
Sökresultat:
1722 Uppsatser om Adobe Digital publishing Suite - Sida 12 av 115
Impressionism och Digitala Spel
Abstrakt För att utveckla och förändra spelmediet behandlar detta arbete impressionism och digitala spel. Båda ämnena diskuteras och belyses från olika vinklar för att undersöka hur de två ämnena kan sammanföras i en spelproduktion. Spelproduktionen har testats av spelstudenter för att få deras åsikter om hur spelet fungerar och deras syn på kopplingen mellan impressionism och digitala spel. Arbetet avslutas med en diskussion och slutsats där alla fakta som tagits in under kandidat-arbetet analyserats. I diskussionen lyfts följande ämnen fram: impressionism, konst, hur spelmediet ser ut idag, tv- och dataspelsgestaltning, interaktion och hur dessa två ämnen, impressionism och digitala spel kan föras samman.
Vetenskaplig publicering i gungning
Scholarly publishing has since the introduction of electronically distributed periodicals seen a time of change, mainly in the STM-business (Science Technology and Medicine). The roles of the three main participants in the publication process; researcher, publisher and library are developing into new directions. Researchers themselves are taking a more active part in the discussion, with the boycott list from the Public Library of Science organization as an illustrating example. Reforms are being launched partly as an economical and efficiency issue, partly as an increasing desire from researchers to maintain the control of scientific end result. This Master s thesis examines how the partly conflicting goals of the participants affect the conditions for scholarly publication in an electronic environment.
Möjligheter med en digital och interaktiv lärresurs i matematik för gymnasieskolan : ur ett elev- och lärarperspektiv
Under de senaste årtiondena har matematikbokens format inte utvecklatsnämnvärt, man har försökt att blir mer digital genom att skickamed en cd-skiva med digitalt material och för de lägre årskurserna igrundskolan finns det matematikspel. För gymnasielever finns inte mycketinteraktivt och digital material idag. Behovet av en ny lärresurs ärstort och vi vill med detta arbete utröna vilka funktioner som bör ingå.Elever och lärare är överlag mycket positiva till utvecklingen ochde undersökningar vi tagit del av visar på ökat användande av datorerute på skolorna. Vi tog fram två gränssnittsskisser med en lärargruppoch en elevgrupp oberoende av varandra. Dessa två skisser sammanfogadestill en prototyp.
Webbpublicering av elevaktiviteter : en deskriptiv studie av gymnasieelevernas upplevelser
The aim of the present study is to describe the experiences of high school students as regards the effects of their activities, in and out of lessons, being published on the web. In addition, a further purpose is to acquire knowledge about whether a website could be used as means of increasing the students level of attention, and focus, to their activities in school; and, furthermore, how such a website should be designed to correspond with the students requests.The implemented methods are interviews with students, school administrators and teachers. A survey was conducted covering the student?s personal experiences and opinions. Furthermore, an interface test of the website was performed.
"Impact can come in many guises" : en kvalitativ studie om forskares erfarenheter av parallellpublicering
Self-archiving as a way to provide open access to research publications is gaining ground in the area of scholarly publishing. An increasing number of research funders and universities are mandating open access for output associated with their research, which calls for evaluation of the effects of the phenomenon.This two years master?s thesis aims to investigate researchers? experiences of self-archiving. A qualitative web survey was conducted and answered by 41 researchers from several different countries, and a vast majority of the respondents concur with the principle of open access. Although self-archiving shows not to be a guarantee of increased impact for the single researcher, the study shows that might be the case.
Färgrymdskonvertering för digital video med låg komplexitet och låg effekt
I detta examensarbete har olika sätt att implementera färgrymdskonverterare i multipel konstant multiplikationsteknik beskrivits med VHDL, syntetiserats och jämförts med avseende på effektförbrukning..
The Value of Digital Information DIV-index, A Corporate Asset
Companies have in the past decades changed fromtraditional manufacturing organizations into serviceorganizations. For these service organizationsinformation and competence have become animportant resource. The traditional view oninformation is that an employee use and search forinformation to reduce uncertainty for their decisionmaking. Even though information is strategicallyimportant for organizations, information is not valuedin any way. Hence, this thesis aims to valueinformation in terms of the utility it brings to theorganization.The conclusion is that four factors are important whenvaluing information in terms of utility.
E-marketing - ett modernt kommunikationsverktyg : En studie som presenterar alternativa marknadsföringsåtgärder
Background: The use of digital marketing channels during the last years has increased significantly, especially the use of marketing on the Internet. Hence the communication chart of marketing has been redrawn. The technological development has had a major impact on the marketing discipline. The integration of information technology and marketing has resulted in the emergence of a new field, namely e-marketing. Hence the need for further research is desirable.Purpose: The purpose of this study is to examine alternative marketing procedures that a company can apply to increase the digital awareness and manage their customer relationships.Theoretical framework: Theories regarding digital marketing cycle, SEO and customer relationship.Method: This research is based on data collected through a primary semi-structured interview with a company active in the corporate information industry which also provides a RFQ service.
Digital delaktighet i Sverige : Om att inkludera alla i framtidens samhälle
Almost all Swedes today have access to the Internet, if not through the home then via the library or work. Despite this, around 20% of the population stand outside the information society in that they lack in knowledge, assistive usability tools or positive attitude towards technology and its influence on society. The main factors influencing the digital divide in today's society are age, disability and education, while the main reason for staying outside seems to be disinterest.The question about digital inclusion is important as we now stand on the breaking-point between a society where the industry has had a prominent position for private as well as national economy and a digital society where access to the Internet is no longer about prestige, but where significant differences between users' knowledge levels can create a power gap. Gaps in access and use not only reflects already existing socio-economic conditions, but can also maintain and enhance these.It is crucial for the future expansion of Internet usage how today's non-users feel about becoming users. To understand what underlies the motivations not to use computers is one of the keys to get non-users to embrace becoming users.
Digital kontra manuell blodtrycksmätning-Är resultaten samstämmiga?
Blodtrycksmätning är en viktig del i en sjuksköterskas arbetsuppgifter och då
både manuell och digital blodtrycksmätning idag förekommer parallellt inom
svensk sjukvård syftar denna studie till att undersöka om det finns någon skillnad
mellan de uppmätta resultaten i dessa mätmetoder och beskriva denna eventuella
skillnad. Undersökningen genomfördes på en kärlkirurgisk avdelning på ett
sjukhus i södra Sverige under hösten 2009. Populationen bestod av 38
inneliggande patienter som följdes upp med totalt 65 blodtrycksmätningar. För att
utföra undersökningen tillämpades cross-over design med kvantitativ ansats.
Resultaten visade skillnader mellan de två mätmetoderna då den digitala metoden
uppmätte högre blodtryck än den manuella. Digital blodtrycksmätning visade
genomgående högre mätresultat jämfört med manuell metod.
Framställning av en digital höjdmodell över Storsjö strand i Östersund
Östersunds kommun behövde höjddata inför planeringen av ett nytt bostads- och rekreationsområde som kallas Storsjö strand där en ny fördjupad översiktplan tagits fram. Syftet med examensarbetet var att skapa en digital höjdmodell över en del av området. Mätningar med Leica GNSS-utrustning samt totalstation utfördes under några dagar. Höjddatat levererades till kommunen. En triangelmodell skapades och en karta med höjdkurvor togs även fram för att visualisera arbetet. En del felkällor kan ha haft inverkan på resultatet såsom tjälen i marken och eventuellt några enstaka flervägsfel, men vi anser ändå att resultatet är tillräckligt för en första översiktlig planering..
Digital speldistribution - Om behovet av rekommendationer och riktlinjer inom
Digital distribution för datorspel växer för varje år. Med tiden har fler och fler webbutikermed endast digitala produkter dykt upp, samtidigt som de gamla till en allt större del harbörjat erbjuda ett digitalt sortiment. Konsumenterna har med denna utveckling ett hav avolika typer av distributionsmöjligheter att välja bland. Vissa kan för en del konsumenterkännas restriktiva, medan andra webbutiker erbjuder en typ av försäljning som påminner merom den fysiska.Syftet med denna studie är att försöka identifiera de olika typer av affärsmodeller ochdistributioner som finns i dagsläget, och om det finns behov av att införa någon typ avstandard i form av riktlinjer och rekommendationer för digital distribution.Studien visar att det skulle vara problematiskt att tillämpa riktlinjer som skulle fungera ipraktiken för alla dessa varianter av digital distribution. Men samtidigt identifieras ett antalproblem som individuellt skulle kunna åtgärdas med hjälp av några av de riktlinjer ochrekommendationer som tas fram genom bland annat kvantitativ undersökning blandspelkonsumenter och intervju med Sveriges största aktör inom området..
SPIRITUALITET OCH INTUITIVA VIBES Tjejers str?van efter respektabilitet i ett digitalt rum
On social media, girls create digital spaces where a distinctive spiritual culture emerges. This spiritual culture is therapeutic in nature, consisting of therapeutic compositions and happiness-generating templates that contribute to the girls' respectability by allowing them to take responsibility through their intuitive knowledge. The purpose of this study is to investigate how the pursuit of respectability is manifested in these digital spaces by examining spiritual expressions and exploring how participation in therapeutic culture online serves the attainment of respectability.
The study employs a participatory netnographic method, focusing on observations of LIVE broadcasts on TikTok. In these broadcasts, girls engage in various spiritual practices within a shared digital sphere. The observations are analyzed through the theoretical frameworks of Beverley Skeggs' concept of respectability and theories related to therapeutic culture, including happiness culture and therapeutic assemblage.
The findings reveal that both the girls hosting the LIVE broadcasts and those participating by commenting collaboratively create a digital culture through the exchange of advice.
Hantering av digitalt designmaterial i kollaborativ miljö
A case study of professional interaction designers' usage of design materials was conducted. Five interviews were performed in order to gain insight in the systems used by designers, how these work, how they collaborate within them, and what they think of recent research about them. Design studios allow collaboration for several users at once. Digital material (mockups, pictures, etc.) are commonly used, but needs to be made analog, e.g. printed, to be usable in the design studio environment.
Kommunikation med barn: Skapandet av en bilderbok : En litteraturundersökning om bilderboksriktlinjer samt tillverkning av en bilderbok
Many people believe that the analogue picture book is a dying media due to the increase of digital media. Contrary to popular belief, the publishing of children?s book in Sweden is continually increasing, which makes mapping the field quite significant. But to regulate the creation of a children?s picture book is problematic, because one does not want to impede the personal style of the writer or the illustrator of the children?s book.If the children?s book creator has an understanding of how to better communicate with children, the children?s book might have a grater impact on the child.