
Sökresultat:
268 Uppsatser om Aftermarket logistics - Sida 11 av 18
Lantbruket som energiproducent : tekniska, ekonomiska och miljömässiga förutsättningar för fjärrvärmeproduktion med lokalt skogsbränsle
A third party access to district heating networks has been proposed in Sweden, to increase the competition
on the district heating market. Such third party access could create opportunities for the agricultural sector
as an energy producer. This study describes the technical, economical and environmental prerequisites for a farmer cluster to build and run a heating plant, fueled with local wood fuel.
The heating plant in the described scenario is 8 MW and will supply a village of 1000 houses, and is fueled with wood chips exclusively. Supplying a heating plant with fuel puts high demands on the logistics, since there need to be a continuous flow of fuel. In the scenario, wood residues from felling and thinning is stored in stacks in the forest, and a few times a year chipped and transported to a storage area at the heating plant.
In the study, an estimation of the profitability has been made by estimating the cost of the investment,
personnel, operating and maintenance costs and costs for the fuel and ash handling.
Logistikens operativa betydelse under Koreakriget, 1950-1953
This essay looks in to the logistics operational significance during the Korean war,1950-1953. The purpose is to give an orientation about how the logistical functioninfluenced the events during the Korean war. Aiming on the investigation anddescription of the logistical organisation and it?s consistency on operations. To achievethe purpose the author searched the answer to two main questions during the analyse ofthe different texts.
Bryggarsalen : Underlag för kommande marknadsföringsinsatser
The purpose of this study is to identify the points-of-difference that should form the basis for Bryggarsalen?s future marketing efforts. Bryggarsalen is a newly established conference business in Stockholm. To be able to identify these points-of-difference, Bryggarsalen?s marketing problems have been studied from the resource-based view, claiming that the source of sustained competitive advantage derive from a firm?s unique bundle of resources.
Sociala medier : och kundinteraktion i mindre företag
Title: Social Media ? And customer interaction in smaller firmsSeminar date: 2011-06-10Course: Information Logistics, D-level.Authors: Marie Stenhammar and Ulrika CarlssonAdvisor: Jaime CamposKey words: Social Media, Web 2.0, Co-creation, Viral marketing, Word of Mouth, smaller firmsPurpose: This paper aims to describe the relevance of social media to smaller firms, the challenges and opportunities they face and what strategies they use, in the interaction with their customers.Methodology: The study is qualitative in nature and has an abductive approach. The empirical material consists of in-depth interviews with chosen companies and Internet observations.Theoretical perspectives: Social Media, Web 2.0, Co-creation, Viral marketing, Word of MouthEmpirical foundation: The study takes its empirical base from in-depth interviews with representatives from the small companies and internet observations connected to these.Conclusions: Smaller companies have great interest in social media. They preferably use Facebook, blogs, YouTube and Twitter. Their strategy is mainly to be very active and update their social media regularly.
Förstudiens betydelse : Granskning av ett stagnerat IT/IS-projekt på ett tillverkande företag
Vårt examensarbete har genomförts på företaget Electrolux Laundry Systems (ELS) logistikavdelning, Logistics Center Ljungby (LCL). Under det senaste året har företaget haft motgångar vid ett IT/IS-projekt inom sin logistikavdelning (LCL). Uppsatsen har således syftat till att beskriva och analysera varför IT/IS-projektet har avstannat, och ej nått implementering. För att uppnå syftet har vi utgått från en, i stort sett, kvalitativ ansats där primärdata har insamlats genom metoder såsom intervjuer och deltagande observationer medan sekundärdata inhämtats i form av dokumentundersökningar och offentliga dokument. Resultatet av studien har utgjorts av deltagande observationer på fallföretagets logistikavdelning, LCL, samt intervjuer med olika verksamhetsnivåer. Detta har påvisat bristande kommunikation och direktiv samt fallföretagets brister i förstudiens utförande vad gäller förankring av projektet, planering av tid, resurser och kostnader samt formulering av krav.
Lagerställesrationalisering hos Midelfart Sonesson AB
Företag: Midelfart Sonesson ABSyfte: Studien skulle ge en bild av vilka kriterier som är betydelsefulla för företag vid rationalisering av lagerställen. Den skulle dessutom ge en bild av vilka tänkbara ekonomiska konsekvenser som kan följa efter en rationalisering. Genom en fallstudie av ett typföretag och genom kompletterande intervjuer med kunniga inom logistik och företagsekonomi skulle författarna undersöka vilka kriterier som företagen lägger mest vikt på när de ska starta ett så stort projekt som lagerställesrationalisering, samt förstå vad kostnadsbesparingen kan bli.Metod: En studie av företaget Midelfart Sonesson AB har utförts. Primär- och sekundärdata har samlats in genom personliga intervjuer, litteratur, rapporter, och elektroniska källor.Teori: Teorin består av nio olika avsnitt som kan tillämpas på ämnet i uppsatsen. Teorin används för att förstå företagets uppbyggnad, organisation och dess handlande.
Leveransservicens betydelse som konkurrensmedel i apoteksbranschen : En fallstudie om hur Apoteket AB arbetar med leveransservice
During the last years, the pharmacy market undergone major changes. Re-regulation that has been done in 2009 meant that monopoly was unlocked for competition. In a market where firms offer equivalent products, increases the importance of delivery service as competitive tool to differentiate themselves among the crowd. This also applies to pharmacy market where the supplies of goods in large way consist of equivalent products regardless of the company.This case study observes the importance of delivery service in terms of competitive tool on pharmacy market by focusing on a company?s improvement in delivery service.
Terminalisering hos JM AB
During the last decade, the construction industry has focused on improving and optimising its production process. The construction industry is now facing larger changes regarding efficiency in their supply chain for the next decade. Many companies are now trying to optimise its supply chain together with its supplier. JM AB, which is one of the biggest construction companies in Sweden, is looking at different options to improve its own logistics together with their suppliers. One option is to use a terminal between JM and the suppliers to solve problems such as quality, custom service and inventory for the in production.
KYRKLIGT KULTURARV I BEREDSKAPSPLANERING Logistik, roller och urval
With the political situation that prevails in the world, the need for contingency planning for the ecclesiastical heritage has become actualized with the aim of protecting the churches and their assets in war and armed conflicts. In accordance with Kulturmilj?lagen (SFS 1988:950) chapter 4 ? 15a, the Church of Sweden and its organizational parts are responsible for ensuring that contingency plans for the ecclesiastical heritage are established. In the legal statutes, it is not clear how this is to be carried out, who is responsible for all practical aspects or what is to be protected, something that creates gaps of knowledge regarding logistics, roles and selection. This means that there is currently a lack of principles and practice around the protection of the ecclesiastical cultural heritage, as contingency planning for cultural heritage is a fairly new phenomenon that has not been practiced in times of peace.
Logistikprincipers användning vid militär planering : en studie av Falklandkriget 1982 och Gulfkriget 1991 utifrån fem principer för logistik
Att använda erfarenheter, i form av principer, vid militär planering är inget nytt fenomen. SedanNapoleontiden har det vuxit fram riktlinjer för militär planering och genomförande i form avKrigföringens grundprinciper och principer för att skapa en framgångsrik logistik. Exempel påprinciper och hur de ska tolkas finns i de flesta av världens försvarsmakters doktriner.Syftet med uppsatsen är att ge exempel på hur principer för logistik kan användas för att reflekteraöver de logistiska utmaningar, som en befälhavare eller stabsofficer ställs inför vid en militärplanering.Som empiri, för att värdera principerna mot, har Falklandkriget 1982 och Gulfkriget 1991, med ettbrittiskt/amerikansk perspektiv använts. De är båda konventionella krig med ett tydligt militärtslutmål, men har väldigt olika förutsättningar för logistiken i både en tid-, rum- ochstyrkejämförelse.Uppsatsen använder abduktion som metod. Fem principer för logistik bildar hypoteser förframgång som ställs mot empirin, i form av de två krigen.
Värdekedjeanalys av returflöden på Scania : Fallstudie på marknaderna i Sverige, Tyskland och Benelux
Today Scania give a high priority to the continuous improvements on the quality of their vehicles. To follow up the flaws in product quality, which are recognized by the repairs at the local workshops, material requests are carried through to be able to analyze the defects at the plant in Södertälje ? in purpose to improve the product quality. The material requests are also carried through to compensate the workshop for their expenses and to check that they are working according to the company?s warranty manual.Due to local routines and different distribution structures at the different markets the lead times and the costs caused by the flow of material are hard to estimate.
Kartläggning av returstålsflöden inom Sandvik Materials Technology
Sandvik AB är en högteknologisk verkstadskoncern som omfattar affärsområdena Tooling, Mining and Construction och Materials Technology (SMT). Sandvik Materials Technology är världsledande inom rostfria och höglegerade stål, specialmetaller, motståndsmaterial samt processystem. Inom SMT drivs ett inköps- och råvaruoptimeringsprojekt (IRO) som har målet att minska lagernivåerna av köpskrot och legeringar i råvarulagret på skrotgården. Kapitalbindningen anses i dagsläget vara för hög. Därför är det viktigt att ta reda på hur det interna flödet av returstål ser ut, för att på det sättet kunna förbättra lagerstyrningen.
Bedömning av kunders uppfattningar och konsekvenser för strategisk utveckling :
This project has been created with the assistance of Fredells. Fredells is a Stockholm based company with a focus on the retail of building products. Fredells also produces prefab- or prefabricated products which are either completely or partially ready for assembly the moment they arrive to the building site. These prefab-products are primarily delivered to customers within the Stockholm region. The building industry is a conservative market where the incentive to changes has been relatively low compared to other industries.
Beslutsmodell gällande finansieringsform samt intern prissättning av ett företags truckpark
To be competitive in the corporate climate of today it is important to have effective logistic activities. A common resource within the internal logistics is forklift trucks, which are used to lift and transport material. It becomes more and more important to decide whether to buy, lease or rent the forklifts to obtain an optimal economic situation. Many companies have issues with internal pricing. It is difficult to price products and services correctly. It is common to price the overall instead of what it really costs.The purpose of the thesis is to present a model for the acquisition of forklifts for internal logistic operations, regarding financing and internal pricing, to obtain economic effectiveness and an optimal forklift fleet size. The study focused on a specific research question, and for this purpose interviews with experts were held, observations were made and a literature study was done.
Analys och optimering av godsflöden i Linköpings city
Expanderande städer resulterar i ökande behov av godstransporter och för att behålla en fungerande godsdistribution kan åtgärder behöva vidtas. Trafikstockning och försämrad stadsmiljö är negativa effekter som kan förknippas med en dåligt fungerande godsdistribution. Citylogistik handlar om att kontrollera och optimera godstransporter i urbana områden (city) så att negativa effekter minimeras.Olika typer av citylogistiska åtgärder och koncept har identifierats. Till dem hör till exempel samdistribution, reglering av godstransporter och avancerade IT-system. Inom ramen för projektet SAMLIC, som startades i Linköping 2004, genomfördes pilotförsöket PILOT med det övergripande syftet att utvärdera ekonomisk potential med samdistribution i Linköpings city.