Sök:

Sökresultat:

100 Uppsatser om Apple - Sida 3 av 7

Ett Apple utan Steve Jobs? : En studie om varumärkesassociationers påverkan på det konsumentbaserade varumärkeskapitalet.

Sammanfattning Den 5 oktober 2011 avled Apples publika personlighet Steve Jobs. Då en publik personlighet kan ha stort inflytande på varumärkesimagen kan denna komma att försämras på grund av denna händelse. En försämrad varumärkesimage leder till ett lägre varumärkeskapital, vilket är negativt för varumärket. Syftet med studien är att undersöka vilka varumärkesassociationer som påverkar Apples varumärkesimage med fokus på den publika personligheten. Studien utgår från ett konsumentperspektiv och datainsamlingen har skett genom en fokusgruppsintervju och en enkätundersökning för att på så sätt kunna sammanställa och undersöka varumärkesassociationers påverkan på varumärkeskapitalet.

Organisationskultur ur två perspektiv : En jämförande studie av två etnografier ifrån socialantropologi och organisationsteori

This study aims to compare two ethnographies of organizational culture ? one from the discipline of Social Anthropology and one from the discipline of Organizational Studies ? considering their purpose, their method, and their concept of culture. Despite big similarities, or perhaps thanks to the similarities, some fundamental differences are made visible. The discipline of Organizational Studies has, compared to that of Social Anthropology, regarding the research method being used, less focus on, and less participation in, the informal social life of the organizational culture of the study. Regarding the concept of culture the Organizational Studies consider culture containing more of unity, stability and clear boundaries, compared to Social Anthropology.

Kommasköldlusen Lepidosaphes ulmi (Linnaeus) i svensk äppelodling : livscykel och naturliga fiender

Lepidosaphes ulmi ? kommasköldlusen har dykt upp som skadegörare i svenska äppelodlingar de senaste åren. Svenska äppelodlare har efterfrågat mer information kring kommasköldlusen och dess naturliga fiender, och därför gjordes denna litteraturstudie. Kommasköldlusen är en pansarsköldlus med ett hårt skyddande skal. Även äggen läggs under skalet och de är därför svåra att bekämpa.

Möjligheterna med Jailbreak

Detta arbete är en undersökning om vad en Jailbreaking av iPhone OS kan tillföra för en vanlig användare och även de utökade möjligheterna för utvecklare. Det syftar till att ge en lätt överskådlig förklaring om hur jailbreaking fungerar och vilka fördelar och nackdelar som följer med det valet.Det var ett personligt intresse för modifikation av operativsystem som gav grunden för valet av denna undersökning. Efter det egna införskaffandet av en iPhone 3Gs i slutet av 2009 utvecklades intresset för jailbreaking, något som successivt byggdes upp till en passion att vilja undersöka en iPhones fulla potential.I rapporten kommer ett antal jämförelser att göras mellan ett native iPhone OS och ett Jailbreakat iPhone OS. Versionen är 3.1.3, vilken är den senaste stabila. Det presenteras viktiga paket som bevis för vad de extra funktioner som kan uppnås genom användandet av jailbreak.

Varfo?r finns det sa? lite svensk ekologisk frukt? : probleminventering av den svenska ekologiska fruktbranschen

Out of totally 1862 hectares of the Swedish fruitacerage, only 142 hectares are cultivated according to the EU-standards for organic farming. Only 73 hectares are connected to the Swedish control organisation KRAV. Therefore only fruit from this acreage can be sold as organic. The aim of the study was to further investigate the organic fruit production regarding cultivation, market and firm strategy. Through interviews with 36 fruitproducers the situation for organic fruit and the companies were examined.

Att göra det digitala till det normala : En studie av svenska skivbolags samarbete med iTunes MusicStore och Spotify på den digitala musikförsäljningsarenan

Purpose/Aim: The purpose of this thesis is to define and analyse how Swedish record companies work with digital musical content distributors. A more narrow aim is to show how the record companies and with the digital musical content distributors iTunes Music Store and Spotify create incentives for consumer?s to use legal digital music channels through the Internet. To further circle the core of the problem following questions have been asked: How does the record companies provide iTunes Music Store and Spotify with digital content and what is done by the record companies to retain control over the material? How do the record companies view digital musical sales and what incentives are given to consumers to buy music digitally? Finally, What position of power do iTunes Music Store and Spotify have on the digital content arena?Material/Method: The data collected for this thesis is retrieved through personal interviews with representatives from three of the four major record companies Universal Music, Warner Music and EMI and their Swedish branches.Main results: The consumer?s access to digital content through iTunes Music Store and Spotify is of the utmost importance and is a prerequisite.

Framtidens banker : En studie varumärkesutvidgningar mot bankmarknaden

Att varumärken utvidgar sig är inget nytt fenomen, däremot börjar det bli allt vanligare med varumärkesutvidgningar mot banktjänster. Varumärken som ICA, Skandia och IKEA har redan utvidgat sina varumärken till att även erbjuda banktjänster. Trots den omfattandeforskningen om varumärken och varumärkesutvidgningar mot nya varor och tjänster finns det knappt någon alls forskning om varumärkesutvidgningar mot just bankmarknaden. I detta arbete försöker författarna att förklara vad som påverkar utvärderingen av en varumärkesutvidgning mot bankmarknaden.Syftet med denna uppsats är att utveckla en modell för vad som är viktigt i en utvärdering av en varumärkesutvidgning mot bankmarknaden. Detta genom att utgå från Aaker och Kellers modell från 1990 för sedan utveckla den med variablerna varumärkeskapital, varumärkesförtroende och uppfattad risk.För att kunna se vilka komponenter som är viktiga vid en utvärdering av en varumärkesutvidgning mot banktjänster, har författarna utefter vissa förbestämda kriterier valt tre varumärken.

Passion & Lojalitet : En studie om varumärkeskulten Apple och dess passionerade och lojala konsumenter

Abstract Apple Computers Inc. is known for their loyal and passionate followers. This study focuses on the brand communities and brand loyalty that is frequently seen among Apple customers. It focuses on the factors that create an apparent deep-set loyalty and passion towards their computers among Mac-users. This study contributes to a deeper understanding of why some consumers feel such a strong attraction to a company, its brand and its products.

Byt skor : En studie om köpbeteende och kundvärde kring produkter som ännu inte lanserats

Bakgrund: Vi utsätts för reklam dagligen och det är svårt för produkter att differentiera sig. Då vi även lever i ett förväntningssamhälle tror vi alltid att nästa produkt kommer vara bättre än den förra. Inom teknikområdet är det väldigt tydligt då vi ofta väntar på nästa lansering. Vilket gör att företagen marknadsför produkten långt innan den kommer ut. Det finns inte mycket forskning om produkter som inte lanserats men vi ser att det blir allt vanligare att man marknadsför sin produkt innan lansering.

En forensisk analys av iOS

Sedan Apple introducerade sin iPhone 2007 har anva?ndadet av smarta telefoner o?kat sta?ndigt. De anva?nds inte bara i hemmet utan a?ven pa? fo?retag och i milita?ren. Pa? fo?retagsmobiler finns det mer och mer viktig information sa?som mail, sms och viktiga filer.

Survey of regulations concerning pesticides in Sweden and the EU : cultivation techniques and competition aspects for Swedish onion and apple producer

As a member of the EU, Sweden has, in some cases, transferred the controlling rights to the Union. This means that the rules defined by the EU must be followed in all member countries, including Sweden. The European Agricultural policy constitutes the largest part of the EU's annual budget and is in contrast to many other areas fully funded at EU level. The last decade, many new regulations on chemicals and pesticides have been introduced which brought great changes and a lot of work throughout the Union, including Sweden. Sweden has always had a strict policy on chemicals and has been at the forefront when it comes to sustainable agriculture and environmental management.

En SWOT-analys av teknikerna HTML5 och Flash

Numera är multimedia på webbsidor mycket vanligt. Användare kan tillexempel se på filmer på sinadagstidningars webbsidor. Webbsidor har också blivit mer interaktiva. Detta beror dels på de högahastigheterna användare har på sina internetuppkopplingar, som tillåter tyngre multimedia påwebbsidorna, så som video. Teknikerna bakom de här multimedia webbsidorna heter HTML 5 ochFlash Player.

Enterprisevirtualisering av Mac OS X : En prestandajämförelse mellan typ 1 och typ 2-hypervisorer

Medan servervirtualisering växt väldigt mycket det senaste decenniet har Apple nyligen börjat tillåta virtualisering av deras operativsystem Mac OS X. På grund av Apples stora framgångar med att lyckas sälja sina produkter till hemanvändare har nu även Mac-datorer börjat hitta till arbetsplatsen. Detta gör att det kommer finnas ett behov av att virtualisera Mac OS X i företagsmiljöer i framtiden då servervirtualisering är väldigt kostnadseffektivt. För att kunna virtualisera krävs en så kallad hypervisor. Det finns två olika typer, typ 1 och typ 2.

Apples väg till framgång : Bakomliggande faktorer till varför Apple lyckats

This study is intended to give an impartial view of a young and complex program in Sweden titled Product Innovation Engineering program. The purpose of this program is to increase innovation capability in Sweden that will result in new companies, patents and economic growth. The results from this study might give some direction to future innovation initiatives, but should primarily serve as a tool for the PIEp participants. The study will focus on investigating the creation of the program as well as the development of its strategy. From weaknesses and strengths within the strategy of the program the study should also attempt to show its future potential.

Bergviksäpplet och dess fruktsättning

Trees of Bergvik Apple (Bergviksäpple) planted between 2001 and 2007 have shown varying harvest. This study investigates why some trees gets low or no harvest while others get significantly higher harvest. The aim is to identify some reasons why fruiting differs between the trees and if possible suggest and/or enlighten the tree owners what can be done to improve fruiting. The study includes 25 trees, mostly located in Hälsingland, Sweden. The tree owners have answered two questionnaires, first in the spring with questions regarding flowering and the second in the autumn, regarding harvest.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->