
Sökresultat:
4032 Uppsatser om Application Service Provider - Sida 51 av 269
Ett specialbibliotek och dess relation till användarna, en studie av Goethe-institutets specialbibliotek i Stockholm.
In the master thesis the focus of the study has been on the special library of the Goethe-institute in Stockholm. A survey was made among the visitors coming to the library, to find out how they used the library and how they would judge the quality of service. To find out how the needs and the opinions of the users were meet by the library I also made an interview with the staff one librarian and the chief librarian. In the analysis I used the theory about service quality of Christian Grönroos as a framework. The theory distinguishes the service quality into technical resp.
Konstruktion av snabbkoppling för elektropolering.
Lansen Technology develops and sells alarm systems. The communication between the system devices are wireless. The radio protocol used by the system is developed by Lansen with the purpose to be energy efficient. The alarm systems target groups are individuals, businesses and government agencies. The current system is installed, configured and controlled from a control panel for all audiences.
För naturens bästa : en studie av svensk kvalitetsmärkning av ekoturism
Nature?s Best is a quality-label for Swedish Eco-tourism. It is one of very few active ecotourism labels and the only one that claims quality as its main focus. The objective of this thesis is to evaluate the certification scheme Nature?s Best with regards to the values the certification creates for the companies that certify their products.
Byggserverövervakning : Utveckling av ett system för att synliggöra integrationsproblem
Mjukvara i datorer styr många viktiga funktioner i dagens samhälle och används i stor utsträckning för att kommunicera men även för att styra utrustning. För att mjukvara ska fungera tillförlitligt behöver den byggas korrekt och testas utförligt. För att uppnå tillförlitlighet kan en byggserver används för att automatiskt bygga och testa mjukvaran. Den här rapporten beskriver hur en prototyp av ett övervakningssystem för byggservrar skapats. Systemet sköter övervakningen genom en övervakningstjänst som hämtar information från en byggserver av typen CruiseControl.NET [10] och presenterar informationen på en webbportal.
Demontering/monteringsstativ : prototypframtagning för SKF Spindel Service Center
Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..
Ekonomistyrning i primärvården - En jämförelse mellan privata och offentliga utförare
The aim of this thesis is to analyze and explain the similarities and differences in management control between a private and a public primary care company. A comparative case study was developed based on one public and one private primary care company in Stockholm County Council. The framework of Otley (1999) was used to define and limit the area of management control systems, according to his five factors. For the analysis of the empirical results Hood's (1995) seven doctrines of New Public Management was applied, and customized to fit the purpose of the study. The results indicate that the differences between the two organizations are very limited.
Upplevelseförmedlare inom turism: om turistbyråns roll i turistens upplevelser på destinationen
En upplevelse består av flera faser som innebär att den startar redan när turisten upptäcker att den har en önskan som den söker att uppfylla genom en upplevelse. Sker denna sökning på destinationen som turisten befinner sig på blir turistbyrån en möjlig förmedlare av upplevelsen. Uppsatsens syfte är att undersöka vilken syn turistbyråer har på sin roll gentemot turisten i deras upplevelser på destinationen och om de aktivt verkar för att skapa en god totalupplevelse för turisten. Avgränsningsområdet för uppsatsen har varit turistbyråer inom regionen Swedish Lapland och för att besvara syftet har jag gjort en kvalitativ studie där tre turistbyråer inom den regionen intervjuats. Studien visar att alla tre turistbyråerna ser sig ha en informerande roll gentemot turisten där det ingår att förmedla upplevelser som passar kunden och därmed medverka till att kundens totalupplevelse på destinationen ses som god.
Prissättning av fastighetsförmedling: en fallstudie av tre fastighetsmäklare
The aim of this thesis is to get an idea of how service companies set their prices. The method used was a case study approach, which was conducted at three real estate companies. The study showed that when setting their prices, the main aspect is their own costs. However, we have found that several other aspects play a big role when setting prices on services in real estate business such as individual customer behaviour and market competition. We have also found that the real estate companies charge very similar prices.
Kostnadsallokering genom ABC-kalkylering – en empirisk studie av OMX
As IT service departments in organisations are becoming more complex and customised, the indirect costs are increasing in relation to the total costs. The difficulty of fully estimating and identifying the spread of the cost in the IT service department is increasing. As a result, firms tend to budget the business unit as a total cost rather than as a spread of defined costs. In order to deal with this challenge an ABC calculation will be applied. The Time Driven ABC model will be conducted in OMX´s Servicedesk unit within the IT services.
Trådlös styrning av larmsystem : Kandidatuppsats
Lansen Technology develops and sells alarm systems. The communication between the system devices are wireless. The radio protocol used by the system is developed by Lansen with the purpose to be energy efficient. The alarm systems target groups are individuals, businesses and government agencies. The current system is installed, configured and controlled from a control panel for all audiences.
APU:ns betydelse för elevernas studier på hotell- och restaurangprogrammer
The usage of location in mobile applications is becoming more explored as a field, but the ability to implement location-specific data has often been limited and the applications mainly focusing on having information location liked. This thesis aims to explore how to make a mobile application that lets users share and take part of each other?s memories. As well as finding an appropriate balance between location based and location linked messaging..
Design av komplex "Software as a Service" som self-service - En fallstudie i användarbehov och designprinciper
Utvecklingen inom informationsteknologi (IT)-området har gjort det möjligt för företag att distribuera tjänster och mjukvara via webben, enligt affärsmodellen Software as a Servie (SaaS). Det har dessutom visat sig att det finns ytterligare vinst att göra för såväl konsumenter som leverantörer av dessa verktyg om de kan distribueras utan omfattande implementeringsaktiviteter och utbildning. Därför vill man uppnå en hög grad av self-service i applikationerna.Affärsprocessföretaget Barium AB har uppmärksammat denna potential hos SaaS-produkterna och hyser en önskan att implementera self-servicetänket i deras produkt ?Barium Live!?. Då den forskning som finns rörande design av self-serviceprodukter i huvudsak handlar om enkla system av kiosk- och automattyp har de tagit initiativ till detta arbete för att reda ut vilka designimplikationer self-serviceaspekten har för mer komplexa applikationer.
Goda grannar - mellankommunalt samarbete ur den lilla kommunens perspektiv
This thesis deals with co-operation between municipalities viewed from the perspectiveof the small municipality. It poses two questions: How and why doessmall municipalities co-operate? and Which is the place of the small municipalityin a larger organization?. To examine this three Scanian municipalities have beenstudied and one Norwegian municipality is used to provide a perspective on theSwedish discussion.Four theoretical topics guide the thesis. Firstly the core values of municipalities;democracy, autonomy and efficiency.
Om relationer och maktstrukturer inom delat ledarskap : Lustfull relation eller obalanserad soppa?
The aim of this study is to create an increased understanding of shared leadership and how it takes shape in the relationship between first-line managers in human service organizations. Shared leadership is seen as a complement to the traditional one-man leadership and briefly means that two managers share the role that usually is held by a single leader. The study has a qualitative approach based on semi-structured interviews with managers in human service organizations. The interviews mention the mangers thoughts and experiences about shared leadership and gain approval in the hermeneutic science field. The study is analyzed based on symbolic interactionism where perspectives from the theoreticians Mead and Goffman are used.
Verifiering av benchmarkingprocess : Aftersales & service, SAAB Automobile AB
Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..