädning är försummbar och Openmeetings som videokonferesserver då detta alternativ är det mer kompletta..

Biological control of powdery mildew in greenhouse produced cucumber : an evaluation of two microbiological control agents

Powdery mildew is a serious problem in both field and greenhouse cucumber production and can cause serious infection and radically reduced yields. Today, powdery mildew is the main disease in greenhouse produced cucumber. Disease control should preferably be both efficient and environmentally friendly, which is not easy to achieve at all times. Alternatives to chemical control of powdery mildews are biological control, physical control, non-fungicide control and cultivation of resistant or tolerant varieties. Biological control can be described as the suppression of damaging activities inflicted of a harmful organism by one or more other organisms, which are called antagonists or natural enemies. In Sweden, there are currently no registered biological control products available to control cucumber powdery mildew. The aim of this study was to investigate the effect of two biological control products in order to evaluate their ability to prevent or reduce powdery mildew infection to an acceptable level in greenhouse produced cucumber. In the experiments, different application regimes were also studied.

Bildregistrering i teorin och praktiken: Mid-Manhattan Picture Collection och Kungliga biblioteket.

This thesis presents a comparative study of image registration at two picture collection libraries. The two registration systems are analyzed as to the theoretical principles behind them and their practical application, and related to theoretical tools for subject analysis and bibliographic standards. While a growing number of picture collections now digitize their material, generally accepted standards and methods for the registration of digital images are still lacking. Many different systems coexist, often developed in-house in response to ad hoc needs and based on traditional registration tools created for textual documents, resulting in internationally incompatible mixed-format systems. The two picture collections examined here, however, have opted for similar, standardized tools for registration and subject analysis, and while there are differences in their application and focus, they have both considered issues of cross-system compatibility.

Burkarens tillfredställelse med sitt hjälpmedel och service : En jämförelse mellan tre olika län

Hjälpmedel är ofta en förutsättning för att personer med funktionshinder ska klara av sinaolika dagliga aktiviteter.Syftet med uppsatsen är att genomföra en jämförelse mellan Örebro län, Västmanland och Södermanland hur tillfredsställda brukarna är med sitt hjälpmedel och service.Resultatet visaratt majoriteten av brukare i de tre olika länen är tillfredställda med sitt hjälpmedel och service.Det högsta medelvärdet visar att brukare i Örebro län var mest tillfredställda med variabelneffektivitet och varaktighet, brukare i Västmanland var även de mest tillfredställda medvaraktighet. I Södermanland visade sig att brukare var mest tillfredsställda med variabelnanvändbarhet..

Tjänstemarknadsföring inom fastighetsförmedling : en studie av Fastighetsbyråns förmedling av lantbruksfastigheter

Services, no matter if they are established on the market or not, are often problematic since they are difficult to define for the customer. An example of such services is an real estate agent offers his or her service when it comes to all types of real estate. The purpose of the intermediation is to sell a costumers real estate to a buyer and act arbitrator between the two parties, this means that good communication is very important. To pin down what the service is all about and to know how to communicate is essential. When it comes to land and forest holding a special need of knowledge and experience is needed to be able to act professionally.

Socialarbetares tolkning och tillämpning av LVM: ur ett genusperspektiv

The law (1988:870) concerning care of substance abusers is constructed in a way that gives the social workers room to interpret and apply the law individually. This may contribute to differences in treatment between female and male substance abusers. The purpose of the essay was to investigate whether the client's gender had any significance to how the social worker interpret and apply the law (LVM).The specific questions we worked around were:- What significance does the client's gender have in the decision-making?- Does the social worker's opinion about the law have any significance?- What factors can effect the social worker's interpretation and application of the law?- What importance do the social workers attach to prevailing norms about men and women when they interpret and apply the law?We chose to use a qualitative method to answer the above questions. Six social workers were interviewed and 39 LVM sentences were analysed.

<- Föregående sida 31 Nästa sida ->