Sök:

Sökresultat:

1263 Uppsatser om Advertising music - Sida 43 av 85

Musik som socialt redskap - Musikens betydelse i arbetet med socialt utsatta barn, en studie ur ett rytmikmetodiskt perspektiv

The main purpose of this study is to inquire whether music can function as a supportive and compensating tool for children from various kinds of social exposure. Eurhythmics is the musical method focused on, since it consciously works out of a socializing perspective. The study involves a scheme with poor children in Argentin (autumn 2005) and is based upon two interviews with women working professionally with both the social and the musical aspect of the current question. Notes from the above mentioned project are added to the interviews. The possible conclusion from the end results is that the individual as well as the dynamics of the group (as a whole) draw positive benefits from not only the music itself but also the structure and the elements of it.

När rummet tar plats i musiken : Om rum musik och meningsskapande i Svenska kyrkan

Elin Redin: When Space Takes Place in Music ? About Room, Music an Meaning in the Swedish ChurchSökord: musikvetenskap, musik, rum, upplevelse, Svenska kyrkan Uppsatsen tar upp relationen mellan musik och rum med utgångspunkt i Svenska kyrkan. Huvudsyftet är att undersöka hur vi upplever kyrkorum och hur det sedan kan påverka vår reception av musik som vi hör i rummet. Metoden som använts är kvalitativa intervjuer med tre organister från Växjö domkyrka och tre vana konsertbesökare. Uppsatsen behandlar kyrkorummet utifrån ett teologiskt och historiskt perspektiv.

Världens Garderob : Om hur Emmaus Björkå kan stärka sin insamlingsverksamhet och nå ut med sitt budskap

?If we consume the product as a product, we consume its meaning through advertising? ? Jean BaudrillardSyftet med denna studie är att identifiera och analysera bakomliggande myter om lycka i kommersiella reklamfilmer, utifrån ett konstruktionistiskt perspektiv. Analysmodellen, som bygger på semiotik och neoformalism, genererade kunskap om de olika berättarstrukturerna kring lycka i de undersökta reklamfilmerna. Resultaten indikerade framförallt att berättarstrukturerna om lycka grundar sig i myter som är starkt kopplade till den kapitalistiska ideologin. Studien avser därmed att blottlägga och analysera myter om lycka i reklamfilmer ur ett kritiskt konstruktionistiskt perspektiv..

"De glittrar liksom igen" Om hur organisationer arbetar med flyktingbarn och vad en pedagog med skapande inriktning kan tillföra detta arbete

Denna studie har som huvudsyfte att undersöka hur organisationer arbetar med flyktingbarn och på vilket sätt en pedagog med skapande inriktning (till exempel en musiklärare) kan arbeta för att förbättra flyktingbarns situation i Sverige och i världen. Studien utgår från tre intervjuer med människor som är aktiva inom tre olika organisationer i Sverige. Dessutom tar studien upp integrationsprojektet Tillsammans och jämför det med information från teoridel och informanternas information. Slutsatser som kunnat dras från resultatkapitlet är att om organisationer som arbetar med flyktingbarn samarbetade mer med pedagoger med skapande inriktning skulle flyktingbarns situation kunna påverkas positivt eftersom detta är en kraftfull kombination av kunskap och erfarenheter. Det kan också vara av betydelse att fler musikpedagoger får upp ögonen och också erbjuds kunskap som kan behövas vid arbete med flyktingbarn.

Vem leder kyrkan? : En studie av diskursen kring maktrelationer i Svenska kyrkan

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

Från kvinnans problem till problemfri kvinna : En undersökning av audiovisuell reklam för sanitetsprodukter till menstruerande kvinnor mellan åren 1970 och 2000

This thesis tries trough qualitative analyzes to illuminate advertising and its didactic aspects, how menstruation and menstruating women are portrayed over time. The method underlying the survey is didactic, diachronic comparative and hermeneutic. There will also be a feminist point of view on the material. The issue is about how the advertisement presents sanitary products and menstruation and how a menstruating woman is portrayed.The conclusion is that the image of a menstruating woman changes slightly while consolidating the ethos that menstruation should not be visible. The menstruating woman is in constant motion, always fresh and fragrant..

Musikämnets funktion och status i grundskolan : En intervjustudie av rektorer och musiklärares syn på musikämnet i grundskolan

Studiens syfte är att få en inblick i hur musikämnet på två grundskolor i västra Sverige hanteras. För att undersöka detta har fyra kvalitativa intervjuer genomförts med en musiklärare och en rektor på respektive skola. Studien utgår ifrån teorier som handlar om skolans kulturella förändring och den politiska styrningen av skolan. Musikämnet i skolan har genomgått en stor förändring under 1900-talet, från att vara starkt knutet till kyrkan och dess nytta, till att på 2000-talet vara ett ämne vars egenvärde betonas. Genom de historiska perspektiven är det möjligt att se och förstå varför musikämnet är utformat som det är idag.

Grafisk profilering och identitetsskapande

This degree project has been done in parallel to the advertising agency Hera in Uppsala, and containsthe creating of a logotype and graphic profile for Aircall, a new big chain of shops dealing with telecommunication.Aircall was found 1 February 2004, when three smaller companies became one. Thisnew company were in need of a common brand and a uniform profile. The created graphic profile hasbeen applied to visiting cards, letterhead, envelopes, letter cards, bags, cars and advertisement. Thegraphic profile has also been used when designing the shop interior end exterior. Research has beendone on competitors graphic profiles and advertisement.

Kulturskolan i integrationens kraftfält

Title: Access to cultural education in a multi-ethnical context.The right to dance and play an instrument, to paint and work with film is taken for granted by many children in Malmoe today. The agenda explicitely phrases the intent of the publicly financed schools of art for children to reflect the multi-ethnic demographics of the city. Public community music schools of today, incorporate classes in all forms of art and are called "Culture schools". There is a long tradition of teaching and making music to lean on as a music teacher in Sweden. This paper tries to explore how these rights are expressed in the governing documents of the Culture school of Malmoe.

Påskfirandet i två lokala kristna församlingar Immauelskyrkan SMK,Stockholm Ndjilikyrkan,CEC,Quartier5 Kinshasa

The main aim of my research essay is to examine two congregations, one in Sweden and one in Democratic Republic of Congo, how theology and the life in the church shape the cultural context. The analysis uses semi-structured interviews of two pastors responsible for organizing the Easter celebration in their churches. The interviews serve the purpose to reveal how they apply theology in their context, how they interpret the Easter celebration liturgically in relation to the early church and how they perceive the cultural development in the congregations Easter celebration 2010-11. To give complementary insights to the interviews I use computer-aided interviews with members of the congregations. The methodological approach is based on a study of contextual theological theories, Easter traditions in the early church, Easter theologies and then applying these theories in the interviews.

Celebritet i marknadsföringen : Hur påverkas företaget?

The aim of this thesis is that through a case study, analyze and evaluate whether the customer is high - or low involved and connect with the choice of marketing strategy using a celebrity.This thesis is about how a celebrity can be used in marketing to affect a company's customers. The essay is facing the fashion retail industry, where three companies, Lindex, H&M and MQ, has been studied and compared. Lindex is using celebritiy Emma Wiklund by an internal collaboration within the enterprise. MQ is using various celebrities in various campaigns throughout the year and use them in external advertising campaigns. H&M is using interactive marketing with different celebrities in the form of, for example, guest collections for the company.

Från april till april : En studie om rektorer och deras arbete med individuell lönesättning

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

"Sång får ju faktiskt människor att må bra" : Kören: hälsan å riten!

In this thesis you will meet people that are members of a ?health-choir?. This people are singing together once a week and the purpose is to get a better health. You will also see if choir-singing can be seen as A rites of Passage. You will get a direct link to the informants.

Titta, en liten ?spindeltråd?. Vem tror ni vill gå balansgång på den här?

Syftet med min undersökning är att jämföra hur svenska pedagoger arbetar med sång och musik på en förskola med barn som har svenska som modersmål respektive en förskola med barn som har ett annat modersmål än svenska. Jag observerade och intervjuade tre kvinnliga förskollärare från två olika förskolor. Resultatet visade att pedagogerna på de båda förskolorna arbetade mycket med det språkliga, men på olika sätt. Pedagogerna som arbetade med barn med ett annat modersmål än svenska hade mer språkliga mål och syften med sitt sång- och musikarbete och framhävde mer den språkliga förståelsen medan pedagogen som arbetade med barn som hade svenska som modersmål mer såg på vikten av att göra det lättare för barnen att minnas, samt på utvecklingen av det sociala, exempelvis samspel och gemenskap. Pedagogen som arbetade med barn som hade svenska som modersmål, gav barnen mer utrymme för samtal och frågor än vad pedagogerna på den andra förskolan gjorde och gav mer utrymme för båda könen.

Den försvunna sången - En studie av en rekonstruktionsprocess

Title: The lost song. A study of a reconstruction process. I was asked by the daughter of the Swedish composer Svea Welander (1898 1985) for help to reconstruct a now lost song for voice and piano originally composed by her mother, where the melody of the song was used in the second movement of her first string quartett. The song was composed in 1955, words by Wilhelm Ekelund. My aim has been to describe the process of reconstructing the song.

<- Föregående sida 43 Nästa sida ->