Sökresultat:
621 Uppsatser om Advertising creativity - Sida 20 av 42
Musikens påverkan på varumärket i TV-reklam
The purpose of this thesis was to examine the relationship between brands and music in TV-commercials. We investigated why companies use music in TV-commercials to affect their brands and how music affects the brand?s image. We also investigated how companies choose music genres for their TV- commercials. A case study based on interviews was conducted with four informants from SAAB, Lowe Brindfors, Riviera and Catt & Co.
Stadens vardagsrum - ett kreativ och inspirerande rum
Arbetet ifrågasätter hur torg ser ut och används idag. Detvisar på och diskuterar hur torg skulle kunna se ut ochanvändas i framtiden. Torget representerar ett exempel påen plats och ett rum i staden, vilket också fungerar somavgränsning för arbetet. För att nå fram till målet av arbetet genomfördes en litteraturstudie, samtal med bland annat gestaltare av och i det off entliga rummet, samt analyser av exempelplatser. Litteraturstudien fokuserade på ?torget i staden?och ?människan i stadsrummet?.
Matematik i förskolan : En jämförelsestudie mellan en traditionell förskola och montessoriförskola
This work is about how teachers describe their work with mathematics in a traditional nursery school and a Montessori preschool. Another aim is to study how children mathematise on the two different preschools and to see if there are any differences between the various educational theories and practices mathematising. I have used two methods wich is interviews with preschool teachers, and observation of the children. The results of my study was that differences exist but the biggest difference is the material that Montessori uses. The difference between the teachers' way of teaching mathematics is to Montessori preschool places great emphasis on the material and how it is used, while in the traditional preschool puts the emphasis on learning through interaction with others.
Hur återförsäljare kan arbeta med sitt varumärke : En fallstudie bland klädåterförsäljare i Halmstad
The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.
Utveckling av I/O-modul för trafikskyltsystem
This thesis has been carried out in collaboration with LEDtec International AB. LEDtec focuses on innovative solutions in LED screens. Everything from large advertising signs to welcome signs in cities, to screens indicating speeds or warning of heavy traffic. The task was to was to help them develop a new version of the control board that is used in some of their products. The reason for this is that their old control board is obsolete and the components that are on it, is no longer manufactured or in need to be renewed.
Projektledningsmetoder i reklamprojekt : En kvalitativ studie av projektledning i en kreativ miljö
Syftet med uppsatsen är att ge en bild av hur generella projektledningsmetoder används inom reklambranschen. Vi ville undersöka vilka aspekter av projektledningen som kan påverkas av de speciella förutsättningar som finns i reklambranschen. Varje reklamprojekt innehåller en skapandeprocess, och vi ville se hur sådant påverkar projektledningen.Vi sammanställde först ett antal generella projektledningsmetoder för att få en teoretisk bild av hur projekt kan bedrivas. För att ge läsaren en inblick i reklambranschen och hur reklam skapas, beskrev vi även reklam ur ett teoretiskt perspektiv.Med utgång från vår teori, genomförde vi en kvalitativ studie av sju reklambolag i Karlstad. Vi gjorde djupintervjuer med en projektledare från respektive byrå, under vilka de fick beskriva sitt projektarbete.
FLYKTEN FR?N VARDAGEN. Om fantasy, eskapism och verklighet
This paper investigates the relations between the fantasy genre and the phenomena of escapism. It also delves into the factors which motivates consumption of various fantasy mediums. This is done through interviews with six different fantasy-consumers, along with two observations; of which one is performed at a science fiction convention and the other at a table-top role playing game. The study resulted in a basic understanding of escapism ? it is not limited to the fantasy genre, and fantasy consumers do not deny that fantasy is a form of escapism.
Företagande som strategi: -Frihet kostar trygghet, det måste man kunna leva med
Over the last decade the conversation on entrepreneurship has been both worldwide and intense. In Sweden, as in many other countries, this conversation has also concerned women?s entrepreneurship. Parallel with this conversation has been the debate on women in leading position in large corporations. This thesis aims to find out why and how women use entrepreneurship to handle existing conditions in life (such as the hardship of combining a traditional career with a traditional family life) and to create new conditions that suit them better.
Skapande möten - en studie i interaktionism och skapande i musik
Title: Creating meetings - a study in interactionism and creating music. In this study I had my focus on teenagers in a school class. My aim was to explore how pupils experience the processes of creating music together and how they choose to organize their interactions during these creative processes. As analytical tools I used sociological and sociopedagogical concepts and theories. Interactionism provided models toward individualization as well as socialization, related to learning, knowledge and creativity.
Det personliga nätverkets funktion : Etablering och underhåll av presonliga nätverk inom ljuddesign för rörlig bild
The aim of this paper was to discover the functions and workings of personal networks and their advantages for self-employed sound designers and producers whose focus was upon the moving image (film, advertising, tv, etc). Investigations on how entrepreneurs develop their networks were made, as well as inquiries on how these networks are used for generating work. Another important aspect perused was whether or not the networks are dependent on specific geographical locations in order to function. A case study and comparative analysis was undertaken, based upon three qualitative interviews with entrepreneurs whose operations shared several similar characteristics. The results pointed out the importance of constantly making new contacts, and maintaining and managing current ones.
?Hatar gamlingar färg och att sitta skönt eller vad är problemet?? En kvalitativ studie av ungdomars uppfattning om folkbibliotek.
The aim of this thesis is to study 15 and 16-year-olds? perception of libraries. Despite the fact that the youth is seen as a prioritized group when it comes to library work, the focus is often drawn to the children, and there is a risk that teens and their needs are set aside. My focus is the public library and how the young people in my study use it in their leisure time. The theory of the thesis is a model created by Skot-Hansen, Hvenegaard Rasmussen and Jochumsen and it highlights four possible rooms or functions in a library, concerning inspiration, learning, meetings and creativity.
I huvudet på framtidens konsumenter. En studie om negativ kategorisering av konsumenter och sökords potential som marknadsföringsredskap.
This thesis examines effects that occur when consumers are placed in a negative category by the sender in an internet marketing context. The effects studied are attitude towards the ad, attitude towards the media, sense of being monitored and sense of being categorized. The authors argue that consumers will become increasingly aware of the fundamentals of internet marketing and how advertisements online are being directed towards them. Consumers will thus, to a larger extent than today, analyze advertisements and how they have been individually categorized by the sender. This will affect the way advertisements are perceived.
Kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg
För ett kreativt ledarskap behövs kompetens inom flera olika områden. Olika former av struktur, kunskap om personal, medvetenhet om maktrelationer och det skådespel som pågår är fyra perspektiv på organisation och ledarskap som Bolman och Deal (2005) skriver om i boken Nya perspektiv på organisation och ledarskap.
Syftet med rapporten är att se om det finns marknadspotential för kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg. Detta görs genom att ställa resultatet av strukturerade intervjuer om kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg mot några av de teorier och studier som gjorts om organisation och ledarskap.
Resultatet visar att reklambyråer kompetensutvecklar inom ledarskap men att det finns ett behov av och en marknadspotential för ytterligare kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg..
En projektgrupps upplevda innovationsklimat : En studie som behandlar det upplevda innovationsklimatet i en projektgrupp vid Eskilstuna Energi och Miljö
Denna studie behandlar det upplevda innovativa arbetsklimatet hos en projektgrupp vid Eskilstuna Energi och Miljö (EEM). För att studera detta har undersökningsledarna använt sig av kvantitativ och kvalitativ undersökningsmetod. Det i form av en enkätundersökning med fem deltagande personer ur projektgruppen och intervjuer med samma fem personer. Det övergripande syftet är att undersöka hur arbetsklimatet upplevts i en projektgrupp vid EEM. Fokus inom studien ligger på in-novation och gruppklimat.
Happiness not Included : En kvalitativ undersökning av myter om lycka i svenska reklamfilmer
?If we consume the product as a product, we consume its meaning through advertising? ? Jean BaudrillardSyftet med denna studie är att identifiera och analysera bakomliggande myter om lycka i kommersiella reklamfilmer, utifrån ett konstruktionistiskt perspektiv. Analysmodellen, som bygger på semiotik och neoformalism, genererade kunskap om de olika berättarstrukturerna kring lycka i de undersökta reklamfilmerna. Resultaten indikerade framförallt att berättarstrukturerna om lycka grundar sig i myter som är starkt kopplade till den kapitalistiska ideologin. Studien avser därmed att blottlägga och analysera myter om lycka i reklamfilmer ur ett kritiskt konstruktionistiskt perspektiv..