
Sökresultat:
730 Uppsatser om Advertising effectiveness - Sida 41 av 49
?Lämna tistlarna kvar!?? : Om att ta lärande till hjälp för att lyckas gå från ord till praktisk handling i organisationens interna kommunikation.
Utgångspunkten i uppsatsen är, att om en kommunikation av ett budskap inom en organisation skall ha förutsättningar att lyckas, måste budskapet:1. först och främst bli mottaget, d v s uppfattas av en tänkt mottagare.2. därefter tolkas korrekt, d v s avsändarens och mottagarens förståelse måste stämma överens.3. sist, men inte minst, väcka engagemang, d v s vilja att ta till sig budskapet, samt skapa självförtroende, d v s tro att kunna omsätta budskapet i praktiken.Tre metoder analyseras utifrån ett lärandeperspektiv vilket bygger på fenomenografiska principer om att förmedla lärande samt erfarande av lärande genom att skapa variationens arkitektur och bygga relevansstruktur. De tre metoderna som analyseras är:1. Ifråga om att mottagande - den duala annonseringsmodellen.2. Ifråga om förståelse - Ongstads triadiska positioneringsmodell.3. Ifråga om att väcka engagemang och självförtroende att formulera en aktivitet - Palmers multimodala coachningsmodell.Det visar sig att samtliga metoder bör kunna användas för att förmedla lärande enligt det i denna uppsats valda fenomenografiska lärandeperspektivet. En slutsats som dras är, att en möjlig brist och förklaring till att kommunikation inte alltid fungerar, är att mottagaren som en människa med personliga egenskaper och problem glöms bort. Om fokus istället läggs på att utforma kommunikationen så den stämmer överens med hurdan människan (mottagaren) är, är det tänkbart att chansen ökar att få fler åhörare vilka förstår och tar till sig ett förmedlat budskap.Eftersom de tre analyserade metoderna rör olika aspekter av människan, bör användning av samtliga tre tillsammans bidra till att underlätta ett budskaps passage genom de barriärer som hindrar mottagande, förståelse och formulering av aktivitet..
Man och kvinna till salu : En studie av manliga kontra kvinnliga modemagasins framställning av genus och konsumtion
Due to the developments in today's gender discussions, this essay aimed at investigating the gendered constructions and encouragements to consumption. As a former fashion student I have a special interest in the commercial constructions featured in fashion magazines, especially since advertising, fashion and perceptions of gender have long walked hand in hand. Just as feminism studies have shown femininity being a fluid identity, recent studies of masculinities, media and culture are also showing changes in the depictions of men.The aim was to clarify how fashion magazines encourage men and women to consume products and ideals, and also discuss the gender constructions occurring in the junction of editorial and commercial text (articles and advertisements). The analysis was thereof based on three main questions:- How is consumption encouraged in male and female fashion magazines?- What kind of gendered pattern appears in the junction of advertisement and editorial text?- With regard to the gender constructions, what is the reader encouraged to consume?The theoretical framework of the analysis was based on gender studies and political economy, mostly describing a commercial perception of feminine journalism and a new metrosexual expression in men?s fashion and lifestyle magazines.By using a combination of quantitative (content analysis) and qualitative (semiotics) approach two fashion magazines, Elle and King Magazine (published in May 2013) were used as representatives of fashion magazines in general.The results showed clear differences between the sexes.
Effektivisering av produktionsflöde : Införande av ny teststrategi
Ericsson AB in Katrineholm is a part of the Section Business Unit Network in the Ericsson Group. The plant's main task is to produce printed circuit boards in small volumes with a high product mix and focus on delivery and cost effectiveness. At the factory they produce printed circuit boards in the Module department.The Module department has for a long time had a high output of non-approved circuit boards in their production. This has led to a growing stock of non-approved circuit boards on the company?s repair department.The purpose of this thesis is to investigate how Ericsson in Katrineholm can increase the outflow of approved articles in their test process in the Module department.
PosteriorUretravalvel : Kanflödesmätningochresidualurinmätningersättacystometrividinitialbedömningavblåsfunktionen?
ECG-Screening for young elite athletesAbstractBackgroundSudden cardiac death (SCD) during physical activity is a frightening and emotional tragedy that draws huge media attentions when it occurs. Fortunately it is a relatively uncommon occurrence but happens nonetheless to young athletes who often seems to be in perfect health. SCD is used as a term for sudden unexpected complications on the cardiovascular system that leads to a deadly outcome normally within the first hour of onset of symptoms and the cause is some sort of underlying cardiovascular disease that gets triggered by physical activity.Normally athletes gets divided into two groups dependent on age, over and under 35 years, and this studies focus is on the younger group since it is often during this period athletes are at the elite level. It is also in this category the most unexpected sudden deaths occur that is not due to coronary atherosclerosis, which is the dominant cause of death, and drastically increases, for people over 35 years old.AimThe aim of this study was to scientific and unbiased analyze peer-reviewed clinical articles todescribe the pros, cons and cost to implement an ECG-screening as a standard before physicalactivities for specifically defined elite athletes.MethodA systematic review was performed and after all data collection 21 articles was chosen to beused as a base for both background and analyze. At the end 10 articles was fulfilling the criteria to be used at the analyze and later the results.ResultsThe implementation of ECG-screening has reduced SCD in Italy by 89 % between the years 1979-2004.
Olfactory responses of the parasitic wasp, Trybliographa rapae (Hymenoptera: Figitidae)
Delia flies (Diptera: Anthomyiidae) are economically important pests in several horticultural crops. The control is commonly relying on chemical insecticides, though there are possibilities with biological control from the natural enemies in the field. An important natural enemy is the parasitic wasp, Trybliographa rapae Westwood (Hymenoptera: Figitidae) that lays eggs in the Delia fly larvae. The parasitoid larva and the host larva have a parallel development until the host dies within its puparium and an adult parasitoid emerges.
The aim of this thesis was to understand the attraction to host- and food-associated plant volatiles of T. rapae, in order to enhance the effectiveness of the parasitic wasp as a biological control agent.
PR 2.0 -En kvalitativ studie av vilken typ av känslor som väcks hos konsumenterna vid digitala PR-kampanjer
Bakgrund och problemformulering: Det finns en komplexitet vid användandet av olika styrmodeller och därför är det av vikt att kritiskt granska vilka styrmedel som implementeras i organisationen. Det är även viktigt att se till att styrmodellerna samverkar och välja den rätta kombinationen av dem. Problematiken handlar om att organisationer använder sig av styrmodeller som inte är kompatibla med varandra. Styrmodeller som bygger på olika styrlogiker riskerar att motverka varandra vilket kan leda till obalanser och negativa effekter.Syfte: Uppsatsens syfte är att, via enkätstudie, beskriva om mellanchefer upplever balans mellan ekonomistyrningsmodellerna; mål- och resultatstyrning samt detaljstyrning och förklara om skillnaden i ägandet kan vara en förklaringsfaktor till eventuella obalanser. Vi vill även veta hur det tar sig i uttryck.
Budget i kombination med balanserat styrkort : En fallstudie av kommunal verksamhet
A budget consists of figures showing how much a particular activity has access to during a given year. With a balanced scorecard, these figures and guidelines can be converted in to more easily understandable non-financial instructions for the employees. One of the most significant differences between the budget and the scorecard is that the budget focuses on short-term results while the scorecard focuses on long-term visions and goals. With a long-term thinking the leaders can set more long-term goals and also make more well-planned investments which increases the possibility for the organization to evolve and become better in the long term. By combining the two instruments a good balance between short and long term perspectives can be achieved, which creates a more effective steeringIn the 1990s, many of the municipalities introduced needs budget, one of them was Gothenburgs municipality.
Konsumentens hälsa som en del av företagets sociala ansvar : en fallstudie av två företag inom dagligvaruhandeln
We are currently more aware than ever about the impact of food on our health, but in the same time this trend put more pressure on the food retailers to do as much as possible to help their customers manage their weight and be healthy in general.
This study aims to examine the corporate social responsibility for consumer health in food retailing, in which ways the companies promote healthy eating; in what extent they do it and also the motives for companies for corporate responsibility. The empirical study is limited to the market leading companies in Sweden, Coop and ICA, because the performance of the leading companies puts them in the strongest position to profit from shifting consumer trends, grow revenues and penetrate new markets and also enable them to make a strong case for the effectiveness of voluntary action, obviating the need for government intervention.
A qualitative method was used in this study to get an accurate understanding how the food retailers take social responsibility for consumers health. The study is based on interviews with experts in the food retailers Coop and ICA, and the companies reporting in this area, annual reports, corporate responsibility reports and websites.
BLÖDNING EFTER TONSILLEKTOMI VID OLIKA DISSEKTIONSTEKNIKER
ECG-Screening for young elite athletesAbstractBackgroundSudden cardiac death (SCD) during physical activity is a frightening and emotional tragedy that draws huge media attentions when it occurs. Fortunately it is a relatively uncommon occurrence but happens nonetheless to young athletes who often seems to be in perfect health. SCD is used as a term for sudden unexpected complications on the cardiovascular system that leads to a deadly outcome normally within the first hour of onset of symptoms and the cause is some sort of underlying cardiovascular disease that gets triggered by physical activity.Normally athletes gets divided into two groups dependent on age, over and under 35 years, and this studies focus is on the younger group since it is often during this period athletes are at the elite level. It is also in this category the most unexpected sudden deaths occur that is not due to coronary atherosclerosis, which is the dominant cause of death, and drastically increases, for people over 35 years old.AimThe aim of this study was to scientific and unbiased analyze peer-reviewed clinical articles todescribe the pros, cons and cost to implement an ECG-screening as a standard before physicalactivities for specifically defined elite athletes.MethodA systematic review was performed and after all data collection 21 articles was chosen to beused as a base for both background and analyze. At the end 10 articles was fulfilling the criteria to be used at the analyze and later the results.ResultsThe implementation of ECG-screening has reduced SCD in Italy by 89 % between the years 1979-2004.
Inkongruent marknadsföring: En fallstudie om hur användandet av oväntade "kändisar" i tv-reklam kan stärka ett företags varumärke utifrån ett reklambyråperspektiv
Den här uppsatsen är en fallstudie inom ämnet inkongruent marknadsföring, där ett reklambyråperspektiv har antagits. Begreppet inkongruent marknadsföring är en term som brukar användas för att beskriva oväntade former av marknadsföring som även kan uppfattas som annorlunda, något som inte överensstämmer med konsumenters förväntningar. Syftet med studien var att undersöka hur inkongruent marknadsföring, med oväntade ?kändisar? i tv-reklam som fokus, kan stärka ett företags varumärke.Det som studien ämnar svara på är vad reklambyråer anser om inkongruent marknadsföring med oväntade kändisar i tv-reklamer, hur samarbetet mellan dess kunder går till gällande hur de ska utforma tv-reklamen, hur de förhåller sig till konsumenters förväntningar/associationer om ett varumärke och passform mellan kändis och produkt, samt reklambyråers uppfattning om hur ett varumärke kan stärkas med hjälp av inkongruent tv-reklam. Baserat på våra forskningsfrågor och uppsatsens syfte har undersökningsmetoden för detta arbete varit av kvalitativ karaktär.
Den visuella kommunikationen och dess tolkning : En bild säger mer än tusen ord
Syftet med uppsatsen är att undersöka hur två målgrupper tolkar Vings visuella kommunikation med hjälp av två bilder ur deras annonsering för att sedan jämföra detta mellan de två grupperna samt Vings intention med kommunikationen. För att besvara detta syfte har vi utformat följande forskningsfrågor:Vad vill resebolaget förmedla med sina bilder i sin annonsering?Vilka skillnader och likheter finns det i målgruppers tolkning av resebilder? På vilka sätt stämmer sändarens intention med bilderna överens med mottagarnas uppfattning och tolkning av dessa?Vi har valt att utföra en kvalitativ fallstudie med en induktiv ansats. Valet föll på denna undersökningsmetod då vi ville inbringa förståelse för vårt problem. Vårt empiriska material är insamlat med hjälp av åtta personliga intervjuer med två målgrupper samt en telefonintervju med Ving för att få information om bilderna som använts i undersökningen.Vi har kommit fram till att resebolaget Ving vill förmedla följande budskap med sina bilder i sin annonsering: kunden ska besöka deras hemsida, kvinnor ska framställas som starka och med respekt, de vill förmedla känslor av avkoppling, lugn, harmoni och semesterkänsla samt differentiera sig på marknaden. Skillnader i målgruppernas tolkning har vi kommit fram till att vara följande: åsikter kring svartvita resebilder, förmågan att urskilja fler komponenter och den manliga modellens framställning.
Subliminal priming : Manipulation till att välja en specifik kulör på plastpåse
Primad information är lättare tillgängligt i minnet och kan således lättare bli igenkänt. Förutsättningar för priming är bland annat subliminal perception, mål, tillförlitlighet, icke vaksamt och icke vanemässigt. Studiens syfte är att få bredare förståelse gällande subliminal primings påverkan. Frågeställningen var om kunder i en affär kan manipuleras, primas, till att ta en specifik kulör på plastpåse vid kassan samt om det finns någon könsskillnad vid effekten av priming. Deltagarna var 490 kunder, varav 333 män.
Hur effektivt är finasteridbehandling mot ärftligt manligt håravfall?
The most common form of hair loss in young and old people is androgenic alopecia. Hereditary hair loss affects both men and women. Hereditary hair loss in some women begins at the age of 30, but as a rule hair loss begins in post-menopausal women. In women the hair thins out in an oval portion of the front part of the scalp. In men, hair loss can start as early as at the age of 20.
EKG-Screening för unga idrottare på elitnivå : En systematisk litteraturstudie
ECG-Screening for young elite athletesAbstractBackgroundSudden cardiac death (SCD) during physical activity is a frightening and emotional tragedy that draws huge media attentions when it occurs. Fortunately it is a relatively uncommon occurrence but happens nonetheless to young athletes who often seems to be in perfect health. SCD is used as a term for sudden unexpected complications on the cardiovascular system that leads to a deadly outcome normally within the first hour of onset of symptoms and the cause is some sort of underlying cardiovascular disease that gets triggered by physical activity.Normally athletes gets divided into two groups dependent on age, over and under 35 years, and this studies focus is on the younger group since it is often during this period athletes are at the elite level. It is also in this category the most unexpected sudden deaths occur that is not due to coronary atherosclerosis, which is the dominant cause of death, and drastically increases, for people over 35 years old.AimThe aim of this study was to scientific and unbiased analyze peer-reviewed clinical articles todescribe the pros, cons and cost to implement an ECG-screening as a standard before physicalactivities for specifically defined elite athletes.MethodA systematic review was performed and after all data collection 21 articles was chosen to beused as a base for both background and analyze. At the end 10 articles was fulfilling the criteria to be used at the analyze and later the results.ResultsThe implementation of ECG-screening has reduced SCD in Italy by 89 % between the years 1979-2004.
Klamydiainfektioner i Sverige : Kan en geografisk analys förklara det rumsliga mönstret?
Chlamydia is a sexually transmitted infection. The infection rates have increased in the last decade. During 2008 the trend rates declined in all counties and regions in Sweden. Chlamydia infections have a geographical spatial pattern differences. This is seen from the national surveillance data report from the Swedish Institute for infectious disease control (SMI).